PDA

View Full Version : Footswitch voor orange



Rene888
18 februari 2009, 18:39
Hallo allemaal ! Ik ben net de trotse eigenaar van een Orange Rocker30 geworden, maar nu zit er geen footswitch, om van clean naar dirty te schakelen bij. Kan ik ook gewoon een A/B schakelaar van Marshall erop zetten of kan hij dan stuk gaan?

Ferraririk
18 februari 2009, 18:48
Hallo allemaal ! Ik ben net de trotse eigenaar van een Orange Rocker30 geworden, maar nu zit er geen footswitch, om van clean naar dirty te schakelen bij. Kan ik ook gewoon een A/B schakelaar van Marshall erop zetten of kan hij dan stuk gaan?

ik denk dat hij het dan gewoon zou doen aangezien een footswitch een footswitch is, maar ik zou het nog niet proberen tot iemand met meer verstand dan ik hierover erop heeft gereageerd

MarkV
18 februari 2009, 18:51
ik denk dat hij het dan gewoon zou doen aangezien een footswitch een footswitch is, maar ik zou het nog niet proberen tot iemand met meer verstand dan ik hierover erop heeft gereageerd

Zeg dan niets.... een footswitch is de andere niet....

Maar je kan het gewoon proberen in dit geval (als het een enkele switch is, die Marshall) en het zal wss werken.

G.G.
18 februari 2009, 18:51
ik denk dat hij het dan gewoon zou doen aangezien een footswitch een footswitch is, maar ik zou het nog niet proberen tot iemand met meer verstand dan ik hierover erop heeft gereageerdWaarom reageer je dan?

Humedo
19 februari 2009, 10:06
Dat zou je moeten proberen, de schakelvoltages verschillen per versterker. Zo werkt mijn Soldano switch niet op mijn Orange en vice versa.

pippydude
19 februari 2009, 10:58
Even ergens opzoeken of je elke latching footswitch kunt gebruiken, zo ja kun je iedere switch gebruiken. Anders kun je altijd een Orange footswitch bij Thomann ofzo bestellen.

LP_CL
19 februari 2009, 10:59
Raar. Ik dacht dat een footswitch enkel een elektrisch circuit opent of sluit. Wat heeft dat met voltage te maken?

iWishmaster
19 februari 2009, 11:36
Raar. Ik dacht dat een footswitch enkel een elektrisch circuit opent of sluit. Wat heeft dat met voltage te maken?

Meestal helemaal niks. Sommige footswitches werken niet met open en gesloten, maar zit er ook electronica in (midi-switchers bijv.).

Die Orange werkt met open-en-dicht zoals de meeste footswitches, een A/B switch is echter iets anders: die switched tussen 2 signaalpaden.

Rene888
20 februari 2009, 08:01
Ik heb het geprobeerd maar het werkte niet :(

Humedo
20 februari 2009, 08:43
Om die channel LEDjes te laten branden, staat er via de kabel een spanning op de switch. Als er bijvoorbeeld een relais gebruikt wordt om te schakelen, moet die wel voldoende spanning krijgen om te schakelen. Of iets dergelijks :). In ieder geval kun je niet zomaar elke switch op elke versterker gebruiken.

cluseau
20 februari 2009, 08:59
Ik heb het geprobeerd maar het werkte niet :(

Lijkt me een enkele switch maar als het niet werkt en je hebt geen schema rest je niets anders dan je amp open te maken. WEL UITSCHAKELEN ! Volg de touwtjes en probeer uit te vinden wat er geschakeld wordt.

Kun je dat niet zelf dan ff een foto posten. Misschien is het zo te zien.

Frans

Rene888
20 februari 2009, 12:42
Mwa ik ga nu toch maar zo'n originele bestellen. €29,-:o

Humedo
20 februari 2009, 12:43
Or check this forum:

http://forum.orangeamps.com/forum.asp?FORUM_ID=3