PDA

View Full Version : soundslive.co.uk ervaringen



teledude
20 februari 2009, 08:26
Heej snarenplukkers,

Alweer sinds tijden op zoek naar een Fender American Standard Telecaster. De gitarist van mn band wees me op bovengenoemde site. Hij had op zondagavond een Strat besteld, en de volgende donderdag binnen. Plaatje, super afgesteld, geweldige sound. Voor een prijs waar je hier niet eens een tweedehandse koopt.
Ik bestel dus een Telecaster van een kleur die op stock is. Een week na betaling een mailtje dat de Tele eigenlijk niet nieuw is, maar een demo met gebruikssporen. (Achterkant body een kras van 2 cm lang en 5mm diep!)
Dus er kan 40 pond af, of ik moet een ander kleur kiezen. (Of bijbetalen voor een andere, want de prijs in ponden was in die week gestegen) :( Na overleg een andere kleur gekozen, die zou er die dag nog uitgaan. Pas een week later krijg ik een trackingnummer, en nu een week later ligt de gitaar nog steeds is een dispatch in de UK op verzending te wachten. Dubbel:(:( Mailtje gestuurd, nog geen reactie. De customer-feedback op de site is alleen maar Hallelujah!Telefonisch contact was tot nu toe goed. Je kunt natuurlijk zeggen: alle waar naar zn geld, maar nieuw hoort nieuw te zijn, op elke prijs. En service hoort service te zijn. ( of ben ik een ouderwetse l@l?)
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Tnx!

JimiDylan
20 februari 2009, 10:57
Ik heb ook een aantal dingen besteld bij soundslive, eentje kwam kapot aan, hebben ze gewoon vervangen en retourkosten waren er niet, heb er dus heel erg goeie ervaring mee juist.

Kim Wilson
20 februari 2009, 11:00
Misschien niet netjes van Soundslive, maar jij wil zelf voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Eigen schuld, om het maar even hard te zeggen.

Hoewel, ze hebben je wel alternatieve opties aangeboden. Meerprijs hoort niet, maar 40 pnd eraf is een nette oplossing.

teledude
20 februari 2009, 13:46
sgrappig,

De reactie van Kim is er juist een die nergens op trekt...
Dus als ik kijk waar mijn euro het verste reikt, en dat doet iedereen volgens mij, dan doe ik automatisch afstand van service, garantie, etc. En moet ik maarnie zijken?
Ik vindt 800plus euro nog steeds een hoop geld en geen dubbeltje. Het feit dat de fenders op het vasteland zo duur zijn ligt m.i. aan de Duitse importeur ( voor Europa) die ondanks een lage dollarkoers de prijzen hoog houdt.

Bovendien heb ik soundslive niet het vel over de oren getrokken, ik heb iets aangekocht tegen een locale courante prijs. Ik reken via mn creditcard af dus zij krijgen netjes hun geld in GBP, die dan voor mij toevallig wat lager staat. Hebben zij geen pijn van, anders deden ze het niet

Maar een en ander verbaast mij van soundslive omdat mensen om me heen ook positief zijn.
Ik vind het op zich niet erg dat er dingen mis gaan, het gaat erom hoe ze worden opgelost. Niet reageren op mail?

Kim Wilson
20 februari 2009, 13:55
sgrappig,

De reactie van Kim is er juist een die nergens op trekt...


... Voor een prijs waar je hier niet eens een tweedehandse koopt.

Wat lees ik hier dan? Je bent voor de goedkoopste gegaan en bent enthousiast geworden door die ene ervaring van je andere gitarist...

Arjan12
20 februari 2009, 15:18
Wat lees ik hier dan? Je bent voor de goedkoopste gegaan en bent enthousiast geworden door die ene ervaring van je andere gitarist...

Zal wel, maar jij suggereert dat je minder service en kwaliteit mag verwachten omdat Soundslive goedkoper is dan Nederlandse zaken (wat voornamelijk door de zwakke pond komt). Dat slaat dus he-le-maal nergens op.

Ik heb trouwens goede ervaringen met Soundslive :).

teledude
20 februari 2009, 15:29
Dank je Arjan!

Overigens,
Ik heb me laten verleiden om inhoudelijk in te gaan op de mail van Kim.

Was niet nodig; ik vroeg namelijk of er mensen waren met soortgelijke ervaringen. Er moeten altijd mensen zijn die meteen een (ver)oordeel(ing) hebben, met de opgeheven vinger.

Om nog op de laatste van Kim in te gaan; natuurlijk ben ik voor de goedkoopste gegaan, die toevallig ook nog nieuw was, dus geen voorgeschiedenis en wel service en garantie.
Als Kim de voorkeur heeft voor tweedehands gitaren die duurder zijn dan nieuwe, mag hij ALTIJD zij bestelling bij mij doorgeven:cooler:

Kim Wilson
20 februari 2009, 15:38
Nee, ik geef de voorkeur aan een gitaar uitzoeken en kopen bij een muziekwinkel. Dan heb je dit soort gezeik niet. ;)

Rude Perception
20 februari 2009, 15:43
Hans (kim wilson) zal z'n gitaren uit willen proberen, zoals denk ik de meeste mensen hier. Dat heeft als voordeel dat je weet wat je krijgt en dat je niet iets koopt wat ze niet blijken te hebben, wat in jouw geval zo was. De zaak kan daar niet heel veel aan doen en heeft een oplossing gezocht voor jou. Naar mijn mening geen heel slechte oplossing. Je bent op zoek gegaan naar de goedkoopste, dat betekent dat de winkel niet heel veel verdient op jou. Als de prijzen van die gitaren omhoog gaan heeft dat een rede, en moeten ze jou gitaar ook voor die nieuwe prijs verkopen, anders zullen ze er geen winst meer op maken.

Niet heel gek dat je dat soort service inlevert toch? Je bent niet heel erg slecht behandeld naar mijn mening.


Er moeten altijd mensen zijn die meteen een (ver)oordeel(ing) hebben, met de opgeheven vinger.

Je bent zelf trouwens degene die meteen een veroordeling heeft.

Arjan12
20 februari 2009, 15:47
Nee, ik geef de voorkeur aan een gitaar uitzoeken en kopen bij een muziekwinkel. Dan heb je dit soort gezeik niet. ;)

Da's heel wat anders. Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens ;) .

teledude
20 februari 2009, 16:25
Beste heer Rude perception, waarde stadsgenoot.

een constatering is iets anders dan een oordeel... Als ik iemand veroodeeld heb dan mijn excuses daarvoor.

een en ander laat niet onverlet dat de discussie steeds verder van de originele vraag afdrijft. Ik vroeg om ervaringen van anderen, niet om eigen schuld dikke bult opmerkingen. En dan ging het om het hele plaatje; dus ook de vertraging bij de aflevering. Voor wat de aangeboden oplossing had ik ook gewoon mijn geld terug kunnen krijgen, even goede vrienden. Alleen die oplossing heb ik niet gekozen.

Dat je bepaalde risico's loopt bij kopen via internet accepteer ik. Ik had ingecalculeerd dat je dan de nek niet helemaal tof vindt spelen, of het geluid net niet tof is. Maar volgens mij hoef je geen concessies te doen op service of garantie. Zoals gezegd, de gitaar lag op 800 pond, bij een normale koers zou dat 1200 euro zijn. Is een hele normale prijs voor een american standard.
Ik ben ook niet boos, voel me niet geschoffeerd, ben alleen teleurgesteld dat ik er lang op moet wachten "en dan komt alles bij elkaar". Lijkt me allemaal heel begrijpelijk.

Als het prijsverschil maar 100 euro zou zijn, was ik hem met alle soorten van genoegen bij muziekwinkel bij mij om de hoek gaan halen...


Maar goed, wat mij betreft is het wel klaar, dank voor jullie reacties en een goed weekend!

Mitch
20 februari 2009, 16:29
Leuk hoor, allemaal, maar het enige waar het moenteel om gaat is dat dat pakket nu gewoon ergens op een tussenstation staat van de Britse vervoerder. Wat kan Soundslive daar verder aan doen? Niets.
Dus je zal nog even geduld moeten hebben, zo simpel is het.

teledude
20 februari 2009, 16:31
is knap belerend voor een moderator....

noem me dan gewoon een zeikerd:blast::blast::blast:

WillemdaGuide
20 februari 2009, 16:32
Inderdaad gewoon even geduld hebben.
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Soundslive!

Nielsje
20 februari 2009, 17:27
is knap belerend voor een moderator....

noem me dan gewoon een zeikerd:blast::blast::blast:

Ja, je bent wel een beetje een zeikerd..
De reactie van Mitch een hele normale reactie, en niet als mod gepost.

Overigens: Ben ik de enige die het opvalt dat Hans z'n mening over online muziekwinkels zo uit sinds het 'bash-topic' van Wizz?

Kim Wilson
20 februari 2009, 17:29
Ik denk dat je zelf die link legt. En het is niet waar, ik ben altijd tegen het kopen van een gitaar via internet geweest. ;)

Nielsje
20 februari 2009, 17:32
Ik denk dat je zelf die link legt. En het is niet waar, ik ben altijd tegen het kopen van een gitaar via internet geweest. ;)

Correct, dat kan je zien in m'n post dat ik die link leg! :)
Tja, het viel me gewoon op dat je je de laatste tijd wat meer over uitlaat.

Kim Wilson
20 februari 2009, 17:33
Hmm, dat is dan niet bewust, en niet n.a.v. het topic van Wizz.

toneblo
20 februari 2009, 18:06
Weer on topic graag, persoonlijke meningen over een andermans mening worden hier niet gevraagd, wel de ervaring met soundslive.
Dus, heren zeikerds, on-topic!

Kim, heb jij ervaringen met soundslive?


Soundslive is qua prijs goedkoop en doet voor mij voor over de grens netjes hun best het redelijk te houden.:cheerup:

Mitch
20 februari 2009, 18:58
is knap belerend voor een moderator....

noem me dan gewoon een zeikerd:blast::blast::blast:

Belerend? Ik denk dat je mijn post nogal persoonlijk opvat, geen idee waarom. En wat mijn functie hier daarmee te maken heeft is me al helemaal een raadsel.
De posts vóór mij gingen over de voor- en nadelen van internetshops. Daar ging jouw vraag helemaal niet over, dus dat kapte ik af. Ik constateer dan in je post dat er sprake is van een pakket dat vermeld staat als 'in despatch'. Nou, daar kan de winkel weinig aan doen verder. Als ze het verstuurd hebben zit hun taak er op.

hendrix2
21 februari 2009, 11:26
Geen ervaring met de winkel.
Overigens vind ik ze niet zo goedkoop.

-Dat het niet meer op stock is, maar wel zo aangeduidt staat op de site, komt bij praktisch alle internetverkoopsites voor. Ik heb het deze week ook meegemaakt (welliswaar voor een boek, maar goed). Websites worden vaak niet dagelijks bijgehouden. Voor een aankoop als een gitaar zou ik sowieso al eerst een emailtje naar een medewerker sturen om wat info te vragen, da's misschien iets om in de toekomst rekening mee te houden, zo vermijd je dat je een product besteld dat toch niet meer in voorraad is.

-Eens de winkel de gitaar verzend, kunnen ze er heus niets aan doen dat het lang duurt vooralleer de gitaar bij jou is.

En je kon het misschien niet weten, maar op dit forum zitten redelijk wat tegenstanders van het kopen van gitaren via internet. En ik denk inderdaad dat daar wel wat mensen bijzitten die je dan een eigen-schuld-dikke-bult-gevoel willen geven, maar daar moet je je niets van aantrekken, als jij uiteindelijk tevreden bent met de gitaar, dan is het goed :)