PDA

View Full Version : Wilkinson Tremolo



Piet (Tele)
22 februari 2009, 12:52
Heeft iemand van jullie ook ervaring met de Wilkinson Tremolo VS-100 en de Wilkinson Tremolo VS-50, ik weet dat er in beiden een stalen blok zit en dat bij de VS-100 ook de baseplate en de zadels van staal zijn en bij de VS-50 niet.
Hoeveel verschil zou dit uitmaken, behalve de prijs.

JeroenSchaaf
22 februari 2009, 13:05
verschil weet ik niet! maar heb op me Squier strat een Vs100 liggen! en zit er ook te denken om deze om mijn Peer Dellen te installeren! ( alleen vind ik het niet helemaal bij het plaatje passen )

Fijne tremelo!

Piet (Tele)
23 februari 2009, 16:59
Ik heb een vraag over locking tuners, die worden vaak gebruikt samen met een tremelo. Bij de gewone standaard tuners, als je de snaar er goed om heen zet, ontstemt deze dan snel met een tremelo? Ik heb geen ervaring met tremelo, maar de gitaar die ik nu opbouw, komt er wel een op.

G.G.
23 februari 2009, 17:06
Ik heb een vraag over locking tuners, die worden vaak gebruikt samen met een tremelo. Bij de gewone standaard tuners, als je de snaar er goed om heen zet, ontstemt deze dan snel met een tremelo? Ik heb geen ervaring met tremelo, maar de gitaar die ik nu opbouw, komt er wel een op.

Bij gewone tuners heb je meer winding om de as zitten. Die komt losser te zitten bij tremelogebruik waarbij het deel om de as wat kan verschuiven.

heb zelf Sperzels op mijn strat en het setje snaren zit er nu twee maanden op. Op de lage E snaar zit nu, na een beetje rek in de snaren, maar 3/4 winding om de as. Dat is het grote voordeel.

Orpheo
23 februari 2009, 18:24
ga niet voor de wilkinson; neem gewoon de hipshot. past in dezelfde frezing. wilkinsons zijn imho minder omdat ze messen hebben, en minder mooi en minder makkelijk intoneren. vergeleken bij hipshots. hipshots hebben kogellagers waar het omheen draait, en dus niet tot VEEL minder slijtagegevoelig. en klinkt beter; minder blikkerig, meer TONE, en meer sustain .

Piet (Tele)