PDA

View Full Version : Help!



YoJorisss
20 februari 2009, 20:31
Kunnen jullie wat nummers noemen die leuk en goed zijn om mee te beginnen? Smoke on the water niet noemen, die hebben we al gehad....tot nu toe ben ik erg gelimiteerd aangezien ik bijna alles via youtube doe vanwege het ritme. Ik kan wel op ultimate guitar kijken, maar daar haal ik het ritme niet uit (tips)?

Verder zoals ik al zei, noem wat liedjes (akoestisch-western) die tof zijn!?

SVP! :)

YoJorisss
21 februari 2009, 17:07
????? anyone ?????

YoJorisss
22 februari 2009, 12:07
.......bedankt voor de hulp!! :)

Micro-e
22 februari 2009, 12:23
Om op te nemen of helemaal beginnen met spelen?

Ik begon met House of the Rising Sun van The Animals en Angie van de Stones. Leuke liedjes voor op een akoustische gitaar.

Comfortably Daniel
24 februari 2009, 21:52
Ach jee...d'r zijn zoveel leuke nummers om te spelen als je begint.

uhm...eerst een vraag terug. Wat zou je graag willen spelen?

YoJorisss
24 februari 2009, 23:53
Ben fan van britt pop/indie'ish dus dat wil ik ook zeker leren spelen. Daarnaast vind ik Dhr. Mraz and Mayer ook super. The Pigeon Detectives, etc, etc.

Micro-e
25 februari 2009, 11:06
Het beste is je favoriete nummers uitzoeken mbv tabs en je gehoor. Je moet gewoon iets spelen wat jij leuk vind.

M Kactus
25 februari 2009, 11:24
Als je op ultimate-guitar kijkt, staan daar ook GP-files. Dat zijn tabs die je afspeelt met Guitar Pro (betalend) of TuxGuitar (gratis!). Dan heb je meteen het ritme van alles wat je maar kunt vinden :)

Omdat je geen genre geeft, even wat usual suspects: Nothing else matters-Metallica, Smells Like Teen Spirit-Nirvana, Stairway to Heaven-Led Zeppelin, My Name is Jonas-Weezer, American Idiot-Green Day, TNT-AC/DC, Paranoid-Black Sabbath

Edit: Ik zie nu pas dat je Brit-Pop opgeeft. Mr Brightside van The Killers is dan het eerste wat in me opkomt.

Comfortably Daniel
25 februari 2009, 22:10
Ik deel een beetje de mening Micro-e. Als je nummers probeert te spelen die je leuk vind, heb je ook echt een reden om door te gaan tot het echt goed lukt. Geeft iemand anders je wat nummers, die misschien wel makkelijk zijn, hebben de meesten al snel de neiging om te stoppen en een ander nummer te proberen, als het niet lukt.

Oh jah...probeer het ook niet té makkelijk te maken, want dan leer je langzamer dan wanneer je dingen doet die toch wel moeite kosten ;)