PDA

View Full Version : Een goede Akoestische versterker?



niels5150
16 maart 2003, 22:37
Hoi, ik zoek een goede versterker speciaal voor akoestische gitaar. Voor optredens ed. Hebben jullie tips? Fender, Laney, Ashdown etc? Graag jullie mening.

John P
16 maart 2003, 22:52
Crafter heeft een mooie voor weinig!

John P
16 maart 2003, 22:58
Weerts verkoopt hem voor 405 euro.

blues_traveller
17 maart 2003, 02:19
AER versterkers zijn toch één van de betere akoestische versterkers. Ze produceren een mooi natuurlijk geluid. Ze zijn wel redelijk prijzig.

niels5150
17 maart 2003, 10:07
wat vinden jullie van de fender acoustasonic? en de laney, en roland schijnt met een AC-60 te komen. Ik wil er niet veel meer dan 600 euro voor uitgeven, dus ik denk dat AER een beetje te duur is, en de rivera sedona ook. SWR schijnt ook goede te maken, en ashdown?

Buzz
17 maart 2003, 12:01
De fender ken ik. Is absoluut niet fout. Waar je ook eens naar moet luisteren is de Crate AC-60. Heb ik zelf en hij is echt waanzinnig mooi(qua geluid dan hè). Wat-ie kost weet ik niet, want ik heb ém 2e hands. succes!

niels5150
17 maart 2003, 12:41
er staat een SWR Strawberry Blonde op gitaarmarkt voor 450 euro. Wat kosten deze nieuw? Volgens de reviews op harmony-central is deze helemaal te gek!

guitarmusicman
17 maart 2003, 13:14
ja..maar die reviews zijn mooi wel bijna altijd van mensen die zelf het artikel bezitten..erg negatief zullen ze er dus zelden over zijn.

suzanne
17 maart 2003, 16:19
Ik heb een crafter met houtenkast! erg tevreden over!

gertdm
17 maart 2003, 16:36
ik houd het op AER. Tot nog toe de enige wat mij betreft die echt mooi uitversterkt.
Niet de goedkoopste, wel heel mooi en door te schakelen op p.a. Ik heb zelf een simpele AER Bingo, 60 w...maar erg mooi.

harmonyman
17 maart 2003, 19:24
Ik heb een Laney 60. Ben er eigenlijk best happy mee zolang je het volume in de hand houdt. Maar geldt dat niet voor vrijwel alle versterkers voor akoestische gitaren? Speel er voornamelijk over op een Ovation Celebrity. Die hebben een nogal eigen klank als je ze uitversterkt. Dat wil zeggen: zuiver akoestisch klinkt een Ovation gewoonlijk sowieso minder lekker dan wanneer je hem versterkt. Op een PA heb ik de Laney nooit aangesloten, dan ga ik meestal rechtstreeks de DI box in met m'n gitaar. ZOu dus niet weten hoe ie dan klinkt. Prettige niet onbelangrijke bijkomstigheid is natuurlijk de prijs van het apparaat. Bij Thomann schaf je zo'n ding nog onder de 300 euro aan. En ook in Nederland zie je regelmatig aanbiedingen. Shoppen loont!

TaylorBaby
17 maart 2003, 19:48
Ik heb zelf een Cromacord Podium IV versterker, en ben ZEER tevreden ermee. Ik ben met mijn Taylor naar de winkel gegaan en wel 20 versterkers gehoord, deze kwam er ver bovenuit. neem maar eens een kijkje op:

http://www.cromacord.com/english/start.html

niels5150
17 maart 2003, 22:09
En Trace Elliot? Is dat wat? Die zie je nog redelijk vaak 2dehands, en die zijn aardig goed toch? H&K maakt geloof ik de Montana, kan ik ook eens checken.