PDA

View Full Version : [clip] Vergelijking tussen verschillende FETs in SHO



Negative K3 fan
19 februari 2009, 23:38
Ik was vanaf het begin af aan al benieuwd naar het verschil tussen de normale, cheap ass bs170s en de duurdere, kleinere zetex p-variant. Ik heb zowel een SHO als een BoR clone dus ik kon het niet laten ze bij te bestellen.

Helaas heb ik hier in Den Haag alleen mn pod staan, niet bepaald ideaal om de nuance-verschillen van pedalen te vinden. Maar het neemt wel wat makkelijker op :)

de moeite waard?

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=659476&content=music

peter_heijnen
20 februari 2009, 11:34
Door de lijntjes die je speelt tijdens het laaste stukje is het minder goed te horen, maar het lijkt of de p-variant wat helderder klinkt.

Negative K3 fan
20 februari 2009, 17:35
ja een heel klein beetje, ik hoor zelf ook met het spelen over de pod nauwelijks verschil, maar ik denk dat het aan de pod ligt. Want er moet natuurlijk wel enig verschil zijn, ze zien er alleen al behoorlijk anders uit! Ik ga hem in de oefenruimte proberen over een (van mijn) fatsoenlijke buizenamps en dat brengt veel meer naar boven. Dan ga ik het ook proberen met mn BoR.

Chris Winsemius
20 februari 2009, 18:00
ja een heel klein beetje, ik hoor zelf ook met het spelen over de pod nauwelijks verschil, maar ik denk dat het aan de pod ligt. Want er moet natuurlijk wel enig verschil zijn, ze zien er alleen al behoorlijk anders uit! Ik ga hem in de oefenruimte proberen over een (van mijn) fatsoenlijke buizenamps en dat brengt veel meer naar boven. Dan ga ik het ook proberen met mn BoR.

+11!
PODs laten zeer hoge tonen/complexiteit niet of nauwelijks horen....

Soldeer & speel ze!

Negative K3 fan
20 februari 2009, 18:20
Je hebt helemaal gelijk, als je alleen al kijkt naar de signaalketen die je door zo'n ding aflegt: AD conversie -> algoritmes voor amps, effects (zit een beetje reverb overheen) -> algoritmes voor cab, mic en room simulatie -> DA conversie -> computer software -> mp3 -> geluidskaart -> versterking -> luidspreker. Ik kan me voorstellen dat er in sommige hifi luidsprekers al meer componenten in het scheidingsfilter zitten waar je signaal doorheen gaat dan in een simpele buizenamp. Dan valt een pedaal eigenlijk in het niet. Dat is toch ff wat anders dan wat je doet met een fatsoenlijke buizenamp. Als ik al luister naar wat de SHO uberhaupt met de sound doet is dat niets vergeleken wat het in mijn normale keten voor verschil kan maken.

Al moet ik wel zeggen dat kwa handigheid die pod mij dubbel en dwars zijn geld waard is geweest, een ontzettend makkelijk apparaat. Vaak meegenomen (met fiets of OV) om mee te spelen, aansluiten om de computer voor opnames en thuis aansluiten om op christelijk volume met veel mogelijkheden te kunnen spelen. Daarnaast is de uiteindelijke sound lang niet zo erg als kleine combootjes mits je er fatsoenlijke speakers op aansluit en zijn de modeling van de amps beter dan standaard crappy transistor versterking/distortion. Ik heb het ding voor mn nieuwe kamer in den haag aan mn computer gehangen en heb de nieuwste v3 firmware geinstalleerd en de nieuwe effecten en amps ten opzichte van V2 -wat ook al een grote verbetering was tov v1- zijn erg leuk, ik heb bij deze bijvoorbeeld een gemodeleerde dumble gebruikt.