PDA

View Full Version : Milieusticker om keulen binnen te komen?



KamikazaGuitar
19 februari 2009, 16:07
Hoi,

binnenkort ga ik naar musicstore om een nieuwe gitaar te kopen, waarschijnlijk een squier classic vibe of toch een fender. Maar, nu las ik dit (http://www.amt.nl/web/Nieuws/Algemeen/Tonen-Nieuws-Algemeen/Duitse-steden-geen-toegang-zonder-milieusticker.htm).

Mijn vraag, is het echt nodig om die sticker te kopen? Of is het een publiek geheim dat je die dingen nergens voor nodig hebt? Een vriend van mij die (met de auto) naar musicstore is gegaan wist er namelijk niet eens van.

Thanks :chicken:

Woml
19 februari 2009, 16:16
Of het nodig is, weet ik niet, maar in hetzelfde artikel staat "Keulen beboet pas vanaf 1 april"
Dus het kan nog even...

KamikazaGuitar
19 februari 2009, 16:27
Of het nodig is, weet ik niet, maar in hetzelfde artikel staat "Keulen beboet pas vanaf 1 april"
Dus het kan nog even...

Helaas, het artikel is inmiddels al uit 2008 :nervous:

Bl44t44p
19 februari 2009, 17:15
Even Googlen kan nooit kwaad ;)

http://www.diks.nl/duitse-milieusticker.shtml

arcane
19 februari 2009, 17:45
Ik heb ook een sticker, daarvoor moest ik destijds allerlei papieren naar Dekra NL. opsturen.

Tegenwoordig kun je zo'n sticker ook bij de kwikfit krijgen. Kost meen ik €12,-
Ik zou het gewoon doen, als je een boete krijgt, en die schijnen ze toch ook echt aan buitenlanders uit te delen, ben je veel meer kwijt.
Bovendien heb je dan meteen al een sticker, mocht je later nog een keer naar Duitsland willen voor vakantie o.i.d.

arcane
19 februari 2009, 17:47
Even Googlen kan nooit kwaad ;)

http://www.diks.nl/duitse-milieusticker.shtml

Die stedenlijst is ook alweer verouderd zie ik. Er zijn nu meer steden met een mileuzone.

KamikazaGuitar
19 februari 2009, 17:53
Oke, danke schön! Dan zal ik binnenkort maar eens voor zo'n sticker kijken.

arcane
19 februari 2009, 18:55
http://www.kwik-fit.nl/content/html/1809.asp

Hou er overigens rekening mee dat ke ook bij kwikfit 5 werkdagen moet wachten op je sticker!

Op de site staat overigens ook een up to date overzicht van alle mileu-zones.

KamikazaGuitar
19 februari 2009, 20:09
Ah danku :)

lodi
20 maart 2009, 21:24
heb n' tijdje terug ook n' nieuwe gitaar gekocht,je wil zo'n ding zo goedkoop mogelijk hè,dus overal prijsoffertes gevraagd,tot iemand er me attent op maakte dat er op n' kwartier rijden goede prijzen waren,n' minder grote zaak bovendien,wel ik heb daar n' USA deluxe strat 2tone sunburst Maple neck gekocht voor(hou je vast) 1200euro, heb daar n' uur of wat vanalles uitgeprobeerd, nog n' tas koffie gekregen, de USA standard strats gaan daar weg voor 999euro(black of white maple neck) ga het niet te ver zoeken, in Keulen zou ik 70euro meer zijn kwijtgeweest zonder die sticker, ik ga de naam van de bewuste zaak hier niet noemen, maar je moet er wel even voor over de taalgrens,naar de vurige stad Luik zet de zoekmachine maar in en je vind de site wel.

Ferraririk
21 maart 2009, 10:55
ten eerste, je hebt de naam al gezegd, maar als jij het niet wil herhalen doe ik het ookniet,

ten tweede, ookal ben je wat meer kwijt je hoeft niet gelijk naar een andere winkel toe te gaan, ik bedoel, je kan vertrouwd zijn bij de musicstore omdat je er nooit problemen heb gehad enzo, je vind de sevice van hun goed etc. etc. het leven draait niet alleen om geld!

On Topic: die sticker lijkt mij best zwaar *** ik bedoel maar, wat is het nut ervan?

arcane
21 maart 2009, 11:11
On Topic: die sticker lijkt mij best zwaar *** ik bedoel maar, wat is het nut ervan?

Het weren van erg vervuilende auto's in de steden.

snaarplukker
21 maart 2009, 13:58
On Topic: die sticker lijkt mij best zwaar *** ik bedoel maar, wat is het nut ervan?
Je kan natuurlijk daartegen een klacht indienen bij de Europeese Commissie.
Als EU-onderdaan valt je niet onder de nationale wetgeving van Duitsland maar onder de EU-richtlijnen betreft het vrije verkeer door de Unie.

arcane
21 maart 2009, 14:10
Je kan natuurlijk daartegen een klacht indienen bij de Europeese Commissie.
Als EU-onderdaan valt je niet onder de nationale wetgeving van Duitsland maar onder de EU-richtlijnen betreft het vrije verkeer door de Unie.

Dat kan, maar een sticker aanschaffen is makkelijker en sneller. Zeker als je op korte termijn naar Keulen ofzo wilt. Dan ga je niet even snel een klacht indienen en er op wachten ;)

snaarplukker
21 maart 2009, 15:25
Dat kan, maar een sticker aanschaffen is makkelijker en sneller. Zeker als je op korte termijn naar Keulen ofzo wilt. Dan ga je niet even snel een klacht indienen en er op wachten ;)
Nou, degene die een auto hebben van 13 jaar of ouder kunnen nu al een klacht indienen, want zij komen niet in aanmerking voor zo'n milieusticker. En in dat geval wordt je bellemmerd in je recht van vrije verkeer door de Unie.

arcane
21 maart 2009, 16:20
? Een vriend van me heeft een auto uit 1991, benzine met katalysator, en die heeft gewoon een groene sticker gekregen hoor.

Maargoed, zoiets zal ons binnen enkele jaren ook wel te wachten staan.