PDA

View Full Version : Minihumbuckers of toch P90's...........



Bernardduur
17 februari 2009, 22:27
Hey allen!

Ik zit nu met een dilemma. Mn Gretsch klinkt heerlijk; dr zit een Fralin P90 in de neck positie en ik heb dr een GFS Fat Mini in de brug gegooid. Er is alleen 1 nadeel; hoe dicht ik ook de humbucker naar de snaren zet, de P90 overwint alles qua volume. Ik los dit nu op door als ik overschakel naar het brugelement een booster bij te trappen maar ja, dat moet natuurlijk niet...............

Dus wat te doen? Ik zat over een aantal dingen te denken;
- P90 in de brug gooien. Heerlijk geluid een P90 in de brug. Zou dan een Fralin worden om die in de neck te complimenteren.
- Andere mini HB in de brug gooien. Eentje die dus wel wat meer output heeft.

De eerste versie is lekker; nadeel is dat ik eigenlijk het gebruiksgemakt van een brug HB wel lekkerder vind EN ik al een single P90 gitaar heb (en geen HB gitaar)............ Nadeel van 2 is dat ik eigenlijk niet weet wat ik er dan in moet gooien.

Er zijn er veel die ik gezien heb maar weinig die ik ken. Ik wil niet weer een volumeverschil hebben tussen de 2 posities. Liever een sterkere brug zelfs......... Zolang het "mini" geluid maar blijft.

Iemand een idee?

tidalwave_sideburns
18 februari 2009, 09:37
Ik zou eerst uitzoeken hoe hot je P90 is, daar dan een (mini)humbucker bijzoeken.

Afgaande op die P90, misschien is die TV Jones Powertron wel wat voor je.

http://tvjones.com/pickups/powertron.htm

Welk model Gretsch heb je eigenlijk?

Bernardduur
18 februari 2009, 13:03
De P90 is een Fralin P90 -10% (9000 windingen, AlNiCo 4)

De Gretsch is een Pro Jet

(Zo ziet hij eruit (http://www.student.ru.nl/r.kerkhof/Posts/IMG_3986.jpg))

Ik kan helaas de P90 niet dieper in de body schroeven door de ruimte die ik heb in de body maar eigenlijk wil ik dat ook niet omdat ie gewoon geniaal goed klinkt zo.


Eigenlijk zou ik niet weten wat het verschil is in bouw en sounds van de filtertrons. Alleen met Hi-Low trons gespeeld

Orpheo
18 februari 2009, 13:46
lastig. ik vind beiden heel lekker. ik vind een mini humbucker eigenlijk wat feller (meer mid en midhoog) dan een p90. een p90 brult, een minihumbucker scheurt. eigenlijk moet je beiden hebben, vind ik :D (ik heb beiden, en kan gewoon niet kiezen :D )

Bernardduur
18 februari 2009, 14:13
lastig. ik vind beiden heel lekker. ik vind een mini humbucker eigenlijk wat feller (meer mid en midhoog) dan een p90. een p90 brult, een minihumbucker scheurt. eigenlijk moet je beiden hebben, vind ik :D (ik heb beiden, en kan gewoon niet kiezen :D )

Haha, je begrijpt mn probleem :D