PDA

View Full Version : Booster voor london city dea100



sjaak1990
17 februari 2009, 13:18
Hey,

Ik weet dat het een beetje een standaard vraag is, maar ik heb research gedaan en zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek dus een booster voor mijn LC dea100 mk4, gemod, hij is bijna klaar, nieuwe keramische buisvoeten, elco's, mastervolume en de mods van guitarnijboer en wat extra dingen.
Verder een originele marshall g12-65 4x12 cab erbij. Gitaren blade california custom en ibanez artstar al100jr met dimarzio air norton s en SD parallel axis.

Ik weet dat de amp me niet genoeg gain gaat geven, daarom wil ik graag een boostertje hebben. Ik ga volgende week vrijdag testen bij maxguitarstore, daar hebben ze een flinke hoeveelheid verschillende pedalen van verschillende merken.

Wat ik wil van een pedaal, sowieso true bypass. Verder een open sound, niet bassig maar ook niet te schel, een stevig geluid. Ik wil sowieso het karakter van de versterker behouden. Wel wil ik een wat agressievere tone die ook wat te temmen is. De amp heeft zelf natuurlijk ook wat gain, wil ook nog een extra gain stage. Ik wil de amp gewoon nog wat verder pushen voor meer sustain en meer power.

Ik weet dat youtube niet alles zegt maar dit vind ik een mooi voorbeeld van wat ik wil: http://www.youtube.com/watch?v=HA4O4mRqX-4 Het is sowieso een amp die er behoorlijk op lijkt, en zelfde speaker cab.

Verder wil ik er ook een brown sound uit kunnen halen. Ik hoef geen brown sound te kopieren natuurlijk maar van halen achtige sound vind ik wel erg mooi, en de amp lijkt me er sowieso erg geschikt voor.

Verder vind ik de tone van Billy Howerdel ook geweldig, gitarist van A Perfect Circle. Voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=avgiqNapUx0
Natuurlijk hoor je ook veel basgitaar enz.

Ik weet dat de sounds die ik wil, niet allemaal in mijn gitaren zitten, maar het gaat nu om de amp, er komt in ieder geval nog een dikke mahonie humbucker gitaar bij in de toekomst.

Pedalen waar ik aan dacht, fulltone ocd, meningen erover verschillen duidelijk. BB preamp, maar denk te gecompressed. Barber LTD, Keelay Java boost, Fulltone Fulldrive II mosfet.
Alle suggesties zijn welkom, sta er volledig open voor. Heb niet veel ervaring met pedalen dus heb ook geen vooroordelen :)

Bedankt:)

E-J
17 februari 2009, 13:44
Beste Sjaakie,

Je praat nu over twee dingen, een Plexi op 10 (brownsound) en in dat filmpje, een JMP 2203. Die laatste klinkt een stuk anders dan een Plexi, veel meer crunch, agressiever, scherper. Toch kan je met een mastervolume vrij ver komen. Ik heb zelf een JMP 2203 en gebruik een Colorsound Overdrive kloon (VintageFX Colordrive, een treble/bass booster) voor simpelweg een boost in power (beetje gain en volume erbij, karakter blijft grotendeels behouden), en een Digitech Bad Monkey voor een dikkere, middigere, modernere klank.

Ik zeg een Tubescreamer (kloon). Die beïnvloedt het karakter van de versterker wel, maar past perfect bij een Marshall achtige versterker. En daar die het geluid wat dikker en smoother maakt, kun je wel best dicht in de buurt van de brown sound komen. De man in het filmpje gebruikt ook een Tubescreamer kloon...

HaroldA
17 februari 2009, 13:56
Ik zeg een Tubescreamer (kloon). Die beïnvloedt het karakter van de versterker wel, maar past perfect bij een Marshall achtige versterker. En daar die het geluid wat dikker en smoother maakt, kun je wel best dicht in de buurt van de brown sound komen. De man in het filmpje gebruikt ook een Tubescreamer kloon...


I'm using a Bloody Murder overdrive to boost. I'd give you a link but the builder is currently MIA.

Ik weet niet of dat een tubescreamer is...

Ik heb voordat ik mijn OCD bouwde ook een tubescreamer van Ibanez uitgeprobeerd voor mijn JMP 2204 en JCM 800/888 en heb ook een tijdje over een OD-1 gespeeld, maar er zat te veel verschil in frequenties tussen aan en uitschakelen van de boost.

Mijn OCD is lekker transparant en gooit de versterker heel mooi in 'trap tegen je achterste'-modus.

De colorsound ken ik niet (laatst wel stripboard layout van gezien)

sjaak1990
17 februari 2009, 14:05
Bedankt voor de reacties :)


Beste Sjaakie,

Je praat nu over twee dingen, een Plexi op 10 (brownsound) en in dat filmpje, een JMP 2203. Die laatste klinkt een stuk anders dan een Plexi, veel meer crunch, agressiever, scherper. Toch kan je met een mastervolume vrij ver komen. Ik heb zelf een JMP 2203 en gebruik een Colorsound Overdrive kloon (VintageFX Colordrive, een treble/bass booster) voor simpelweg een boost in power (beetje gain en volume erbij, karakter blijft grotendeels behouden), en een Digitech Bad Monkey voor een dikkere, middigere, modernere klank.

Ik zeg een Tubescreamer (kloon). Die beïnvloedt het karakter van de versterker wel, maar past perfect bij een Marshall achtige versterker. En daar die het geluid wat dikker en smoother maakt, kun je wel best dicht in de buurt van de brown sound komen. De man in het filmpje gebruikt ook een Tubescreamer kloon...

Ik wist niet dat het verschil tussen een JMP en plexi zo groot was.

Tubescreamer achtig had ik ook aan gedacht, vandaar dacht ik ook aan de BB preamp. Maar ik wil eigenlijk het karakter niet teveel veranderen, wat dikker maken is natuurlijk wel goed. Ben alleen bang dat het ook teveel verander, en vooral gecompressed kan worden.


Ik weet niet of dat een tubescreamer is...

Ik heb voordat ik mijn OCD bouwde ook een tubescreamer van Ibanez uitgeprobeerd voor mijn JMP 2204 en JCM 800/888 en heb ook een tijdje over een OD-1 gespeeld, maar er zat te veel verschil in frequenties tussen aan en uitschakelen van de boost.

Mijn OCD is lekker transparant en gooit de versterker heel mooi in 'trap tegen je achterste'-modus.

De colorsound ken ik niet (laatst wel stripboard layout van gezien)

Wat jouwn ocd doet is wat ik wil, dus een ocd achtig pedaal zou misschien het beste zijn. Kan ik misschien net zo goed zelf maken dan, een bouwpakketje moet tenminste een heel stuk goedkoper zijn dan wat een pedaal in de winkel kost. 2e hands is anders ook nog een optie natuurlijk.

Ik ga natuurlijk ook eerst testen voordat ik wat ga kopen, maar weten wat je moet gaan testen is wel zo handig :)

E-J
17 februari 2009, 14:06
Ik weet niet of dat een tubescreamer is...

Ik heb voordat ik mijn OCD bouwde ook een tubescreamer van Ibanez uitgeprobeerd voor mijn JMP 2204 en JCM 800/888 en heb ook een tijdje over een OD-1 gespeeld, maar er zat te veel verschil in frequenties tussen aan en uitschakelen van de boost.

Mijn OCD is lekker transparant en gooit de versterker heel mooi in 'trap tegen je achterste'-modus.

De colorsound ken ik niet (laatst wel stripboard layout van gezien)

Ik heb even gegoogled en het pedaal wat de beste man gebruikt is volgens de makers een 'true bypass Tubescreamer clone'.

De Tubescreamer is vooral handig als booster omdat hij je goed door de mix heen laat prikken (gain 0, volume 10). Door de extra mids hoort het publiek je perfect bij een gitaarsolo. Bij veel andere transparantere boosters is dit minder het geval. De Colorsound Overdriver/Powerboost is een hele transparante en krachtige booster, in feite geeft hij de versterker een 'powerboost', hij doet niet al te veel met het karakter van de versterker. Goed voor een 'vintage' boost. Bij een Tubescreamer wordt het al snel iets vetter, iets moderner. Het ligt eraan wat je zoekt. Ik gebruik soms de ene, soms de andere.

E-J
17 februari 2009, 14:08
Oh, dan nog iets anders. Gezien het feit dat het een 100 watter is... overstuurt je London City wel? Of krijg je er alleen een klein randje uit?

sjaak1990
17 februari 2009, 14:19
Zoals jij het zegt, moet ik dus 2 pedaaltjes hebben, eigenlijk ook logisch voor de verschillende sounds die ik zoek.

Een demo van guitarnijboer, zelfde mods als ik aan het doen ben: http://www.youtube.com/watch?v=cIx2uOCKCr0&feature=related

Ik wil namelijk ook een powerboost, en ook een wat dikker sound kunnen hebben, maar wel bijterig. Het liefst neem ik eerst wel 1 pedaaltje, later misschien nog één :)

G.G.
17 februari 2009, 18:50
Wat jouwn ocd doet is wat ik wil, dus een ocd achtig pedaal zou misschien het beste zijn. Kan ik misschien net zo goed zelf maken dan, een bouwpakketje moet tenminste een heel stuk goedkoper zijn dan wat een pedaal in de winkel kost. 2e hands is anders ook nog een optie natuurlijk.


Er zwerft in de werkbank ook nog een topic rond van mij met een OCD en een SHO in 1 behuizing. Denk dat die combinatie precies kan doen wat je wilt.

je kan hem relatief goedkoop inelkaar zetten en het is niet heel ingewikkeld.

EDIT: is dit pedaaltje:

http://www.youtube.com/watch?v=EFSSM5bR78E&feature=channel

eerst clean, dan de SHO, dan de OCD, dan SHO > OCD (geluid is met een headsetje als microfoon opgenomen, dus niet optimaal, maar) je krijgt een idee wat het met singlecoils doet. Misschien voor humbuckers net wat te donker?

Negative K3 fan
17 februari 2009, 22:53
SHO is een geweldige all-round boost, maar afgaande op de openingspost niet wat sjaak beschrijft. Maar misschien die OCD wel en als je toch handig bent bouw je ze allebei in 1 kastje.

sjaak1990
17 februari 2009, 23:31
Ik zal ernaar gaan kijken, het moet wel te doen zijn lijkt me. Goedkoper dan 2 losse pedaaltjes moet het iig zijn, dus dat is mooi meegenomen :)

HaroldA
17 februari 2009, 23:34
Ik zal ernaar gaan kijken, het moet wel te doen zijn lijkt me. Goedkoper dan 2 losse pedaaltjes moet het iig zijn, dus dat is mooi meegenomen :)

Ik heb hier ook nog zo'n combi liggen, maar ik ga de SHO vervangen door m'n Muff Fuzz. (of iets anders?)

Voor 'soloboost' vind ik de SHO niet geschikt genoeg, maar ik heb wel 1 continue aan staan voor de OCD.

sjaak1990
17 februari 2009, 23:40
Ik heb hier ook nog zo'n combi liggen, maar ik ga de SHO vervangen door m'n Muff Fuzz. (of iets anders?)

Voor 'soloboost' vind ik de SHO niet geschikt genoeg, maar ik heb wel 1 continue aan staan voor de OCD.

Ik zat er ook naar te kijken en SHO leek me ook minder. Fuzz voor solo boost lijke me ook wat minder.

Misschien koop ik wel een 2e hands pedaal voor een goede prijs, kan ik dan zonder verlies verkopen dus kost me dan eigenlijk ook niks :seriousf:

HaroldA
17 februari 2009, 23:42
Fuzz voor solo boost lijke me ook wat minder

Heb je de Muff Fuzz al een keer geprobeerd?

Als je 'm na je OCD zet krijg je van die lekker zingende noten, iets meer mid en net dat beetje extra scheur!

Maar ja, ik speel geen solo's, dus of hij daarvoor bruikbaar is... :???:

sjaak1990
18 februari 2009, 23:04
Heb je de Muff Fuzz al een keer geprobeerd?

Als je 'm na je OCD zet krijg je van die lekker zingende noten, iets meer mid en net dat beetje extra scheur!

Maar ja, ik speel geen solo's, dus of hij daarvoor bruikbaar is... :???:

Ik heb het nooit geprobeert, maar ik zal proberen het te testen.

EDIT: Zou de crunch box wat zijn? Lijkt mij een mooi alternatief voor de OCD. Misschien plus een ander pedaal met wat meer compressie. De blues pro en Blue boy lijken me ook mooi, die prijzen zijn dan ook nog eens geweldigs.

Negative K3 fan
19 februari 2009, 00:01
de SHO is niets minder, het is gewoon een booster die je klank wel kleurt, maar op een fantastische manier voor je algehele sound, dus voor méér clean en crunch. Maar geen echte solo boost, daarbij komt automatisch een tubescreamer aan bod.

sjaak1990
19 februari 2009, 12:01
de SHO is niets minder, het is gewoon een booster die je klank wel kleurt, maar op een fantastische manier voor je algehele sound, dus voor méér clean en crunch. Maar geen echte solo boost, daarbij komt automatisch een tubescreamer aan bod.

Ik wil de crunch uit mn amp zelf halen, weet niet of dit dan het pedaal voor mij zou zijn.

HaroldA
19 februari 2009, 12:04
Oja: ik krijg waarschijnlijk volgende week een Bad Monkey om uit te proberen (ipv mijn OCD?) misschien ook wel leuk voor jou om uit te proberen.

Hij lijk me voornamelijk handig omdat hij geen 'tone' knop heeft maar 'treble' en 'bass', maar hij geeft waarschijnlijk wel iets meer compressie dan de OCD.

Farether
19 februari 2009, 13:41
Als je echt alleen een booster wilt hebben kan je misschien dit pedaaltje bouwen. http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=76&products_id=796
Is erg simpel in elkaar te zetten. Vooral aangezien je je london city ook hebt gemod.

HaroldA
19 februari 2009, 13:43
Als je echt alleen een booster wilt hebben kan je misschien dit pedaaltje bouwen.

De Flowerbooster (aka ZVex Super Hard On, aka SHO) is al meerdere malen hier voorbij gekomen...

De SHO vind ik zelf niet goed genoeg om echt in oversturingmode te komen...

sjaak1990
19 februari 2009, 18:15
Die SHO valt denk ik voor mij af, Flower booster lijkt me wel leuk. Misschien eens proberen voor dat geld, ik ga die MI audio pedalen ook eens testen, de specs zijn perfect voor mij, zegt nog niks over het werkelijke geluid maar lees er veel goeds over, zal wel zien bij het testen:)

HaroldA
19 februari 2009, 18:18
De Flowerbooster (aka ZVex Super Hard On, aka SHO)


Die SHO valt denk ik voor mij af, Flower booster lijkt me wel leuk.

Flowerbooster = SHO!!!:cheerup:

sjaak1990
19 februari 2009, 22:26
Flowerbooster = SHO!!!:cheerup:

OH damn zeg :seriousf: ben echt een noob op dat gebied zeg :)
SHO leek me wat minder voor wat ik wil, denk echt dat die MI audio blues pro en crunch box wat voor me zijn, ga volgende week vrijdag testen :)
Ik ga later denk ik wat met pedalen prutsen, als ik pedalen voor een goede prijs koop kunnen ze ook altijd op mp als ik het toch minder vind, met zelfbouw niet echt :)

sjaak1990
7 maart 2009, 18:14
Ik heb een crunch box gekocht, vond dat hij het signaal van de versterker veel intacter hield dan de ocd. Low gain was hij wat minder, maar daar neem ik nog wel een ander pedaal voor. Vind hem erg goed, zelfs als je niet naar het prijskaartje kijkt.