PDA

View Full Version : Fender pro junior 15w



ritchie
16 maart 2003, 21:44
Ik sta op het punt om een fender pro junior
(tweed)te kopen.Ik wil hier toch nog wat
ervaringen van gebruikers van weten.Is 340 euro een sherpe prijs?

Johnny65
21 maart 2003, 23:28
Deze versterkers zijn super te gek, je kunt het gemakkelijk opnemen tegen een marschall 100Wt. Fender verstekers hebben wel vaak last van microfonische buizen, ook al wissel je ze meteen om, het helpt niets. Je krijgt op bepaalde frequenties een kort irritant bijgeluid. Dit weegt wel op tegen de pure sound van een pro junior. 340 euro is ok voor de tweed versie. Doen!!
Op 2003-03-16 21:44, schreef ritchie:
Ik sta op het punt om een fender pro junior
(tweed)te kopen.Ik wil hier toch nog wat
ervaringen van gebruikers van weten.Is 340 euro een sherpe prijs?

jpb
22 maart 2003, 17:20
Op 2003-03-21 23:28, schreef Johnny65:
.....Fender verstekers hebben wel vaak last van microfonische buizen, ook al wissel je ze meteen om, het helpt niets.....


Nooit last van gehad bij fenders. Ik denk dat het dus aan de buisjes ligt.

ritchie
22 maart 2003, 21:10
Nog even over de pro junior.Waarom kost de tweeduitvoering 340 euro en de(normale)zwarte meer dan 500?Volgens de verkoper is er geen verschil behalve de bekleding dan

Johnny65
23 maart 2003, 15:18
Is de tweed-uitvoering nieuw??? 340 euro voor 2e hands is al ok, voor een nieuwe is dit zeer onwaarschijnlijk! De tweed Pro Junior wordt trouwens niet meer gemaakt. Dat verhaal over de microfonische buizen berust op eigen ervaring en dat wordt ook door Peter van Weelden (Versterker bouwer in Apeldoorn) bevestigd. Komt dus veel voor bij Fender, en VOORAL bij Combo-versterkers.

ritchie
30 maart 2003, 22:17
Ik heb de fender binnen.340 euro is de prijs voor nieuw.Gekocht bij Schreeven muziek te Nijmegen.Ze hebben er nu nog 2 staan.De fender klinkt echt fantastisch.

Mr.Jay
31 maart 2003, 09:20
Op 2003-03-23 15:18, schreef Johnny65:
Dat verhaal over de microfonische buizen berust op eigen ervaring en dat wordt ook door Peter van Weelden. Komt dus veel voor bij Fender, en VOORAL bij Combo-versterkers.


Lulkoek !!! komt zeker eerder voor bi jcomboo's dan bij losse TOPS > MAAR zéker niet bij FENDERS bij uitstek !
WELLLL>>> bij die KLOTE-PRO JUNIORS !!!
Bagger ampies qua constructie gewoon, dat iemand dta mooi vind, oké, smaak, maar SUPERSLECHT gebouwd en GAMMEL, en met EL84, die toch al ERG gevoelig zijn. Troost je, zijn equivalent van PEAVEY heeft dezelfde klachten.

Elke "normale" Fender heeft hier LANG niet zo'n last van, zeker niet met goeie buizen.
Zie artikel laatst van BLOK182 over RAMMEL in buizen > haha. DURE BOOGIE > haha.. HALF JAAR OUD !!

Jay

Mr.Jay
31 maart 2003, 09:22
[quote]
Op 2003-03-21 23:28, schreef Johnny65:
[quote]Deze versterkers zijn super te gek, je kunt het gemakkelijk opnemen tegen een marschall 100Wt.

NOG GROTERE LULKOEK !!
zeker nooit een goeie 100W amp gehoord , naast jouw pro-junioortje ??!!
IK kan er es een GOEIE 20Watter naast zetten, zul je schrikken.

Jay