PDA

View Full Version : Waarde Gibson Les Paul Custom '74? (20th Anniversary)



HaroldA
16 februari 2009, 14:56
Dames, Heren,

Er staat een Gibson Les Paul Custom uit 1974 (Twentieth Anniversary) op marktplaats waar ik eigenlijk wel in geïnteresseerd ben.

Ik heb al contact gehad met de verkoper en ik mag mijn Marshall JCM800 2204 + flightcase er op inruilen, met toch nog een flinke bijbetaling.

Hij heeft een (gedeeltelijke) neckcrack gehad en bij de reparatie is een groot gedeelte van de lak van de hals verwijderd. Dit vind ik persoonlijk niet erg, maar dat haalt wel een groot stuk van de waarde weg...

http://fotos.marktplaats.com/kopen/a/31/XifjjuKIJzEMZ7bQ8JWe/w==.jpg


Ik heb op de Internets het volgende gevonden over de waarde van de gitaar:

Here is the Blue Book pricing info:

Mint $3,500
Exc.+ $2,850
Exc. $2,400
Avg.+ $2,100
Avg. $1,750
General $1,450

Ik zou de staat op minder dan 'General' schatten, gezien de neckcrack + lakschade en het ontbreken van de koffer...


Wat is deze gitaar nog waard in harde Eurio's?


PS: Het 'kapen' van deze gitaar wordt niet op prijs gesteld! :stop:

Orpheo
16 februari 2009, 15:10
nee man, echt niet doen joh. deze gitaar is maximaaal 2000 waard, geen cent meer. ik heb 'm 2 jaar geleden gezien voor 2300 euro, in dead mint state. deze is afgetrapt, afgeragd, en n headcrack.

niet doen zeg ik...

YoJorisss
16 februari 2009, 15:14
listen to the gibson addict!! :P

macwilliams
16 februari 2009, 15:38
Persoonlijk zou ik niet eens overwegen deze gitaar aan te schaffen gezien de staat. De mijne was veel goedkoper en is in goede staat. Ik heb ook naar deze gekeken op mp. En heb hem tenslotte uit mijn favorieten gezet.


Niet doen dus.

cas121
16 februari 2009, 15:41
Wat is deze gitaar nog waard in harde Eurio's?

In deze staat zo rond de 1500 euro als je het mij vraagt.

Ibanez666
16 februari 2009, 15:44
nee man, echt niet doen joh. deze gitaar is maximaaal 2000 waard, geen cent meer. ik heb 'm 2 jaar geleden gezien voor 2300 euro, in dead mint state. deze is afgetrapt, afgeragd, en n headcrack.

niet doen zeg ik...

verschil tussen dead mint en afgetrapt, afgeragd, en n headcrack = 300 euro?

Dude
16 februari 2009, 15:47
geouwehoer weer....

Het feit dat die zo afgetrapt is zou zomaar kunnen zeggen dat het een waanzinnig goeie gitaar is. Serieus gebruikt en dat is niet voor niks !

Voor de verzamelaar is die geen kont waard... voor de player des te meer gok ik. En een goed gerepareerde headcrack zegt niks over de kwaliteit van die gitaar.

macwilliams
16 februari 2009, 15:51
Als die goser er echt af wil zet ik €1000,- als prijs er op. Op basis van staat en die is nogal verrot

duckman
16 februari 2009, 15:57
geouwehoer weer....

Het feit dat die zo afgetrapt is zou zomaar kunnen zeggen dat het een waanzinnig goeie gitaar is. Serieus gebruikt en dat is niet voor niks !

Voor de verzamelaar is die geen kont waard... voor de player des te meer gok ik. En een goed gerepareerde headcrack zegt niks over de kwaliteit van die gitaar.

Amen.... the dude heeft gesproken :rockon:

HaroldA
16 februari 2009, 15:58
Voor de verzamelaar is die geen kont waard... voor de player des te meer gok ik. En een goed gerepareerde headcrack zegt niks over de kwaliteit van die gitaar.

Klopt en persoonlijk vind ik het niet eens zo erg, maar qua 'investering' is het wel moeilijk. Mocht de gitaar uiteindelijk niet bevallen (weet je pas na een tijdje) dan is het weer vrij moeilijk om 'm kwijt te raken.

De verkoper (vriendelijke man en verstand van zaken!) wil er eigenlijk 1900,- voor hebben en dat is een heel stuk minder dan er anders voor customs gevraagd wordt...

Er zijn wisselende reviews van de LP's uit die periode. De gitaar is in de Kalamazoo fabriek gemaakt en heeft een pancake body.

Dude
16 februari 2009, 16:02
hetfield speelt op een 73er black beauty he... dat ding met die streep en kruis er op. Ik vind hem* sexy... en als ik hem zou kopen zou dr ook zo'n streep op komen, zou ik hem in C stemmen en heel de dag st anger riff's stampen ;)



*zowel hetfield als die gitaar ja :)

Rockabilly
16 februari 2009, 16:06
Ik denk dat aan de hand van een foto niet echt veel te zeggen valt, het enige wat je kunt doen is hem proberen en kijken of 'ie bevalt.
Dan is het aan jezelf of je er (te)veel geld voor wil neertellen.

Een neckcrack hoeft inderdaad geen drama te zijn maar net als ieder ander prefereer ik een gitaar zonder, het is in iig een goed punt om over te bakkeleien om de prijs omlaag te krijgen.

Les Paul R8
16 februari 2009, 16:23
Met neckcrack is de waarde van een Gibby gewoon fiks lager. 1000-1500 zou ik zeggen (al zou ik er zelf niet eens 1000 voor over hebben).

Agent_Smith
16 februari 2009, 16:27
De kans is groot dat het een waanzinnig fantastische gitaar is. Die ervaring heb ik over het algemeen sowieso met LPs uit die periode. En als-ie dan zo heftig bespeeld is...da's meestal niet voor niets.
Ik denk dat zo'n 1600 - 1800 redelijk fair is. Dat mensen zomaar roepen 'niet doen' slaat zonder de gitaar getest te hebben sowieso nergens op.

macwilliams
16 februari 2009, 16:28
geouwehoer weer....

Het feit dat die zo afgetrapt is zou zomaar kunnen zeggen dat het een waanzinnig goeie gitaar is. Serieus gebruikt en dat is niet voor niks !

Voor de verzamelaar is die geen kont waard... voor de player des te meer gok ik. En een goed gerepareerde headcrack zegt niks over de kwaliteit van die gitaar.

Maar players brengen minder geld op dan mint gitaren. De vraag is dan ook wat deze waard zou moeten zijn. Ik vind dit niet zoveel waard voor €2200 koop je veel mooiere en beter bewaarde gitaren. Als de verkoper €1900 vraagt is het verschil maar €300,-

Dat verschil is mijn inziens te klein.

HaroldA
16 februari 2009, 16:36
Maar players brengen minder geld op dan mint gitaren. De vraag is dan ook wat deze waard zou moeten zijn. Ik vind dit niet zoveel waard voor €2200 koop je veel mooiere en beter bewaarde gitaren. Als de verkoper €1900 vraagt is het verschil maar €300,-

Dat verschil is mijn inziens te klein.

Dat is een heel erg goed punt!


Tussentijdse conclusies:
* 1900,- is teveel, voor 22-2300,- heb je er 1 in "mint condition"
* Een realistischere waarde is 15-1800,- maar de verkoopwaarde kan daar zelfs nog onder liggen omdat het een 'player' is met headcrack en zonder koffer.

Solidkick
16 februari 2009, 16:41
Instant MOJO!

Tubescreamer
16 februari 2009, 16:43
Bof, ik heb een '75 Standard en daarvan zei (een betrouwbare bron) iemand dattie toch zo tussen de 1600 en 2000 waard zou kunnen zijn, net wat iemand ervoor wil geven (niet dat ik 'r ooit weg zou doen), maar gezien het feit dat die van mij ook lekker is afgeragd én er niks behalve het hout meer origineel aan is :D zal het wel geen 2000 euro worden qua waarde.
Ik zou zeggen, ga er heen, speel er op en als je verliefd wordt en het speelt en klinkt super: gewoon 200 euro ervanaf proberen te lullen. 1700 is nog best prima als het een onwijs lekkere gitaar blijkt te zijn. Trouwens: zit er voor die prijs ook een (originele) koffer bij? Dan is het zeker een leuk prijsje. En let op die neckcrack!

Nou succes!

HaroldA
16 februari 2009, 16:50
net wat iemand ervoor wil geven

Da's een beetje het probleem hier. Ik weet pas of het een fijne gitaar is als ik er een paar repetities + optredens mee heb gespeeld.

Aan bovenstaande reacties te zien zijn er niet veel die deze gitaar voor de vraagprijs zouden kopen, wat dus automatisch betekent dat ik 'm daar dan ook weer (zeer) moeilijk voor kwijt zou kunnen.


Trouwens: zit er voor die prijs ook een (originele) koffer bij? Dan is het zeker een leuk prijsje. En let op die neckcrack!


Er zit geen koffer bij. Wel een neckcrack en een flink lakprobleem...

Tubescreamer
16 februari 2009, 17:07
Da's een beetje het probleem hier. Ik weet pas of het een fijne gitaar is als ik er een paar repetities + optredens mee heb gespeeld.
Tja, dat gevoel heb ik ook altijd. Maar je moet vaak toch meteen kiezen.....als je 'm een paar dagen zou mogen lenen eerst zou dat te gek zijn maar volgens mij doen een boel mensen daar niet aan :D


Aan bovenstaande reacties te zien zijn er niet veel die deze gitaar voor de vraagprijs zouden kopen, wat dus automatisch betekent dat ik 'm daar dan ook weer (zeer) moeilijk voor kwijt zou kunnen.
Zit wat in he. Ach, ik heb zelf altijd zoiets van, als het in dit stadium al twijfeldetwijfel is, wordt het waarschijnlijk niks qua aankoop. Je gaat veel geld uitgeven en dan wil je er niet een dag later al spijt van hebben. Je zou op z'n minst nog wel kunnen langsgaan om te proberen, for the hell of it. Kun je in ieder geval hier vertellen of 't wat is :D


Er zit geen koffer bij. Wel een neckcrack en een flink lakprobleem...
Tja, geen lak is niet erg toch? Slecht overgelakt is veel erger. En als, zoals gezegd, de crack goed gerepareerd is.....

Kunne ge ook deze nog kopen dan he: http://link.marktplaats.nl/228007783 :rockon: wel iets duurder....

macwilliams
16 februari 2009, 17:37
Ik wil niet spammen maar dit is echt wat meer voor je centen.

deze is niet van mij en ik ken de verkoper ook niet. (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/205898003-gibson-les-paul-customshop-2004-zwart.html?return=eJxNjsuKwzAMAP%2Bl0NwS5wUpDqFk%2 F8SbeBvhR4Sl0KWl%2F74y7WFPmhmQkNGNfoKuR9JtN%2BgTWZ OWbdyYUSvldrSxCiY5Rm8MUxW9CscDrCttLCESpyPYyDYqisak %2F6W8AZsk03rrOAEtm1qG%2FlJtHPz1109NsdLE%2B7mbm3P3 hYdALeDF5qG9ZGwz9hlXEMyJZT4ABelnpXdE%2FuwG6XOUBxIs ou4ueoNv2qPYTvlGWyAeU13g1J%2FG1x%2BMTFKU&df=1&fta=eNo1kU1uAyEMhe%2FCImv%2BmTHKFXqFCOwhHXWSoDDTol a9e03VbviwedaTHwkm%2BGp8iOO5Xd7T1kRsMEsQfTurE7Xz%2 FgAV6wEybgqCnuKmIdgp0gpx2%2BFzrbEVahDrzppbhftxW54r xrcPuK65Pe7x0VbQp1qPszzVsx0OFkRN10XEFSyXBsRKv9bazC AwG3Kp9EE90SCSkZ3sXLwPnVzQpO0vbdGDqtjcMRU3Y%2BhZa5 eD4b6ibFlni3MO%2BX2WC7pBF8w86KfE8xZl5ppsKlIO%2FeRR 4aBd%2FPANmAz7Skkmq55lmJRfOmlMqHhOz5hJ9VTCXIJnHc2W fUi6JKkMejPpjoU8at6n8H48h9ahUmbsrTiC%2FVETtcu23K%2 F764hGjgf%2BCzyez8t6p6X%2FdzmkW%2BqXkSHHRuBGdCDSh4 gvf9d3ERNI%2BPr%2B%2FgGe6pW5&fta_ind=30&fs=1)

keef
16 februari 2009, 18:09
Dat is een heel erg goed punt!

Tussentijdse conclusies:
* 1900,- is teveel, voor 22-2300,- heb je er 1 in "mint condition"
* Een realistischere waarde is 15-1800,- maar de verkoopwaarde kan daar zelfs nog onder liggen omdat het een 'player' is met headcrack en zonder koffer.

De reele marktwaarde van een mint 74 20th anniversary is zeker niet 2300 euro. Ga maar uit van een bedrag boven de 3000. Er zijn ook '74 ers zonder het anniversary plaatje, en die zijn minder waard (voor de verzamelaar uiteraard...).

De verkoopprijs van een oude LP heeft niets te maken met of t een goede gitaar is. Alleen de originaliteit is bepalend. 1500 euri max, als de reparatie goed is gedaan...die 70s koffers waren toch kut.

Mr_Moustache
16 februari 2009, 18:13
Ik denk dat je zeker gezien de staat 1900 gewoon teveel is. Ik zou zeggen: ga gewoon ff (vrijblijvend) langs om te testen. Dan wat andere, en dan kan je een goed onderbouwde keuze maken.

(Alleen deze testen en dan kopen lijkt me niet zo slim; dat dit een goede gitaar is betekent niet dat er geen betere voor dit geld te vinden zijn)

Investering gezien lijkt dit me niet zon goede; neck crack, de lak, de periode, geen koffer (toch weer 150 voor een echte)

Antoon
16 februari 2009, 21:18
Let er op of die reparatie goed (professioneel) gedaan is inderdaad. Als er de verkeerde lijm gebruikt is ('vullende lijmen' zoals epoxy of urethaan schuimlijm) kun je een slechte reparatie nooit meer ongedaan maken en zou je er een nieuwe hals op moeten zetten als de boel instabiel of erg lelijk is. Als de delen absoluut strak tegen elkaar zitten, er geen lijmnaad te zien is en er geen versplintering is geweest ('schone breuk') hoef je je er meestal qua stabiliteit niet zo'n zorgen te maken. Als de gitaar ooit niet-professioneel gerepareerd is (bijvoorbeeld met verkeerde lijm) dan kan het nog steeds redelijk stabiel maar ik zou dan de hals als verloren beschouwen en de gitaar alleen eventueel voor de body en hardware kopen.

Zo'n reparatie kan ook een kans zijn de gitaar van je dromen voor minder dan de helft van de gebruikelijke waarde te kunnen kopen..

Tupelo
16 februari 2009, 21:51
Als jullie met zijn allen dat ding nu flink naar beneden praten dan zou de topicstarter misschien nog weleens mazzel kunnen hebben... (mits niet toch iemand hem kaapt..) :D

macwilliams
16 februari 2009, 21:59
Die chainsaw koffers zijn vet cool:blast::blast::blast:

macwilliams
16 februari 2009, 22:00
Als jullie met zijn allen dat ding nu flink naar beneden praten dan zou de topicstarter misschien nog weleens mazzel kunnen hebben... (mits niet toch iemand hem kaapt..) :D

Er is al €1500,- geboden dus hij is al fors aan de prijs.

HaroldA
16 februari 2009, 22:05
Als jullie met zijn allen dat ding nu flink naar beneden praten dan zou de topicstarter misschien nog weleens mazzel kunnen hebben... (mits niet toch iemand hem kaapt..) :D

Helaas, de verkoper is niet echt vatbaar voor bovenstaande argumenten...

Ik zie af van de koop. Ik was er al niet zeker van en mijn vermoedens zijn alleen maar bevestigd met jullie reacties...


Zo'n reparatie kan ook een kans zijn de gitaar van je dromen voor minder dan de helft van de gebruikelijke waarde te kunnen kopen..

Ja, maar daar is het net niet de "gitaar van m'n dromen" genoeg voor...


Jongens, bedankt voor de reacties. Ik geef m'n Standard '96 nog ff een knuffel en hoop dat zij het mij kan vergeven dat ik achter een ander aan heb gezeten... :makeup:

macwilliams
16 februari 2009, 22:28
Ik geef m'n Standard '96 nog ff een knuffel en hoop dat zij het mij kan vergeven dat ik achter een ander aan heb gezeten... :makeup:

Ja maar ze begrijpt toch wel dat het met z'n drieen nog gezelliger wordt?:hippie::mmmm:


Er staat er nu eentje op MP voor 2100 je moet wel bellenklik (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/230127331-gibson-les-paul-custom.html?return=eJxNjtsKwjAMQP9F0LetuwhKx5D5J3W rLrTNSpOhKP67KfrgU845kBCja%2F0CXXWkm7bVG7ImjXM3M0e tlFuixTKY5Dh6Y5hK9CqsT7CusFgAEqc1WGSLitCY9F%2BKG7B JMq23jhPQOKvxsD%2BWMwd%2Fevi%2B3k3U87Jth3rbnuMqUAl 4seHQHDM2GfcZJxDMiWU%2BIQrSdaJvjPzbDdIHlAcSjKLuLnq DCy0otlC%2B0exiXPtq070%2FQApRiQ%3D%3D&df=1&fta=eNotUElu4zAQ%2FAsPOXNfmvAX8gWjuXmEkW3BlBwiQf4% 2BTWEuJGvphYXg4afTwY7Xen3j2lkkaIGN9SI%2BSr%2FsTxBx O4DHVYCTPq4SnPaxLBDXHb6XLfZWOsRtJ899g8dxr68lx79fcF tSfz7isy8gP7btuPDZXQPb8FZZXKhzBwVsKedYaQywnI2sAUcJ TjTrRrFc%2BFRGSa4oZ%2BftbFWjmKADPzGvifxYc27EJxu0Tq OIwIPCkVM1KDTxspZEOvpWa51YWzH7SpX9qcsszShe65Y8zTXB Ckn%2BlmqhOquTbaSjdRWJ5ybZ6cfG1ezvtNaO9tVWiUb1Mlhr pu6ydpn%2Bg2iQ5vmk8fRlVayYWNlM%2B4RmWjoDEhTJ%2Ftyw 9OtaH7f9z4xKToFTPsfrdV0epY7JcmIDsDuO68yUYiygZ5TA8I vFz%2F%2FPN4sIHH5%2Bf%2F8BbbGbRg%3D%3D&fta_ind=5&fs=1)

Orpheo
16 februari 2009, 22:36
Ja maar ze begrijpt toch wel dat het met z'n drieen nog gezelliger wordt?:hippie::mmmm:


Er staat er nu eentje op MP voor 2100 je moet wel bellenklik (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/230127331-gibson-les-paul-custom.html?return=eJxNjtsKwjAMQP9F0LetuwhKx5D5J3W rLrTNSpOhKP67KfrgU845kBCja%2F0CXXWkm7bVG7ImjXM3M0e tlFuixTKY5Dh6Y5hK9CqsT7CusFgAEqc1WGSLitCY9F%2BKG7B JMq23jhPQOKvxsD%2BWMwd%2Fevi%2B3k3U87Jth3rbnuMqUAl 4seHQHDM2GfcZJxDMiWU%2BIQrSdaJvjPzbDdIHlAcSjKLuLnq DCy0otlC%2B0exiXPtq070%2FQApRiQ%3D%3D&df=1&fta=eNotUElu4zAQ%2FAsPOXNfmvAX8gWjuXmEkW3BlBwiQf4% 2BTWEuJGvphYXg4afTwY7Xen3j2lkkaIGN9SI%2BSr%2FsTxBx O4DHVYCTPq4SnPaxLBDXHb6XLfZWOsRtJ899g8dxr68lx79fcF tSfz7isy8gP7btuPDZXQPb8FZZXKhzBwVsKedYaQywnI2sAUcJ TjTrRrFc%2BFRGSa4oZ%2BftbFWjmKADPzGvifxYc27EJxu0Tq OIwIPCkVM1KDTxspZEOvpWa51YWzH7SpX9qcsszShe65Y8zTXB Ckn%2BlmqhOquTbaSjdRWJ5ybZ6cfG1ezvtNaO9tVWiUb1Mlhr pu6ydpn%2Bg2iQ5vmk8fRlVayYWNlM%2B4RmWjoDEhTJ%2Ftyw 9OtaH7f9z4xKToFTPsfrdV0epY7JcmIDsDuO68yUYiygZ5TA8I vFz%2F%2FPN4sIHH5%2Bf%2F8BbbGbRg%3D%3D&fta_ind=5&fs=1)

kan je nagaan hoe gezellig het is met 12...

trouwens, mac, wat denk jij van mijn plan om een kahlertrem op een van mijn les pauls te zetten?

macwilliams
16 februari 2009, 22:48
kan je nagaan hoe gezellig het is met 12...

trouwens, mac, wat denk jij van mijn plan om een kahlertrem op een van mijn les pauls te zetten?En dan blijven ze ook blijer als ze weer eens aandacht krijgen.

Een kahler op een Lp is voor mij niet nodig ik gebruik ze toch niet. Als jij hem echt gaat gebruiken dan gewoon doen. Mocht je hem achteraf toch niet zo vaak gebruiken dan heb je wanneer je hem blokkeerd een dure finetuner.

Sustain is overgewaardeerd. P90 is mn nieuwe messias.
Bass blom heeft me aardig kunnen overtuigen dat P94 in een custom toch wel the way to go is.

Dus, niet twijfelen. Doen!!

Orpheo
16 februari 2009, 23:26
En dan blijven ze ook blijer als ze weer eens aandacht krijgen.

Een kahler op een Lp is voor mij niet nodig ik gebruik ze toch niet. Als jij hem echt gaat gebruiken dan gewoon doen. Mocht je hem achteraf toch niet zo vaak gebruiken dan heb je wanneer je hem blokkeerd een dure finetuner.

Sustain is overgewaardeerd. P90 is mn nieuwe messias.
Bass blom heeft me aardig kunnen overtuigen dat P94 in een custom toch wel the way to go is.

Dus, niet twijfelen. Doen!!

denk dat ik het zeker ga doen. vind het een prachtig ding!

en p90s in een custom? ik heb d'r eentje, maar daar kan je ook humbuckers inzetten. gewoon 't blok eruit drukken, klaar

macwilliams
16 februari 2009, 23:37
Is dat zo een pick-up demonstratie gitaar? Als dat goed klinkt daarin waarom zou je dan nog wisselen

Met de kahler heb ik voor het eerst kennis gemaakt in 1987/88 toen robbie woning (deadhead/aardschok magazine) hem op zijn warlock had gezet. Ik heb er toen herhaaldelijk op gespeeld en moet zeggen dat ik toch onder de indruk was van de kwaliteit. Die kahler zit nu nogsteeds op die zelfde gitaar, kun je nagaan hoe de kwaliteit ervan is.

Orpheo
16 februari 2009, 23:49
Is dat zo een pick-up demonstratie gitaar? Als dat goed klinkt daarin waarom zou je dan nog wisselen

Met de kahler heb ik voor het eerst kennis gemaakt in 1987/88 toen robbie woning (deadhead/aardschok magazine) hem op zijn warlock had gezet. Ik heb er toen herhaaldelijk op gespeeld en moet zeggen dat ik toch onder de indruk was van de kwaliteit. Die kahler zit nu nogsteeds op die zelfde gitaar, kun je nagaan hoe de kwaliteit ervan is.

hoe bedoel je wisselen? tis inderdaad zo'n demonstratiemodel. De humbucker klinkt eigenlijk het minst bij die gitaar, de p90 het best, maar het ziet er eigenlijk niet uit... maar goed... wellicht geeft 't ooit eens wat mojo ofzo :P bij tijd en wijlen is 't heel prettig zeg maar :P

Ferraririk
17 februari 2009, 10:00
Ik heb de link van deze Les Paul ook in het 2de hands topic gezien
de foto als je de voorkant van die Les Paul ziet moet je inzoemen naar de hals, de trussrod heeft 3 schroefjes, dus waarschijnlijk is het een nepperd

macwilliams
17 februari 2009, 10:31
Ik heb de link van deze Les Paul ook in het 2de hands topic gezien
de foto als je de voorkant van die Les Paul ziet moet je inzoemen naar de hals, de trussrod heeft 3 schroefjes, dus waarschijnlijk is het een nepperd



Of het plaatje is niet orgineel. Ik zou niet alleen daarop een gitaar als nep betitelen. Wie weet is het plaatje in een vroeg stadium al vervangen.

Agent_Smith
17 februari 2009, 10:40
Da's een beetje het probleem hier. Ik weet pas of het een fijne gitaar is als ik er een paar repetities + optredens mee heb gespeeld.

Aan bovenstaande reacties te zien zijn er niet veel die deze gitaar voor de vraagprijs zouden kopen, wat dus automatisch betekent dat ik 'm daar dan ook weer (zeer) moeilijk voor kwijt zou kunnen.



Er zit geen koffer bij. Wel een neckcrack en een flink lakprobleem...

Dit begrijp ik niet. Ik weet meestal binnen enkele seconden of een LP het wel of niet voor me is. Geen versterker nodig. Soms al na één aanslag. De '70-'75 LPs spelen echt als boter doorgaans!

Een koffer is natuurlijk wel een must. Moet je dus nog wel 50 - 75 euro voor uittrekken.
Neckcrack is voor mij persoonlijk geen enkel probleem, mits de gitaar en de prijs goed is. Ik heb al meerdere LPs met breuk gehad (mijn nummer 1 heeft ook een lelijk gerepareerde breuk), maar dit nog nooit als een bezwaar ervaren.
En lak lijkt mij sowieso geen probleem. Wat maakt het uit hoe hij eruit ziet. Het gaat imo om de kwaliteit.

Ferraririk
17 februari 2009, 10:46
Of het plaatje is niet orgineel. Ik zou niet alleen daarop een gitaar als nep betitelen. Wie weet is het plaatje in een vroeg stadium al vervangen.

maar waarom doe je er dan 3 schroeven in?

HaroldA
17 februari 2009, 11:10
Dit begrijp ik niet. Ik weet meestal binnen enkele seconden of een LP het wel of niet voor me is. Geen versterker nodig. Soms al na één aanslag. De '70-'75 LPs spelen echt als boter doorgaans!

Tsja. Ik heb persoonlijk financieel wel betere tijden gehad (inmiddels huisbezitter) en als je dan twijfelt over zo'n grote aankoop en die twijfel bevestigd wordt in bovenstaande reacties, dan is er maar 1 optie: het niet doen.

Mijn ultieme gitaar* komt echt nog wel een keer op mijn pad en in de tussentijd ben ik hartstikke blij met m'n standard! :cheerup:



*) Misschien vind ik een wijnrode LP Custom of een (Pro) Deluxe zelfs net wat mooier dan een Black Beauty... Dan ga ik ook gelijk voor m'n geboortejaar: 1980 (net als m'n JMP!)

macwilliams
17 februari 2009, 11:17
maar waarom doe je er dan 3 schroeven in?

Onwetendheid
Onbenulligheid
Stupiditeid
Wansmaak
Moeilijke jeugd
Downsyndroom

Moet ik nog even doorgaan:angry::angry::angry:

Ferraririk
17 februari 2009, 11:23
Onwetendheid
Onbenulligheid
Stupiditeid
Wansmaak
Moeilijke jeugd
Downsyndroom

Moet ik nog even doorgaan:angry::angry::angry:

Nee stop maar, als hij maar weet dat hij een helehoop geldverlies heeft terwijl hij er zelfs meer aan heeft besteed dan hij normaal zou zijn :P ( 5 cent, 1 schroefje )

almarvk
17 februari 2009, 11:38
Goed, en nu weer terug je hok in. Wat boeit dat ene schroefje nou?! :???:

macwilliams
17 februari 2009, 11:43
Goed, en nu weer terug je hok in. Wat boeit dat ene schroefje nou?! :???:

Omdat het derde schroefje de suggestie wekte dat het hier om een mogelijke imitatie ging. Niet bij mij trouwens.

Ferraririk
17 februari 2009, 11:44
Goed, en nu weer terug je hok in. Wat boeit dat ene schroefje nou?! :???:

nou, zoals op de gibson site word aangegeven, hebben echte gibsons maar 2 schroefjes in de trussrod zitten en niet 3 zoals de nepperds (en epiphone dacht ik) dus gaat het er eigenlijk om dat het een echte of nepperd is :hippie:

almarvk
17 februari 2009, 12:07
*zucht*

We weten het nu wel weer dat het 3e schroefje zo ontzettend belangrijk is... Wanneer beginnen de scholen weer?!

Ibanez666
17 februari 2009, 12:22
*zucht*

We weten het nu wel weer dat het 3e schroefje zo ontzettend belangrijk is... Wanneer beginnen de scholen weer?!

Als je een vraag stelt, moet je niet zuchten als je antwood krijgt...

Ferraririk
17 februari 2009, 15:37
maar om terug te komen op waar het begon, ik zou hem kopen, maar niet voor 1400, en alleen als je de bedrading etc mag zien, daaraan kan je ook zien of hij nep is

HaroldA
17 februari 2009, 15:43
maar om terug te komen op waar het begon, ik zou hem kopen, maar niet voor 1400, en alleen als je de bedrading etc mag zien, daaraan kan je ook zien of hij nep is

De verkoper wil er 1900 voor hebben (staat zelfs voor 2250 op 2ehands.be), dus dat kan geregeld worden!

Ferraririk
17 februari 2009, 15:48
De verkoper wil er 1900 voor hebben (staat zelfs voor 2250 op 2ehands.be), dus dat kan geregeld worden!

o ik dacht dat het 1400 was, maar dat zou dan wel een andere geweest zijn :P

Ferraririk
17 februari 2009, 15:50
maar zoals met jou lijstje, ik denk dat hij General is, en die schatten ze rond de 1450$
das dus zon 1100 euro, daar kan je dan nog wel wat vanaf dingen denk

barno
17 februari 2009, 15:55
kan het gezeik over dat derde schroefje stoppen als ik zeg dat het niet onwaarschijnlijk is dat bij een neckbreuk de herstelling zo is moeten gebeuren dat het trussrod channel is doorgetrokken en er dus geen hout meer zit onder het oorspronkelijke schroefje, vandaar logische oplossing om twee zijdelings te gebruiken.

Ferraririk
17 februari 2009, 16:09
kan het gezeik over dat derde schroefje stoppen als ik zeg dat het niet onwaarschijnlijk is dat bij een neckbreuk de herstelling zo is moeten gebeuren dat het trussrod channel is doorgetrokken en er dus geen hout meer zit onder het oorspronkelijke schroefje, vandaar logische oplossing om twee zijdelings te gebruiken.

beste man je loopt achter :D

Dark_Tranquillity
17 februari 2009, 16:36
beste man je loopt achter :D

Beste kerel, hou op met je gelul. Hij wil 'm niet, over.

Johannes
17 februari 2009, 16:36
maar om terug te komen op waar het begon, ik zou hem kopen, maar niet voor 1400, en alleen als je de bedrading etc mag zien, daaraan kan je ook zien of hij nep is

Dude, hij is niet nep!

Ferraririk
17 februari 2009, 16:38
Beste kerel, hou op met je gelul. Hij wil 'm niet, over.

dat heeft hij nooit gezegt

Ferraririk
17 februari 2009, 16:38
Dude, hij is niet nep!

hoe weet je dat 100% zeker?

HaroldA
17 februari 2009, 16:41
dan is er maar 1 optie: het niet doen.


Beste kerel, hou op met je gelul. Hij wil 'm niet, over.


dat heeft hij nooit gezegt

Leugenaar... ;)

Ferraririk
17 februari 2009, 16:46
Leugenaar... ;)

o sorry :P

almarvk
17 februari 2009, 18:19
Blijkbaar is dit topic al gesloten. Ik zal uitzoeken door hoe en wat. Topic blijft wel dicht aangezien het een offtopic schroefjes verhaal is geworden.

bert k
17 februari 2009, 23:28
Heb ik gesloten, wegens verregaande onzinnige kletsverhalen. Berichtje vergeten te plaatsen, sorry daarvoor.