PDA

View Full Version : nieuw oud hout: Schenker V



Solidkick
16 februari 2009, 14:33
Vorige week op MP en direct afgetikt met de sympatieke eigenaar.
http://www.lowbottomizer.com/V01.jpg

Orpheo
16 februari 2009, 14:37
nou, alweer gemist!!!!!! :makeup: wat een prachtige gitaar. is 't een fernandes?

Les Paul R8
16 februari 2009, 14:48
Gefeliciteerd! Wat een beauty!

Zal vast erg lekker klinken met de Soldano.

soup
16 februari 2009, 14:53
nice, ben een fan van zijn gitaren

Solidkick
16 februari 2009, 17:31
@orpheo: Net goed! Aangezien jij die geschuurde LP Studio uit Harlingen(?) voor mijn neus had weggekaapt (te lang zitten wikken en wegen, altijd dom) :cheerup: Was nl. op zoek naar een 2e plank voor live.

Is idd een Fernandes en heeft de tand des tijds goed doorsteun.
Brug element (Dimarzio, volgens mij een oude super distortion) klinkt lekker scherp maar met genoeg laag voor chuggah chuggah. Moest um wel tot vlak onder de snaren draaien voor het gewenste effect.
De andere gitarist heeft exact dezelfde V dus dat wordt een mooie live gimmick.

@R8: Thanks. Ja klinkt goed over de Soldano maar over de Marshall (CMW gemodde JMP 2204 uit '77) klinkt ie echt gouden! Vanmiddag net even een uurtje geprobeerd op VOLUME. Flinke piep in de oren :D

@Soupero: Hij speelt al vrij lang Dean toch?

Orpheo
16 februari 2009, 18:44
@solidkick: ik gun je de gitaar ook van harte, absoluut :) heb toch geen geld nu, haha. die Lp heeft een poos op gitaarmarkt gestaan :P

Chris Winsemius
16 februari 2009, 19:35
Gave gitaar Soldidkick!

Ook blij dat de 2204 zo goed bevalt maar denk om je oren, 't zijn en blijven 50 MARSHALLwatts... ;)

rocker_71
16 februari 2009, 20:43
gave axe!! :jam:

soup
16 februari 2009, 21:05
@Soupero: Hij speelt al vrij lang Dean toch?
Huh?

Ik weet niet van welk jaar dit model is maar toen hij enkele jaren geleden zijn eigen gitaar (terug?) kreeg bij dean vond ik dit model zeer mooi.

Solidkick
16 februari 2009, 21:20
Ook blij dat de 2204 zo goed bevalt

Ja, hij doet ut goed (maar dat had je al begrepen natuurlijk).
Die master voor de solo's is super voor live.
Nu prikt dat der echt doorheen (en zonder plop!).
De PPMIV is op het podium ook een uitkomst.
Met de pull sizzle ben ik nog wat aan het experimenteren.
Live nog niet gebruikt.

Kwa sound is ie strakker in het laag is en da's echt een vooruitgang.
Palmmutes en riffs met veel dempwerk blijven nu beter overeind op een lagere gainstand.

einde spam! :D

@rocker 71: Frank heeft dezelfde, maar die heb je destijds wel eens zien rondslingeren denk ik. Jij had toch les van um?

@Soupero: dit is een Fernandes FV-85MS uit 81/82. De originele Schenker V was volgens mij een Gibson V uit de medaillion serie die gerefinished is naar de smaak van de meester.

soup
16 februari 2009, 21:47
Oke,bedankt voor de info.

macwilliams
16 februari 2009, 21:53
@solidkick: ik gun je de gitaar ook van harte, absoluut :) heb toch geen geld nu, haha. die Lp heeft een poos op gitaarmarkt gestaan :P
Als of hij snel genoeg had kunnen zijn...:sssh:

Solidkick
16 februari 2009, 23:39
Als of hij snel genoeg had kunnen zijn...:sssh:

Achteraf ken ik de gast ook nog waar die LP Studio van was.
Dus eigenlijk dubbel suf.
Maar de voorzienigheid heeft me daarna wel deze V "geschonken" terwijl ik de poen nog in m'n zak had :seriousf:

Oh ja: RSS feeds van marktplaats en ebay zijn zooooo 2006. Of verklap ik nu je geheim. Sorry! LOL