PDA

View Full Version : Jamman vs Boss RC2



RedBuell
19 februari 2009, 19:33
In een ander topic heeft een forumlid destijds gekozen voor de RC2, ik heb in dat andere topic gevraagd waarom hij uiteindelijk is gegaan voor de RC2. Ik ben verder gaan zoeken en kwam door een ander forum eigenlijk op meer vragen uit.

Wat wil ik doen met de looper?

Ik wil hem gebruiken om leads te oefenen over een bepaald akkoorden schema of van een bepaald nummer, ik wil van die sound on sound licks spelen, ik wil harmonieën uitzoeken/samen stellen en ik wil dubbele gitaar stukjes schrijven. Wat me ook erg handig lijkt is om stukjes op te nemen zodat je ze kan uitwerken zonder dat je het eigenlijke idee verliest of vergeet ( jammen bij een maatje thuis, je bedenkt een rif en een week later herinnert ieder zich de rif heel anders).

Nu las ik op een ander forum waar de algemene voorkeur uitging naar de RC2 dat op beiden loopers een mp3 speler aangesloten kon worden en dat het beter en makkelijker gaat op de Jamman. http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=216692


I owned the JamMan first, then the RC-2, and now the RC-20XL. JamMan worked perfectly and I had only one complaint, size. JamMan would do it all plus let me play my iPod through it while jamming along on the guitar. Sold it and bought the RC-2 for the smaller footprint. Worked great with one exception, stupid thing makes you unplug the input jack before using the Aux Input (iPod). Ok, so the only way I could play along with my iPod was to first unplug the input jack, record it to the RC-2, plug the input back in and then play the song from the RC-2 memory.

Dat zou voor mij gelijk de knoop doorhakken want ik zocht al een tijdje naar een betaalbare manier om "met de cd mee te spelen". De jamman is dan wel bijna €100,- duurder ( Jamman €230 en de Boss RC2 €145 bij Thomann) maar het wel waard als ik op die manier goed met de iPod mee kan spelen omdat ik dan 2 vliegen in 1 klap sla, bedieningsgemak is uiteraard ook erg belangrijk.

Wie heeft ervaring met beide loopers en/of dmv een jamman of RC2 een mp3 speler op de amp aangesloten en op deze manier met nummers mee gespeeld en kan mij hier meer over vertellen?

MrRFasters
24 mei 2010, 00:55
Kies de Jamman!

Want: speel niet alleen mee met andere nummers op je iPod maar sla ze op op de SD card en heb jouw belangrijke nummers altijd paraat!

En wat je allemaal met een eenvoudige Boss RC-2 kan: zie Gregor Hilden op zij vids op YouTube!:punk:

Cageman
24 mei 2010, 09:38
ik heb zelf een RC2.. werkt voor mij perfect. vooral de auto mode vind ik handig (je stompt m aan, en dan gaattie recorden zodra hij geluid oppikt).
met mp3 mee spelen heb ik echter geen behoefte aan, dus als je dat wilt is de JamMan misschien handiger. Heb je btw al naar de JamMan Solo gekeken?

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.long-mcquade.com/files/7413/lg_large-4.jpg&imgrefurl=http://www.long-mcquade.com/products/7413/Guitars/Guitar_Effects/Digitech/Jam_Man_Solo_Looping_Pedal.htm&usg=__GpmMyJYKUM0jGaZfFE0y5glY6T4=&h=600&w=482&sz=85&hl=nl&start=21&sig2=7ukhNNyeoEqsRBs04zFN6w&um=1&itbs=1&tbnid=y_mYRzlHUZ06ZM:&tbnh=135&tbnw=108&prev=/images%3Fq%3DJamman%2Bsolol%26um%3D1%26hl%3Dnl%26s a%3DN%26rlz%3D1R2ACAW_nlNL367%26tbs%3Disch:1&ei=5Cz6S73jBc2AOLGb0JUM

Fuhgawz
24 mei 2010, 17:30
Ik ben om precies dezelfde redenen als jij aan het kijken voor een loopertje, dus ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Wat betreft die Jamman Solo, die lijkt interessant maar is maar twee tientjes goedkoper dan de 'gewone' Jamman bij Thomann. Daar zou ik de gewone niet voor laten liggen.

EDIT: Ik zie net dat het oorspronkelijke bericht uit februari 2009 stamt!! Ik denk dat de topicstarter inmiddels al een keuze heeft gemaakt.

Scopperloit
24 mei 2010, 17:43
Interessant topic, ik wil ook voor oefen/live doeleinden in een loop pedaal gaan investeren. Mij lijkt echter de Boomerang Plus Looper heel praktisch in gebruik. Misschien ook iets voor de TS om naar te kijken? Wordt niet meer gemaakt maar is voor ongeveer €200 via eBay op te pikken.
Mensen als Tosin Abasi en Guthrie Govan zijn tevreden gebruikers van dit pedaal.