PDA

View Full Version : Midi pod 2.0



The_Darkness
19 februari 2009, 23:19
Hallo,

Ik ben echt een leek op het gebied van midi. Maar nu heb ik een POD 2.0 en een ART x-15 midi controller. Als ik deze op elkaar aansluit dan werkt alles gewoon met het switchen tussen presets enzo. Maar Ik snap niet hoe ik midi instellingen nu kan veranderen.

Bijvoorbeeld:
Als ik de midi controller aangesloten heb op de POD 2.0 dan zit automatisch op iedere preset een wah geluid. Hoe moet ik dit aan/uit zetten.

Ik Heb al flink gezocht op internet naar uitleg hoe ik midi instellingen op de POD 2.0 moet veranderen maar ik kan geen duidelijke uitleg vinden.
Misschien wetewn mensen hier nog goede sites waar in informatie vanaf kan halen. (want de manual van de POD 2.0 is echt bagger)

alvast bedank

The_Darkness
20 februari 2009, 14:48
even bumpen.

Ik heb nu een usb/midi interface gekocht an ik heb alles aangesloten alleen herkent mijn computer de POD 2.0 niet.

Wie kan mij helpen???

rocker_71
20 februari 2009, 19:04
Tis me ooit zo gelukt, want zo werkt het nu bij me thuis. Meer geluk dan wijsheid, denk ik.

Heb je de Line6 software wel geinstalleerd , (sounddiver oid)?
Line6 heeft ook een site voor POD gebruikers, veel info.

Wat werkt er nu niet dan, een foutmelding, of gewoon niets? Meer info kan geen kwaad, des te meer kans op een antwoord. :grouphug:

The_Darkness
21 februari 2009, 03:33
Nou is het probleem dat ik wel dingen naar mijn pod kan sturen maar mijn computer kan niets lezen van de POD 2.0. Ik krijg de foutmelding device "POD 2.0" does noet react.

Een ander probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg dat ik de wah aan en uit kan zetten met een drukknop op mijn ART x-15.
Ik weet wel hoe ik dingen moet instellen moet instellen op de art x-15 allen in weet niet wat ik moet instellen.
In de line 6 manual sttat het volgende over het wah pedal on off
Notes On/Off
transmitted midi range Fb switch on=127/off=0
controller # 43
Recieved midi range Rcv: 0-63=off, 62-127=on
Wat moet ik op mijn art instellen om met één drukknop mijn wah aan en uit te zetten.