PDA

View Full Version : Gitaar aan computer.



tiesto_8
20 februari 2009, 14:55
Hallo, ik zou graag mijn elektrische gitaar aan mn computer willen koppelen enzo via mn boxen sound te krijgen. Ik heb een verloopplug voor een jack aansluiting, mijn vraag kan dit?

Nils47
20 februari 2009, 15:01
Dit is eventueel mogelijk maar het mooiste blijft natuurlijk (bijvoorbeeld) een Toneport van Line 6.

Gothra
20 februari 2009, 15:26
Dit is eventueel mogelijk maar het mooiste blijft natuurlijk (bijvoorbeeld) een Toneport van Line 6.

Idd, gebruik ik ook, werkt perfect

hole
20 februari 2009, 15:31
In het Recording forum is hier heeeel veeeel over te vinden!

bert k
20 februari 2009, 15:49
Precies, daar verplaats ik hem naar.

Das Schaap
20 februari 2009, 16:26
Zoek anders eens op de gebruiker harrie-beton, die heeft in z'n sig een link naar een site (van hemzelf dacht ik) die precies over dit onderwerp gaat.

En verder is line6 wel een goede optie om je gitaar gemakkelijk op te nemen.
De guitarport is best een fijn ding maar alles gaat via de pc, dus ook het maken van je geluid. Als je toch de knopjes enzo mist zijn er de Pod 2.0, de Pod XT en nu de Pod X3 op de markt die dat nog wel hebben. Maar enkel de Pod 2.0 kan je denk ik nog goedkoper vinden dan de Guitarport.

Nils47
20 februari 2009, 16:30
1 van m'n beste kopen ooit. De Line 6 Toneport UX2 (nu van naam veranderd).

- Drivers installeren
- Toneport aansluiten
- Gitaar aansluiten
- De meeste zieke tone kiezen
- KNALLEN

Geen gezeik en het werkt supersnel, gemakkelijk en je recording kwaliteit is ook zeker aanvaardbaar voor snelle demo's etc.

Met een verloopstuk knal je rechtstreeks in je interne standaard geluidskaart en dit overstuurt echt heel erg, en de kwaliteit is echt moeilijk goed te krijgen.

artnaz
20 februari 2009, 16:38
Ook ik ben al een een jaar of twee een tevreden gebruiker van de UX2. Mooiste is trouwens dat het als extern geluidskaart mijn computergeluiden (dus ook muziek en films) via een enkel kabeltje (USB erin, coax eruit) naar mijn 5.1 systeem stuurt. :)

tiesto_8
20 februari 2009, 18:28
Bedankt voor jullie raad, ik zal me er eens in verdiepen. Ik heb even een tijdelijke oplossing nodig aangezien mijn versterker kapot is, zou ik in die tijd wel gewoon rechtstreeks via mijn computer, zonder toneport of iets dergelijks, mijn surroundset kunnen gebruiken als versterker, er komt dan toch wel geluid uit? Ik ben niet zo veeleisend, mijn versterker is er ook maar een van 50 eurie. ik speel n.l. veel meer akoestisch.

arcane
20 februari 2009, 19:03
mogelijk is het wel, maar echt bijzonder gaat het niet klinken (lees kut).

rocker_71
20 februari 2009, 19:06
zal heel zacht worden, vrees ik.
Overigens zijn er ook cheapo alternatieven (google maar ff, ben de namen kwijt)