PDA

View Full Version : goede versterker



ibanez260
22 februari 2009, 11:23
hallo,
ik ben op zoek naar een betere versterker, momenteel heb ik een roland cube 30, en dat is dus niet het beste van het beste, na enkele jaren zoek ik dus iets beters, liefst met lampen uiteraard. Ik zoek een versterker met een even goede clean als distortion, maar hij mag niet meer kosten dan 600-700 euro.
Ik heb al wat rondgesurfd en de peavey valveking leek me wel iets.

Kent er iemand een versterker die ik zoek??


ah ja, ik gebruik hem enkel op mijn kamer, misschien voor wat met vrienden te jammen, dus zou het liefst een combo zijn.
__________________________________________________ __________________________________________________ ____________
EDIT: vandaag ging ik dus naar de muziekwinkel, vroeg ik achter de peavey valveking, de bugera 6262 en 333. Had hij geen van allemaal nog in de winkel liggen! Maar, Toen nam hij me mee naar die london city hornet. Hij zei op voorhand al dat hij het maar bagger vond, maar dacht wel dat dat qua geluid iets voor mij was. Nu, ookal mocht gij het bagger vinden, ik vond hem best lekker klinken.
Iemand ervaring met die london city hornet of in het algemeen met london city? Reageerd hij goed op (distortion) pedalen
laat het me weten.. :lp:

Roel#1
22 februari 2009, 11:59
Kijk hier
http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-5/ht-5.html
of hier:
http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=13

en een slotje erop

ibanez260
22 februari 2009, 17:11
Kijk hier
http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-5/ht-5.html
of hier:
http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=13

en een slotje erop

een beetje onnodig als ik al een blackstar ht-dual heb e

Ferraririk
22 februari 2009, 17:15
dat hebbie niet gezegt eh

Nielsje
22 februari 2009, 17:17
Anders vermeld je dat eens even in je openingspost?

En nou eens een keer wat meer informatie! Gitaar? Muziekstijl?
Wellicht heb je die info al eens eerder gegeven, maar denk je nou echt dat iedereen dat hier van elkaar gaat onthouden?

Ferraririk
22 februari 2009, 17:47
en waarom ALWEER een nieuwe versterker, ik bedoel ik heb veel goeds gehoord over die Blackheart, en voor een beginner is de cube helemaal geweldig ( ik heb hem zelf ook, goed ding hoor) je gaat denk ik echt niet nu weer je sound verbeteren, probeer eens uit te vinden wat het echte probleem is, voor het zelfdegeld heb je een crappy gitaar (denk aan: Stagg, behringer )

marter544
22 februari 2009, 17:53
en waarom ALWEER een nieuwe versterker, ik bedoel ik heb veel goeds gehoord over die Blackheart, en voor een beginner is de cube helemaal geweldig ( ik heb hem zelf ook, goed ding hoor) je gaat denk ik echt niet nu weer je sound verbeteren, probeer eens uit te vinden wat het echte probleem is, voor het zelfdegeld heb je een crappy gitaar (denk aan: Stagg, behringer )

:eek:...........

ibanez260
22 februari 2009, 17:59
Anders vermeld je dat eens even in je openingspost?

En nou eens een keer wat meer informatie! Gitaar? Muziekstijl?
Wellicht heb je die info al eens eerder gegeven, maar denk je nou echt dat iedereen dat hier van elkaar gaat onthouden?

ok, dus gitaar: ibanez sa, versterker: roland cube 30, heb een metal zone en ibanez de-7 vorig jaar gekregen. Blackstar een maand later gekocht. Moet goeie clean hebben, speel verschillende genres. Metallica-geluid haal ik uit de metal zone. Het geluid moet niet te crunchy zijn, liefst zo strak mogelijk. Maar het belangrijkste is dat hij heel gevarieerd is.
Ik ben dus van plan meer effectjes te kopen, maar voor ik daar aan begin wil ik eerst een lampenversterker, of een nieuwe, een andere, kortom, een betere versterker. Ik koop dus eerst de nieuwe versterker omdat ik dan zeker ben dat de effecten die ik dan koop, werken op die amp. Als ik nu iets zou kopen, bv. een of ander distortion pedaal, en dat zou werken op de cube, maar mss niet op die nieuwe versterker, heb ik dat pedaal voor niets gekocht. snappie wa ik bedoel? of kan zoiets helemaal niet?

Ferraririk
22 februari 2009, 18:02
Kijk eens naar de crate halfstack op[ feedback die van 399,00 is wel goed leuk ding

richwoodplayer
22 februari 2009, 18:02
:eek:...........

zo klinkt het wel alsof hij heel wat weet he :D

ik heb zelf een marshall valvestate 265 gekocht, klinkt echt super lekker!
mooie clean, en 2 scheur kanalen.
de overdrive 1 is lekker voor rock en hard rock
en overdrive 2 vind ik iets te veel daarvoor, dus die gebruik ik eerder voor metal(maar dat is mijn smaak:D)
mijn advies is om eens een gitaar winkel in te duiken, en uit te proberen wat je lekker vind klinken;)
mijn marshall heb ik toevallig gekocht van iemand die ik ken, dus ik mocht hem eerst lenen om te kijken of ik het wat vond, en ik kon er echt mijn geluid uit krijgen.
dus vooral even rondkijken en uitproberen zou ik zeggen ;):D

Ferraririk
22 februari 2009, 18:05
zo klinkt het wel alsof hij heel wat weet he :D


ja ik heb me leven gebeterd en denk na :D

richwoodplayer
22 februari 2009, 18:09
iets minder praten zou ook een verbetering zijn:ok:
je bent iets te enthousiast, dus iets minder achter elkaar posten, kom je al een heel stuk minder irritant over.

marter544
22 februari 2009, 18:11
Nu even on-topic, ik zou je budget vergroten, aangezien je nu 2 prima thuisversterkers hebt, en gaan voor een mooie Soldano 18-watter oid. Dan heb je écht topspul, en de valveking is imo leuk spul (net als de cube, blackstar heb ik nooit over gespeeld), maar tis niet superindrukwekkend voor metal. Wat wél de moeite waard is voor het budget, is een Bugera combo, klinkt goed, kan zacht, maar ook erg hard, en veelzijdig. En geloof me, de scheur van jouw metalzone is nergens vergeleken met de scheur van een bugera. Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar ik wou een bomb-proof versterker, en vond de Engl gewoon net iets bruter (wel een stuk duurder). Hier 2 bugera's:
http://www.thomann.de/nl/bugera_6262212.htm
http://www.thomann.de/nl/bugera_333212.htm
Crate transister stacks en combo's zou ik vér van uit de buurt blijven, het is groot, dat wel, en het heeft veel watts, maar geloof me, het is compleet kut. Je cube klinkt echt velen malen beter imo. Waar ferrarik die wijsheid vandaan haalt is me een raadsel, maar dat gevoel heb ik wel bij meer wijsheden van sommige posters.

ibanez260
22 februari 2009, 18:29
Nu even on-topic, ik zou je budget vergroten, aangezien je nu 2 prima thuisversterkers hebt, en gaan voor een mooie Soldano 18-watter oid. Dan heb je écht topspul, en de valveking is imo leuk spul (net als de cube, blackstar heb ik nooit over gespeeld), maar tis niet superindrukwekkend voor metal. Wat wél de moeite waard is voor het budget, is een Bugera combo, klinkt goed, kan zacht, maar ook erg hard, en veelzijdig. En geloof me, de scheur van jouw metalzone is nergens vergeleken met de scheur van een bugera. Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar ik wou een bomb-proof versterker, en vond de Engl gewoon net iets bruter (wel een stuk duurder). Hier 2 bugera's:
http://www.thomann.de/nl/bugera_6262212.htm
http://www.thomann.de/nl/bugera_333212.htm
Crate transister stacks en combo's zou ik vér van uit de buurt blijven, het is groot, dat wel, en het heeft veel watts, maar geloof me, het is compleet kut. Je cube klinkt echt velen malen beter imo. Waar ferrarik die wijsheid vandaan haalt is me een raadsel, maar dat gevoel heb ik wel bij meer wijsheden van sommige posters.

ziet me er wel iets uit, maar bugera is van behringer tog?? ik dacht dat dat bagger was?

almarvk
22 februari 2009, 18:31
Kijk eens naar de crate halfstack op[ feedback die van 399,00 is wel goed leuk ding

Dude, lul niet zo ontzettend uit je nek. Kap 's met adviezen geven over zaken waar je geen ene reet van weet. Dat is behoorlijk irritant voor diegene met de vraag en voor diegene die wel goed bedoelde adviezen geven waar ze wél wat over weten. :mad:

marter544
22 februari 2009, 18:34
Kijk, het is een ondermerk van Behringer. Behringer maakt veel troep, maar ze maken ook wel goede dingen. Hun mengpanelen bijvoorbeeld, prima spul. Behringer wordt veel getrashed, en dat is imo een beetje overtrokken (wat kun je verwachten van een gitaar van 80 euro inclusief versterker). Bugera is kwalitatief niet fenomenaal, maar het is prima spul, en het klinkt gewoon erg goed. Er zijn veel horrorstories over deze versterkers, maar kijk eens naar de valveking, volgens mij zijn daar minstens net zoveel danwel meer horrorstories over. Daarbij: probeer het eens, zo'n bugera. Check dit:

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1845753

marter544
22 februari 2009, 18:37
Dude, lul niet zo ontzettend uit je nek. Kap 's met adviezen geven over zaken waar je geen ene reet van weet. Dat is behoorlijk irritant voor diegene met de vraag en voor diegene die wel goed bedoelde adviezen geven waar ze wél wat over weten. :mad:

+1, lees je eigen topic eens door, je hebt geen verstand van zaken, je hebt geen vergelijkingsmateriaal, ga dan ook niet lopen kletsen. Dat is net als wanneer iemand roept dat een bepaalde auto kut rijd zonder dat ie z'n rijbewijs heeft. Geld niet alleen voor opel-rik trouwens.

Geoffrey
22 februari 2009, 18:41
Kijk, het is een ondermerk van Behringer. Behringer maakt veel troep, maar ze maken ook wel goede dingen. Hun mengpanelen bijvoorbeeld, prima spul. Behringer wordt veel getrashed, en dat is imo een beetje overtrokken (wat kun je verwachten van een gitaar van 80 euro inclusief versterker). Bugera is kwalitatief niet fenomenaal, maar het is prima spul, en het klinkt gewoon erg goed. Er zijn veel horrorstories over deze versterkers, maar kijk eens naar de valveking, volgens mij zijn daar minstens net zoveel danwel meer horrorstories over. Daarbij: probeer het eens, zo'n bugera. Check dit:

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1845753


Ga jij even rukken snotjong!!!
Wat weet jij nu af van Bugera en Peavey?! En op de meningen op harmony-central moet je ook al helemaal nie afgaan..
Van iedere amp bestaan er "horrorstories"!!

@TS: ga gewoon even die Valveking testen alsook die Bugera.. deze twee amps lijken me al iets voor jou.
Staar je niet blind op wat er allemaal geschreven word.

marter544
22 februari 2009, 18:44
Ga jij even rukken snotjong!!!
Wat weet jij nu af van Bugera en Peavey?! En op de meningen op harmony-central moet je ook al helemaal nie afgaan..
Van iedere amp bestaan er "horrorstories"!!

@TS: ga gewoon even die Valveking testen alsook die Bugera.. deze twee amps lijken me al iets voor jou.
Staar je niet blind op wat er allemaal geschreven word.

Wat ik weet van bugera en peavey. Nuja, ik heb de valvekings getest en de bugera's ook, en de bugera's klinken in mijn oren beter voor metal (let wel, de valveking, niet de 5150, maar dan heb je het over een heel ander budget, dus die liet ik buiten beschouwing). Daar bij komt dat ik van zowel de bugera's en de valvekings aardig wat verhalen heb gelezen over dat ze er mee ophouden. Had je op die link geklikt, dan zag je dat het niet naar hun reviews ging wat die zijn idd kut. Dit is een soundclip van een bugera. En inderdaad, van iedere amp bestaan die verhalen, alleen van de bugera's en de valvekings wat meer dan bij de gemiddelde. Maar wat jij zegt, ga eens testen.

Even off-topic: wat is jouw probleem, slecht geslapen? Hou gewoon je bek dicht tegen mij als het op zo'n manier moet, dwaas. Ben ik níet van gedient.

ibanez260
22 februari 2009, 18:51
ok, bedankt voor jullie advies. Ik gaa morgen naar de muziekwinkel om die burgeras te teste en tog ook maar even die peavey
bedankt

Ferraririk
22 februari 2009, 18:51
je hebt geen verstand van zaken, je hebt geen vergelijkingsmateriaal,


Muah ik vond hem op youtube lekker klinken

Geoffrey
22 februari 2009, 18:52
WOOOOOOOOOW.. verkeerde link, verkeerde woorden, verkeerd gelezen!!
Maar waar jij niet mee gedient bent kan me gestolen worden ;)

marter544
22 februari 2009, 18:52
ok, bedankt voor jullie advies. Ik gaa morgen naar de muziekwinkel om die burgeras te teste en tog ook maar even die peavey
bedankt

1 tip, test gewoon alles binnen je budget, alles. Nu ga ik voor mijn auto-theorie leren, zodat ik ook over auto's kan lullen of ze goed rijden, haha.

sjaak1990
22 februari 2009, 19:26
Idd alles testen, soms vind je iets geweldig wat je nooit verwacht had, en vaak valt het ook tegen.

olaftheholy
23 februari 2009, 16:27
uit eigen ervaring ; Bugera is niet hufterproof!
Maar wel de méést veelzijdige lampebak die je voor dat geld kan kopen.
Ik heb er ook eentje bij ( een top weliswaar)... ibanez260 is welkom om hem een keer op vol vermogen in de oefenruimte (de mijne) te testen..
en nee, hij is niet te koop

Thijssie
23 februari 2009, 16:51
Muah ik vond hem op youtube lekker klinken
Je kunt beter je bek houden....

olaftheholy
23 februari 2009, 18:05
Je kunt beter je bek houden....


Jongens hou het beschaafd!

batsiaan
23 februari 2009, 22:29
Jongens hou het beschaafd!
But the man has a point

marter544
23 februari 2009, 22:44
Je kunt beter je bek houden....

Jij zegt wat ik denk, maar ik denk, ik zeg et maar niet..

almarvk
24 februari 2009, 08:01
Ferraririk is er al op aangesproken en het is niet nodig jezelf te verlagen naar een bedenkelijk niveau. Nu weer ontopic aub!

Henri H
24 februari 2009, 08:35
ok, dus gitaar: ibanez sa, versterker: roland cube 30, heb een metal zone en ibanez de-7 vorig jaar gekregen. Blackstar een maand later gekocht. Moet goeie clean hebben, speel verschillende genres. Metallica-geluid haal ik uit de metal zone. Het geluid moet niet te crunchy zijn, liefst zo strak mogelijk. Maar het belangrijkste is dat hij heel gevarieerd is.
Ik ben dus van plan meer effectjes te kopen, maar voor ik daar aan begin wil ik eerst een lampenversterker, of een nieuwe, een andere, kortom, een betere versterker. Ik koop dus eerst de nieuwe versterker omdat ik dan zeker ben dat de effecten die ik dan koop, werken op die amp. Als ik nu iets zou kopen, bv. een of ander distortion pedaal, en dat zou werken op de cube, maar mss niet op die nieuwe versterker, heb ik dat pedaal voor niets gekocht. snappie wa ik bedoel? of kan zoiets helemaal niet?Je hebt nu een Cube en een Blackstar?!
Beide prima amps, zeker voor thuis (zegt iedereen).
Waarom dan een nieuwe budget amp erbij?!
Ik bedoel, nu ga je dus een goedkope amp aanschaffen omdat dat beter zou zijn voor je pedalenkeus in de toekomst.
Niet doen lijkt me! Die budget amp gaat ook weer vervelen over een poosje en dan kun je zo'n amp slecht verkopen ben ik bang.
Koop gewoon een paar leuke pedalen voor bij de Cube/Blackstar totdat je geld genoeg hebt voor een echt goede buizenbak.
De pedalen kun je als je ze slim (lees: waardevast) koopt weer prima verkopen evt.

Rude Perception
24 februari 2009, 09:11
Je hebt nu een Cube en een Blackstar?!
Beide prima amps, zeker voor thuis (zegt iedereen).
Waarom dan een nieuwe budget amp erbij?!
Ik bedoel, nu ga je dus een goedkope amp aanschaffen omdat dat beter zou zijn voor je pedalenkeus in de toekomst.
Niet doen lijkt me! Die budget amp gaat ook weer vervelen over een poosje en dan kun je zo'n amp slecht verkopen ben ik bang.
Koop gewoon een paar leuke pedalen voor bij de Cube/Blackstar totdat je geld genoeg hebt voor een echt goede buizenbak.
De pedalen kun je als je ze slim (lees: waardevast) koopt weer prima verkopen evt.

Die blackstar is dus zeg maar geen amp:dontgeti:...

Ik snap ook niet helemaal wat de topicstarter wilt, en waarom precies geen blackstar. Wil je je overdrive uit je blackstar halen of wil je die liever uit je versterker hebben?

Ik denk dat een klein lampenversterkertje een mooie basis kan zijn voor jou. Gewoon een paar watt en niet te veel poespas. Poespas haal je uit je effecten (toch?)

Henri H
24 februari 2009, 09:29
Die blackstar is dus zeg maar geen amp:dontgeti:...

Ik snap ook niet helemaal wat de topicstarter wilt, en waarom precies geen blackstar. Wil je je overdrive uit je blackstar halen of wil je die liever uit je versterker hebben?

Ik denk dat een klein lampenversterkertje een mooie basis kan zijn voor jou. Gewoon een paar watt en niet te veel poespas. Poespas haal je uit je effecten (toch?)Ah, verkeerd begrepen van mijn kant. Sorry.
Toch blijf ik bij m'n advies: koop een echt goede (buizen)amp.
De Blackstar is dan misschien best een goede optie.
Altijd leuk voor thuis.

ibanez260
25 februari 2009, 09:53
Ah, verkeerd begrepen van mijn kant. Sorry.
Toch blijf ik bij m'n advies: koop een echt goede (buizen)amp.
De Blackstar is dan misschien best een goede optie.
Altijd leuk voor thuis.

Wat vind jij dan een egt goede buizenamp?
Je moet weten dat ik maar een arme student ben, dus nooit boven de 900 euro zal ofzoiets... :(

Wat vind jij van die hornet?

sjaak1990
25 februari 2009, 11:09
Wat vind jij dan een egt goede buizenamp?
Je moet weten dat ik maar een arme student ben, dus nooit boven de 900 euro zal ofzoiets... :(

Wat vind jij van die hornet?

900 euro kan je best wel wat voor kopen. Het hangt er alleen vanaf wat voor sound je wilt. Ik vond in die prijsklasse de Marshall DSL het beste voor wat ik wilde. Maar dat is natuurlijk geen moderne sound, dus ik weet niet waar je naar opzoek bent.

Henri H
25 februari 2009, 11:31
De Hornet ken ik niet.
In de jaren 80 heb ik wel 's op een London City gespeeld en die dingen waren goed!
Op dit moment heb ik een JCM800 2205 en een JVM410H.
Dit zijn beide goede buizenbakken.
De JCM is niet echt geschikt voor thuis, gaat veel te hard.
De JVM is beter geschikt voor een laag volume maar kost in Nederland meer dan €900,-. In Engeland zijn ze goedkoper.
Je zult er dan ook nog een speakerkast (cab) bij moeten kopen.
Een 2e hands 2x12 cab (Marshall 1936) kost rond de €200,-.

Een DSL is misschien een goede optie maar ik weet niet of deze op laag volume ook goed klinkt.
Als je op zoek bent naar een combo zou je 's naar een (2e hands) Fender Hot Rod DeVille kunnen kijken?
Ik zag er ééntje op speurders staan voor €950,-
Ik weet niet of dit een goed prijs is.
Een collega van me heeft er één en is er best te spreken over.
Zelf testen en niet te snel beslissen!

ibanez260
25 februari 2009, 14:15
900 euro kan je best wel wat voor kopen. Het hangt er alleen vanaf wat voor sound je wilt. Ik vond in die prijsklasse de Marshall DSL het beste voor wat ik wilde. Maar dat is natuurlijk geen moderne sound, dus ik weet niet waar je naar opzoek bent.

ik ben zker niet op zoek naar in vintage sound, het moet (super)clean kanaal zijn, ook stevige distortion, liefst zo strak mogelijk (metallica..) klopt het als ik iets mesa-boogie achtig zoek?

marter544
25 februari 2009, 14:22
ik ben zker niet op zoek naar in vintage sound, het moet (super)clean kanaal zijn, ook stevige distortion, liefst zo strak mogelijk (metallica..) klopt het als ik iets mesa-boogie achtig zoek?

Mesa heeft et, Engl doet dat ook. Als het een combo moet zijn, zou ik eens kijken naar een Engl Thunder of Screamer, Mesa's weet ik niks van, maar zou zomaar kunnen dat een 2e hands mesa ook binnen je budget valt. De voicing van Engl is wel compleet anders dan Mesa.

ibanez260
25 februari 2009, 14:31
Mesa heeft et, Engl doet dat ook. Als het een combo moet zijn, zou ik eens kijken naar een Engl Thunder of Screamer, Mesa's weet ik niks van, maar zou zomaar kunnen dat een 2e hands mesa ook binnen je budget valt. De voicing van Engl is wel compleet anders dan Mesa.

maar waarom zou ik zoveel geld uitgeven als ik met een goedkopere versterker misschien wel gelukkiger zal zijn?
ik bedoel dan op eq- gebied. Voor dat geld koop ik die bugera, heb ik drie kanalen met elk hun eigen eq, ik denk dat me dat beter ligt.

of maakt dat niet uit?

Henri H
25 februari 2009, 14:42
Mesa Boogie zit ruim boven je budget.
Misschien ben je de eerste paar jaar best tevreden met een Bugera o.i.d. maar op den duur zul je toch een betere versterker willen.
Tenminste zo gaat het bij de meesten.
Probeer hem maar 's maar je moet niet een versterker kopen omdat je specifiek voor die versterker bepaalde pedaaltjes wilt kopen.
Als je over een paar jaar een andere versterker koopt dan zul je hoogstwaarschijnlijk ook weer ander pedalen erbij willen.

olaftheholy
25 februari 2009, 14:57
toch als ibanez260 een versterker met superclean kanaal
en ook nog eens dikke vette scheur wil...slaat hij de plank zeker niet mis met de bugera.
Zeker een heel goede opstapper.
asteblief (http://www.youtube.com/watch?v=e_MUWSiPRiM) kijk hier maar even

sjaak1990
25 februari 2009, 15:08
Ik zou zelf liever geen bugera kopen, dan doel ik niet op de kwaliteit maar op de afschrijving. Heb er zelf nooit door gespeeld maar als je hem 2e hands kwijt wilt dan zal dat een heel stuk moeilijker gaan dan met een marshall of engl. Ik wil tenminste altijd de optie hebben dat ik zonder al teveel verlies van een amp af kan. Ik wil niemand beledigen, maar de TS is nieuw in de wereld van de buizenamps, dan zou ik het fijn vinden een amp makkelijker kwijt te kunnen, want het duurt gewoon langer voordat je echt gaat horen hoe een amp is, hoor je niet met een uurtje testen in de winkel. Dat is tenminste mijn ervaring.

ibanez260
25 februari 2009, 15:24
Ik zou zelf liever geen bugera kopen, dan doel ik niet op de kwaliteit maar op de afschrijving. Heb er zelf nooit door gespeeld maar als je hem 2e hands kwijt wilt dan zal dat een heel stuk moeilijker gaan dan met een marshall of engl. Ik wil tenminste altijd de optie hebben dat ik zonder al teveel verlies van een amp af kan. Ik wil niemand beledigen, maar de TS is nieuw in de wereld van de buizenamps, dan zou ik het fijn vinden een amp makkelijker kwijt te kunnen, want het duurt gewoon langer voordat je echt gaat horen hoe een amp is, hoor je niet met een uurtje testen in de winkel. Dat is tenminste mijn ervaring.

daarin kan ik je zeker gelijk geven!
maar tegen dat ik mn volgende versterker kwijt wil zal er wel iemand zijn die ik ken.. of zal die versterker de marshalls wel van de troon gestoten hebben :D

marter544
25 februari 2009, 15:37
Ik zou zelf liever geen bugera kopen, dan doel ik niet op de kwaliteit maar op de afschrijving. Heb er zelf nooit door gespeeld maar als je hem 2e hands kwijt wilt dan zal dat een heel stuk moeilijker gaan dan met een marshall of engl. Ik wil tenminste altijd de optie hebben dat ik zonder al teveel verlies van een amp af kan. Ik wil niemand beledigen, maar de TS is nieuw in de wereld van de buizenamps, dan zou ik het fijn vinden een amp makkelijker kwijt te kunnen, want het duurt gewoon langer voordat je echt gaat horen hoe een amp is, hoor je niet met een uurtje testen in de winkel. Dat is tenminste mijn ervaring.

Afschrijving? fuck dat, het is een versterker, geen auto.. Het is voor muziek. Maar ik zei al, test dan die bugera, die klinken goed en kosten een prikkie. Niet zo betrouwbaar als Engl of Mesa, maar als je daar geen geld voor hebt, is bugera echt een hele goede optie.

olaftheholy
25 februari 2009, 16:29
Ik zou zelf liever geen bugera kopen, dan doel ik niet op de kwaliteit maar op de afschrijving. Heb er zelf nooit door gespeeld maar als je hem 2e hands kwijt wilt dan zal dat een heel stuk moeilijker gaan dan met een marshall of engl. Ik wil tenminste altijd de optie hebben dat ik zonder al teveel verlies van een amp af kan. Ik wil niemand beledigen, maar de TS is nieuw in de wereld van de buizenamps, dan zou ik het fijn vinden een amp makkelijker kwijt te kunnen, want het duurt gewoon langer voordat je echt gaat horen hoe een amp is, hoor je niet met een uurtje testen in de winkel. Dat is tenminste mijn ervaring.


maar dat geldt voor ALLE buizenversterkers sjaak... misschien minder voor 'ingespeelde' tweedehandse.
Door een merknaam te kopen,verzeker je jezelf dat als je hem weer
kwijt wilt,dat je er dan ook een redelijke prijs voor terug krijgt.
Maar de TS is een starter, een lampenbak van
bugera is een heel mooie instapper.






Vergeet niet dat hij hem voor de metalen nodig heeft, qua andere merken ga
je dan snel richting Marshall,ENGL,Boogie.
Als hij er dan ééntje vind die bij zijn budget past heeft hij mazzel.
Maar we weten allemaal hoe het werkt...
je wilt een amp en je wilt hem NU METEEN!!
Het moet buizen wezen,goed clean kunnen en voor metal geschikt zijn.
En wat er ook gezegd word over de bugera's, ze klinken altijd beter dan welke torrenbak ook voor dezelfde centen...

sjaak1990
25 februari 2009, 18:23
Ik kraak Bugera ook zeker niet af, als ik iets niet getest heb dan ga ik er geen slechte dingen over zeggen en ik hoor vaak positieve geluiden over de klank/geld verhouding. Ik ben zelf meer voor 2e hands. Kan je makkelijker kwijt zonder verlies, en je hebt meer voor je centen en dat is vooral waar het mij om gaat. Engl screamr combo zou ik wel wat vinden voor de TS denk ik. Zelf hou ik echt niet van engl maar het zijn natuurlijk wel goede amps. Vind dat een marshall ook goede metal sound kan produceren, alleen op een totaal andere manier. Niet superstrat, minder beuken maar mooi op zijn eigen manier.

Ik zeg dat over het verkopen, omdat het zijn eerste buizenbak zou zijn, het is erg moeilijk om in 1 keer de perfecte amp te kopen, het is mij nog steeds niet gelukt iig...

olaftheholy
25 februari 2009, 18:55
Ik kraak Bugera ook zeker niet af, als ik iets niet getest heb dan ga ik er geen slechte dingen over zeggen en ik hoor vaak positieve geluiden over de klank/geld verhouding. Ik ben zelf meer voor 2e hands. Kan je makkelijker kwijt zonder verlies, en je hebt meer voor je centen en dat is vooral waar het mij om gaat. Engl screamr combo zou ik wel wat vinden voor de TS denk ik. Zelf hou ik echt niet van engl maar het zijn natuurlijk wel goede amps. Vind dat een marshall ook goede metal sound kan produceren, alleen op een totaal andere manier. Niet superstrat, minder beuken maar mooi op zijn eigen manier.

Ik zeg dat over het verkopen, omdat het zijn eerste buizenbak zou zijn, het is erg moeilijk om in 1 keer de perfecte amp te kopen, het is mij nog steeds niet gelukt iig...


mij ook niet...zie sig.;)
en de volgende is alweer in aantocht:soinnocent:

sjaak1990
25 februari 2009, 21:11
mij ook niet...zie sig.;)
en de volgende is alweer in aantocht:soinnocent:

Wow een boogie mk2? Dat is wat anders dan bugera!

levi
25 februari 2009, 21:26
Ik kan met mijn koch twintone toch behoorlijk scheuren en klikt wel een heel stuk beter dan die bugera(clean). Hele vele zijdige amp blues jazz rock als ik een metal gitaar had zou het denk nog beter klinken op me od+ kanaal.
Maar ik weet niet of je daar echt naar zoekt.
Ik heb mijn koch voor 800 euro gekocht 2de hands.
Iemand het met me eens over koch amps??

sjaak1990
25 februari 2009, 21:35
Ik kan met mijn koch twintone toch behoorlijk scheuren en klikt wel een heel stuk beter dan die bugera(clean). Hele vele zijdige amp blues jazz rock als ik een metal gitaar had zou het denk nog beter klinken op me od+ kanaal.
Maar ik weet niet of je daar echt naar zoekt.
Ik heb mijn koch voor 800 euro gekocht 2de hands.
Iemand het met me eens over koch amps??

Ik ben het met je eens dat je dat kan vinden :)
Hou zelf niet van de koch sound maar ze zijn zeker veelzijdig en erg goed!

Henri H
26 februari 2009, 08:43
Ik heb de Powertone 's een minuutje of 10 aan de tand mogen voelen met een 4x12 Koch kast eronder (ik weet niet meer of het de I of de II was).
Dat klonk instant hardrock/metal, heerlijke sound.
Clean was ook best mooi.
Wel een typische feel en toch ook wel een beetje een aparte sound maar ZEKER niet slecht.
Het enige wat eraan mankeert is dat er bepaalde settings of de EQ, dacht ik, niet echt lekker in te stellen waren (gedeelde EQ o.i.d.?)
Misschien is Koch het wel helemaal voor de TS.

olaftheholy
26 februari 2009, 10:40
Koch voor metal??? ik weet het niet hoor... dat zie je nou niet echt vaak
marshall,engl,boogie,h&k en een veelvoud aan rackspul(al dan niet van die merken) zie/hoor je vaker in metal-land

Henri H
26 februari 2009, 11:05
Tja, ik vond 'm wel strak klinken....

olaftheholy
26 februari 2009, 11:56
Tja, ik vond 'm wel strak klinken....

okay.. ik bedoelde er niets mee hoor ;)

Vind zelf een dat Koch een beetje dat euh...oempfh mist (hoekig laag) wat je voor metal nodig hebt,vind ze een beetje dunnetjes. (maar da's mijn mening)

Henri H
26 februari 2009, 12:13
Ja, het zijn geen Mesa's, Engl e.d. maar ik gebruik ook maar "gewoon" Marshall, ook voor Metal.
Voor de extra "oempf" moet je inderdaad bij Mesa en Engl e.d. zijn.
Misschien heeft Bugera het ook wel.

olaftheholy
26 februari 2009, 16:34
Bugera is wel een metalbak ja... niet te vergelijken met de betere merken, de componenten zijn een beetje van de goedkope.
maar 120 watt...da's wel een hele klap kabaal en hij gaat ook pas echt lekker klinken als hij snoeihard staat.
Wat hij zoekt is voor zijn slaapkamer bedoeld,wat dan een goede amp is weet ik niet,ik doe héél andere dingen in slaapkamers.

ibanez260
26 februari 2009, 20:00
Bugera is wel een metalbak ja... niet te vergelijken met de betere merken, de componenten zijn een beetje van de goedkope.
maar 120 watt...da's wel een hele klap kabaal en hij gaat ook pas echt lekker klinken als hij snoeihard staat.
Wat hij zoekt is voor zijn slaapkamer bedoeld,wat dan een goede amp is weet ik niet,ik doe héél andere dingen in slaapkamers.

Of denk je dat ik me een marshall moet aanschaffen en desnoods tubesceamer ofzo moet gebruiken? Of krijg je die marshalldistortion niet egt strak?

ibanez260
26 februari 2009, 20:08
Ik kan met mijn koch twintone toch behoorlijk scheuren en klikt wel een heel stuk beter dan die bugera(clean). Hele vele zijdige amp blues jazz rock als ik een metal gitaar had zou het denk nog beter klinken op me od+ kanaal.
Maar ik weet niet of je daar echt naar zoekt.
Ik heb mijn koch voor 800 euro gekocht 2de hands.
Iemand het met me eens over koch amps??

Zijn er ook nog goedkopere kochs?
En vooral die twin- multi- en classictone?

Weet iemand hoeveel die beesjes mogen kosten?

levi
27 februari 2009, 00:32
Je heb de studio tone (25 watt als ik hett goed heb) Die zijn 800-900 euro nieuw.Nou heb ik daar niet op gespeeld aleen op een head met een speaker cab van spider. Maar das al weer een heletijd geleden.Toen was ik nog niet echt met metal aan het experimenteren. Hier is een link van max guitars die verkopen deze koch's : http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?searchstring=koch

Maar jij wil waarschijnlijk een 50 of 100 watter voor de oemhp :P

EDIT: Er staan op MP een studiotone head voor 625.
En een combo voor 650 je kan proberen wat te pingelen natuurlijk. ;)
(Tenminste als je geintreseerd ben.)

olaftheholy
27 februari 2009, 09:44
Of denk je dat ik me een marshall moet aanschaffen en desnoods tubesceamer ofzo moet gebruiken? Of krijg je die marshalldistortion niet egt strak?

eigen ervaring;
wat heel erg metal kan klinken zijn de avt (valvestate) serie van marshall...
die hebben op de crunch en lead kanalen een mid scoop waardoor het hele zaakje errug metal gaat klinken.
Omdat het transistorcombo's zijn met een buis in de voortrap klinken ze ook nog eens aannemelijk én ze kunnen overtuigend op een laag volume.
H-e-l-e-m-a-a-l ideaal voor wat jij wilt.. (op je slaapkamertje):crazyhappy:
ze vreten pedaaltjes,vinden ze echt heerlijk...maar hebben onboard ook een digitaal effectencentrum van alesis
en ze kosten geen drol 2e hands...zelfs nieuwprijzen vallen nog binnen je budget


edit; het maakt geen klap uit of je nou een 120 watt combo of een 120 watt top met een buikkast op je kamer zet...
ze gaan alletwee véél te hard

ibanez260
3 maart 2009, 18:39
Nu even on-topic, ik zou je budget vergroten, aangezien je nu 2 prima thuisversterkers hebt, en gaan voor een mooie Soldano 18-watter oid. Dan heb je écht topspul, en de valveking is imo leuk spul (net als de cube, blackstar heb ik nooit over gespeeld), maar tis niet superindrukwekkend voor metal. Wat wél de moeite waard is voor het budget, is een Bugera combo, klinkt goed, kan zacht, maar ook erg hard, en veelzijdig. En geloof me, de scheur van jouw metalzone is nergens vergeleken met de scheur van een bugera. Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar ik wou een bomb-proof versterker, en vond de Engl gewoon net iets bruter (wel een stuk duurder). Hier 2 bugera's:
http://www.thomann.de/nl/bugera_6262212.htm
http://www.thomann.de/nl/bugera_333212.htm
Crate transister stacks en combo's zou ik vér van uit de buurt blijven, het is groot, dat wel, en het heeft veel watts, maar geloof me, het is compleet kut. Je cube klinkt echt velen malen beter imo. Waar ferrarik die wijsheid vandaan haalt is me een raadsel, maar dat gevoel heb ik wel bij meer wijsheden van sommige posters.

Welke soldano bedoel je dan?
want musicstore kent ze niet, en de website kan ik niet egt aan uit