PDA

View Full Version : kan ik hier wat mee ?



Jailbird
19 februari 2009, 17:35
Hey

Vond onlangs een grote bak met allemaal stukken essen hout in de schuur.
Deze hout stukken staan allemaal zo krom als wat, maar ik vroeg me af of ik er een body van kan maken.

Het zijn allemaal kleine stukken dus zou ik ze eerst moeten vlakken en dan aan elkaar moeten lijmen ?
Ik heb geen vlakbank dus dat valt al af.. kan dat eigenlijk ook op een andere manier ?

Foto hout:

http://img207.imageshack.us/img207/7673/p1020313he2.jpg


Als het niks wordt, gaat het de kachel in :p

Rock on,


Jailbird

Foxey Freddie
19 februari 2009, 20:46
ik denk dat je het beter in je openhaard kan gooien, dat scheelt je een hoop tijd en moeilijkheden, tenzij je echt wil experimenteren. Als je gewoon een mooie plank koopt ben je beter af.

Noid
19 februari 2009, 21:58
Het zijn allemaal kleine stukken dus zou ik ze eerst moeten vlakken en dan aan elkaar moeten lijmen ? Ik heb geen vlakbank dus dat valt al af.. kan dat eigenlijk ook op een andere manier ?

Heb je een bovenfrees? Daarmee kun je een vlakbank maken. En natuurlijk niet in de openhaard gooien, maar eerst proberen er een leuk instrument van te maken.

Jailbird
20 februari 2009, 08:49
Nee, zelf heb ik geen vlakbank maar kan er wel eentje lenen van een vriend.
Ik denk dat ik het wel probeer, misschien word het wel wat.
Bedankt!

Jailbird

Foxey Freddie
20 februari 2009, 08:54
succes, ik hoop nog wat van je te horen in dat ene bouwproces topic:p

stijnkenens
20 februari 2009, 08:55
Volgens mij zijn die stukjes te klein voor een vlak/vandikte bank.
Je hebt altijd een uitloop van enkele cm voor en achteraan.

Zo'n kleine stukjes duw ik niet over de vlakbank, ik houd graag al mijn vingers.

s

Cocobolo
20 februari 2009, 10:05
...Zo'n kleine stukjes duw ik niet over de vlakbank, ik houd graag al mijn vingers.

s

Helemaal mee eens. ALS je dit echt gaat doen, gebruik dan in ieder geval zo'n push-block! Of maak hem zelf :

http://i49.photobucket.com/albums/f288/challagan/BoxJBlock4.jpg

Jailbird
20 februari 2009, 15:56
succes, ik hoop nog wat van je te horen in dat ene bouwproces topic:p

Dat komt wel goed hoor :p


Helemaal mee eens. ALS je dit echt gaat doen, gebruik dan in ieder geval zo'n push-block! Of maak hem zelf :


Hey, wat is dat! Hoe werkt dat ingenieus stuk gereedschap ?