PDA

View Full Version : Böhm Regent 30



jens-guitarman91
18 februari 2009, 11:25
ik heb sinds kort een hele vreemde oostduitse versterker van het merk Böhm type Regent 30. er zitten 3 ECC83 en 2 EL34 buizen in. de versterker werkt maar heeft niet heel veel volume en bij hoger volume hoor ik soms een knitterend geluid als ik de bas wat meer richting 10 draai wordt het alleen maar erger!! ik zou toch denken dat een versterker met 2 EL34 buizen in de eindtrap toch behoorlijk wat power moet leveren.

heeft iemand ooit gehoord van deze versterker of heb je er zelf 1 (gehad). alle reacties zijn welkom!

the sure thing
18 februari 2009, 14:09
ik heb sinds kort een hele vreemde oostduitse versterker van het merk Böhm type Regent 30. er zitten 3 ECC83 en 2 EL34 buizen in. de versterker werkt maar heeft niet heel veel volume en bij hoger volume hoor ik soms een knitterend geluid als ik de bas wat meer richting 10 draai wordt het alleen maar erger!! ik zou toch denken dat een versterker met 2 EL34 buizen in de eindtrap toch behoorlijk wat power moet leveren.

heeft iemand ooit gehoord van deze versterker of heb je er zelf 1 (gehad). alle reacties zijn welkom!
Nooit van gehoord. Plaatjes doen het goed, dus post er een paar! Waarschijnlijk zijn de eindbuizen op z'n eindje, want een setje EL34 buizen dienen idd goed te kunnen blazen.

Frits van Mourik
18 februari 2009, 14:37
Meer info vind je bij http://www.vermona.de/ onder "Nostalgie".
Onder het kopje "Service" kun je een schema bestellen.

the sure thing
18 februari 2009, 15:01
Cool! Die oude heads lijken op de uiterst zeldzame Marshall buizen PA's waar o.a. Dennis van Leeuwen (Kane) er 1tje van heeft....