PDA

View Full Version : Koreaanse kwaliteit



jamar
19 februari 2009, 12:37
Vorige week donderdag besteld, gisteren geleverd:
£479.00 + £ 35.00 vervoer en leveren naar en in Nederland.
Nederlandse prijs 800-900 Euro.
Mijn oordeel:
Netjes gebouwd, prima afgesteld, speelt heerlijk, de hals is even wennen als je Fenders gewend bent, goede bereikbaarheid van de hoge frets, snaren moesten even opgerekt worden maar daarna bleef ze prima op stemming. De klank varieert van Lucille warm tot Gretsch bijtend. Dit door de gemonteerde Filtertron type pickups en de ruime schakelmogelijk heden (1 3-standen schakelaar op de schouder en een 5 standen schakelaar a la Gibson Lucille achter de 2 volume en 2 tone regelaars). De gitaar komt met een mooie koffer.
De Koreanen beginnen kwaliteits gitaren te bouwen! Voor arme gitaristen in deze economisch moeilijke tijden een prima alternatief:-)
Prijs-kwaliteitverhouding uitstekend. Gitaar in UK kopen loont!!


Kijk op deze link voor de specificaties en een foto.
http://www.guitarvillage.co.uk/product-detail.asp?id=6641&catid=6&manid=265&quantity=1&product=Peerless+Thinline+Fire+Fox+Standard%2C+New %2C+Inc%2E+Case

wietse
19 februari 2009, 12:49
mooie gitaar, het lucile model noem ik het maar, hoort eigenlijk zwart te zijn maar goed ben dan ook bb king liefhebber.
trouwens beginnen de koreanen kwaliteits gitaren te bouwen?

doen ze al jaren hoor, samick is de grootste gitaarbouwer ter wereld en maakt gitaren in elke prijsklasse.
voor eigenlijk elk merk.

AgileGhost
19 februari 2009, 12:58
+1

Agile, Indie, Samick... allemaal goed spul! Ook fijn dat er altijd grovers opzitten, weer een probleem minder!

jamar
19 februari 2009, 13:03
mooie gitaar, het lucile model noem ik het maar, hoort eigenlijk zwart te zijn maar goed ben dan ook bb king liefhebber.
trouwens beginnen de koreanen kwaliteits gitaren te bouwen?

doen ze al jaren hoor, samick is de grootste gitaarbouwer ter wereld en maakt gitaren in elke prijsklasse.
voor eigenlijk elk merk.

Dat weet ik. Peerless heeft voor bijna alle grote merken gitaren gebouwd en maakten vroeger 30.000 gitaren per maand! Nu bouwen ze volgens eigen zeggen ongeveer 1000 gitaren per maand maar de nadruk is op kwaliteit komen te liggen. Ze zeggen hiermee dus dat de kwaliteit van de vroegere gitaren minder was. Toch?

hole
19 februari 2009, 13:19
Blijft toch raar, zo zonder F-holes.

Verder erg gaaf! gefeli.

olaftheholy
19 februari 2009, 13:31
Blijft toch raar, zo zonder F-holes.


anders was et geen lucille, maar een standaard es;)

Fenndangoband
20 februari 2009, 15:43
Woow… geil gitaartje… die dual filtertrons op deze gitaar zien er wel vet uit.
Ik vind dat matte bruine kleurtje ook wel goed passend bij deze gitaar.
Met die Varitone er op lijkt deze wel erg goed op de Lucille…
Aan die Varitone ga je nog veel plezier beleven… een waaier van mogelijkheden.
Ik speel in ieder geval veel met de mogelijkheden van de Varitone op mijn Lucille.
Voor € 581 vind ik dit wel een zeer mooie deal voor je gitaar+koffer.
Veel plezier.

jimihattricks
20 februari 2009, 16:24
ik ben zo vrij om ff de pic te posten waar de eerste post naar linkt:

http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/semis/Peerless_FirefoxStd.jpg

mooi spul, ik had ook mijn oog op een peerless laten vallen maar kwam toen een ibanez artstar tegen uit de 80's..

jamar
10 maart 2009, 12:29
Vorige week donderdag besteld, gisteren geleverd:
£479.00 + £ 35.00 vervoer en leveren naar en in Nederland.
Nederlandse prijs 800-900 Euro.
Mijn oordeel:
Netjes gebouwd, prima afgesteld, speelt heerlijk, de hals is even wennen als je Fenders gewend bent, goede bereikbaarheid van de hoge frets, snaren moesten even opgerekt worden maar daarna bleef ze prima op stemming. De klank varieert van Lucille warm tot Gretsch bijtend. Dit door de gemonteerde Filtertron type pickups en de ruime schakelmogelijk heden (1 3-standen schakelaar op de schouder en een 5 standen schakelaar a la Gibson Lucille achter de 2 volume en 2 tone regelaars). De gitaar komt met een mooie koffer.
De Koreanen beginnen kwaliteits gitaren te bouwen! Voor arme gitaristen in deze economisch moeilijke tijden een prima alternatief:-)
Prijs-kwaliteitverhouding uitstekend. Gitaar in UK kopen loont!!


Kijk op deze link voor de specificaties en een foto.
http://www.guitarvillage.co.uk/product-detail.asp?id=6641&catid=6&manid=265&quantity=1&product=Peerless+Thinline+Fire+Fox+Standard%2C+New %2C+Inc%2E+Case

Ik heb deze gitaar nu bijna een maand en ik moet zeggen niets dan lof. Klinkt en speelt prima. Uitgeprobeert in de band: no problems. Wissel bij bepaalde nummers met m'n Fenders. Dat is heel verfrissend, sommige nummers vragen om een wat vettere jazzy sound en dat geeft deze gitaar volop.