PDA

View Full Version : Advies Fender Twin



jutter
15 februari 2009, 18:53
Op mijn zoektocht naar een Fender Twin kom ik nogal wat verschillende Twins tegen. Deze twee bleven voor mij over:
http://www.thomann.de/nl/fender_65_twinreverb.htm
en deze:
http://www.thomann.de/nl/fender_the_twin_amp.htm

De eerste is een cleane amp en de tweede heeft meerdere kanalen waaronder ook overdrive en een FX-loop. De eerste heb ik al in een muziekwinkel gehoord maar alleen clean en klonk al erg lekker. De tweede heb ik (nog)niet geprobeert.

Ik speel op een MusicMan luke. Muziekstijl is pop,blues, rock(classic en heavy) en jazz.

Wie heeft ervaring met deze amps en wat raden jullie mij aan?

VanMeekeren
15 februari 2009, 19:41
Van de keus die je mij laat, zou ik voor de '65 gaan. TS808 ervoor en gaan.

Voor de ultime Twin moet je uiteraard kijken naar Tweed/Blackface spul. Voor een betaalbaardere oplossing is een pre '76 100W Silverface Twin het beste, ook beter dan de beide die jij op het oog hebt.

Van Meekeren

jutter
15 februari 2009, 19:54
Van de keus die je mij laat, zou ik voor de '65 gaan. TS808 ervoor en gaan.

Voor de ultime Twin moet je uiteraard kijken naar Tweed/Blackface spul. Voor een betaalbaardere oplossing is een pre '76 100W Silverface Twin het beste, ook beter dan de beide die jij op het oog hebt.

Van Meekeren

Ik ben niet zo thuis met Twins maar die '65 is toch ook een blackface? Klopt het dat die silverfaces een slapper aftreksel is van de blackface?

VanMeekeren
15 februari 2009, 20:01
Een echte '65 is een Blackface inderdaad. Maar ik ben bang dat jij in je openingspost een Reissue bedoelde. Deze zijn zeker 'minder' dan een echte BF.

En ja, een SF is qua bouw en klank inferieur aan de BF. Maar een SF heb ik nog altijd liever dan alles wat erna is gebouwd bij Fender.

Mr.Bluesbreaker
15 februari 2009, 20:02
Ik heb een aantal jaren met een band gespeeld waarin de andere gitarist over de "Evil Twin" speelde, zoals The Twin ook wel wordt genoemd. (niet te verwarren met de naar mijn idee stuk minder fijne "Redknob/Rivera" The Twin. Lekker verwarrend niet:D

Maargoed, ik vond destijds die Evil Twin een heerlijke bak voor John Mayer achtige breakup dingen, ontzettend lekker met een strat op het 2e kanaal en die Little Wing achtige sounds, daar leek het heel erg op. Met wat strakkere pickups in mijn Les Paul was ie ook heel goed voor een bijna marshall achtige sound A la jimmy page (natuurlijk lang niet zo herkenbaar als een plexi, maar je moet toch iets vergelijken) Het nodigde in ieder geval heel erg uit voor de "communication breakdown" riffs en highway to hell dingen.

Wel een keerzijde; dat exemplaar was wel wat lawaaig en volgens mij niet zo heel goed qua constructie. Het derde kanaal moest wel loeihard voor een gedefineerde sound. Maar in goede staat 1 van de meest onbekende en veelzijdige Fender amps waar ik mee heb mogen spelen/opnemen/helaas ook slepen! (elke week die 38 kilo 2 trappen op en af, mijn god)

jutter
15 februari 2009, 20:04
Een echte '65 is een Blackface inderdaad. Maar ik ben bang dat jij in je openingspost een Reissue bedoelde. Deze zijn zeker 'minder' dan een echte BF.

En ja, een SF is qua bouw en klank inferieur aan de BF. Maar een SF heb ik nog altijd liever dan alles wat erna is gebouwd bij Fender.

Stomme vraag misschien maar waarom heb jij liever een SF dan wat er erna is gebouwd?

VanMeekeren
15 februari 2009, 20:06
Puur gezien vanuit Twins heh, andere Fenders daar gelaten.

Ik vind toch de Silverfaces qua klank en bouw als wel betaalbaarheid 'the way to go'. Heb je meer geld? dan is een Tweed/BF nog interessanter dan een SF.

jutter
15 februari 2009, 20:08
Ik heb een aantal jaren met een band gespeeld waarin de andere gitarist over de "Evil Twin" speelde, zoals The Twin ook wel wordt genoemd. (niet te verwarren met de naar mijn idee stuk minder fijne "Redknob/Rivera" The Twin. Lekker verwarrend niet:D

Maargoed, ik vond destijds die Evil Twin een heerlijke bak voor John Mayer achtige breakup dingen, ontzettend lekker met een strat op het 2e kanaal en die Little Wing achtige sounds, daar leek het heel erg op. Met wat strakkere pickups in mijn Les Paul was ie ook heel goed voor een bijna marshall achtige sound A la jimmy page (natuurlijk lang niet zo herkenbaar als een plexi, maar je moet toch iets vergelijken) Het nodigde in ieder geval heel erg uit voor de "communication breakdown" riffs en highway to hell dingen.

Wel een keerzijde; dat exemplaar was wel wat lawaaig en volgens mij niet zo heel goed qua constructie. Het derde kanaal moest wel loeihard voor een gedefineerde sound. Maar in goede staat 1 van de meest onbekende en veelzijdige Fender amps waar ik mee heb mogen spelen/opnemen/helaas ook slepen! (elke week die 38 kilo 2 trappen op en af, mijn god)

Als ik jou goed begrijp praat je hier over de Twin Amp en niet over de '65 Reissue?

Mr.Bluesbreaker
15 februari 2009, 20:20
Ja, de onderste uit je 2 links in de openingspost.