PDA

View Full Version : koptelefoonaansluiting in een polytone inbouwen,hoe?



heemskerk
19 februari 2009, 22:04
Ik heb een Polytone mini-brute geerfd! echt een leuk ding! een jazz versterker dat weet ik :noob: ik speel zelf meer rock/metal :punk: en in combi met mijn pendaaltjes echt een eigen sound..top! maar 1 ding mis ik en dat is een aansluiting voor een koptelefoon! (even rust voor de familie) heeft iemand een idee hoe ik zo'n aansluiting kan maken! ik dacht er zelf aan om een monojack aansluiting op de speaker aan te sluiten en de speaker met een schakelaartje uit te schakelen of heeft iemand misschien een beter idee :???:

pimmetje
19 februari 2009, 23:18
Dit gaat over knutselen en niet over een specifiek vintage iets, dus naar de Werkbank.
Vragen => PM.

cluseau
20 februari 2009, 09:07
Ik heb een Polytone mini-brute geerfd! echt een leuk ding! een jazz versterker dat weet ik :noob: ik speel zelf meer rock/metal :punk: en in combi met mijn pendaaltjes echt een eigen sound..top! maar 1 ding mis ik en dat is een aansluiting voor een koptelefoon! (even rust voor de familie) heeft iemand een idee hoe ik zo'n aansluiting kan maken! ik dacht er zelf aan om een monojack aansluiting op de speaker aan te sluiten en de speaker met een schakelaartje uit te schakelen of heeft iemand misschien een beter idee :???:

Je uitgangssignaal is veel te hard voor een koptelefoon om zomaar op de uitgangsjack aan te sluiten. Dit kan wel als je een spanningsdelertje in de jackplug maakt Een vervangende load is voor een solid state amp niet zo belangrijk dus daar zou ik me niet druk over maken. Soldeer in de jackplug een weerstandje van 100 a 220 Ohm tussen de middenader dan zou het moeten werken. De orginele speaker jack zou je ook kunnen vervangen door een met interne schakelaar waarmee je de interne speaker dan uitschakeld als je een jackplug insteekt. Waarschijnlijk zit die schakelaar al ongebruikt in de externe speakeraansluiting en is dit zo aan te passen.


Frans

Chris Winsemius
20 februari 2009, 09:13
Je uitgangssignaal is veel te hard voor een koptelefoon om zomaar op de uitgangsjack aan te sluiten. Dit kan wel als je een spanningsdelertje in de jackplug maakt maar dan heb je het probleem dat je uitgang zo goed als onbelast is. In plaats van de speaker zul je dus ook een alternatieve load moeten aansluiten die geen herrie maakt, bv een dikke 8Ohm weerstand van voldoende vermogen.


Frans

Aangezien het om 'n solidstate (transistor) Polytone amp gaat is dat niet nodig... maar bij buizenversterkers absoluut wel.

cluseau
20 februari 2009, 09:27
Aangezien het om 'n solidstate (transistor) Polytone amp gaat is dat niet nodig... maar bij buizenversterkers absoluut wel.
Tja, realiseerde me dat net en zat mijn post al aan te passen. thx voor opletten.
Frans

Chris Winsemius
20 februari 2009, 09:51
Tja, realiseerde me dat net en zat mijn post al aan te passen. thx voor opletten.
Frans

Je mag blij zijn dat ik voor tien uur 's ochtends al koffie en pep op heb :seriousf:

Geintje!

heemskerk
20 februari 2009, 10:15
bedankt voor de reacties! ik ga zo'n jack mono met schakelaar inbouwen.
het is inderdaad een transistorversterker.

thanx :ok: