PDA

View Full Version : Tonesuck!



Joolz
19 februari 2009, 10:45
Mede leden,

Gisteren een beetje aan mijn nieuwe pedalboard lopen sleutelen maar het klinkt nergens naar. Mijn statesman quad EL84 gaat uit zichzelf harder en zachter....
Heeeeeel irrie!

Zo is het aangesloten: Ernieball volume -> Diamond compressor -> OCD -> MXR dist+ -> MXR '74 phaser -> BYOC chorus -> MXR Carbon copy delay.

De delay en de '74 phaser hebben hun eigen voeding via een onespot.
De rest is gevoed door een powerbrick van dunlop.
Alles gelinkt met George - L. Normaal gesproken zit er voor de Ernie ball nog een wireless setje van AKG maar nu even niet.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het op kan lossen?
Ieder Idee is welkom.

Nielsje
19 februari 2009, 10:49
Mede leden,

Gisteren een beetje aan mijn nieuwe pedalboard lopen sleutelen maar het klinkt nergens naar. Mijn statesman quad EL84 gaat uit zichzelf harder en zachter....
Heeeeeel irrie!

Zo is het aangesloten: Ernieball volume -> Diamond compressor -> OCD -> MXR dist+ -> MXR '74 phaser -> BYOC chorus -> MXR Carbon copy delay.

De delay en de '74 phaser hebben hun eigen voeding via een onespot.
De rest is gevoed door een powerbrick van dunlop.
Alles gelinkt met George - L. Normaal gesproken zit er voor de Ernie ball nog een wireless setje van AKG maar nu even niet.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het op kan lossen?
Ieder Idee is welkom.

Nou ja, het gebruikelijke toch? Beginnen met slechts gitaar, 1 kabel en amp.
Probleem? nee: -> pedalen één voor één er tussen zetten.
Probleem? Ja: -> dan zit het dus in je kabel, gitaar, of amp.
Andere kabel...etc.

Rick trodat
19 februari 2009, 11:13
Dikke kans dat het aan de kabels ligt.
Geen aanval naar mensen met george L!!!

Herman
19 februari 2009, 11:18
Heb het zelf ook 1x ondervonden met 1 van m'n George L's. Dan lijkt het inderdaad heel erg alsof je geluid uit zichzelf harder en zachter gaat (helemaal wanneer je wat gaat prutsen met dat kabeltje).

Probeer dat kabeltje op te sporen (zoals hier boven beschreven) en hem dan te vervangen met gewoon een nieuw stukkie kabel. Should do the trick. :)

EuroCinema
19 februari 2009, 11:28
Klopt, bij mijn eerste George L. kabeltjes liep ik ook tegen zulke ongein aan. Kwestie van ze netjes in elkaar zetten. Zie ook http://www.youtube.com/watch?v=209yFgNBiYg

Jantje Poen
19 februari 2009, 11:38
Ligt aan de George L kabels, is geen aanval, maar wel een feit. Ik heb jarenlang met George L gewerkt, netjes in elkaar gezet en gecheckt met een kabeltester. Als je alles stil laat liggen en nooit de deur uitgaat zal het wel goed gaan. Maar als je veel speelt, je pedalboard dagenlang in een koude vrachtwagen ligt, af en toe iets veranderd enzo, dan is het vragen om problemen. Ik heb nu KLotz, betrouwbaarder en vooral ook een beter geluid.

En nu krijg ik alle Georgies over me heen!:nervous:

Joolz
19 februari 2009, 11:47
Jongens, ik ben blij met alle antwoorden!

Als iedereen zegt dat het de george-L's het zijn, dan zal dat best zo zijn!
Zal inderdaad eens alles uit elkaar trekken en één voor één terugzetten.
Als dat nog problematiek opleverd, stap ik over naar Klotz.

Nogmaals, allemaal bedankt voor de goede tips.

gr,
joolz

Joolz
19 februari 2009, 11:51
Klopt, bij mijn eerste George L. kabeltjes liep ik ook tegen zulke ongein aan. Kwestie van ze netjes in elkaar zetten. Zie ook http://www.youtube.com/watch?v=209yFgNBiYg

Goed filmpje, zo heb ik het ook gedaan maar ik denk toch niet goed genoeg.
(lees: haastige spoed is zelden goed )

Rick trodat
19 februari 2009, 12:20
Jongens, ik ben blij met alle antwoorden!

Als iedereen zegt dat het de george-L's het zijn, dan zal dat best zo zijn!
Zal inderdaad eens alles uit elkaar trekken en één voor één terugzetten.
Als dat nog problematiek opleverd, stap ik over naar Klotz.

Nogmaals, allemaal bedankt voor de goede tips.

gr,
joolz

Ik heb zelf ook klotz, maar daar is er in 3 jaar ook wel eens een kabeltje kapot gegaan.

EuroCinema
19 februari 2009, 13:00
En nu krijg ik alle Georgies over me heen!:nervous:
Nee hoor. Mijn pedalen zitten muurvast op een pedaltrain (moet er echt een schroevendraaier onder zetten om ze los te krijgen), dus dan wegen de voordelen op tegen de nadelen. Maar dat die kabels kwetsbaar zijn is gewoon een feit. Ik heb ook altijd een paar reserverkabeltjes bij me als ik optreed, nog nooit nodig gehad trouwens.

EuroCinema
19 februari 2009, 13:01
Goed filmpje, zo heb ik het ook gedaan maar ik denk toch niet goed genoeg.
(lees: haastige spoed is zelden goed )

Ik draai de pluggen trouwens aan met een tangetje. Gaat sneller (dus minder kans dat er iets misgaat) en is veel minder pijnlijk voor de vingers.

the sure thing
19 februari 2009, 13:46
Ik draai de pluggen trouwens aan met een tangetje. Gaat sneller (dus minder kans dat er iets misgaat) en is veel minder pijnlijk voor de vingers.
Dat doe ik ook altijd. Ik heb ook een paar reserve mee als ik ga optreden en ook nooit nodig gehad. Als ik ze heb gemaakt, test ik ze ook altijd met een multimeter. Van de 50x dat ik een kabeltje heb gemaakt met George L (dus die pluggen schroeven), heb ik 1 keer gehad dat ie het niet deed. Sindsdien gebruik ik ook een tang om ze strak aan te draaien: de mantel dient "doorklieft" te worden door het dopje wat je erop schroeft. Met een tang weet je zeker dat het gebeurt!

Ik gebruik ze al jaren naar alle tevredenheid.

Dat Georgle L slechter zou klinken dan Klotz patch kabeltjes, is mij niets van bekend.

Volumeschommelingen werden bij mij altijd door de compressor verzoorzaakt: ik KAN niet met compressors spelen. Ik blijf mij teveel irriteren aan het "ge-adem" van een compressor.

Jantje Poen
19 februari 2009, 13:48
Ik heb zelf ook klotz, maar daar is er in 3 jaar ook wel eens een kabeltje kapot gegaan.

Ja, is mij ook al eens gebeurt toen een standaard met bekken er op viel, gelukkig was mijn voet niet in de buurt!

Het lullige van George L is: het 1ne moment is alles prachtig oké, en plotseling, tijdens een optreden voor een volle tent, met alle lampen op je gericht, wanneer je de solo wilt inzetten, en je de loop inschakelt met de boost + een mooi delaytje op de juiste snelheid, DAN KOMT ER NIETS! OMDAT GEORGE L ER ZO OPEENS MEE OP KAN HOUDEN (warmte, kou, vocht???), het enige wat ik kreeg was een bierdouche van het publiek. Dat gebeurt mij niet nog een keer. Klotz rules!

Rick trodat
19 februari 2009, 14:08
Ja, is mij ook al eens gebeurt toen een standaard met bekken er op viel, gelukkig was mijn voet niet in de buurt!

Het lullige van George L is: het 1ne moment is alles prachtig oké, en plotseling, tijdens een optreden voor een volle tent, met alle lampen op je gericht, wanneer je de solo wilt inzetten, en je de loop inschakelt met de boost + een mooi delaytje op de juiste snelheid, DAN KOMT ER NIETS! OMDAT GEORGE L ER ZO OPEENS MEE OP KAN HOUDEN (warmte, kou, vocht???), het enige wat ik kreeg was een bierdouche van het publiek. Dat gebeurt mij niet nog een keer. Klotz rules!

Zonder een discussie op gang te helpen, maar wat ik echt geweldige patchkabels vind zijn die van vovox. Heb er eens een keer één getest. Schitterend geluid, en behoorlijk stevig. Wel errug duur.

the sure thing
19 februari 2009, 14:13
Zonder een discussie op gang te helpen, maar wat ik echt geweldige patchkabels vind zijn die van vovox. Heb er eens een keer één getest. Schitterend geluid, en behoorlijk stevig. Wel errug duur.
Vovox schijnt uberhaubt een ZEER goede en ZEER dure gitaarkabel te zijn. Volgens Julebox in Boekel nog beter dan Monster kabels.

Rick trodat
19 februari 2009, 14:15
Vovox schijnt uberhaubt een ZEER goede en ZEER dure gitaarkabel te zijn. Volgens Julebox in Boekel nog beter dan Monster kabels.

Monster kabels vind ik, sorry dat ik het zeg erg iel klinken.

Dude
19 februari 2009, 15:08
Monstercables moet je altijd even omdraaien als ze iel klinken. En als dat niet werkt een knoop in het midden leggen... werkt ook goed, gaat je gitaar veel dikker en voller van klinken ! Alleen als die echt op de cm af in het midden van de kabel zit he ?

Shaggy
19 februari 2009, 15:10
Monstercables moet je altijd even omdraaien als ze iel klinken. En als dat niet werkt een knoop in het midden leggen... werkt ook goed, gaat je gitaar veel dikker en voller van klinken ! Alleen als die echt op de cm af in het midden van de kabel zit he ?

:dontgeti:

future2future
19 februari 2009, 15:36
Ik heb een vovox instrument en speaker kabel, zijn te gek, maar weel heel duur. Voor mij ook veel te duur voor een pedalboard, mede omdat ik constant dingen verander op mijn board. Ik gebruik zelf GL, neem altijd een paar reserve mee naar een gig, verder bijna nog nooit problemen mee gehad. en de geluidskwaliteit vind ik erg goed van de kabel.

the sure thing
19 februari 2009, 16:53
Kheb net Jukebox in Boekel gebeld (in het kader van GAS) maar die hadden geen VOVOX kabels meer op voorraad: diegene die ik aan de telefoon had vertelde dat de lange kabels (6 meter of langer) van Vovox te microfonisch werden! Da's nou weer jammer... Dan blijf ik maar bij mijn Monster kabeltjes. Met een KNOOP erin :) :)

Rick trodat
20 februari 2009, 10:15
Kheb net Jukebox in Boekel gebeld (in het kader van GAS) maar die hadden geen VOVOX kabels meer op voorraad: diegene die ik aan de telefoon had vertelde dat de lange kabels (6 meter of langer) van Vovox te microfonisch werden! Da's nou weer jammer... Dan blijf ik maar bij mijn Monster kabeltjes. Met een KNOOP erin :) :)

Toch ga ik hier niet blindelings van uit. Vooral omdat microfonisch worden van een kabel een simpel op te lossen probleem is. Ik weet dat vovox(website) daar veel tijd en geld in heeft gepompt. Maar ik ga het zeker eens testen.

Ik zeg dit omdat ik het wel vaker heb gehoord.
''Nee wij hebben de zvex Box of Rock niet op voorraad, maar je zou de boss ds-1 eens moeten horen''. Is werkelijk tegen me gezegt.:seriousf:

dml
20 februari 2009, 10:28
Toch ga ik hier niet blindelings van uit. Vooral omdat microfonisch worden van een kabel een simpel op te lossen probleem is. Ik weet dat vovox(website) daar veel tijd en geld in heeft gepompt. Maar ik ga het zeker eens testen.

Ik zeg dit omdat ik het wel vaker heb gehoord.
''Nee wij hebben de zvex Box of Rock niet op voorraad, maar je zou de boss ds-1 eens moeten horen''. Is werkelijk tegen me gezegt.:seriousf:

Als je met een DS-1 overweg kan, want ondanks zijn simpele voorkomen lukt het velen niet er een goed geluid uit te krijgen, durf ik die vergelijking met een B.o.R. wel aan.

VoVox heb ik zien liggen bij Feedback Eindhoven.

Rick trodat
20 februari 2009, 10:40
Als je met een DS-1 overweg kan, want ondanks zijn simpele voorkomen lukt het velen niet er een goed geluid uit te krijgen, durf ik die vergelijking met een B.o.R. wel aan.

VoVox heb ik zien liggen bij Feedback Eindhoven.

Mwhaa heb zelf jaren een DS-1 gehad. En het is zeker een geweldig pedaal. Zeker voor het geld. Maar zeker het standaard model, dus niet de keeley mod, klinkt niet als een marshall, waar ik naar op zoek was toendertijd. Vele distortion pedalen, willen het laten klinken als een marshall. Als je de tone knop terugdraait bij de ds-1 klinkt het behoorlijk aardig. Wil je meer treble...dan heb je een probleem. Dan gaat ie echt schreeuwen.

Maar je moet het met me eens zijn dat de BOR flink anders klinkt. Ook als ie uit staat.

FruscianteFan
20 februari 2009, 11:46
Toch ga ik hier niet blindelings van uit. Vooral omdat microfonisch worden van een kabel een simpel op te lossen probleem is. Ik weet dat vovox(website) daar veel tijd en geld in heeft gepompt. Maar ik ga het zeker eens testen.

Ik zeg dit omdat ik het wel vaker heb gehoord.
''Nee wij hebben de zvex Box of Rock niet op voorraad, maar je zou de boss ds-1 eens moeten horen''. Is werkelijk tegen me gezegt.:seriousf:Als ik alles geloof wat ik heb gehoord over Jukebox, zouden ze niet dergelijke onzinpraatjes verkopen. Klinkt meer als andere winkels (ik noem geen namen).

@ Jantje Poen: dan speel je de solo toch verder op je gewone kanaal? Desnoods draai je even ergens wat volume erbij...

Jantje Poen
20 februari 2009, 20:12
Als ik alles geloof wat ik heb gehoord over Jukebox, zouden ze niet dergelijke onzinpraatjes verkopen. Klinkt meer als andere winkels (ik noem geen namen).

@ Jantje Poen: dan speel je de solo toch verder op je gewone kanaal? Desnoods draai je even ergens wat volume erbij...

Ik sta met m'n bek vol tanden -------

Hoe dan ook, ik koop mijn hele leven geen George L meer. Klotz rules!

the sure thing
20 februari 2009, 21:41
Als ik alles geloof wat ik heb gehoord over Jukebox, zouden ze niet dergelijke onzinpraatjes verkopen. Klinkt meer als andere winkels (ik noem geen namen). Ik hecht in dit geval ook wel waarde aan de mening van Jukebox. Ze zeiden dat het ook optrad bij kabels langer dan 6 meter, en dus niet bij alle. Het feit dat ze het nuanceren, vind ik al goed.

shredneck
21 februari 2009, 01:34
Maar je moet het met me eens zijn dat de BOR flink anders klinkt. Ook als ie uit staat.
exactamundo, de ds1 is helaas niet voorzien van een goede buffer. Voor mij een onbruikbaar pedaal overigens.

Guitarleon
31 maart 2009, 13:48
Monstercables moet je altijd even omdraaien als ze iel klinken. En als dat niet werkt een knoop in het midden leggen... werkt ook goed, gaat je gitaar veel dikker en voller van klinken ! Alleen als die echt op de cm af in het midden van de kabel zit he ?

als je dat gelooft, dan heb je niet alleen een knoop in je kabel, maar ook in je hoofd!

BeeJee
31 maart 2009, 20:00
Dat noemen we nu humor Guitarleon! ;)

Guitarleon
1 april 2009, 00:41
dat mag ik hopen... bij mij op het werk lezen ze nog wel eens HiFi blaadjes, en wat ze daar allemaal in schrijven over kabels.... echt idioot. ze beweren zelfs dat kabels ingespeeld moeten worden, en dat ze dat verschil ook echt horen..

Dirk_Hendrik
1 april 2009, 09:46
...
En in elke mojo mythe zit een kern van waarheid.