PDA

View Full Version : Ibanez Roadstar hals opnieuw fretten



sander84
19 februari 2009, 15:10
Ik zit al een tijdje op het forum, en heb een vraagje.

Ik ben namelijk in het bezit van een ibanez Roadstar bass (zo'n oude). Super fijne bass, maar hij is fretloos. en ik ben op zoek naar een dezelfde hals maar dan met frets.
http://ibanez.bassfire.de/wp-content/uploads/2006/08/83_roadstar_front.jpg

ik moet eerlijkheids halve bekennen dat ik niet precies weet welk model het is, ik geloof de rb250 of 350.

De bass op het plaatje is niet de mijne. Mijn hals heeft een rosewood fretboard. In feite zijn er wel sleufjes voor frets maar die zijn opgevuld met wit spul. Dus je kunt nog wel zien waar je ergens op de hals zit.


eventueel kun je me ook mailen:
sanderrovers@gmail.com

JeroenSchaaf
19 februari 2009, 15:23
Ik denk dat gitaarmarkt, en marktplaats hier meer voor zijn bedoeld!

, misschien kun je de hals zelf fretten gaan?

sander84
19 februari 2009, 16:19
nee, helaas. dat heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar krijg dan eigenlijk alleen maar reacties van mensen die hem willen kopen.

zelf fretten heb ik nog nooit gedaan. is dat moeilijk? hoe pak je dat aan?

Bassbitch
19 februari 2009, 16:37
Dit is een spam-twijfelgevalletje, want ik kan me goed voorstellen dat je dat hier komt vragen. En je probeert niets te verkopen.

Ik verplaats je topic naar Zelfbouw, want daar kunnen ze je meer vertellen over zelf fretten enzo.

G.G.
19 februari 2009, 17:15
Bedankt BB.

Mod - edit. Ik pas de eerste post aan, alleen nog maar info over het eventueel herfretten en hoe je dat aanpakt. Voor handel/ruilen hebben we gitaarmarkt en marktplaats.

Vragen? > PM

sander84
19 februari 2009, 20:18
Mod edit. en nogmaals, het is hier geen ruilbeurs. Vragen konder per PM, niet op deze subtiele manier weer de aandacht op ruilen vestigen.

Noid
19 februari 2009, 21:51
Weet je de mensuur? Dan kun je op grond daarvan toch een geschikte hals zoeken? (of nog veeeel meer fun: zelf bouwen).

KoenB
20 februari 2009, 15:40
Je kan eventueel ook het fretboard er af stomen met een strijkijzer (kijk op www.projectguitar.com , daar staat een goede tutorial) en een nieuw fretboard maken. Evt kun je dat fretboard pre-slotted en pre-radiused kopen, dan hoef je m alleen nog even goed op maat te maken in de breedte en er frets in te tikken. Let wel goed op de mensuurlengte!

pueblo
20 februari 2009, 15:59
of gewoon er weer fretsleuven inzagen

gengar
21 februari 2009, 00:17
fretsleuven zagen en zelf fretten. Als je een keer langs wilt komen ben je welkom, ik wil je wel een keer uitleggen als je het zelf wil gaan doen en je wilt zien welk gereedschap en zo je nodig zou hebben. Ik zit in Deurne dus.. Doe eventueel maar een PM.