PDA

View Full Version : Snaardikte fender 52Ri tele



jurgend
19 februari 2009, 11:39
hallo,

Ik heb sinds enkele weken een Fender 52RI tele. deze komen standaard met 0.09 setje snaren. Welke snaardikte raden jullie aan als ik ze vervang, en waarom?

Bedankt alvast,

Jay75
19 februari 2009, 11:44
Ik vind m helemaal tot leven komen met een 0.11 set!
Maar misschien zou je beter eerst even een keer 0.10 erop kunnen zetten, anders is het waarschijnlijk een erg grote overgang.
Maar 0,09 das spaghetti man hehe, ik denk dat je verbaasd zult zijn over de sound van je gitaar als je wat dikkere snaren erop zet.

beruk
19 februari 2009, 11:46
Ik speel standaard met 0.11 ik heb het idee dat er zo meer klank uit m'n gitaar krijg. Ik voel de snaren ook beter, benden gaat niet zo eenvoudig met die dikte. Blijft heel individueel natuurlijk, als jij tevreden bent met 0.09, waarom zou je veranderen?

jurgend
19 februari 2009, 11:51
Ik had op mijn gibson ook dikkere snaren liggen.
Ik zou liever ook dikkere leggen op de tele (0.10 of 0.11) maar ik wist niet of dit grote invloed op de klank zou hebben. Ik ben nu al verliefd op klank... . Met een dikkere set kan het enkel maar verbeteren. Maar ik zal toch eerst dit setje lamspelen...:)

EuroCinema
19 februari 2009, 12:23
Hangt wel erg van je stijl & smaak af. Maar ik zou er minstens 10 opzetten en liever nog 11. Kan wel zijn dat je hem dan moet (laten) afstellen: de dikkere snaren passen misschien niet goed in de topkam en de halspen moet eventueel ook anders afgesteld worden.

livepulse
19 februari 2009, 21:13
Voor het geval je 0.11 te dik vind, er bestaat een setje snaren met een dikte van 0.10,5 om het zo maar even te schrijven. Het zijn de "signature" snaren van David Gilmour. Heb wat setjes geprobeerd en ze klinken prima, hebben iets meer body dan een 0.10 setje en en gaan vrij lang mee.

olaftheholy
19 februari 2009, 21:20
die snaren waar livepulse het over heeft zijn van ernie ball (weet niet zeker of het signature snaren zijn van dg ), skinny top heavy bottom heten die.
Je gitaar word als je van 009 naar 0.10/0.11 wel ietsje stugger en even opnieuw intoneren is ook wel handig.
Speel zelf 0.11 en het zijn net kabels maar het klinkt als een klok... letterlijk.