PDA

View Full Version : Advies gevraagd over kwaliteit 2ehands jcm 800



Mukkez
16 februari 2009, 19:54
Hallo mensen,

Ik heb deze Marshall JCM 800 4210 op het oog. Ik daarom eens langsgaan bij deze persoon, maar waar moet ik op letten?

Ik kan ook een paar foto's opvragen van bijvoorbeeld de buizen en speaker etc. zodat jullie een beetje kunnen aangeven of het wat in goede staat is.

Het betreft deze versterker:

http://www.speurders.nl/overzicht/marshall-4210-jcm800-1x12-combo-43223760.html?q=jcm+800

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=103741


Ik wil dus graag dat jullie me helpen bij waar ik op moet letten als ik straks bij deze persoon langs ga.


Ik heb al eens wat rondgekeken en toen ben ik hier op uitgekomen:

- Goed aan de knoppen draaien om te kijken of ze werken en om te kijken of ze ook kraken. (Ja, de reverb is hier stuk)
- Ook proberen om het op een zo hoog mogelijk volume te laten draaien en anders gewoon zonder gitaar even helemaal voluit.


hopelijk kunnen jullie me helpen en is dit mijn laatste.. "help ik zoek een nieuwe versterker" topic.

bvd

groeten marcel

guitarnijboer
16 februari 2009, 20:10
Als je deze koopt open je niet lang daarna waarschijnlijk het: 'Help ik zoek een andere versterker' topic....

waarom?

- te duur
- clean sucks op deze versterkers
- overspraak tussen de kanalen (waarschijnlijk)
- diode softclipper scheur, moet je van houden
- kapotte reverb is niet slechts een buisje vervangen (reverb versterker en recovery werkt met op-amps)

Dus.....

the sure thing
16 februari 2009, 23:20
Als je deze koopt open je niet lang daarna waarschijnlijk het: 'Help ik zoek een andere versterker' topic....

waarom?

- te duur
- clean sucks op deze versterkers
- overspraak tussen de kanalen (waarschijnlijk)
- diode softclipper scheur, moet je van houden
- kapotte reverb is niet slechts een buisje vervangen (reverb versterker en recovery werkt met op-amps)

Dus.....Nou nou, beeetje voorbarig.... De waardeloze clean klopt :), al is het niet zo erg als de meeste willen geloven. Overspraak de op de kanalen is lang niet altijd het geval. De scheur is ZEER GOED, mits er goede buizen in zitten. En volgens de eigenaar moeten die er in. De reverb is kapot, maar is bij dit model makkelijk te maken. Hij is wel een beetje duur, maar ziet er cosmetisch goed uit. Let op: deze versterkers zijn goed de repareren en er kan eigenlijk bij deze versterker niet veel mis gaan. Dus: luister en probeer m uit, speel er vooral langer dan 15 minuten op en als ie je bevalt neem m voor EUR 350,- mee.

robert-gitarist
16 februari 2009, 23:34
Als je deze koopt open je niet lang daarna waarschijnlijk het: 'Help ik zoek een andere versterker' topic....

waarom?

- te duur
- clean sucks op deze versterkers


Beetje erg kort door de bocht ;)
Clean sucks op een JCM800? Bullshit, smaken verschillen, dat is het. Clean op een JCM800 kan prachtig zijn, het is alleen een kwestie van wat de topicstarter zoekt. Ik persoonlijk vind die dingen prima clean klinken, ik vind sowieso dat de clean kanalen van Marshall vaak toch onderschat worden.
Te duur? Hoezo, een JCM800 combo voor 450 is niks niet te duur lijkt mij. Beetje de standaard prijs die voor deze combo's gehanteerd worden. Misschien kun je er nog wat vanaf dingen omdat de reverb kapot is, dat geeft vaak wel een mindere waarde.

Henri H
17 februari 2009, 00:16
De clean in combinatie met humbuckers is tamelijk onbruikbaar ben ik van mening.
De scheur (evt. i.c.m. een Tubescreamer) is echt fenomenaal maar er zijn azijnpissers die er niet van houden.
((((((Dat zijn waarschijnlijk allemaal mietjes die niet weten hoe je moet rocken :D)))))))
Omdat de reverb en buizen kapot zijn is de amp denk ik niet meer dan €350,- à €400,- euro waard.

Ik weet echter niet precies of een 1x12 wel echt lekker uit de verf komt met deze amp.
Ik zou liever voor een top met een 2x12 of 4x12 gaan maar ja, da's dan ook gelijk bijna 3 x zo duur.

bluesfella
17 februari 2009, 01:41
Met een nieuwe speaker in die combo klinkt het geweldig!

Het cleane kanaal is niet zo clean als Fenders, maar ik vind het mooi genoeg hoor. Warm buizengeluid gewoon. Hangt natuurlijk ook van je gitaar af. Als je er een Strat in plugt kan je Hendix' "wind cries mary" geluid eruit krijgen. Dat lukt je natuurlijk niet als je een metalgitaar hebt met EMG elementen erin.

cazmodean
17 februari 2009, 09:20
Even een off topic vraag: geldt het verhaal van diode clipping ook voor de 4212? Ik zit al een tijdje te denken over dit combo. Ik ben er nog niet uit of ik een driekanaals bak wil, of gewoon wil gaan voor het authentieke geluid van een Marshall. Ik vond deze erg goed klinken en heb em geprobeerd, maar ik vond de prijs aan de hoge kant: 750 euro. Daarnaast zat er een soort ongewenst tremolo effect (een soort ruisende tik) in het geluid als ik niet speelde en was de footswitch defect. Ik zat meer te denken aan rond de 500 euro, maar is dit realistisch?

Henri H
17 februari 2009, 10:24
Even een off topic vraag: geldt het verhaal van diode clipping ook voor de 4212? Ik zit al een tijdje te denken over dit combo. Ik ben er nog niet uit of ik een driekanaals bak wil, of gewoon wil gaan voor het authentieke geluid van een Marshall. Ik vond deze erg goed klinken en heb em geprobeerd, maar ik vond de prijs aan de hoge kant: 750 euro. Daarnaast zat er een soort ongewenst tremolo effect (een soort ruisende tik) in het geluid als ik niet speelde en was de footswitch defect. Ik zat meer te denken aan rond de 500 euro, maar is dit realistisch?Was dat in Wierden? Dat is dus mijn oude versterker.
Zat daar een "ruisende tik" in? Daar heb ik nooit last van gehad behalve met m'n mobieltje in m'n broekzak. Maar die stoort dan op de gitaar, niet op de amp.
Bovendien deed de footswitch het ook wel toen ik hem inruilde maar om beide opties (reverb / kanalen) te kunnen gebruiken moet er een stereo kabel bij gekocht worden.
Ik heb hem voor €550,- daar ingeruild op een Fender Strat dus ik denk dat er met de prijs nog wel wat mogelijk is maar dat houdt bij €650,- waarschijnlijk wel op.
Die gasten moeten ook brood verdienen.

cazmodean
17 februari 2009, 11:50
Was dat in Wierden? Dat is dus mijn oude versterker.
Zat daar een "ruisende tik" in? Daar heb ik nooit last van gehad behalve met m'n mobieltje in m'n broekzak. Maar die stoort dan op de gitaar, niet op de amp.
Bovendien deed de footswitch het ook wel toen ik hem inruilde maar om beide opties (reverb / kanalen) te kunnen gebruiken moet er een stereo kabel bij gekocht worden.
Ik heb hem voor €550,- daar ingeruild op een Fender Strat dus ik denk dat er met de prijs nog wel wat mogelijk is maar dat houdt bij €650,- waarschijnlijk wel op.
Die gasten moeten ook brood verdienen.

Ok handig om te weten ;) Ik weet in ieder geval dat één knop van de footswitch ontbrak en waar die ruis vandaan kwam geen idee. Naja op die Strat hebben ze ook verdiend... Maar hoezo heb je em weggedaan? Misschien handiger om ff te mailen, want ik heb nog wel 'n paar vraagjes. Mijn adres cazmodean@gmail.com

guitarnijboer
17 februari 2009, 18:35
Even een off topic vraag: geldt het verhaal van diode clipping ook voor de 4212? Ik zit al een tijdje te denken over dit combo. Ik ben er nog niet uit of ik een driekanaals bak wil, of gewoon wil gaan voor het authentieke geluid van een Marshall. Ik vond deze erg goed klinken en heb em geprobeerd, maar ik vond de prijs aan de hoge kant: 750 euro. Daarnaast zat er een soort ongewenst tremolo effect (een soort ruisende tik) in het geluid als ik niet speelde en was de footswitch defect. Ik zat meer te denken aan rond de 500 euro, maar is dit realistisch?

Ja die is ook met diode clipping. Ik heb trouwens nergens beweerd dat dit niet goed zou klinken, maar je moet er wel van houden.

Mukkez
17 februari 2009, 19:00
he, bedankt voor de reacties.

Ik zoek ook geen versterken om z'n clean, dan had ik wel een fender gekocht. Ik zoek echt het AC/DC, G'n'R, Airbourne, ZZ Top, Aerosmith en die hele mikmak geluid (overdrive dus).

Ik zocht ook al een lange tijd een amp met dus zo'n overdrive en deze features dus daarom leek het me een goede optie. + dat het maar 5km bij me vandaan is.

Over de prijs komen we wel uit, mijn pa kent deze man wel :ok: