PDA

View Full Version : switch van eq-pedaal



Orpheo
16 februari 2009, 11:50
Ik zit eraan te denken om een eq-pedaal te kopen, en de kannibaliseren; de guts eruit te trekken, en in te bouwen in m'n gitaar. het feit dat ie gevoed kan worden via n adapter negeer ik, ik ga t alleen doen met batterij.

ik zit alleen met 1 ding; die knop, de aan/uit knop, hoe is zoiets makkelijk te solderen? is dat gewoon een on/on switch met true bypass? kan je dat makkelijk solderen in een gewone toggleswitch, of zit 't lastiger in elkaar? ik heb nog geen foto van het interne, omdat ik nog het hele pedaal niet heb. ik wilde eerst wat info inwinnen voor ik dingen ga kopen.

matto
16 februari 2009, 14:41
met een driepolige toggle switch kun je hem ook meteen true bypass maken.

Lexvandoef
16 februari 2009, 14:42
Waarom wil je hem trouwens in je gitaar zetten? Is het niet makkelijker om hem gewoon als pedaal te gebruiken?

Dirk_Hendrik
16 februari 2009, 14:50
Als je je topic met deze vraag begint zou ik het hele plan uit m'n hoofd zetten.

iWishmaster
16 februari 2009, 15:29
Als je er al mee gaat beginnen: Koop een Build Your Own Clone! Daarvan weet je 100% zeker dat er schema's, layouts etc van zijn. Daar staat ook precies wat voor een schakelaars en andere componenten erin zitten. Het is niet zo makkelijk als je denkt: tenzij je ergens een 3 DPDT schakelaar die in je gitaar past en je met de hand kunt bedienen zul je het schema aan moeten passen.

Duff
16 februari 2009, 17:15
Als je em in je gitaar wil inbouwen zou je bijvoorbeeld zo'n schakelaar kunnen gebruiken : http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=703170. Wel prijzig echter.

Je zou eventueel ook met fantoomvoeding kunnen werken, batterijen lijken me kostbaar.

Chris Winsemius
16 februari 2009, 17:21
Verkijk je trouwens niet op de stroom-afname v/e pedaal-EQ.

Er zullen vast wel kits/prefab EQs zijn die speciaal voor inbouw in gitaren zijn ontwikkeld en oa. daardoor (in de meeste gevallen) zal de levensduur v/e verse batterij beduidend langer zijn dan met bijvoorbeeld 'n uitgebouwde GE7 in je git... uh LP ;)