PDA

View Full Version : Nieuwe Les Pauls, Het project!



Pagina's : 1 2 [3]

Orpheo
25 februari 2010, 22:43
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/69259800.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/69261889.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/69265035-9a9867b8648b7a872027b1cbf0.jpg


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/69303124.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/69305919.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/69310505.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/69321000.jpg

Orpheo
25 februari 2010, 22:43
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/69327492.jpg

soup
25 februari 2010, 22:49
Dus straks wordt in de nek jouw pickup holes geboord?

macwilliams
25 februari 2010, 22:51
Dat is donders geil :ok:

Orpheo
25 februari 2010, 22:58
Dus straks wordt in de nek jouw pickup holes geboord?
jep. De hals is zo diep, de pickup gaten komen gedeeltelijk door de top, body en hals. de brug komt dus ook direct op de hals. dat heet 'direct coupling'. Mijn hollowbody is ook zo gemaakt, sommige PRS-en (ouwe santana's) zijn zo gemaakt, Hamer's ook, McNaught ook. zelfs Gibson doet dat bij de 'long tenon'. ... goede constructie dus ;)

Sanderltd
25 februari 2010, 23:05
Krijg je dan niet eigenlijk zowat hetzelfde effect als bij een neck-through?
Verder ziet het er prachtig uit; weer eens wat anders dan alle standaard gitaren. :)

McVenco
25 februari 2010, 23:06
Daar zijn potverdikkie toch wel een paar mooie blokjes hout aan elkaar geplakt!

Orpheo
25 februari 2010, 23:15
Krijg je dan niet eigenlijk zowat hetzelfde effect als bij een neck-through?
Verder ziet het er prachtig uit; weer eens wat anders dan alle standaard gitaren. :)

ja, correct :) het verschil is dat je bij deze constructie niet 'ziet' dat de hals zover doorloopt. vind ik wel sjiek.

wacht overigens maar op de rest. de tops en de houten binding :soinnocent:

Chocola
25 februari 2010, 23:23
ja, correct :) het verschil is dat je bij deze constructie niet 'ziet' dat de hals zover doorloopt. vind ik wel sjiek.

wacht overigens maar op de rest. de tops en de houten binding :soinnocent:

Nu maak je me erg benieuwd XD. Damn wat een mooi ding :O. Is die body van purperhart ofzo? Lijkt zo paars :O.

edit: misschien heb ik het gewoon gemist ofzo, maar wtf kost zo een geile Les Paul die zo met de hand gebouwd wordt? Like duizenden euro's ofzo? -_-

Keesz
26 februari 2010, 00:18
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/69303124.jpg


wat een slordige inlays!!

macwilliams
26 februari 2010, 06:39
wat een slordige inlays!!

ik ben er zeker van dat dit nog afgewerkt word.

McVenco
26 februari 2010, 08:43
Als ik zo naar de andere foto's kijk staan die inlays er behoorlijk vertekend op.
Bovendien zijn ze volgens mij ook niet symmetrisch (dus geen plus-teken, maar een kruis), daarom lijken ze ook erg scheef in de toets te liggen.

Orpheo
26 februari 2010, 09:52
de fotos vervormen de kruisjes nogal. Ben kennende is de inleg netjes en strak,precies naar mijn specs. op oudere fotos is weer te zien hoe netjes en symmetrisch ze zijn.

de body is inderdaad purperhart.

Lykke
26 februari 2010, 14:12
jeetje, super gaaf zeg! hele topic doorgelezen. wat een doorzettingsvermogen en wat goed dat je nu gitaren krijgt die volledig op jouw wensen zijn afgesteld!

ben enorm benieuwd naar het eindresultaat :)

Orpheo
27 februari 2010, 12:16
jeetje, super gaaf zeg! hele topic doorgelezen. wat een doorzettingsvermogen en wat goed dat je nu gitaren krijgt die volledig op jouw wensen zijn afgesteld!

ben enorm benieuwd naar het eindresultaat :)

het is zeker gaaf :) mijn eisenlijstje is ook immens. Speciaal halsprofiel, speciale diktes voor body, top en headstock, hoop details, zoals verzonken trussrodcover, verzonken outputjackplate, houten binding op kop, neck en body (back and front!) eigen headstock ontwerp en inleg etc etc...

PS: ik ga weer nieuwe foto's plaatsen, veel gebeurd gisteren :)

Orpheo
27 februari 2010, 12:27
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding33.png

De Halspocket word mooi vierkant gemaakt voor de hals

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding32-1.png

Restjes lijm en fineer eraf schrapen.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding31-1.png

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding30-1.png

Hals erin! Twins are twins again.

De PURPLEHEART krijgt een ROSEWOOD top. padouk krijgt WENGE.

Wat nu nog rest:

tops erop lijmen
carven
binding

Nog zo'n speciale feature die ik wil: heel weinig hout wegfrezen voor controlcavities! zo min mogelijk, dus lekker veel hout. De bodies zijn al 2 mm dikker, en houten binding en houten pickupringen, dus dat gaat helemaal 'woody' worden :D

Chocola
27 februari 2010, 12:56
Het begint vorm aan te nemen :D.

Orpheo
27 februari 2010, 13:38
Het begint vorm aan te nemen :D.

ja inderdaad :) jou ondertekening gaat overigens oer de gitaren die we nu in aanbouw zien worden.

Chocola
27 februari 2010, 14:33
ja inderdaad :) jou ondertekening gaat overigens oer de gitaren die we nu in aanbouw zien worden.

Haha, ik had al zo een vermoeden :D.

edit: ik zal de quote voor de vorm weghalen zodra je ze hebt laten zien als ze klaar zijn ^___^. Komen in deze gitaren ook die Hybride pickups van je? En heb je misschien een website met meer informatie over die hybrid pickups? Of iig hoe het werkt en waarom het zo vet klinkt?

Orpheo
27 februari 2010, 14:56
Haha, ik had al zo een vermoeden :D.

edit: ik zal de quote voor de vorm weghalen zodra je ze hebt laten zien als ze klaar zijn ^___^. Komen in deze gitaren ook die Hybride pickups van je? En heb je misschien een website met meer informatie over die hybrid pickups? Of iig hoe het werkt en waarom het zo vet klinkt?

Er komt weer een eigen ontwerp in, jazeker. Ook een hybrid, maar dan vanaf scratch gebouwd, dus niet 'men neme 2 duncans en make er 2 andere duncans van'.

Ik heb geen site... ik ben goed in 'gedachtenexperimentjes' maar niet goed in sites bouwen, hout bewerken e.d. Ik weet ook niet zeg maar of dat wel zinvol is, een site maken voor mijn gitaren, ideeen, amps, gear weet ik 't. Als er animo voor is, dan zou ik 't wellicht wel doen :)

Maar hoe 't werkt, een hybrid? Heel simpel eigenlijk. Doordat je 2 totaal verschillende spoelen hebt, en dus 2 verschillende stroompjes. Door die op te tellen, krijg je in je uiteindelijke signaaltje, veel minder wegdrukking van frequenties die je niet weg wilt hebben, wat wel gebeurd bij symmetrisch gewonden pickups. Maar omdat er ongeveer evenveel koper op de spoel ligt, behoud je wel de power, de 'beefyness' die je wilt hebben en behouden.

Het spelen met diverse magneten en polepieces is dan weer een totaal ander verhaal :P

Chocola
27 februari 2010, 16:42
Er komt weer een eigen ontwerp in, jazeker. Ook een hybrid, maar dan vanaf scratch gebouwd, dus niet 'men neme 2 duncans en make er 2 andere duncans van'.

Ik heb geen site... ik ben goed in 'gedachtenexperimentjes' maar niet goed in sites bouwen, hout bewerken e.d. Ik weet ook niet zeg maar of dat wel zinvol is, een site maken voor mijn gitaren, ideeen, amps, gear weet ik 't. Als er animo voor is, dan zou ik 't wellicht wel doen :)

Maar hoe 't werkt, een hybrid? Heel simpel eigenlijk. Doordat je 2 totaal verschillende spoelen hebt, en dus 2 verschillende stroompjes. Door die op te tellen, krijg je in je uiteindelijke signaaltje, veel minder wegdrukking van frequenties die je niet weg wilt hebben, wat wel gebeurd bij symmetrisch gewonden pickups. Maar omdat er ongeveer evenveel koper op de spoel ligt, behoud je wel de power, de 'beefyness' die je wilt hebben en behouden.

Het spelen met diverse magneten en polepieces is dan weer een totaal ander verhaal :P

Als het zo goed werkt, waarom heeft Seymour Duncan dan niet ook dit soort elementen bijvoorbeeld? Lijkt me een leuk principe, alleen zal het dus erg afhangen van welke spoelen je bij elkaar dumpt e.d. Hoe zit het met de dynamiek van een pickup die zo is opgebouwd? Sommige pickups hebben echt een geluid dat je bijna elke snaar kunt horen, heer erg gedefinieerd, hoe is dit met die hybrid dingen? Of ligt dat er maar net weer aan welke combinatie je erin dumpt?

Orpheo
27 februari 2010, 20:03
Als het zo goed werkt, waarom heeft Seymour Duncan dan niet ook dit soort elementen bijvoorbeeld? Lijkt me een leuk principe, alleen zal het dus erg afhangen van welke spoelen je bij elkaar dumpt e.d. Hoe zit het met de dynamiek van een pickup die zo is opgebouwd? Sommige pickups hebben echt een geluid dat je bijna elke snaar kunt horen, heer erg gedefinieerd, hoe is dit met die hybrid dingen? Of ligt dat er maar net weer aan welke combinatie je erin dumpt?


duncan mag t niet maken, omdat dimarzio t octrooi in handen heeft. heb ik al eens verteld.

een hybrid heeft,mits de draad en magneet van goede kwaliteit zijn, altijd meer dynamiek dan 2 symmetrische spoelen. zo ook de mijne.

ik vind de '59/custom hybrid met n alnico8bar en alnico5 slugs enorm vet. de jb/fullshred ook, en dan is t n kwestie van spelen met magneten voor t finetunen van de sound.

rozh
28 februari 2010, 11:46
kan je mischien wat fotos laten zien of een tutorial maken voor het maken van een hybrid? of is dat teveel gevraagd:P

Chocola
28 februari 2010, 12:55
kan je mischien wat fotos laten zien of een tutorial maken voor het maken van een hybrid? of is dat teveel gevraagd:P

Daar zou ik ook wel geïnteresseerd in zijn.

En ik vroeg me af. Hoe kan een bedrijf er octrooi op hebben om 2 ongelijke spoelen samen te voegen tot één pickup? Dat zou net zo scheef zijn om als moederbordfabrikant octrooi te krijgen op een transistor in parallel in plaats van serie :/.

Orpheo
28 februari 2010, 13:16
Daar zou ik ook wel geïnteresseerd in zijn.

En ik vroeg me af. Hoe kan een bedrijf er octrooi op hebben om 2 ongelijke spoelen samen te voegen tot één pickup? Dat zou net zo scheef zijn om als moederbordfabrikant octrooi te krijgen op een transistor in parallel in plaats van serie :/.

Ze hebben het hebben van 2 spoelen met ongelijke draad en ongelijke weerstand vast laten leggen. Geen grapje. Daarom mag duncan 't niet maken.

Een beschrijving staat OOK al online! als je intikt how to make a hybrid guitar pickup in google, komt het GELIJK bovenaan!!!!

http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?p=252044

Het is echt heel eenvoudig. beetje logisch nadenken heren.

Je haalt de tape eraf, je schroeft de bobbins eraf, soldeert de draadjes los, en dat bij de ander ook, schroeft de bobbins op de plaat, soldeert de draadjes aan elkaar, even meten of 't niet kortsluit, aftapen (ik gebruik zwart krimpkous, en dat dan vasttapen aan de bobbin OF wegproppen onder de spoelen!), en dan nog een verse laag tape eroverheen, en KLAAAAR.

Dit heb ik overigens al eerder gepost in mijn grote gitaarmodificieerweek topic en in mijn dimarzio-octrooien topic ;)

Sommige hybrids werken goed, anderen minder. Een hybrid van de seth lover en de invader gaat bijvoorbeeld totaal niet werken. Een gibson paf en een bluesbucker hybrid gaat OOK niet werken. Wanneer het wel werkt? lastig uit te leggen. De pickups moeten ongeveer evenveel koper (in massa!) op de spoelen hebben, dat lijkt een grote parameter te zijn. Verder is 't een kwestie van trial and error.

Ik heb de volgende hybrids:

duncan jb/fullshred met oversized ceramic magnet
jb/fullshred met alnico 8
jb/fullshred met alnico5
'59 en custom met alnico8
'59 en custom met alnico8 bar en alnico5 slugs.

Wat ik nog WIL:
stagmag+PATB2 :blast: Die gaat SCHEUREN als de ziekte. word ongeveer 20 k, en ik denk dat dat een van mijn meer favoriete pickups gaat worden.


Eerst, echter, een gitaar ervoor hebben, want al m'n gitaren zijn voorzien van goede setjes, ghehe. Hm wellicht de prails verkopen, de gouden seth lovers in die gitaar zetten, en dan dit setje in de groene...?

Orpheo
1 maart 2010, 12:02
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding34-1.png

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding35-1.png

De halzen lopen ECHT ver door! waanzinnig. De kruizen zijn met de hand gezaagd, en naar mijn specs, en tuurlijk zullen er niet 2 precies gelijk zijn e. en kleurverschillen in 't parelmoer kan ook veel uitmaken. ik heb een gitaar met echte parelmoeren inleg, naakte vrouwen, en het lijkt alsof ze een arm mist, maar dat is gewoon een donkerder stuk parelmoer. Ik neem aan dat dat hier ook het geval is. De bouwer is veel te precies om bloopers als dit te kunnen maken en/of veroorloven!

lindstrom
1 maart 2010, 12:49
dat is pas een long tennon!!!!!!!

Orpheo
1 maart 2010, 13:04
dat is pas een long tennon!!!!!!!

weet ik ;) heb ik ook expliciet gevraagd :P

lindstrom
1 maart 2010, 15:39
weet ik ;) heb ik ook expliciet gevraagd :P

Ik heb wel eens zitten dagdromen over een long tennon die ton onderin de neckhumbucker rout komt..

Orpheo
1 maart 2010, 15:40
Ben Crowe/Crimson guitars is ergens vorig jaar gaan wisselen van server. daarom zijn een hoop foto's weg. Ik ben nu alle diaries uit aan t spitten voor foto's van mijn gitaren. heb er nu al 70 terug weten te halen. Ik moet nog een hoop zoeken en opslaan :P

Orpheo
1 maart 2010, 15:42
hoe meer ik de bouwfoto's zie, hoe meer ik het idee krijg dat ik echt niet meer ga spelen op al m'n ouwe gitaren. :makeup:

Orpheo
1 maart 2010, 15:46
Voor de 'ongelovigen' onder ons die zich zorgen maken over de inleg:

http://www.crimsonguitars.com/images/stories/food/240409/1.jpg

Hiro
1 maart 2010, 15:53
Ik heb geen site... ik ben goed in 'gedachtenexperimentjes' maar niet goed in sites bouwen, hout bewerken e.d. Ik weet ook niet zeg maar of dat wel zinvol is, een site maken voor mijn gitaren, ideeen, amps, gear weet ik 't. Als er animo voor is, dan zou ik 't wellicht wel doen

Ik ben webdesigner, in ruil voor een gitaar wil ik best je website bouwen.
Je hebt er genoeg je kan er toch wel een missen ;)

Orpheo
1 maart 2010, 16:04
Ik ben webdesigner, in ruil voor een gitaar wil ik best je website bouwen.
Je hebt er genoeg je kan er toch wel een missen ;)

neuh, er is denk ik niet genoeg animo voor een site. besides, ik knutsel liever zelf een brakke site in elkaar dan dat ik n gitaar opoffer :D

Hiro
2 maart 2010, 09:27
he jammer ;)

Riky
2 maart 2010, 09:43
ik denk dat jij best een mooie site kunt opzetten. Hier deel je ook veel nuttige ervaringen en dat kun je ook een eigen site doen.

Lijkt mij wel handig. Alle info gebundeld. Think about it:D

macwilliams
2 maart 2010, 10:38
Stel dat je de rail van de P-rail weg zou halen en deze zou willen vervangen voor een andere spoel, ongehinderd van merk welke zou er dan wel bij passen? Zou je dan bijvoorbeeld een x2n van dimarzio kunnen slachten en er dus een hybrid van kunnen maken? Of is dit een slechte combinatie? En als dit dan niet zou werken welke zou het dan dan wel kunnen zijn? Of is de P90 spoel zo eenkennig dat enkel de originele rail past? Ik heb bijvoorbeeld ook nog een megadrive om te slachten of een superdist? Of zeg je van doe maar niet want het word walgelijk? En als het wel kan welke magneet moet er dan onder?

Hersenspinsels :)

Kakihara
2 maart 2010, 12:20
neuh, er is denk ik niet genoeg animo voor een site. besides, ik knutsel liever zelf een brakke site in elkaar dan dat ik n gitaar opoffer :D

Bwah ... persoonlijk zou ik het ten zeerste appreciëren als jij - als pickupwonder - toch ergens al jouw ervaringen en inzichten ergens zou neerschrijven waar het voor iedereen toegankelijk is (hoeft niet per sé op een webstek, mag van mij ook een faq zijn, en ik geloof dat er wel degelijk animo genoeg is voor een pickup-faq). Ik weet het, je hebt vorig jaar de werking van de pickup al eens uit de doeken gedaan in één of ander topic, maar dat topic is haast onmogelijk terug te vinden. En ja, ik weet het, alle info over pickups kan op het net teruggevonden worden, maar doorgaans niet in fatsoenlijk Nederlands.
Ik zou graag willen weten hoe jij de verschillen in (magnetische velden van) magneten ervaart, wat de invloed is van impedantie op het geluid, en dat ding dat je meet in milliVolt (yups, I'm not a rocket scientist), de invloed van het gebruikte wikkeldraad (42AWG vs 43 AWG vs 41AWG)
Ja, ik weet het, je hebt dat alles wellicht al tig maal verteld in tig verschillende topics, maar het ware leuk dat al dat in één topic zou verzameld worden :)

Orpheo
2 maart 2010, 12:50
@macwilliams. het kan niet,wat jij bedenkt,omdat t qua maat gewoon niet past. qua tone krijg je ook niet de stratty,quacky tone. eind dit jaar ga ik weer eens aan de warmoths,en dan ga ik mijn eigen prails maken en erin zetten. paar pointers: 42awg, 7 tot 8k max, 6 a5 slugs, en de p90 is n hotte p90, a8 bars, 43 of 42 awg,weet t nog niet precies, tot 11k.

@kakihara. ik ga dr wel n pdfje van maken, van wat ik weet van pickups. formules incluis. is allemaal niet zo heel erg lastig hoor ;) maar ik surfgewoon op de kennis die ik opdoe via mn studie. het zal n file worden van ongeveer 15 paginas, redelijk wiskundig.dan zul je snappen hoe ik zo stellig kan zeggen hoe n pickup zal gaan klinken.

Chocola
2 maart 2010, 13:50
@macwilliams. het kan niet,wat jij bedenkt,omdat t qua maat gewoon niet past. qua tone krijg je ook niet de stratty,quacky tone. eind dit jaar ga ik weer eens aan de warmoths,en dan ga ik mijn eigen prails maken en erin zetten. paar pointers: 42awg, 7 tot 8k max, 6 a5 slugs, en de p90 is n hotte p90, a8 bars, 43 of 42 awg,weet t nog niet precies, tot 11k.

@kakihara. ik ga dr wel n pdfje van maken, van wat ik weet van pickups. formules incluis. is allemaal niet zo heel erg lastig hoor ;) maar ik surfgewoon op de kennis die ik opdoe via mn studie. het zal n file worden van ongeveer 15 paginas, redelijk wiskundig.dan zul je snappen hoe ik zo stellig kan zeggen hoe n pickup zal gaan klinken.

Ik ben benieuwd en zal het zeker gaan lezen :). Probeer het niet te ingewikkeld te maken (daarmee bedoel ik, niet ingewikkelder dan nodig, zoals veel vakmensen doen tegenwoordig omdat ze dan wat meer kunnen geilen op zichzelf).

Kakihara
2 maart 2010, 14:39
@kakihara. ik ga dr wel n pdfje van maken, van wat ik weet van pickups. formules incluis. is allemaal niet zo heel erg lastig hoor ;) maar ik surfgewoon op de kennis die ik opdoe via mn studie. het zal n file worden van ongeveer 15 paginas, redelijk wiskundig.dan zul je snappen hoe ik zo stellig kan zeggen hoe n pickup zal gaan klinken.

Cool, thx ! :D

mesaman
2 maart 2010, 18:10
ik had nooit geweten dat jij zon super BLACK SABBATHfan was/bent.
leuk idee om dat na te doen met die inlay,ik zelf had wel wat orginelers bedacht maar het is mijn gitaar niet he.
ik zit te wachten op nieuwe foto's.ik hoop niet dat hij te zwart wordt.
veel plezier en succes met het wachten!dat lijkt me het moeilijkste!:ok:

Orpheo
2 maart 2010, 18:20
ik had nooit geweten dat jij zon super BLACK SABBATHfan was/bent.
leuk idee om dat na te doen met die inlay,ik zelf had wel wat orginelers bedacht maar het is mijn gitaar niet he.
ik zit te wachten op nieuwe foto's.ik hoop niet dat hij te zwart wordt.
veel plezier en succes met het wachten!dat lijkt me het moeilijkste!:ok:

wachten is inderdaad een crime ;) maar het heeft niks met black sabbath/iommi te maken. heb ik eerder in 't topic al verteld :P ik vind ze gewoon mooi. punt uit.

Ik heb al wel een idee voor m'n projecten NA dit project. ik wil weer veel meer zelf gaan doen. warmoth dus :) ik ga dan veel meer zelf ontwikkelen, en wat meer zelf experimenten. Ik ben benieuwd ;)

niekb
2 maart 2010, 20:30
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/68960226.jpg


Dat is wel een coole headstock. Lekker groot. Mooie projecten.

Hiro
3 maart 2010, 09:29
inderdaad ik hou ook wel van grote headstocks *wacht op flauwe grappen*

mesaman
3 maart 2010, 09:29
leuk die hout strepen er op.lijkt wel wat op BC Rich maar dan wat meer bescheiden. en ik hoop dat je linkshandig speeld met de black sabbath inlay want dat zou wel weer gaaf zijn!

lindstrom
3 maart 2010, 10:00
die rechtse is echt mooi zeg!!!! :ok:

Orpheo
3 maart 2010, 11:14
nogmaals, de inleg heeft niks met sabbath te maken.

de headstocks zijn klaar qua vorm, maar ze blijven niet zo qua looks. er komt nog een ebben dekplaat op, inleg, trussrodcover komt er ook nog. details, details details!

Thiez
3 maart 2010, 11:37
Jammer van die dekplaat! Zeker die rechtse headstock lekker zo laten! Die is echt super gaaf zo.
Ben echt benieuwd naar het resultaat. Tot dusver ziet het er weer veelbelovend uit.
Waar haal je toch het geld vandaan om als die les paul en versterkers te kunnen bekostigen? Geldboompje in de tuin? :P

Orpheo
3 maart 2010, 11:42
Jammer van die dekplaat! Zeker die rechtse headstock lekker zo laten! Die is echt super gaaf zo.
Ben echt benieuwd naar het resultaat. Tot dusver ziet het er weer veelbelovend uit.
Waar haal je toch het geld vandaan om als die les paul en versterkers te kunnen bekostigen? Geldboompje in de tuin? :P

ik vind 't juist mooier met de dekplaat, te meer daar ik ook een specifieke kopinleg wil.

ik heb deze gitaren een jaar geleden (aan)betaald. de rest komt pas als de gitaren af zijn. Ik verhandel handig m'n amps en gitaren, investeer her en der, en uiteindelijk blijft er wel wat aan de strijkstok kleven. het is dus niet dat het maar opstapelen, opstapelen en opstapelen is!

Thiez
3 maart 2010, 11:46
haha ok ik vroeg het me af:P elke keer als ik je collectie zie vraag ik me dat af eigenlijk. aangezien die warmoth toch al snel 1000 euro minimaal kosten en een gibson ook en laten bouwen lijkt me ook niet goedkoopste.

Ik zit hier nog steeds met mijn epiphonetje en wil graag over naar gibson maar helaas nog geen geld.

Orpheo
3 maart 2010, 11:49
haha ok ik vroeg het me af:P elke keer als ik je collectie zie vraag ik me dat af eigenlijk. aangezien die warmoth toch al snel 1000 euro minimaal kosten en een gibson ook en laten bouwen lijkt me ook niet goedkoopste.

Ik zit hier nog steeds met mijn epiphonetje en wil graag over naar gibson maar helaas nog geen geld.

ik werk natuurlijk ook, he. Ik krijg ongeveer 700 euro per maand, en daarvan gaan nauwelijks de vaste lasten. dat is echt op een hand te tellen. Het is niet zo dat ik dagelijks of wekelijks wat koop, ongeveer eens in de maand, anderhalve maand. Hell, ik kan me niet eens herinneren wanneer de laatste keer was dat ik echt een gitaar KOCHT... ik denk augustus ofzo...? sindsdien waren 't alleen maar amps; een marshall jcm800 (inruil, dus niet idioot veel betaald) en de engl, welke ook spotgoedkoop was, en eigenlijk voor de handel hier staat. gaat dus ook weg voor een spotprijs, alleen maar omdat ik wat anders op 't oog heb... De mesa die ik dit weekend op haal, dat word een blijvertje, en die is wel wat prijziger, maar dan nog... het zijn geen uitgaven waar ik weken/maanden voor krom moet liggen. gewoon handig uitgeven, sparen en verhandelen.

lindstrom
3 maart 2010, 11:49
haha ok ik vroeg het me af:P elke keer als ik je collectie zie vraag ik me dat af eigenlijk. aangezien die warmoth toch al snel 1000 euro minimaal kosten en een gibson ook en laten bouwen lijkt me ook niet goedkoopste.

Ik zit hier nog steeds met mijn epiphonetje en wil graag over naar gibson maar helaas nog geen geld.

sparen... gewoon keihard sparen...

en als ik je onderschrift zo zie dan ben je na de verkoop van je spullen al op de helft..

Thiez
3 maart 2010, 11:50
I'm on my way. Maar als je student bent, alleen vakantie baantje hebt en een autotje rijd gaat dat niet zo heel erg hard :P

Maar goed. back ontopic.

rijsberman
3 maart 2010, 14:11
Hee Orpheo, had Black Sabbath die inlay niet andersom? Ziet er een beetje op z'n kop uit zo!

Ibanez666
3 maart 2010, 14:12
Hee Orpheo, had Black Sabbath die inlay niet andersom? Ziet er een beetje op z'n kop uit zo!

Is die gitarist niet gewoon linkshandig?

Chocola
3 maart 2010, 14:14
Hee Orpheo, had Black Sabbath die inlay niet andersom? Ziet er een beetje op z'n kop uit zo!

Die dude van BS had toch linkse gitaar, iets met zijn handen/vingers ofzo toch dat hij raar moest spelen? Tommi Iommi? Verneukte vingers volgens mij, weet ik alleen niet. Volgens mij was die van oorsprong wel rechts, maar later links XD. Correct me if I am wrong, weet het echt niet.

Henri H
3 maart 2010, 14:22
Tony Iommi is linkshandig en mist twee vingertopjes waarvoor hij een soort van prothese heeft.

aaronstonebeat
3 maart 2010, 14:26
Hij is linkshandig en mist volgens mij twee vingertoppen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YCAMDJTP-D.jpg

Henri H
3 maart 2010, 14:30
Hij is linkshandig en mist volgens mij twee vingertoppen...Klopt: he lost the tips of the middle and ring finger of his right hand (http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Iommi)

Riky
3 maart 2010, 15:59
Klopt: he lost the tips of the middle and ring finger of his right hand (http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Iommi)

http://www.feelnumb.com/wp-content/uploads/2009/10/picture-32.png

Orpheo
4 maart 2010, 01:55
Update.

Het is eigenlijk natuurlijk van deze middag, maar ik was aan 't werken, dus nu pas kon ik de pics uploaden.

Even heel kort de achtergrond: iets meer hout word weggehaald dan aanvankelijk bedacht, maar das maar goed ook; de bodies zijn nu al lood en loodzwaar.

Ik wilde PERSE de backplates uit de back zelf gehaald hebben, en niet zomaar, maar dat 't netjes doorliep, de nerf enzo. Ben had eigenlijk niet goed een idee hoe dat te doen, dus heb ik maar een methode bedacht. en dat zien we nu in wording.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71209414.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71212691.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71215088.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71220852.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71223032.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71226754.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71229377.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71231057.jpg

de plaatjes gaat ie er dan later uitzagen, en dan onder een hoek van 45 graden. dan hoef je niet te knoeien met blokjes aanlijmen om de platen vast te schroeven. dan zit 't gelijk strak en goed.

aaronstonebeat
4 maart 2010, 02:19
Interessant idee voor die back plates :ok:

Ben nu al benieuwd naar foto's van het uitzagen; zit me werkelijk af te vragen hoe ik dat zou aanpakken, vooral het eerste begin.

Ze zien er prachtig uit.

Orpheo
4 maart 2010, 02:21
Interessant idee voor die back plates :ok:

Ben nu al benieuwd naar foto's van het uitzagen; zit me werkelijk af te vragen hoe ik dat zou aanpakken, vooral het eerste begin.

Ze zien er prachtig uit.

met een klein boortje, 1mm, eerst de juiste hoek boren,en dan met een figuurzaagje uitzagen maar. liefst electisch zaagje.

dat was mijn plan, goedgekeurd door Ben ;)

aaronstonebeat
4 maart 2010, 02:32
Te gek!
Ik blijf zeer benieuwd. Het lijkt me best een huzarenstukje om dat goed voor elkaar te krijgen; bekeken vanuit mijn eigen vaardigheden in ieder geval ;)

Hiro
4 maart 2010, 08:32
inderdaad een interessant idee :)
goed denkwerk ;)

Orpheo
4 maart 2010, 12:30
Heren, ik heb weer foto's. Ik ga pas vanavond, als ik ALLE foto's van de dag heb, ze uploaden. ik kan wel zeggen, boy oh boy dit ziet er vet uit! :D de backplates lopen echt mooi door. ik heb nu pas de eerste gezien, van de purperhart,maar het ziet er echt cool uit.

Hiro
4 maart 2010, 12:48
fijn dat het gelukt is, krijgen we ook actiefotos te zien van hoe je t gedaan hebt?

Dweezman
4 maart 2010, 12:49
*roffel*


1234567890

Orpheo
4 maart 2010, 13:08
heren, vanavond, vanavond. nu nog niet. heb geduld. voor de echte liefhebber, zie twitpic van crimson guitars ;)

Riky
4 maart 2010, 13:14
Heren, ik heb weer foto's. Ik ga pas vanavond, als ik ALLE foto's van de dag heb, ze uploaden. ik kan wel zeggen, boy oh boy dit ziet er vet uit! :D de backplates lopen echt mooi door. ik heb nu pas de eerste gezien, van de purperhart,maar het ziet er echt cool uit.

Hey Orpheo. Heb me vaak afgevraagd waarom mensen de backplates niet uit het stuk body maken. Dan loopt het namelijk mooier door en wat doe jij (of laat je doen)....:D

Erg verstandige keuze! Geeft een zoveel strakker resultaat. Heb de foto's gezien en ziet er echt perfect uit. Super!

Ik snap overigens wel dat het een lastig en arbeidsintensieve klus is, maar voegt echt wel heel veel toe.

Henri H
4 maart 2010, 14:08
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71438082.jpg

Jij wilde toch dat hij het onder een hoek van 45 graden eruit zou zagen?

Orpheo
4 maart 2010, 14:24
http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/71438082.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1267708933&Signature=%2BDiZgGO64B2ZYeaMXRaRzXi5aAo%3D

Jij wilde toch dat hij het onder een hoek van 45 graden eruit zou zagen?
jep, dat wilde ik, leek me handiger. maar hij is de bouwer; als hij denkt dat deze methode handiger is, wie ben ik om dan te twijfelen?

GeofJackon
4 maart 2010, 14:24
http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/71438082.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1267708933&Signature=%2BDiZgGO64B2ZYeaMXRaRzXi5aAo%3D

Jij wilde toch dat hij het onder een hoek van 45 graden eruit zou zagen?

Die zaag staat toch ook onder een hoek (alhoewel het geen 45° is denk ik)?

aaronstonebeat
4 maart 2010, 14:28
Mis ik iets? Ik snap er even helemaal niets meer van :dontgeti:

GeofJackon
4 maart 2010, 14:47
Mis ik iets? Ik snap er even helemaal niets meer van :dontgeti:

Raar, de foto is ineens verdwenen :s

Henri H
4 maart 2010, 18:44
Heb m'n post even ge-edit, maar blijkbaar als Ben nieuwe foto's upload, verandert de URL.

aaronstonebeat
4 maart 2010, 18:54
Ha, nu ben ik weer bij de les.

Orpheo
5 maart 2010, 01:38
minder foto's dan verwacht, maar beter iets dan niets.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71447873.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71443494.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71440936.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/71438082.jpg

ik had namelijk verwacht dat ie langer met mijn gitaren bezig zou zijn, maar niet dus.

wat ik denk dat gaat gebeuren:

tops verlijmen
tops carven
binding om de tops en back
kopplaten verlijmen
binding om kop
laatste finishing touches als pickupgaten.
lakken
assembly

mijn gok? houtwerk: 3 weken. lak: 6 weken. assembly: 1 tot 2 weken.

met wat mazzel heb ik de gitaren voor m'n verjaardag (juni) in huis.

artnaz
5 maart 2010, 01:53
Ziet er prachtig uit! :ok:

Dat van dat "onder een hoek zagen", ik dacht dat dat altijd het geval was, wat slecht dat dat niet zo is! Dit is toch ook veel makkelijker! Het zagen zelf niet natuurlijk, maar je hoeft niet een nieuw stuk hout te pakken en daar volgens de juiste maten een tweede stuk uitzagen...

Orpheo
5 maart 2010, 02:01
Ik heb Ben gesproken, hij gaat 't anders aanpakken...geloof ik... niet met 'n blokje, oid. Nou ja, ik zie 't wel. Hij gaat 't doen met steel threaded inserts. hoe precies?? geeeeen idee.

Saf
13 maart 2010, 13:17
prachtig om je projecten zo te volgen. En verbazend hoever smaken uit elkaar kunnen liggen.

Wel kan ik het vakmansschap wat er van druipt heel erg waarderen.

Orpheo
18 maart 2010, 12:57
Heren mods,

dit topic mag op slot. Ik heb teveel gedoe met de foto's in twitpic en photobucket, en om alweer alles opnieuw aan te passen, ALLE 250 foto's, vind ik echt teveel gedoe. Ik heb alles in mijn photobucket staan, en ik ga tzt alle foto's wel uploaden, maar dit mag op slot.

TIMBER
18 maart 2010, 13:01
Jammer..!!

Orpheo
18 maart 2010, 13:03
Jammer..!!
ik ga een nieuw, vers topic aanmaken (dat ook makkelijker werkt in de zoekfunctie) met alle foto's die ik heb als start posts.

Orpheo
18 maart 2010, 13:09
ik wil eigenlijk n slideshow maken van alle foto's, en die embedden in de startpost, maar dat is niet te doen lijkt 't wel. daarom wil ik alle foto's gewoon opnieuw uploaden in een vers, nieuw topic, met ALLE foto's erin als een soort-van naslagwerk...

Tenzij dit forum het zo kan doen dat ik al mijn posts met foto's eenvoudig kan vinden en aanpassen, maar volgens mij werkt 't niet zo eenvoudig :S

TIMBER
18 maart 2010, 13:09
Ok toppie..;)

bert k
18 maart 2010, 14:15
Slotje op verzoek van topicstarter.