PDA

View Full Version : Eerste elektrische gitaar



DVBAS
20 februari 2009, 22:47
Dag iedereen,

Ik ben een nog relatief beginnend gitarist en ben van plan om een eerste elektrische gitaar te kopen. Ik speel al ongeveer een jaar akoestisch, en ik ben dus niet iemand die zomaar even beslist om een elektrische gitaar te kopen, ik ben namelijk zeer gemotiveerd om verder te spelen. Daarom zou ik eigenlijk een goede, veelzijdige, stevige, mooie en goedklinkende gitaar (ik weet het, ik ben veeleisend ;)) kopen.

Dit zou eenvoudig op te lossen zijn als ik een gigantisch budget tot mijn beschikking zou hebben, maar ik moet me helaas behelpen met 400-450 euro (inclusief versterker).

Ik ben echter geen fan van de meeste beginnersgitaren (zoals de squier's en bepaalde epiphone's), omdat ze vaak van zeer minderwaardige kwaliteit zijn of een slecht geluid hebben.

Ik had eerst zitten overwegen om een Ibanez ART100 te kopen, maar in Europa verkopen ze alleen maar de ART120. Dit is misschien wel een goede gitaar, maar ik zou eigenlijk liever een gitaar met passieve pickups hebben.

Omdat ik van plan ben om er een grote verscheidenheid aan muziekgenre's op te spelen (bijna alles van blues to hardrock, met als enige uitzondering hedendaagse metal), lijkt een stratocaster de meest geschikte keuze. Helaas vallen veel goede strats (zoals de fender mexican strats) buiten mijn budget.

Ik ben wel zeker welke versterker ik wil kopen, namelijk een roland microcube, vanwege het goede geluid en het feit dat ik niet veel meer nodig heb (ik ben nog niet van plan om al live op te treden ;)). Deze kan ik krijgen voor 100 euro, dus blijft er nog ongeveer 300-350 euro over voor de gitaar zelf.