PDA

View Full Version : Wegval van geluid: versterker probleem of gitaar?



Maarten66
15 februari 2009, 23:22
Beste gitaarnetters,

Als ik in de oefenruimte over mijn JCM 900 SL-X speel met mijn Gibson SG faded dan wil mijn geluid nog wel eens wegvallen, als ik dan met mijn elementenswitch heen en weer beweeg komt het doorgaans weer terug. Het gebeurt meestal aan in het laatste uur van de 3.5 die we oefenen. Ik heb het thuis nooit dus ik vermoed dat het aan de top ligt. Iemand een idee hoe dat kan en hoe dat verholpen zou moeten worden.


alvast bedankt!

(als dit dan bij versterkers moet, dan spijt me dat)

pasqual
15 februari 2009, 23:45
probeer eens met een andere gitaar. maar als ik het zo lees, pas na 3,5 uur, zou ik ook denken aan je versterker. ik heb het ooit eens met een fender performer 1000 gehad, waar een breuk in de printplaat zat ( achteraf ) die na zo'n uur spelen ook van allerlei vage storingen vertoonde ( a.g.v. opwarming dus uitzetten ). na afkoeling deed ie het gewoon weer.
dit is van hieruit moeilijk te beoordelen. zo gauw je die storing hebt, meteen switchen van gitaar: nog steeds storing? dan is het dus de versterker.

groeten Pasqual.

zeiler
15 februari 2009, 23:59
heb ik ook wel eens met mijn gitaar...

als ik van element wissel (meestal vooral de brug) heb ik even geen geluid, ik hoef hem dan maar heel even op en neer te bewegen, en dan doet hij 't al :o! --> het rare is dat het bij mij aan het begin ook nooit gebeurde, daar heb ik echt geen meter verklaring voor...
(niet eens van element wisselen zeg maar, gewoon iets bewegen), maakt dan niet helemaal contact...

pas bij een kennis een druppeltje contactspray, en heb er verder geen last meer van gehad :D!

succes iig ;)!

Jaap / Zeiler

richwoodplayer
16 februari 2009, 02:31
probeer eens met een andere gitaar. maar als ik het zo lees, pas na 3,5 uur, zou ik ook denken aan je versterker. ik heb het ooit eens met een fender performer 1000 gehad, waar een breuk in de printplaat zat ( achteraf ) die na zo'n uur spelen ook van allerlei vage storingen vertoonde ( a.g.v. opwarming dus uitzetten ). na afkoeling deed ie het gewoon weer.
dit is van hieruit moeilijk te beoordelen. zo gauw je die storing hebt, meteen switchen van gitaar: nog steeds storing? dan is het dus de versterker.

groeten Pasqual.

dit heb ik ook gehad met mijn oude versterker.
ook na 1 uur spelen dat hij wegviel en nog heel zacht hoorbaar was.
dan uitzetten en na een half uurtje deed hij het weer gewoon..

Farether
16 februari 2009, 10:35
Ik denk dat het aan de switch ligt. heb ik zelf ook soms. dan zet ik hem ff op een andere stand en doet die het weer. is bij elke versterker waar ik op speel

wiegersma
16 februari 2009, 12:00
heb je effecten in de effectloop te zitten? Zo niet, plaats dan eens alleen een kabeltje tussen de send en return, zodat deze verbonden zijn.
Bij mij werkte dit bij verschillende versterkers. Het kan in ieder geval geen kwaad.