PDA

View Full Version : Meer volume door andere snaren?



Ic3gl0vE
16 maart 2003, 20:35
Ik heb nu een setje Martin 0.12 snaren op mijn yamaha zitten (phosphorbronze snaren) maar ik vind af en toe dat mijn gitaar wel wat meer volume mag hebben. Kan ik dit bereiken door andere snaren te gebruiken? Of moet ik er maar gewoon mee leven dat mijn gitaar wel wat harder zou mogen. Ik heb mijn akoestische gitaar 'voor erbij' dus een betere gitaar of om de paar weken snaren vervangen is géén optie. Ook een elementje inbouwen heeft weinig zin want deze gitaar wordt overal mee naartoegesleept en mijn versterker niet :smile:

guitarmusicman
16 maart 2003, 20:48
Hoe dikker de snaren, hoe meer volume
Dus wat je zou kunnen proberen is om nog dikkere snaren te gebruiken. Het zal volgens mij zeker meer geuid produceren. Het is natuurlijk wel wat harder werken.
succes

SchaapOpJeHoofd
17 maart 2003, 18:08
Dikkere snaren geven inderdaad meer volume, maar dikker dan .12 is toch best wel zwaar ja. Het ligt natuurlijk een voor een groot deel aan hoe hard je aanslaat, met plectrum of zonder en helemaal de bouw van je gitaar (Een massieve Martin dreadnought heeft waarschijnlijk wat meer volume dan een Wehkamp laminaatje)

gertdm
19 maart 2003, 10:44
in geval van meer volume uit je gitaar halen heb je natuurlijk wel met het soort gitaar te maken.
Maar oke, een setje elixers geeft wat meer power, al heb ik zelf een hekel aan deze gecoate snaren.
en dan kun je gerust een 012 nemen.

Ic3gl0vE
20 maart 2003, 17:07
Schaapopjehoofd> ik heb een Yamaha F310P van 139 euro, met een top van laminaat. Dat dat niet ideaal is weet ik wel maar ach...


Ik zal de volgende keer eens 0.13 snaren proberen, kijken wat er dan gebeurt