PDA

View Full Version : Fender USA en Mex



anoniem
18 december 2001, 16:35
Maakt het kwa kwaliteit veel uit of je een Strat USA of een mexicaanse hebt. Ik heb namelijk niet zoveel geld, maar zo'n MExi lijkt me wel wat. (De fat strat met Floyd ROse uiteraard)Issie trouwens ook geschikt voor Iron Maiden achtige sounds

EmgMaster
18 december 2001, 16:39
Moet je niet aan mij vragen

gangsta
18 december 2001, 19:52
1usa blijft meer waard
2welke mex. ga je kopen? als je im wil spelen zal je een hum moeten hebben

Vito
19 december 2001, 23:11
Een zeer goed argument om een USA te kopen is dat het zn waarde houd... over 10 jaar kan je hem als hem kwijt wilt waarschijnlijk zelfs voor meer kwijt en die mexicaan kan je dan voor veel minder kwijt. Als ik jou was zou ik echt ff doorsparen hoe moeilijk het ook is :smile: (ervaring). Want je hebt er later veel aan. Ook heb je er meer status mee en ze zijn iets beter afgewerkt. Als je met meerdere gitaristen bent en je zegt keb een strat. dan vragen ze ook meestal wel'is tun usa? Dusja... het is voor je eigen bestwil.
CIao

gershwin5150
19 december 2001, 23:40
Je moet ze gewoon allebei is uitproberen in een winkel, dan kan je er iets over zeggen. Ik heb zowel een mexicaanse als een amerikaanse strat, en ondanks dat een mex helemaal niet slecht is (na wat verbouwen :smile: ), merk je toch heel duidelijk dat de amerikaanse gewoon meer solide gebouwd is. En gewoon een heleboel kleine dingetjes zijn beter op de amerikaanse strat. Je hebt op de amerikaanse bv 22 frets en op de mex maar 21 (kan heel lastig zijn), en op de amerikaanse krijg je een Floyd Rose Original en op de Mex een of andere kopie-locking-trem.

Status lijkt me nou niet iets heel belangrijks (het gaat toch om hoe het klinkt en niet in welk land je gitaar gefrabriceerd is), dus koop nooit iets vanwege de naam alleen! Je moet gewoon afwegen wat je nodig denkt te hebben en wat je er voor over hebt.

Ik heb zelf een Fender Stratocaster Classic Floyd Rose, en die is prima geschikt voor Maiden sounds, maar verkijk je er niet op dat je met zo'n gitaar ook gelijk als Maiden klinkt, dat moet toch echt uit je vingers komen :wink:

Grooveyard21
20 december 2001, 09:22
Laat je oren oordelen, beluister ze allebei en besluit dan welke beter klinkt en of het verschil genoeg is om er ook meer voor te betalen.

EmgMaster
22 januari 2002, 16:39
Ja, laat je oren horen???!!??

Arthur
22 januari 2002, 16:42
http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=1&forum=1&36

Marcel
26 januari 2002, 08:27
Ik vind de mexicanen minstens zo goed als de amerikaanse strats, je betaalt aleen mee voor die usa's omdat de loonosten hoger zijn. Zowiezo moet je een gitaar ten eerste kopen omdat je 'm graag hebben wilt en nooit als belegging. Zo van: kijk, deze gitaar speelt kut, maar hij behoudt z'n waarde! Overigens: wat waarde behoudt is nooit te voorspellen, het kan best zo zijn dat de mexicaanse strats over 10 jaar veel waard zijn.

PeArLjAm
26 januari 2002, 12:06
Het is echt niet zo dat de Amerikaanse fenders duurder zijn omdat de loonkosten daar hoger zijn. Er komen andere dingen om de hoek kijken zoals beter hout, betere tremelo, elementen etc etc . En ja een usa strat houdt zijn waarde meer dan een mexicaanse. Kijk maar naar de japanse strats, zoveel zijn die niet meer waard.

BRiet
26 januari 2002, 20:52
En hoe zit het nou met de verhouding tussen een Jap en Mex?

PeArLjAm
26 januari 2002, 21:10
Die ligt anders... De een zegt dat de Japanse beter zijn, de ander zegt dat de Mexicaanse beter zijn.. K heb zelf 1x op een Japanse gespeeld, maar vaker op de Mexicaanse en k vond de Mexicaanse persoonlijk beter. Maar nogmaals ik heb dus maar 1 keertje op een Japanse gespeeld dus echt een mening vormen kan ik niet...