PDA

View Full Version : wat moet ik kopen



toetjes
15 februari 2009, 23:19
hoi ,

ik speel nu ruim anderhalf jaar linkshandig electrisch en krijg steeds meer de behoefte om er een akoestische gitaar bij te kopen , ik wil er in eerste instantie niet al te veel geld aan uitgeven want misschien bevalt het helemaal niet

daarom enkele vragen

-omdat ik linkshandig ben, kun je bij een akoestische gitaar dan zomaar de snaren "omdraaien"

-moet ik een gitaar met smalle hals kopen, of juist niet

-wat voor type raden jullie mij aan

-algemene tips


alvast bedankt


Ad

snaarplukker
15 februari 2009, 23:55
Nee, je kan niet zomaar de snaren omzetten, want je moet dan ook de topkam en de brugkam aanpassen. Want de brugkam staat schuin i.v.m. intonatie. Ook de pickguard zit dan aan de verkeerde kant. Over het algemeen zijn de halsbreedtes gelijk als een electrisch gitaar, dus zal je qua spelen wel gewend zijn aan deze breedte. Het beste kan je zoeken naar een 2e hands linkshandige steelstringgitaar.

Cees

Spores
19 februari 2009, 14:18
Sja of een Richwoodje,
een maat van me (ook lefty) heeft er eentje gekocht voor 90 euro toen ie net uit rehab was en hij is zeker niet slecht, aangezien je voor het geld niets kan verwachten, maar eigenlijk om heel eerlijk te zijn is't een prima gitaart.
Kgeloof dat er bij Dol's in Delft nog een lefty staat voor dat geld, mja kweenie of je daar in de buurt woond

beruk
19 februari 2009, 15:06
hoi ,
ik wil er in eerste instantie niet al te veel geld aan uitgeven want misschien bevalt het helemaal niet
Ad

Waarom ga je niet gewoon naar een gitaarwinkel met lh acoustische gitaren op voorraad en ga je es wat uitproberen?
Misschien is zo'n Richwood wat maar je raakt em nooit meer kwijt en heb je toch 100 euro uitgegeven.
Tip:
http://images7.thomann.de/pics/bdb/179548/103039_800.jpg
Is de YAMAHA FG 720SL NT voor 285 heb je een zéér ok gitaar.