PDA

View Full Version : Isolatie/kamer geluidsdicht maken



Tias
16 februari 2009, 09:24
Heej allemaal,

Ik ben sinds kort ook bezitter van een drumstel (naast mijn electrische gitaren).
En nu oefenen we regelmatig bij mij thuis met de band.
We wonen vrijstaand, en spelen op de 2e verdieping.
Alleen als je buitenstaat is het nog wel een beetje te horen.

Weet iemand hoe je goedkoop kan isoleren?
Of heeft iemand er ervaring mee?
Of tips voor.
Bijvoorbeeld, werken tapijten nouw echt? Of de eierdozen met purschuim?

Daarnaast wil ik het afneembaar houden.
In de zin van, houten plank uitzagen en daar het isolatiemateriaal op monteren. Zodat ik het voor het raam kan zetten. En als ik klaar ben dat ik het er weer vanaf kan halen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes Tias

JimiDylan
16 februari 2009, 09:44
Wil ik ook graag weten, ik trek binnenkort in in een kraakpand, en de overige bewoners mogen natuurlijk niet te veel last van onze kutherrie hebben. Daarnaast wil ik er zo min mogelijk geld aan uitgeven!

Alberto
16 februari 2009, 17:57
Geluidswerend glas zal het meest effectief zijn maar niet echt goedkoop.
Zoals je zelf al zegt Tias is het waarschijnlijk zo dat het meeste geluid via het glas naar buiten gaat en niet echt via de muur.
Als dus het glas vervangen geen optie is kan je een houtvezelisolatieplaat kopen van 40 mm dik, die op maat zagen en voor het raam zetten.
Sowieso goedkoop en het zal beter zijn dan niets ;)
Maar dan heb je ook geen daglicht meer...

Han S
16 februari 2009, 18:49
http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=26

Tias
20 februari 2009, 10:46
Geluidswerend glas zal het meest effectief zijn maar niet echt goedkoop.
Zoals je zelf al zegt Tias is het waarschijnlijk zo dat het meeste geluid via het glas naar buiten gaat en niet echt via de muur.
Als dus het glas vervangen geen optie is kan je een houtvezelisolatieplaat kopen van 40 mm dik, die op maat zagen en voor het raam zetten.
Sowieso goedkoop en het zal beter zijn dan niets ;)
Maar dan heb je ook geen daglicht meer...

Naja het moet er weer op en af kunnen.
Want ik speel maar max 2 keer per week.

In ieder geval bedankt.

Demoi-crazy
26 februari 2009, 13:11
als je enkel ramen enzo wil isoleren zal dat weinig effect hebben. De trillingen van de geluidsgolven planten zich voort via de muren, vloeren....enzovoort.

Wij hebben ons repetitiekot volledig geïsoleerd via het princiepe "Room-in-room" We hebben dus in de kamer een tweede kamer gebouwd met houten platen waartussen er geluidsisolatie werd aangebracht. Deze isolatie vind je bij de Gamma. Deze 2de kamer staat op rubbers dus de trillingen van het geluid raken de buitenkamer niet.... Werkt buitengewoon goed, maar het is inderdaad niet snel wegneembaar en ook redelijk duur....

Misschien helpt het al een beetje als je de ramen afdekt met planken bedekt met geluidsisolatie?!

Succes!!

snaarplukker
26 februari 2009, 17:11
Vrijstaand huis? Gewoon spelen die 2 keer in de week.;)

Cees

Tias
27 februari 2009, 13:49
als je enkel ramen enzo wil isoleren zal dat weinig effect hebben. De trillingen van de geluidsgolven planten zich voort via de muren, vloeren....enzovoort.

Wij hebben ons repetitiekot volledig geïsoleerd via het princiepe "Room-in-room" We hebben dus in de kamer een tweede kamer gebouwd met houten platen waartussen er geluidsisolatie werd aangebracht. Deze isolatie vind je bij de Gamma. Deze 2de kamer staat op rubbers dus de trillingen van het geluid raken de buitenkamer niet.... Werkt buitengewoon goed, maar het is inderdaad niet snel wegneembaar en ook redelijk duur....

Misschien helpt het al een beetje als je de ramen afdekt met planken bedekt met geluidsisolatie?!

Succes!!

Daar dacht ik dus ook aan.
Planken en daarover isolatie materiaal ofzo.