PDA

View Full Version : Elementen voor Fender stratocaster



Tjebbe_Z
16 februari 2009, 23:16
Hey everybody,

ik heb nu een Japans fendertje uit de jaren '80 en zoals sommige mensen misschien al weten klinken de elementen en potmeters van de japanse fenders uit de jaren '80 niet optimaal.

Ik ben nu aan het sparen voor nieuwe elementen en vraag me af wat voor een elementen jullie me aan zouden raden om mijn stratocastertje beter van te laten klinken. Budget is niet echt eeen probleem.

Thanks!!:strat:

Jantje Poen
17 februari 2009, 00:08
Hey everybody,

ik heb nu een Japans fendertje uit de jaren '80 en zoals sommige mensen misschien al weten klinken de elementen en potmeters van de japanse fenders uit de jaren '80 niet optimaal.

Ik ben nu aan het sparen voor nieuwe elementen en vraag me af wat voor een elementen jullie me aan zouden raden om mijn stratocastertje beter van te laten klinken. Budget is niet echt eeen probleem.

Thanks!!:strat:

Is afhankelijk van welke sound je wilt. Ik heb nu een set Fender CS 57/62 er in zitten, veel hoog en veel laag, weinig mid en lage output, leuk voor jaren 50 en 60 muziek. Een tijdje had ik Fender Texas Specials er in zitten, heeft meer mid en hogere output, en metname het hals-element was prachtig. Misschien is een ander merk ook wel een optie, Voodoo, Klopmann, etc.. Van de Haar heeft wel 1 en ander liggen.

Di Stefano
17 februari 2009, 00:28
Als je op zoek bent naar het typische single coil geluid kan je de Area reeks van dimarzio eens uitproberen (samples staan op de site).

Daan_B
17 februari 2009, 09:02
Ik heb sinds 2 maanden Fender Hot Noiseless elementen en die zijn echt geweldig!
Gewoon wat je van de strat-sound gewend bent, ze zijn alleen iets 'heter' en echt heel stil:crazyhappy:.
Kosten geloof ik €150..

Tjebbe_Z
17 februari 2009, 14:10
Ja de sound die ik wil is een beetje de jaren 60 70 sound, dus geen elementen die voor de sound bedoelt zijn om je hals op en af te racen, maar een beetje de hendrix/stevie ray vaughan sound..

Ik heb ook van verscheidene mensen gehoord van merken als Lollar, Suhr en de custom shops van fender.

Hebben hier mensen ervaring mee? Zo ja, hoe klinken/spelen ze?

thanks!!

BamBuFan1
17 februari 2009, 16:33
Ik heb zelf een silver series Squier en ik zit momenteel te twijfelen tussen een setje van GFS of Tonerider uitproberen, of iets meer uitgeven en een setje Leosounds (http://www.leosounds.de/index_de.html) te nemen.