PDA

View Full Version : Versterker zonder al te veel meuk!



Ferraririk
18 februari 2009, 11:22
Hallo,
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe versterker( of een stackje denk aan Hartke Piggyback, Fame megatone, maar daar hoor ik niet veel goeds over dus mocht iemand wat goeds erover hebben dan gaan die de discussie in, anders is het No-Go )
Maar dan wel een versteker die niet te veel meuk (zoals digitale effecten) heeft , dit omdat ik er een korg ag 3000 x ( of was het nou ax 3000 g ) er bij wil kopen, als jullie een ander multieffect pedaal rond die prijs weten die beter is, of die jij beter vind( het liefst nieuw ) laat je horen! (HOPPA!, ja grappig)
Ik wil er niet teveel van die digitale effecten bij omdat ik bang ben dat hij dan als crap gaat klinken de versterker, moet wel een drive/distorted/overdrive channel op zitten.

Ik gebruik momenteel de Roland Cube 20x


Budget versterker: het liefst tot 250 euro, MAXIMAAL 300

Gegroet, Mij

pimmetje
18 februari 2009, 11:42
En moet hij dan ongeveer 'tzelfde volume produceren als die cube20?
Niet veel harder voor lekker geluid, omdat hij vooral thuis gebruikt gaat worden?
Juist (ook) harder omdat hij bij een bandje gebruikt gaat worden?

Als je eenvoudig wilt en 't niet voor bij een band is, zou je 'ns kunnen kijken naar een Epi Valve Junior head + bijbehorend 12" cab.
Bij Feedback staat 't voor 119+159 = 278eu
Bij Max Guitars hier in Den Haag voor 89+99 = 188eu

Je kan natuurlijk ook voor de Valve Junior combo gaan, maar daar zit een 8" speaker in. Zo'n 12"-er is toch wel ff wat andere koek dan een 8" speakertje.

almarvk
18 februari 2009, 11:44
Voor dat geld ga je als slaapkamergitarist niets beters vinden dan een Cube.

En die grote stacks zoals die Fame of Piggyback lijkt heel wat, maar stelt niets voor. Zowel qua tone als qua volume.

Ferraririk
18 februari 2009, 11:48
hmm maar klinkt een multieffect pedaal zoals de korg niet een beetje als meuk over de cube?

Ferraririk
18 februari 2009, 11:51
Nog een vraagje:
Die epi daar zit dus maar 1 kanaal op, krijg je er dan wel een goede scheur uit via je pedaal?

pimmetje
18 februari 2009, 11:58
Zou je er even op moeten proberen.
Ik gebruik geen pedalen.

Maar juist als je je scheur uit pedalen wilt halen, heb je toch geen extra kanalen op je amp nodig?

Ferraririk
18 februari 2009, 12:01
Zou je er even op moeten proberen.
Ik gebruik geen pedalen.

Maar juist als je je scheur uit pedalen wilt halen, heb je toch geen extra kanalen op je amp nodig?

o hehe, dom niet aan gedacht

rock 'n roll
18 februari 2009, 12:09
Waarom niet eerst je multi-effect kopen en kijken of het wat is over de cube. Als dat niet het geval is kan daarna altijd nog een voor een amp rondkijken.
Of wil je ze echt persé samen kopen?

Ferraririk
18 februari 2009, 12:34
nee niet echt, maar het zou handiger uitkomen maar das inderdaad een goed idee. ik denk dat ik dat dan maar doe, dan weet ik in ieder geval tegen de tijd dat ik een andere versterker heb ongeveer hoe dat lompe multieffecten ding werkt (ongeveer dan)

iWishmaster
18 februari 2009, 12:51
Die Cube klonk destijds niet geweldig met mijn Boss GT-8, denk dat die korg niet veel beter ga zijn.

Advies: mooi zo aan blijven klooien, pas als je meer volume nodig hebt (in een band bijvoorbeeld), meer budget hebt en weet wat voor een stijl / sound je wilt kijken naar een nieuwe versterker.

Ferraririk
18 februari 2009, 12:57
Dus hij klonk NIET zo goed? hmm das wel jammer dan maarja ik heb die nieuwe versterker niet echt nodig, ik ga soms wel jammen met wat vrienden maar daar blijft het bij ...

Gjalt
18 februari 2009, 15:25
slaapkamer gitarist?, dan misschien een blackstar HT5 (combo moet te doen zijn voor die prijs) met eventueel nog een zoom of boss multieffecten pedaal als je dat nodig vindt? (zoom g7.1 of een boss gt8 ?)

Ferraririk
18 februari 2009, 15:33
slaapkamer gitarist?, dan misschien een blackstar HT5 (combo moet te doen zijn voor die prijs) met eventueel nog een zoom of boss multieffecten pedaal als je dat nodig vindt? (zoom g7.1 of een boss gt8 ?)

HT5 kom je veel te duur uit, mischien 2de hands, maar ik hem zo mijn twijfels bij zoom, is dat dan wel goed?

Edit: ook de zoom 7.1 is te duur, de prijs die bij mijn max staat is voor de versterker voor het multi effect lag het rond 200, maar 260 ligt eerder rond 300.....

almarvk
18 februari 2009, 15:49
Tjah, goede dingen kosten helaas ook wat.

the sure thing
18 februari 2009, 15:53
Ik zou het bij je Roland Cube houden. Voor het bedrag wat je als maximum stelt, ga je er niet heel erg veel op vooruit.

Ferraririk
18 februari 2009, 15:56
Tjah, goede dingen kosten helaas ook wat.

Tja, dat snap ik :(


Ik zou het bij je Roland Cube houden. Voor het bedrag wat je als maximum stelt, ga je er niet heel erg veel op vooruit.

Het is niet de reden dat ik erop vooruit wil gaan, het is de reden dat ik niet wil dat het als meuk gaat klinken, en dus dat multieffect aan de kant gooi en niet meer gebruik omdat het :punk: anders naar meuk klinkt

Dark_Tranquillity
18 februari 2009, 16:02
Line6 Toneport > computer.

Ferraririk
18 februari 2009, 16:09
Line6 Toneport > computer.

Beetje onhandig als je soms gaat jammen ( staat ergens hierboven )
in iemands garage (dat stond er nog niet)

Ace 1.15.19
18 februari 2009, 16:25
Ik wil er niet teveel van die digitale effecten bij omdat ik bang ben dat hij dan als crap gaat klinken de versterker, moet wel een drive/distorted/overdrive channel op zitten.


Die epi daar zit dus maar 1 kanaal op, krijg je er dan wel een goede scheur uit via je pedaal?


Maar juist als je je scheur uit pedalen wilt halen, heb je toch geen extra kanalen op je amp nodig?


o hehe, dom niet aan gedacht
Wil je nu wel of geen extra drive kanaal?

Ferraririk
18 februari 2009, 16:27
Wil je nu wel of geen extra drive kanaal?

nou het hoeft niet echt heel per sé

maar het liefst wel.

Tenzij het shitty klinkt :P

the sure thing
18 februari 2009, 16:59
Het is niet de reden dat ik erop vooruit wil gaan, het is de reden dat ik niet wil dat het als meuk gaat klinken, en dus dat multieffect aan de kant gooi en niet meer gebruik omdat het :punk: anders naar meuk klinkt Je multi-effect apparaat aan de kant gooien lijkt me toch echt de beste optie.... En dan doorsparen en over een paar jaar een duurdere goede amp kopen van ongeveer EUR 500 tot EUR 1000. Dan zal je multi-effect ook misschien beter uit de verf komen... Of je beslist om een goede amp EN een goede (lees: andere) multi effect te kopen.

Zoals je je "probleem" nu schetst, heb ik het idee dat het een probleem is wat niet op te lossen is....

Ferraririk
18 februari 2009, 17:15
Je multi-effect apparaat aan de kant gooien lijkt me toch echt de beste optie.... En dan doorsparen en over een paar jaar een duurdere goede amp kopen van ongeveer EUR 500 tot EUR 1000. Dan zal je multi-effect ook misschien beter uit de verf komen... Of je beslist om een goede amp EN een goede (lees: andere) multi effect te kopen.

Zoals je je "probleem" nu schetst, heb ik het idee dat het een probleem is wat niet op te lossen is....

Uhh, waarom andere multi effect, wat is er mis met die korg?

almarvk
18 februari 2009, 19:03
Omdat je denkt dat het dé oplossing is, terwijl je eigenlijk geen idee hebt waar je wat kan verbeteren. Vaak helpt een goede afstelling van je versterker en gitaar (+ een stuk techniek in de 'vingers') meer.

Ferraririk
18 februari 2009, 19:10
Omdat je denkt dat het dé oplossing is, terwijl je eigenlijk geen idee hebt waar je wat kan verbeteren. Vaak helpt een goede afstelling van je versterker en gitaar (+ een stuk techniek in de 'vingers') meer.

nah dat is het eigenlijk niet het komt vooral omdat ik de effecten wil hebben, omdat ik dan, de nummers die ik kan spelen, anders kan laten klinken dmv bijv de wah pedal

JiJeWoW
18 februari 2009, 19:18
Misschien is het wel leuk om te weten... Ik speel nu over een fame gx60r (hardstikke goedkoop, maar toch een redelijk geluid) met een digitech rp 90 ervoor gehangen. Klinkt goed :lp: De band vind het iig beter klinken dan de roland cube 30 van een maat. :soinnocent:

Ferraririk
18 februari 2009, 19:28
Misschien is het wel leuk om te weten... Ik speel nu over een fame gx60r (hardstikke goedkoop, maar toch een redelijk geluid) met een digitech rp 90 ervoor gehangen. Klinkt goed :lp: De band vind het iig beter klinken dan de roland cube 30 van een maat. :soinnocent:

hmmm ik heb pas geleden een rp50 van iemand geleent, dies nu al terug maar zo'n digitech vond ik best wel lastig van effect naar effect gaan nuja laten we het hierop houden, de kleine voetswitches, zitten te dicht op elkaar, en dan kom je in die andere mode, en dat vond ik nog wel lastig

Edit: ik zie nu dat het bij de rp90 niet zo dicht op elkaar ligt, en er ook een expressie pedaaltje aan zit best leuk klein ding voor een klein prijsje, maar is die beheuzing etc wel goed?

G.G.
18 februari 2009, 19:32
Edit: ik zie nu dat het bij de rp90 niet zo dicht op elkaar ligt, en er ook een expressie pedaaltje aan zit best leuk klein ding voor een klein prijsje, maar is die beheuzing etc wel goed?

Je wilt niet dat het naar "meuk" klinkt, en dan ga je kijken naar een pedaal, dat waarschijnlijk qua bouwkwaliteit en qua geluid toch wel gaat teleurstellen (gok ik).

Ferraririk
18 februari 2009, 19:36
Je wilt niet dat het naar "meuk" klinkt, en dan ga je kijken naar een pedaal, dat waarschijnlijk qua bouwkwaliteit en qua geluid toch wel gaat teleurstellen (gok ik).

ja ik ga niet naar de rp90 kijken, maar best een interresant dingetje toch?

ik weet nog dat ik 2 maanden geleden naar zon starterset op musicstore.com zat te kijken, waar die digitech bijzat, toen was ik razen enthousiast, en ging ik op youtube filmpjes kijken, het geluid viel nieteens zo zeer tegen.
maar ik weet niet of dat komt omdat ik hem graag wilde (wat ik gelukkig niet gedaan heb, ik heb het setje nog wat later, nadat ik mijn ibanez had, geprobeerd, het was echt meuk :P) of omdat het goed spul was.

JiJeWoW
19 februari 2009, 17:30
Kwa behuizing is het idd niet verschrikkelijk handig, vooral omdat het gewoon plastic is. Maar voor mij klinkt ie wel erg lekker, behalve misschien de verschillende soorten distortion stomboxes. De footswitches zitten wel dicht bij elkaar maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn denk ik. Ik hoorde dat er wel een groot verschil is in kwaliteit tussen de Rp 70/90 van Digitech en de Rp 50/80. Dat zie je ook terug in de prijs...

Mitch
19 februari 2009, 17:54
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe versterker .. die niet te veel meuk (zoals digitale effecten) heeft ,
Liever geen digitale shit? Kan ik in komen...

dit omdat ik er een korg ag 3000 x bij wil kopen.

Dus.


:seriousf:

the sure thing
19 februari 2009, 17:59
Zoals ik al zei: een onoplosbare puzzel

G.G.
19 februari 2009, 18:00
Liever geen digitale shit? Kan ik in komen...


Dus.


:seriousf:

Ik snap die gast ook niet hoor. Rik, ga eerst eens heel veel en heel uitgebreid testen, want het lijkt alsof je zoektocht geen duidelijk doel heeft. Je moet toch weten waar je naartoe wilt?

almarvk
19 februari 2009, 18:01
Dat is toch heel duidelijk? Het mag niet als meuk klinken :D

G.G.
19 februari 2009, 18:20
Dat is toch heel duidelijk? Het mag niet als meuk klinken :D


Ben ff de archieven in gedoken.

Eerste post ooit van Ferraririk op 13 jan. 2009 (dus 5 weken geleden):


Voor dat jullie zeggen GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE , dat heb ik dus al gedaan, en daar kon ik niks in vinden, vandaar!

Hallo gastjes:zz:

Ik wil dus gaan beginnen met electrische gitaar spelen,
ik heb een beetje voorkeur voor een Les Paul model, en trouwens, niet Stagg hier lopen afzeiken, dat heb ik nu al zat gezien, Geen Stagg dus.
Ik heb dus al gezien:
Jack & Danny YC-LS1
" " YS-LS3

Ik vraag me eigenlijk af wat het verschil ertussen is qua Ingelijmde Hals of Geschroevde, als ingelijmde alleen langere Sustain heeft dan maakt het mij niks uit, want 40 euro voor een langere sustain is veel, aangezien de LS1 ook een best goede sustain heb (filmpjes)

Maarja mijn vader ziet er een beetje tegenop naar keulen te rijden, maar overal waar ik zie van Die Jack&Danny gitaren uit keulen bezorgd, komt (bijna) overal goed terecht, en dan heb je nog de 30day Money Back....

Kan je ook Jack&Danny in Nederland Kopen?


Mijn vader wil ook naar de Mainmusic in Kerkdriel rijden, maarja daar verkopen ze ook zoveel Stagg, en dimavery (die ook niet best schijnt te zijn, Bedankt voor de info mensen van dit forum) maar ook Richwood, waar er soms wel goede tussenzitten, maarja, Soms...... Dus naja ik ga maar, en ik zie wel, ik hoop dat ik terug kom met een goede les paul, maar anderzijds ook niet want J&D komt er zoveel beter uit

Heeft iemand nog info over Richwood?:lp:

Verder is mijn bedrag 200 euro, voor de gitaar alleen, want een versterker kan ik lenen van de vriend van mijn zus, want die had er 4 zei hij....

Is er ook nog verdere info/ Aanbevelingen, Ik hoor het graag!

Groeten,
Rik :D

Dus eerst een hoop testen in een winkel (waar je dus ook later je spullen gaat kopen, en niet testen en dan bij de oosterburen via internet bestellen), testen bij kennisen en ontdekken wat je zelf lekker vind klinken. Volgens mij kan je na 5 weken meuk niet van kwaliteit onderscheiden.

in 5 weken heb je nog niet eens de optimale instellingen tussen de cube en je gitaar gevonden.

Ferraririk
19 februari 2009, 18:46
Liever geen digitale shit? Kan ik in komen...


Dus.


:seriousf:

nou, omdat ik bang ben dat als de effecten in de versterker zitten, dat het dan meuk gaat klinken dankzij het padaal, maar ik heb niets tegen een beetje digitaal geluid :P

Ferraririk
19 februari 2009, 18:47
Ben ff de archieven in gedoken.

Eerste post ooit van Ferraririk op 13 jan. 2009 (dus 5 weken geleden):
gitaar gevonden.

muah ik denk wel dat het ongeveer in harmonie is, maar ik wil effecten erbij zoals bijv de wah en verschillende modulations

Mitch
19 februari 2009, 18:50
Als je een amp mét effecten hebt, heb je die Korg misschien niet eens nodig.
Wauw, wat een avontuurlijke gedachte. :cheerup:

Ferraririk
19 februari 2009, 18:55
Als je een amp mét effecten hebt, heb je die Korg misschien niet eens nodig.
Wauw, wat een avontuurlijke gedachte. :cheerup:

uhhhm
ik zei dat ik meer effecten wou,
zoals de wah, en dat ik van effect kan wisselen, zonder aan die knoppen te priegelen (dat moet ik met een pedaal ook, maar dan wel vóór het spelen, niet onder)

EDIT: ik ben wel blij dat jullie meedenken, misschien is het na al jullie raad, wel slim om het een tijdje uit te stellen, say 8 maanden oid :P

pannekoek
19 februari 2009, 19:24
ik ken je probleem, ik heb zelf ook een roland cube en die vond ik in het begin gewoon kut klinken.

nu ik 2 jaar later wat beter speel vind ik het eigenlijk een ontzettend gave versterker. uit de cube kan je echt hele vette geluiden halen, mits je spel het toelaat. wacht dus nog even en probeer meer tone uit je vingers te halen i.p.v te kijken voor een nieuwe versterker

Ferraririk
19 februari 2009, 19:25
ik ken je probleem, ik heb zelf ook een roland cube en die vond ik in het begin gewoon kut klinken.

nu ik 2 jaar later wat beter speel vind ik het eigenlijk een ontzettend gave versterker. uit de cube kan je echt hele vette geluiden halen, mits je spel het toelaat. wacht dus nog even en probeer meer tone uit je vingers te halen i.p.v te kijken voor een nieuwe versterker

jaja maar uhmm, zie de post boven je en dan de edit ;P

pannekoek
19 februari 2009, 19:34
jaja maar uhmm, zie de post boven je en dan de edit ;P

oke sorry, je wilt dus meer effecten, dan zoek je dus een multi effecten pedaal. voor 250 euro kan je dus een bos gt-6 tweede hands kopen, een erg goed apparaat, meer effecten voor je beschikbaar dan je ooit nodig heb en klinkt erg vet !

Ferraririk
19 februari 2009, 19:36
oke sorry, je wilt dus meer effecten, dan zoek je dus een multi effecten pedaal. voor 250 euro kan je dus een bos gt-6 tweede hands kopen, een erg goed apparaat, meer effecten voor je beschikbaar dan je ooit nodig heb en klinkt erg vet !

ik zat te denken aan de me50 dies wel overzichtelijker

pannekoek
19 februari 2009, 19:46
ik zat te denken aan de me50 dies wel overzichtelijker

en je bent er een stuk sneller op uitgekeken.

bovendien, als je ene tweedehands gt6 koopt en je koopt over ene jaar ene vette buizenbak of iets dergelijks, dan kan je hem voor vrijwel hetzelfde bedrag weer verkopen

Ferraririk
19 februari 2009, 20:26
en je bent er een stuk sneller op uitgekeken.

bovendien, als je ene tweedehands gt6 koopt en je koopt over ene jaar ene vette buizenbak of iets dergelijks, dan kan je hem voor vrijwel hetzelfde bedrag weer verkopen

ik heb even rondgekeken, er zit een preamp op, dus net wat ik niet moet hebben, schijnt ruk te klinken ( mijn taal: te klinken als meuk ) aangezien ik geen fx loop in mijn cube je heb, en ook ziet hij er veel en veel te ingewikkeld uit, en reacties over boss me50 zijn goed

pannekoek
19 februari 2009, 20:49
ik heb even rondgekeken, er zit een preamp op, dus net wat ik niet moet hebben, schijnt ruk te klinken ( mijn taal: te klinken als meuk ) aangezien ik geen fx loop in mijn cube je heb, en ook ziet hij er veel en veel te ingewikkeld uit, en reacties over boss me50 zijn goed

hoe weet je nou weer dat dat MEUK klinkt zonder dat ding ooit getest te hebben?.....

waarom vraag je eigenlijk om hulp als je zelf je keuze al weet?

richwoodplayer
19 februari 2009, 20:56
omdat het een klein irritant mannetje is, die ook nog eens eigenwijs is ;)

Ferraririk
19 februari 2009, 20:57
hoe weet je nou weer dat dat MEUK klinkt zonder dat ding ooit getest te hebben?.....

waarom vraag je eigenlijk om hulp als je zelf je keuze al weet?

..... omdat dat overal staat dat je geen multieffect moet hebben als er preamp omzit en je hebt geen fx loop




@ mod dit topic kan gesloten worden

pannekoek
19 februari 2009, 21:02
..... omdat dat overal staat dat je geen multieffect moet hebben als er preamp omzit en je hebt geen fx loop




@ mod dit topic kan gesloten worden


nou.... multi effecten kan je gewoon gebruiken met of zonder pre amp en met of zonder fx loop in je amp.

zelf gebruik ik een line 6 pod x3, een heel uitgebreid multi effectensysteem met pre amp en fx loop shizzle....

en het klinkt gewoon erg vet. ik heb een idee dat je niet eens weet wat een pre amp of een fx loop is

NoobjeNrZoveel
19 februari 2009, 21:15
Misschien een beetje simpel gedacht, maar is er dan geen mogelijkheid om die pre-amp uit te zetten?

Dark_Tranquillity
19 februari 2009, 21:30
Welnee joh, we moeten dit ventje gewoon even van zijn vakantie laten genieten. Hij duikt ineens overal op met zijn 'uitgebreide kennis'. Heel irritant.

Nu even een versterker tip voor je: Niks, stop met gitaarspelen, en leer jezelf eerst even wat aan over de techniek, fx loops, preamps, ik heb het idee dat dit allemaal abrakadabra is voor jou.

Heb je geen Cito toets ofzo?

pannekoek
19 februari 2009, 21:32
Welnee joh, we moeten dit ventje gewoon even van zijn vakantie laten genieten. Hij duikt ineens overal op met zijn 'uitgebreide kennis'. Heel irritant.

Nu even een versterker tip voor je: Niks, stop met gitaarspelen, en leer jezelf eerst even wat aan over de techniek, fx loops, preamps, ik heb het idee dat dit allemaal abrakadabra is voor jou.

Heb je geen Cito toets ofzo?

hehe, ik weet ook maar heel weinig van pre amps, techniek en fx loops, maar ik ga op mn gehoor af. ferraririk heeft nog nooit een multieffect met preamp gehoord, alleen maar gelezen

Dark_Tranquillity
19 februari 2009, 21:36
Volgens mij leest die kerel alleen maar. All words.

Mcgryphon
19 februari 2009, 21:58
Ik zeg Peavey Vypyr 30 met Sanpera II pedalboard.

Ferraririk
19 februari 2009, 22:21
Volgens mij leest die kerel alleen maar. All words.

Dus jij zegt dat ik niet naar jullie advies moet luisteren?


hehe, ik weet ook maar heel weinig van pre amps, techniek en fx loops, maar ik ga op mn gehoor af. ferraririk heeft nog nooit een multieffect met preamp gehoord, alleen maar gelezen

Dat klopt, en aangezien ik heb gelezen dat zonder fx loop het ruk klinkt (of kan) geloof ik dat maar, ik haal de informatie ook maar van dit forum


Misschien een beetje simpel gedacht, maar is er dan geen mogelijkheid om die pre-amp uit te zetten?

Blijkbaar bij sommige wel, en bij andere niet...


Welnee joh, we moeten dit ventje gewoon even van zijn vakantie laten genieten. Hij duikt ineens overal op met zijn 'uitgebreide kennis'. Heel irritant.

Nu even een versterker tip voor je: Niks, stop met gitaarspelen, en leer jezelf eerst even wat aan over de techniek, fx loops, preamps, ik heb het idee dat dit allemaal abrakadabra is voor jou.

Heb je geen Cito toets ofzo?

Hmm, valt wel mee, eigenlijk alleen die Les Paul waarvan ik dacht dat hij nep was omdat er 3 screws in de trussrod zaten, maar ik heb toegegeven dat het zou kunnen door die neckcrack.

@ de tip: Wat is dat nou weer voor advies, sjezus he ik hoef niet te stoppen met gitaarspelen alleen omdat ik wat vraagjes stel, en wel wat eigenwijs ben maarja iedereen heeft wel een slechte gewoonte, jammergenoeg is dit mijne, Grow up and get on with it.

en nee ik heb geen Cito....

pannekoek
19 februari 2009, 22:41
Dus jij zegt dat ik niet naar jullie advies moet luisteren?



Dat klopt, en aangezien ik heb gelezen dat zonder fx loop het ruk klinkt (of kan) geloof ik dat maar, ik haal de informatie ook maar van dit forum



Blijkbaar bij sommige wel, en bij andere niet...



je moet wel degelijk naar ons advies luisteren, of je ze opvolgt is het tweede....
maar probeer te luisteren en dan te gaan testen voordat je iets aanneemt, ik heb gehoord dat de fx loop van een marshall ruk is en dat een multi effecten systeem perse in de fx loop moet. maar dat is puur smaak, toevallig vind ik het ontzettend vet klinken terwijl iemand anders walgt van m'n sound.

jij hebt blijkbaar veel meningen gelezen hier, ga nu maar eens testen en zelf je mening vormen

MarkV
19 februari 2009, 22:47
Dus jij zegt dat ik niet naar jullie advies moet luisteren?

Hmm, valt wel mee, eigenlijk alleen die Les Paul waarvan ik dacht dat hij nep was omdat er 3 screws in de trussrod zaten, maar ik heb toegegeven dat het zou kunnen door die neckcrack.


Ten eerste moet je wel luisteren, maar dat doe je niet. Je geeft zelf toe dat je wel een beetje eigenwijs bent.... De bedoeling is dat je zelfs eens gewoon wat meer gaat testen i.p.v. hier te lezen en dan zelf een mening ergens over vormen.

Er zijn trouwens wel meer topics te vinden waarin je ongefundeerde of gewoonweg onzin post.

Aangezien je alleen thuis speelt en heel soms jamt, zou ik gewoon die Cube houden. Prima versterker en effecten. Als je wat mist, zoals die Wah, koop dan een lossen wah erbij.

Veel spelen en veel testen met verschillende effecten en instellingen zou ik zo zeggen. En als je dan echt weet wat je zoekt, ga dan pas zoeken naar een nieuwe versterker en losse effecten. Daar leer je veel meer van, dan hier alle goed bedoelde en veelal goede, maar helaas soms slechte, adviezen door te nemen en op te volgen.

the sure thing
20 februari 2009, 00:19
Ten eerste moet je wel luisteren, maar dat doe je niet. Je geeft zelf toe dat je wel een beetje eigenwijs bent.... De bedoeling is dat je zelfs eens gewoon wat meer gaat testen i.p.v. hier te lezen en dan zelf een mening ergens over vormen.

Er zijn trouwens wel meer topics te vinden waarin je ongefundeerde of gewoonweg onzin post.

Aangezien je alleen thuis speelt en heel soms jamt, zou ik gewoon die Cube houden. Prima versterker en effecten. Als je wat mist, zoals die Wah, koop dan een lossen wah erbij.

Veel spelen en veel testen met verschillende effecten en instellingen zou ik zo zeggen. En als je dan echt weet wat je zoekt, ga dan pas zoeken naar een nieuwe versterker en losse effecten. Daar leer je veel meer van, dan hier alle goed bedoelde en veelal goede, maar helaas soms slechte, adviezen door te nemen en op te volgen.+1. Ik wou dat mijn eerste amp een Cube destijds was geweest! Daar zijn veel leuke dingen mee te doen. Veel leuker (en goedkoper!) dan vroeger. Maar ja, dan praat je over 22 jaar terug....

zeppo
20 februari 2009, 00:29
+1. Ik wou dat mijn eerste amp een Cube destijds was geweest! Daar zijn veel leuke dingen mee te doen. Veel leuker (en goedkoper!) dan vroeger. Maar ja, dan praat je over 22 jaar terug....
Toen had je ook al leuke Cubes hoor! Alleen waren ze toen orange en natuurlijk zonder FX. Maar ik kan me herinneren dat destijds de andere gitarist in mijn band een heel goed geluid haalde uit de Cube.

Ferraririk
20 februari 2009, 09:05
Hmmm ja ok dat moet ik dan maar doen, bedankt voor jullie info






@ mod: Slotje kan erop :D

TimmU
20 februari 2009, 15:47
ik pak even wat popcorn jongens!

Mitch
20 februari 2009, 15:55
@ mod: Slotje kan erop :D

In de eerste plaats verwacht je, door dit verzoek in het topic te plaatsen, dat de mods alle topics doorlezen. Dat is niet zo.
In de tweede plaats is het een beetje laf om om een slotje op je eigen topic te gaan vragen omdat de anwoorden je een beetje tegenvallen, tewijl er tussen het leedvermaak best goeie tips staan.

Ik zal nog een paar dingen on-topic zeggen: een GT6 klinkt beter dan een ME50. De algehele geluidskwaliteit maar ook de signaal ruisverhouding is daar gewoon beter van. Het verhaal van pre amps.... dat ligt iets minder simpel dan 'het klinkt ruk vóór de pre amp van een versterker en je moet per se de 4 kabel methode gebruiken'. Dat is écht te kort dor de bocht.
Op zoek naar een goede neutrale transistorversterker voor weinig centen: Peavey Bandit, ouwe Sessionette, Randall shit, Marshall AVT.

En nou ophoepelen naar vrienden of kennissen die wat meer spullen en verstand van zaken hebben, zodat je ook kan luisteren hoe het klinkt ;)

Ferraririk
20 februari 2009, 16:02
En nou ophoepelen naar vrienden of kennissen die wat meer spullen en verstand van zaken hebben, zodat je ook kan luisteren hoe het klinkt ;)


Nou ik zei al dat ik dat ging doen en dat ik tevreden was met de tips, en dat ik er nu uit ben, en daarom vroeg ik om een slotje d'rop , maar het hoeft niet, maar ik ga wel testen en alles ;D

Mitch
20 februari 2009, 16:29
Je houdt de Cube?

Ferraririk
20 februari 2009, 16:44
in eerste instantie wel ja gewoon om me meer te focussen op het spel en tijd zat heb om te beslissen wat ik nou echt wil voor pedaaltjes en wat overbodig is. :D

Mitch
20 februari 2009, 17:01
Mooi, dan zijn we je effe een maandje kwijt...

Ferraririk
20 februari 2009, 17:03
Mooi, dan zijn we je effe een maandje kwijt...

of langer :D

Dark_Tranquillity
20 februari 2009, 22:54
of langer :D

Dat kunnen we slechts hopen.

richwoodplayer
20 februari 2009, 23:39
of langer :D

:cheerup::cheerup:

pannekoek
20 februari 2009, 23:44
timmu, geef de popcorn eens door

Fiendish
21 februari 2009, 00:04
Jongens, wat nou zooi uittesten, laat 'ie eerst maar eens leren spelen op een akoestische gitaar met .013 d'r op, dan zijn we hem voorlopig wel een half jaartje kwijt voor 'ie weer absurde vragen komt stellen.
En tegen die tijd heeft 'ie genoeg geld voor een Vintage of Epiphone met een ADVT of een Vypyr, en zijn we hem vervolgens qua gear vragen weer een tijdje kwijt.
Zal 'ie hoogstens een paar keer vragen gaan stellen over pinch harmonics, hammer ons en pull offs, maar dat valt nog te overzien... Toch ? :seriousf::seriousf:

Henri H
21 februari 2009, 00:25
De topicstarter was mij ook al opgevallen de afgelopen weken met hier en daar behoorlijk wazige, irritante, overbodige maar soms ook wel grappige posts.

De goede adviezen in dit topic zijn al gegeven en Rik gaat ze ook opvolgen heeft ie beloofd. Chapo!

Als je nu nog echt een leuk padaal (sorry, kon het niet laten ;)) erbij zoekt koop dan een (2ehands) Dunlop Crybaby want door dit vermakelijke topic heen begrijp ik een beetje dat je daar op zit te gassen.
Ik vermoed dat je die rond de €40,- wel kunt vinden.
Dit is een goede wah voor weinig geld. Hij zuigt alleen wat tone maar dat is op zich wel te verhelpen d.m.v. een mod.
De Cube die je hebt is voorlopig echt wel goed genoeg voor je maar dat was al gezegd.

Succes en tot over een paar maanden. ;)

Klaasj Vaak
21 februari 2009, 09:40
Ferraririk, trek je niet teveel van de criticasters aan. Zo kon ene Pannekoek een tijd terug in een topic melden dat goeie kabels toch wel een niet te overziene schakel was, om vooral z'n peperdure Monster Cables te showen (vooral de prijs dan), om vervolgens een bak herrie uit een draadloos systeem te halen. Ach... Verder lult zo ongeveer 90% hier elkaar na, met wijsheden vooral verkregen via een forum, wat totaal niet onderbouwd wordt en vergeten derhalve dat ze zelf ook ooit de meest rare kronkels hadden over het aanschaffen van spul. Wie niet als ie net begint. Ik wel in ieder geval.

Om een lang verhaal kort te maken, het grootste deel moet je zelf ondervinden om uiteindelijk dat te vinden wat bij je past. Door schade en schande leert men nog het meeste, niet door fora. Dure hobby, al die miskleunen, dat wel, maar niet minder leuk.

Ferraririk
21 februari 2009, 10:07
Haha ik trek me ook niet teveel aan
want zoals ik al zei, en heeeeel veel van die kritische gasten zeggen, ben ik wel wat eigenwijs

@H Huisjes: Bedankt ik ga het zeker proberen en vragen komen er voorlopig ook niet die crybaby ga ik opzoeken want daar hoor ik wel goede dingen over dus je hoort het wel als ik wat heb oid

Bedankt voor al jullie adviezen, maar nu heb ik wel zin in popcorn, kan je die even doorgeven pannenkoek :D?

pannekoek
21 februari 2009, 12:10
Haha ik trek me ook niet teveel aan
want zoals ik al zei, en heeeeel veel van die kritische gasten zeggen, ben ik wel wat eigenwijs

@H Huisjes: Bedankt ik ga het zeker proberen en vragen komen er voorlopig ook niet die crybaby ga ik opzoeken want daar hoor ik wel goede dingen over dus je hoort het wel als ik wat heb oid

Bedankt voor al jullie adviezen, maar nu heb ik wel zin in popcorn, kan je die even doorgeven pannenkoek :D?

astu rik :D

@ klaasj vaak, waar slaat dat nou weer op wat je zegt?

Ferraririk
21 februari 2009, 12:13
danku :D

hmmm
kan dit topic dicht dat ik een mod inschakel of zullen we hem open laten ? :D

pimmetje
21 februari 2009, 12:21
@ferraririk: topics worden niet gesloten omdat de topic starter z'n antwoord denkt te hebben gekregen. Er kan altijd iemand zijn die erop inhaakt en op een andere manier nog info uithaalt. Als een onderwerp waardeloos is geworden en niemand meer reageert, dan zakt 't vanzelf steeds dieper de archieven in. Hoeft geen mod iets voor te doen.
Dit onderwerp loopt echter wel kans om gesloten te worden vanwege een boel off-topic gezeik op de man :D.

Ferraririk
21 februari 2009, 12:25
open laten dan maar,
en dat gezeik op mij maakt mij niks uit hoor, zulke dingen trek ik me niks van aan, wel weet ik dat ik iets beter moet nadenken voor ik iets post de volgende keer :D

MarkV
21 februari 2009, 15:54
astu rik :D

@ klaasj vaak, waar slaat dat nou weer op wat je zegt?

Nou... jij maakte in het begin op mij i.i.g. dezelfde indruk als deze Ferraririk.....

Ferraririk
21 februari 2009, 17:03
haha ik heb even zijn post doorgegeven, en je hebt nog gelijk ook :O, maar mischien jij ook wel, bijna iedere beginner denk ik

VanBiLL.com
21 februari 2009, 21:31
haha ik heb even zijn post doorgegeven, en je hebt nog gelijk ook :O, maar mischien jij ook wel, bijna iedere beginner denk ik

Nou??:dontgeti:

Ik vind het wel errug vermakelijk om te lezen hoe je het constant beter denkt te weten dan een aantal GNers die dus echt wel weten waar ze het over hebben!...(er is hier wel getelt een groot aantal eeuwen ervaring samen gebundeld!!!!!)

Maar zucht: nog een poging me wat pedagogisch verantwoord op te stellen:

Ik snap dat je in je jeugdige onbehoudenheid deze antwoorden/opmerking geeft/maakt maar als je jezelf terug leest zie je het dan niet in dat je nouja zegmaar, niet erg bijzonder "slim" overkomt? Je kàn dat eigenwijsheid noemen...:chicken:

Maar goed, mooi dat je veel leest over alles wat met gitaarspelen te maken hebt, maar om nu "tweedehands" meningen rond te strooien is ook niet zo handig dus ergo zoals iedereen zegt, bouw eens een paar jaar ervaring op zodat je echt weet waar je het over hebt...dan pas weet je eigenlijk wat iedereen bedoelt. Let wel, met mijn 38 jaar leer ik hier nog héél vaak bij en ik speel al 24 jaar gitaar!!! Just a tought :ok:

Geniet van je hobby hé!

Dark_Tranquillity
21 februari 2009, 21:51
Koop lekker een plaatje met echte muziek van het geld dat je wilt uitgeven.

almarvk
22 februari 2009, 20:01
Prima, deze gaat op slot. Het gaat nergens meer op en ik mag hopen dat Ferraririk z'n leven gaat beteren ook al heeft ie dat al tig keer aangegeven. Hij heeft iig een PM in z'n inbox zitten.