PDA

View Full Version : Drummachine voor clicktracks



Izegrim
16 februari 2009, 12:17
Goedemiddag hooggewaardeerde snarenplukkers!

We willen met onze Josti Band coverband strakker leren spelen want niet iedereen drukt tegelijkertijd op hetzelfde kleurtje. Omdat iedereen behalve de drummer daar de drummer de schuld van geeft en hij een absolute minderheid is, zijn we het eens: hij mag aan de clicktrack! :D

Even zonder gekkigheid; we willen gewoon hechter leren spelen en gaan met een clicktrack werken. Wij hebben dat nooit gedaan en ik heb wat goede tips gekregen van iemand die daar veel ervaring mee heeft.

Nu zoeken we eigenlijk een apparaat waarmee we clicktracks kunnen programmeren, exporteren en afspelen (op hetzelfde apparaat). Er zijn programmeerbare metronooms, maar die spelen meestal geen tempo- of maatsoortwisselingen van een nummer.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk uiteen gezet heb wat ik zoek en misschien kan iemand met wat ervaring enkele suggesties doen.

Bedankt alvast!

Ize

Johannes
16 februari 2009, 13:14
Een clicktrack maken in cubase/ nuendo/ etc. is misschien het makkelijkst. Dit geeft je volledige vrijheid wat betreft geluiden, ritmes en tempi. En je kan natuurlijk gesproken aanwijzingen en aanmoediging aan de click toevoegen. "Nog even volhouden sucker, dat 220 bpm stukje duurt nog maar 2,5 minuut" :P

Izegrim
16 februari 2009, 14:10
Dat is dus wat we niet willen. Had ik even moeten vermelden natuurlijk, maar we zijn het helemaal beu om met allerlei programma's op de computer te klooien. Niemand snapt er wat van en we willen gewoon spelen. Is het niet mogelijk om met een zelfstandig apparaat aan de slag te gaan? Het lijkt mij namelijk veel eenvoudiger. In ieder geval bedankt voor je suggestie Johannes! :)

Denniel
16 februari 2009, 17:36
Dat is dus wat we niet willen. . . . Niemand snapt er wat van en we willen gewoon spelen. Is het niet mogelijk om met een zelfstandig apparaat aan de slag te gaan? Het lijkt mij namelijk veel eenvoudiger. In ieder geval bedankt voor je suggestie Johannes! :)

Hmmm, voor wat je wilt is het maken van een mp3tje op een computer volgens mij het makkelijkste. Die drumcomputers zijn ook een vak apart om goed te programmeren, zeker als je tempowisselingen wilt hebben.

Speel je met veel wisselingen? Anders zou je eens kunnen beginnen met simpel clicktrack apparaatje (grote van een stemapparaat)?

Just my 5 cents . . . :dontgeti:

Frits van Mourik
16 februari 2009, 17:55
Zoom MTR-3.
Geweldig masjientje; simpel te gebruiken.