PDA

View Full Version : Ovation 1771LX Standard Balladeer probleem



Pig Related
18 februari 2009, 23:25
Hallo,

Ik heb net een Ovation 1771LX online gekocht en deze is vandaag toegekomen, maar ik heb er meteen al problemen mee.

Ik heb een nieuwe batterij gestopt in de OP-Pro Preamp en hierna heb ik de gitaar kunnen stemmen (met de built-in tuner). Maar wanneer ik de gitaar op mijn versterker aansloot hoorde ik enkel gekraak (dat luider werd naargelang ik de gainknop van de gitaar opendraaide). Hierna kon ik ook de built-in tuner niet meer gebruiken alhoewel de power supply van de batterij nog in orde lijkt. De tuner wist wel nog de tonen op te pikken van de G en D snaar als ik ze luid genoeg aansloeg.

Ik neem aan dat er een probleem is met de pickup? Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen?

De gitaar is nieuw overigens. Zo ziet ze er tenminste uit.

Bedankt!

Muzieknono
19 februari 2009, 07:12
Dat is dus het nadeel van on-line kopen, had je hem in een zaak gekocht dan hed je hem kunnen proberen en waren evt. problemen meteen aan het licht gekomen en verholpen kunnen worden.
Veel succes
Dirk Jan

levi
20 februari 2009, 23:24
Of je piezo's zijn stuk of zit viezegijt op of onder. Me moeder heeft ook een ovation echt lekkere gitaartjes (als ze het doen ) In iedergeval licht het niet aan die built in tuner dat weet ik wel. Misscchien wel een draad breuk??
ik hoop het voor je dat is niet zo duurom te repareren.

snaarplukker
21 februari 2009, 14:53
Terugsturen naar die onlineshop en om een nieuwe vragen die het wel doet.
Binnen 7 dagen kan je het altijd omruilen voor een nieuwe. Daarna gaat het garantietermijn in en moet het gratis gerepareerd worden.