PDA

View Full Version : Audio + video opnemen



niekrhcpniek
21 februari 2009, 11:12
Weet iemand een programma waar ik audio (mic) en video (webcam) tegelijk kan opnemen? Heb al lang gezocht maar ik kan het maar niet vinden.
Moet ik anders audio en video apart opnemen?
Alvast bedankt!

vincent136
21 februari 2009, 11:33
Quicktime, gratis te downloaden. Werkt voortreffelijk

niekrhcpniek
24 februari 2009, 22:35
Quicktime, gratis te downloaden. Werkt voortreffelijk

Maar dat is toch alleen audio? Het kan trouwens alleen met pro en dat is wel betaald..

Thmz
24 februari 2009, 23:00
Eerst moet je eens wat meer specifieker zijn.

Wil je met je interne geluidskaart opnemen? Of heb je een audio interface?
Welk besturingssysteem heb je.

Ik ga er nu even vanuit dat je Windows Vista hebt.

Ik doe het gewoon:

Je selecteert je Ingang van de Microfoon als standaard Mic ingang. (Rechtermuisknop op het luidsprekericoontje in je taalbalk naast de klok, dan 'opnameapparaten' , rechtermuisknop op de ingang die je wilt gebruiken, dan 'als standaardapparaat instellen' (kan je niet selecteren als het al het standaardapparaat is ;) ))

Dan het programma:
http://www.stoik.com/products/morphman/Stoik_Capturer.htm (download link op de pagina)

als je het geinstalleerd en opgestart hebt moet je bij 'Multifile Split size' wel even Unlimited aanduiden. Dan moet je bij 'Tune' nog wel even wat juiste instellingen doen.

En opnemen maar! :cheerup:

niekrhcpniek
24 februari 2009, 23:15
Eerst moet je eens wat meer specifieker zijn.

Wil je met je interne geluidskaart opnemen? Of heb je een audio interface?
Welk besturingssysteem heb je.

Ik ga er nu even vanuit dat je Windows Vista hebt.

Ik doe het gewoon:

Je selecteert je Ingang van de Microfoon als standaard Mic ingang. (Rechtermuisknop op het luidsprekericoontje in je taalbalk naast de klok, dan 'opnameapparaten' , rechtermuisknop op de ingang die je wilt gebruiken, dan 'als standaardapparaat instellen' (kan je niet selecteren als het al het standaardapparaat is ;) ))

Dan het programma:
http://www.stoik.com/products/morphman/Stoik_Capturer.htm (download link op de pagina)

als je het geinstalleerd en opgestart hebt moet je bij 'Multifile Split size' wel even Unlimited aanduiden. Dan moet je bij 'Tune' nog wel even wat juiste instellingen doen.

En opnemen maar! :cheerup:

Ik wil het gaan opnemen met een mengpaneeltje (heb hem nu nog niet ter beschikking, maar komt binnenkort)

Heb een oude pc (windows xp) ,zonder internet, waarmee ik wil opnemen. Video bewerken en muziek erbij zetten etc. doe ik vervolgens op andere pc met windows vista.

Met dat selecteren van microfoon lukt ook wel op xp.

Bedankt voor de link alvast, kan het nu nog niet uitproberen, maar zal het morgen zeker doen!