PDA

View Full Version : de kramp blijft...



JasperSteenbergen
15 februari 2009, 13:59
Ik speel al heel wat jaartjes gitaar en op een of andere manier blijft mijn duim in de kramp schieten als ik veel in barree moet spelen. Na zo'n 3 minuten begint het boeltje toch wel een beetje te verzuren.
"Meer ontspannen spelen" zeggen ze dan, maar dan gaan mijn akkoorden niet meer vol maar een beetje slordig aanhoren. Dat is ook niet de bedoeling.

Heeft iemand tips mbt. dit probleem?

Joene1988
15 februari 2009, 15:21
Meer oefenen;) Op een gegeven moment krijg je meer spieren in je hand, en heb je er minder last van...

Ik heb dr zelf ook nog wel eens last van als ik een hele tijd achter elkaar door speel, maar ik heb dan zoiets: het hoort erbij, lekker afzien;)

freekick
15 februari 2009, 16:19
Iets heel simpels dat nog wel eens helpt tegen verzuren is drinken.
Tijdens en voorafgaand aan het spelen.
Gewoon water of thee of sap.

hoofd
15 februari 2009, 18:14
Ik heb hetzelfde en dat heb ik vrij simpel opgelost, nooit te lang barré's spelen. Waarschijnlijk gaat het wel voorbij als je dagelijks je barré's kan oefenen, maar daar heb ik geen tijd en motivatie voor. Het is wel kut, maar er zijn veel creatievere akkoorden dan een barré akkoord.

Misschien kan je zo'n handtrainding kopen bij een sportzaak, zo'n knijpding, maar ik weet niet of dat wat gaat helpen.

Pais
15 februari 2009, 18:46
Ik heb hetzelfde wanneer ik lang barré's speel. Ik los dat op door tijdens het spelen steeds meer vanuit de arm te doen, waardoor je infeite je duim zou kunnen loslaten.
Ik weet niet of het staand spelend ook werkt, want ik zit erbij en moet de gitaar dus een beetje bij me houden met mijn rechter elleboog.

Het lijkt me technisch niet ideaal maar ik kan best een tijdje volhouden zo.

Jeroensnake
15 februari 2009, 20:09