PDA

View Full Version : opnemen Boss GT-10 op mini laptop



DaChosen1
16 februari 2009, 19:44
Hallo,

ik heb een Boss GT-10 en wil graag kunnen opnemen op mijn PC.
Nu is het probleem dat ik op mijn normale PC Vista 64 bit heb draaien en daardoor de GT-10 niet goed aan kan sluiten omdat hier geen drivers voor zijn. (wat ik overigens een schandaal vind) Ik heb nu via via een driver kunnen downloaden, maar daar kan ik alleen de librarian software mee gebruiken.
Ik wil dus vooral via USB met bv Audacity mijn gitaarspel opnemen en met een camera het beeld en dat dan daarna synchroniseren om vervolgens op YouTube te kunnen plaatsen.
Ik ging ervan uit dat er tzt wel drivers uit zouden komen, maar ik wacht nu al een paar maanden en het ziet er niet naar uit dat dit op korte termijn gaat gebeuren.

Ik zat nu te denken om een mini laptop aan te schaffen met Windows XP 32 bit. Dit omdat ik zowieso een laptopje wil om makkelijk overal mee naartoe te kunnen nemen, ik weet dat de mogelijkheden beperkt zijn, maar hij is dan vooral bedoeld om een beetje mee te internetten, office, foto's en wat muziek.De rest doe ik thuis op mijn PC.

Maar nu dus de vraag, is zo'n laptopje geschikt om mijn GT-10 op aan te sluiten via USB en dan op te nemen. Dit moet toch niet al te zwaar zijn en mijn GT-10 fungeerd als geluidskaart, dus in mijn ogen moet dit gewoon mogelijk zijn. Of zijn er bepaalde minimale eisen waar een geschikte laptop aan moet voldoen? Nogmaals, de audiofile bewerken etc, doe ik later op mijn eigen (zware) PC , dus de wav file zet ik dan na de opname op mijn PC.

MjS
16 februari 2009, 19:55
Ik niet speciaal hiervoor een mini-laptopje kopen, los van of ze het aankunnen of niet. Je kunt ook gewoon aan een Windows 32bit cdtje proberen te komen. Je kent vast wel iemand die nog een Xp32 cd heeft liggen toch? Dan kun je vervolgens gewoon een dual boot maken. Of je kunt opnemen via de line-in van je on-board geluidskaart als het alleen maar om geluid bij filmpjes gaat.

DaChosen1
16 februari 2009, 21:17
dank je voor de reactie,

ik heb al eens wat zoekwerk verricht naar een dual boot systeem, maar vind dit een beetje ingewikkeld. Ik heb hier inderdaad nog wel een XP cdtje liggen, maar dan moet ik heel mijn PC weer formatteren omdat ik dan eerst XP erop moet zetten en daarna Vista. Maar goed daar zou ik nog eens naar kunnen kijken.

Als ik de GT10 via de line-in van de geluidskaart laat lopen, krijg ik dan wel het juiste geluid op mijn computer, dwz de patch die ik dan gebruik? En dan moet ik waarschijnlijk een kabel kopen met aan de ene kant een digitale coax en de andere kant een 3.5mm jack??
Ik vond het juist zo handig om hier de USB kabel voor te gebruiken...

chubbyfan
16 februari 2009, 21:24
nee geen digitale coax,dat werkt niet,gewoon via de analoge outputs
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1954909#post1954909