PDA

View Full Version : 2 heads 1 cabinet



...rock...
15 februari 2009, 22:16
Een goeieavond,
Ik zit met het volgende , ik heb een oude (1964) twin reverb die is omgebouwd tot een head met een apart cabinet met (denk ik) 2 (pretty sucky) EHX speakers in...

Morgen krijgt mijn twin head waarschijnlijk een speel kameraadje , enigste probleem is dat ze het cabinet gaan moeten delen enja ok gemakkelijk switche tussen de 2 gaat met een A/B box maar hoe doe ik dat kabel-gewijs?

hoe zorg ik ervoor dat beide heads met dit cabinet gelinkt zijn?

groeten, Robby

AART
15 februari 2009, 22:35
ompluggen of een stereo cab hebben. Anders een radial headbone oid.

Gjalt
16 februari 2009, 18:30
GEEN STANDAARD AB BOX ERTUSSEN ZETTEN!!!

Je versterkers zullen ook te maken hebben met impedantie verschillen en doordat je niet altijd een load op je A/B box zult hebben loop je de kans dat je 1 van je versterkers op blaast.

Je zult een A/B box moeten hebben met een die ook als switch-bare loadbox fungeert. Dat als je dus van de ene versterker weg switcht (Dus niet gebruikt) dat deze dan aan de loadbox wordt gekopeld en andersom ook. een vrij dure aangelegenheid eigenlijk.

LP_CL
16 februari 2009, 18:57
Of je kan veel makkelijker je cab laten ombouwen tot stereo cab. Bedrading wat aanpassen en hup, klaar is kees.


EDIT

ompluggen of een stereo cab hebben. Anders een radial headbone oid.
oops

Dude
16 februari 2009, 19:25
Ik heb ook heel even met 2 tops over 1 kast gespeelt, kast was stereo dus, ik bleef alleen een nare brom houden... wat ik ook deed. Goeie AB box scoren om je gitaarsignaal te schakelen naar die amps is dus een pre !

Puerco
16 februari 2009, 21:55
Weber (klik) (https://taweber.powweb.com/store/2head.htm) maakt een speciale switchbox speciaal voor dit doel.
De head die niet in gebruik is word hier doorgeschakeld naar een (selecteerbare) 2, 2.6, 4, 5.3, 8, 16 ohms load en schakelen gaat dmv een footswitch.

Les Paul R8
17 februari 2009, 00:04
Weber (klik) (https://taweber.powweb.com/store/2head.htm) maakt een speciale switchbox speciaal voor dit doel.
De head die niet in gebruik is word hier doorgeschakeld naar een (selecteerbare) 2, 2.6, 4, 5.3, 8, 16 ohms load en schakelen gaat dmv een footswitch.

Heb je er zelf ook één? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. De Headbone heeft een lichte vertraging (11ms). In die tijd hoor je geen van beide amps meer. Dat kan erg storend werken. Ik ben heel benieuwd of de Weber dat ook heeft.

TimmU
17 februari 2009, 13:08
volgens het boekje kun je een EHX Switchblade ook gebruiken!