PDA

View Full Version : Goede Backup



joskedentweede
21 februari 2009, 12:49
Hallo daar,
Ik zit met een klein probleem, en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, ik zal het even kort schetsen:
Ik bezit een Telecaster, maar ze is voor reparatie even weg, nu ben ik verplicht om op mijn Heartfield te spelen. Deze klinkt echt leuk enzo, maar ik geraak maar niet goed aangepast aan die neck en ook de floyd rose begint me steeds meer te irriteren.
Nu zou ik graag gaan sparen voor een goede backup gitaar, dat als ik mijn Tele weer even moet missen tenminste een goede gitaar heb als reserve, maar ze moet ook meer zijn dan dat, een beetje een andere sound tijdens het optreden is altijd leuk.
Uit ervaring weet ik dat jullie graag het genre en de richtprijs willen weten: met mijn groep spelen we à la Black Keys, Black Box Revelation, Wolfmother, maar we combineren het met stevige rock-metal sound, het is niet zo gemakkelijk uit te leggen. Ik zou graag sparen tot max. 600 euro en ik speel over een Marshall JMP 100W Superlead, dus met het baskanaal arrangement voor degenen die het kennen.
Hollowbody's vind ik echt schitterende gitaren en zou ik dus best wel graag in mijn collectie hebben, maar wat zeggen jullie?

Groeten,
Jonathan

Mr.Fingers
21 februari 2009, 12:53
Blackbox revelation: Fat-Telecaster (die James Trussart) en Gibson ES355T
Black Keys: Telecaster, SG,...


Ik zou zeggen: probeer een Gibson SG Faded Special te kopen (kost bij een duitse toko 575€ dacht ik), of een tweedehands Fender Telecaster Deluxe (die met de stratneck & twee humbuckers), of een Epiphone Sheraton

joskedentweede
21 februari 2009, 13:05
Dat zijn inderdaad de gitaren die ik in mn hoofd had, ik ga eens rondkijken, bedankt Fingers ;)

Luke-wannabe
21 februari 2009, 13:06
Of probeer een leuke ES inderdaad. Mijn 2 main gitaren zijn ook een Tele en een ES.
Ik houd zelf érg van het middengebied van een ES, het 'chunkt' zo lekker.
Aanradertjes zijn een Epi Sheraton, Höfner Verythin Standard (heb ik), en die Sparrow guitars. Ik geloof dat iemand van hier zo een heeft, maar weet niet precies wie en wat voor model. Heb ze ook nog nooit zelf bespeeld, maar het schijnen wel goede gitaren te zijn.
Je kunt natuurlijk ook een Tele Thinline kopen. Klinkt al iets warmer dan een standaard Tele, maar alsnog die typische Tele sound.

Mr.Fingers
21 februari 2009, 13:09
Ik ben van oordeel dat je met een telecaster ALTIJD goed zit ;). Een thinline '72 (met de humbuckers) is ook een mogelijkheid, maar die heb je niet voor 600€ vrees ik.

olaftheholy
21 februari 2009, 13:54
blade maakt retegoeie strat's en tele's (met vsc) voor onder je richtprijs... hele prima back-up gitaren... en ook hele prima no.1 gitaren by the way!

zoiets (al is hij niet meer te koop) vind je 2e hands al voor 4/5 honderd

http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/IMG_6352.jpg

ton36
21 februari 2009, 19:26
yep blade maakt hele goeie
ik heb mijn delta standaard af laten stellen door peter van gitaarwerk te spanga en hij was zo te spreken over de blade dat ie m eigenlijk liever niet terug gaf...
en ze vallen ook in je prijs klasse..
probeer er s een zou ik zeggen, kan geen kwaad lijkt me:)

wiegersma
21 februari 2009, 19:42
goede back-up gitaar voor een telecaster? nou, dan koop je gewoon nog een telecaster...:chicken:

euroboy
21 februari 2009, 19:58
Ik ben van oordeel dat je met een telecaster ALTIJD goed zit ;). Een thinline '72 (met de humbuckers) is ook een mogelijkheid, maar die heb je niet voor 600€ vrees ik.

Ik heb mijn japanse verkocht voor 600....

En die 72 thinline is volgens mij echt wat je zoekt als je van black box houdt enz!

ton36
21 februari 2009, 20:02
blade staat kwalitatief gezien op een zeer hoog niveau en met de vsc kun je je klankkleur geheel naar eigen wens aanpassen

joskedentweede
21 februari 2009, 21:31
Uhu, ik zal die Blades zeker wel eens checken.
Maar als het om de looks gaat heb ik liever de Thinline, en die heb ik al eens getest, lekker warm geluid.
Ideeën genoeg dus, sparen maar!
Tenzij iemand me wil sponsoren :makeup: