PDA

View Full Version : Opnemen met Boss GT-8



d'oh
15 februari 2009, 19:54
Jongelui,

Het broertje van mijn vriendin heeft een Boss GT-8 en zou hiermee graag zijn gitaarspel op willen nemen met de computer. Na een korte bestudering van het apparaat zie ik een 'digital out'. De 'digital out' ziet er gewoon uit als een standaard tulp-uitgang.

Als ik die in de 'line in' van de soundcard van de pc stop dan krijg je geen geluid bij het opnemen. Dit zal denk ik komen omdat de 'line in' analoog is en de 'digital out' een digitaal signaal uitstuurt. (anders heette het vast geen digital out!)

Hoe is het mogelijk om met een pc dit signaal op te nemen?

chubbyfan
15 februari 2009, 22:41
Jongelui,

Het broertje van mijn vriendin heeft een Boss GT-8 en zou hiermee graag zijn gitaarspel op willen nemen met de computer. Na een korte bestudering van het apparaat zie ik een 'digital out'. De 'digital out' ziet er gewoon uit als een standaard tulp-uitgang.

Als ik die in de 'line in' van de soundcard van de pc stop dan krijg je geen geluid bij het opnemen. Dit zal denk ik komen omdat de 'line in' analoog is en de 'digital out' een digitaal signaal uitstuurt. (anders heette het vast geen digital out!)

Hoe is het mogelijk om met een pc dit signaal op te nemen?

Door middel van een kabel(2 keer grote mono jack naar 1 kleine stereo jack)via de analoge uitgangen achter de gt 8 ,in je geluidskaart van de pc te steken,digital out kan ook maar daar moet je een dac (digitaal,analoog converter) tussen doen http://forum.thestompbox.net/attachment.php?attachmentid=25&d=1169924890

Roman
16 februari 2009, 07:59
Ja, die "tulp" (RCA) aansluiting is niet analoog, er komt geen line-level uit maar een digitaal signaal. Waarom men ooit heeft bedacht een dergelijke aansluiting hiervoor te maken is mij een raadsel. Je zult ook de juiste kabel hiervoor moeten hebben.

Zoals hierboven aanbevolen; gebruike de line-out (die is analoog en kun je zo doorlussen naar je soundcart).
Let op dat je heeeel waarschijnlijk een vertraging gaat ondervinden tijdens het aanslaan van de gitaar en het daadwerkelijk horen van het signaal door je computer speakers ;)
(hint: latency)

d'oh
16 februari 2009, 19:20
Heren, dank voor jullie reacties.

Ik ga het een dezer dagen proberen!

d'oh
21 februari 2009, 13:41
Het is gelukt, dank jullie wel!