PDA

View Full Version : Fuzz vóór OD versterker?



Heibel
16 februari 2009, 13:51
Hey,

Ik zit met het volgende. Ik ben in de markt voor 'n fuzz. Mijn versterker (Trace Elliot Supertramp) heeft echter alleen een boost in de drive sectie. Als ik in 'n nummer met fuzz speel, zou ik voor solo's dus schakelen naar het OD kanaal, waar ik de Boost (géén extra gain, alleen volume) heb aanstaan. Mijn vraag:
Werkt een dergelijke volgorde goed met een Fuzz, of slaat de OD helemaal dicht van de compressie door de fuzz? Blijft het fuzz geluid behouden wanneer er een milde drive op volgt? Ik heb helaas nog geen fuzz, dus ik heb 't nog niet kunnen testen. Iemand tips hierover? Thanks...

MarkV
16 februari 2009, 14:46
Hey,

Ik zit met het volgende. Ik ben in de markt voor 'n fuzz. Mijn versterker (Trace Elliot Supertramp) heeft echter alleen een boost in de drive sectie. Als ik in 'n nummer met fuzz speel, zou ik voor solo's dus schakelen naar het OD kanaal, waar ik de Boost (géén extra gain, alleen volume) heb aanstaan. Mijn vraag:
Werkt een dergelijke volgorde goed met een Fuzz, of slaat de OD helemaal dicht van de compressie door de fuzz? Blijft het fuzz geluid behouden wanneer er een milde drive op volgt? Ik heb helaas nog geen fuzz, dus ik heb 't nog niet kunnen testen. Iemand tips hierover? Thanks...

De meeste fuzz-jes werken juist beter over een overdrive. Een fuzz over een clean kanaal is meestal niet echt te pruimen.

Dus qua signaal moet je zoiets aanhouden:

Gitaar > Fuzz > Overdrive > Versterker of
Gitaar > Fuzz > Versterker met overdrive

Fuzz in een fx loop is ook niet geweldig, want dan komt ie dus na de overdrive.

Let er ook op dat de meeste fuzz pedalen minder lekker werken als er een buffer voorstaat (Boss tuner bijvoorbeeld). Dus ook daarbij moet deze na de Fuzz komen.

Heibel
16 februari 2009, 15:09
Thanks...

Ik heb geen gebufferde pedalen alleen TB, dus dat is geen probleem..Kan ik komende week met een gerust hart naar de Music Store om een Cool Cat Fuzz uit te proberen en wellicht te scoren!!

Droffie
16 februari 2009, 17:06
Thanks...

Ik heb geen gebufferde pedalen alleen TB, dus dat is geen probleem..Kan ik komende week met een gerust hart naar de Music Store om een Cool Cat Fuzz uit te proberen en wellicht te scoren!!

Probeer ook eens een double muff....die werk tot nu to heerlijk op mijn Twintone OD kanaal...en voor die prijs..je lacht je rot.

succes

Herman
16 februari 2009, 17:17
Laat ik nou precies het tegen overgestelde denken...:dontgeti:

Nouja, voor die prijs inderdaad.. je kunt hem altijd van marktplaats halen en dan proberen. Als het niks is kun je hem gauw voor dezelfde prijs wel weer kwijt op MP.

Droffie
19 februari 2009, 14:05
Laat ik nou precies het tegen overgestelde denken...:dontgeti:

Nouja, voor die prijs inderdaad.. je kunt hem altijd van marktplaats halen en dan proberen. Als het niks is kun je hem gauw voor dezelfde prijs wel weer kwijt op MP.



Heb jij een Twintone? Ik moest wel wat aan mijn basis geluid werken, heel wat minder gain op de preamp. op de single mode boost ik het OD kanaal met de double muff en geeft me precies dat donkere wollige geluid waar ik naar op zoek was. Nu komt ook mijn OD3 beter tot zijn recht, een heerlijke middenboost als ik die intrap.

Herman
19 februari 2009, 17:21
Ik heb een Twintone ja, een de oude 2kanaals versie. Durf zo niet te zeggen wat voor instellingen ik hem toen had want heb hem een jaartje geleden ongeveer verkocht al. Heb hem in de 6week dat ik hem had misschien 3x aangesloten gehad, maar ik vond het 3x niks.

Droffie
24 februari 2009, 17:33
Ik heb een Twintone ja, een de oude 2kanaals versie. Durf zo niet te zeggen wat voor instellingen ik hem toen had want heb hem een jaartje geleden ongeveer verkocht al. Heb hem in de 6week dat ik hem had misschien 3x aangesloten gehad, maar ik vond het 3x niks.

Tja, het verbaast me toch vaak dat mensen dingen zo verschillend ervaren en horen...ik heb ook de oude 2 kanaals TT overigens