PDA

View Full Version : JTM45 16ohm op een 8 ohm cabinet



llahsraM
17 februari 2009, 18:54
Ik las net dit op de site van Germino amps bij de JTM45 kloon.

Try the 16 ohm setting with 8 ohm cabs for a more dynamic response/feel from the amp.

Nu heb ik geen Germino JTM45 die gebruikt maakt van een radio spare kloon trafo, maar is dit zo bij alle JTM45? Ik heb een Ceriatone JTM45 maar ik weet niet of het verstandig is om die op 16 ohm te zetten en aan te sluiten op een 8 ohm cabinet. Of gaat hierdoor de uitgangs transformator verrot?

Mitch
17 februari 2009, 20:00
Er is ook zoiets als een Impedantie FAQ.

Chris Winsemius
17 februari 2009, 21:23
In dit geval speelt de kwaliteit v/d OT en de gebruikte primaire impedantie 'n zeer belangrijke rol.

Heb de prim. Z van CT JTM45s nog niet gemeten dus ik kan daar niets zinnigs over zeggen.

Diverse versterkmerken gebruiken "mismatching" idd. expres om bepaalde klank- en feel-eigenschappen te verkrijgen.

Als je het volume niet al te hard opschroeft: gewoon even proberen en kijken of de sound en feel je bevallen.

EDIT: bij de meeste RS-OT-clonen kan er primair al gekozen worden tussen verschillende impedanties dus het is ook van belang die te weten voordat je bij zo'n OT de zaak gaat mismatchen...

Negative K3 fan
17 februari 2009, 22:48
Als je het volume niet al te hard opschroeft: gewoon even proberen en kijken of de sound en feel je bevallen.


+1, (iets) te lage impedantie genereert meer stroom en stresst dus voornamelijk de eindbuizen.