PDA

View Full Version : pod xt live vs pod x3 live



gibsonneke
18 februari 2009, 01:01
Bij deze mijn vraag:

Ik wil dus een nieuwe multi-effect kopen. Daar het tc electronics mij wat te daar is ga ik dus voor een line 6. :)

Nu heb ik de mogelijkheid om ofwel een pod xt live tweedehands te kopen. (250€ met orginele doos en gigbag, uitstekende staat)

Ofwel een nieuwe pod x3 live te kopen (500€)

Ik heb het forum al redelijk wat afgezocht en er wordt gesproken van een betere geluidskwaliteit van de x3 en de dual tone optie maar wat zijn daarnaast nog de verschillen?

Wat raden jullie me aan om te doen?

crapton
19 februari 2009, 20:03
Lekker die XTLive kopen, hoewel ik de prijs te hoog vind, en dan moeten er alle modelpacks inzitten.

Overigens de X3Live kan je goedkoper krijgen, bij Thomann 455 €. Ik heb m zelf voor 366 € gekocht (let wel standaard incl alle modelpacks).

Verschillen zijn niet dramatisch qua geluid, X3 iets duidelijker, minder fizz maar veel scheelt t niet.

DualSound is gehyped, ik gebruik het vrijwel niet. Ontzettend gekloot om het af te stellen.

X3Live heeft een externe loop, dat is een voordeel.

Een Boss GT10 is nog te overwegen...

gibsonneke
24 februari 2009, 21:31
De xtlive is in Belgi๋ helaas nauwelijks te vinden onder de 250€ (in goede staat dan)

Dit enkel met het standaard modelpack (fx junkie)

Waar heeft u dan die x3 live gekocht want 366€ is wel een goede prijs?
Was deze nieuw?

Over de verschillen tussen een x3 live en een xt live.

Zijn er echt zo weinig verschillen in geluid (de kwaliteit van het geluid) tussen beide?

Andere mensen die misschien beide gehad/hebben?

gibsonneke
24 februari 2009, 22:03
Lekker die XTLive kopen, hoewel ik de prijs te hoog vind, en dan moeten er alle modelpacks inzitten.

Overigens de X3Live kan je goedkoper krijgen, bij Thomann 455 €. Ik heb m zelf voor 366 € gekocht (let wel standaard incl alle modelpacks).

Verschillen zijn niet dramatisch qua geluid, X3 iets duidelijker, minder fizz maar veel scheelt t niet.

DualSound is gehyped, ik gebruik het vrijwel niet. Ontzettend gekloot om het af te stellen.

X3Live heeft een externe loop, dat is een voordeel.

Een Boss GT10 is nog te overwegen...

even gekeken op het internet (2de hands)

een boss gt10 vind ik voor zo'n 350€ en 480€ nieuw

Zijn dit kwalitatief goede multi-effects?

In vergelijking met een xt live/x3 live?

crapton
26 februari 2009, 22:33
Waar heeft u dan die x3 live gekocht want 366€ is wel een goede prijs?
Was deze nieuw?

Over de verschillen tussen een x3 live en een xt live.

Zijn er echt zo weinig verschillen in geluid (de kwaliteit van het geluid) tussen beide?


Dat was bij die bekende winkel in Deinze, maar dan via de website & speciale aanbieding. Let wel dit is alleen voor niet-Belgen (en dat is gene grapske). Ze zijn internationaal heel scherp en ik heb er al vaak een heel goeie deal gemaakt - vanuit Nederland!

Tja verschillen in geluid - ik zou zeggen Google nog eens een beetje en je vindt meer meningen. Het is natuurlijk zo dat de meeste X3L kopers niet gaan zeggen dat t niks uitmaakt, snap je? Ik vind t niet bijzonder veel uitmaken, en zit eigenlijk te wachten totdat ze de models sterk verbeteren, dan komt het pas tot zijn recht. De X3L hardware heeft nl meer geheugen en processor power maar draait eigenlijk met de oude models. Maar Line6 komt niet van de pot af.

Ik zou zeker ook eens kijken naar die GT8 & GT10, hoewel de distortions van de GT8 niet geroemd worden....

gibsonneke
2 maart 2009, 23:31
Dat was bij die bekende winkel in Deinze, maar dan via de website & speciale aanbieding. Let wel dit is alleen voor niet-Belgen (en dat is gene grapske). Ze zijn internationaal heel scherp en ik heb er al vaak een heel goeie deal gemaakt - vanuit Nederland!

Tja verschillen in geluid - ik zou zeggen Google nog eens een beetje en je vindt meer meningen. Het is natuurlijk zo dat de meeste X3L kopers niet gaan zeggen dat t niks uitmaakt, snap je? Ik vind t niet bijzonder veel uitmaken, en zit eigenlijk te wachten totdat ze de models sterk verbeteren, dan komt het pas tot zijn recht. De X3L hardware heeft nl meer geheugen en processor power maar draait eigenlijk met de oude models. Maar Line6 komt niet van de pot af.

Ik zou zeker ook eens kijken naar die GT8 & GT10, hoewel de distortions van de GT8 niet geroemd worden....

de GT10 zegt mijn eigenlijk niet zo heel veel (heb die reeds kunnen proberen) ook omdat er niet echt zo een community achter zit zoals bij Line6 wel het geval is. Op het internet zijn echt wel heel veel patches te vinden voor xt/x3 live.

Nu heb ik daarbij wel een vraag. Stel dat ik nu de xt live koop en deze is nog geheel origineel (dus zonder alle modpacks). Werken alle mogelijke patches dan of is het zo dat ik voor bepaalde patches bepaalde modpacks moet staan hebben?