PDA

View Full Version : Welke effecten voor mij?



Max-E
15 februari 2009, 11:58
Goeiedag mensen, ben net nieuw hier, speel nu ongeveer n maandje gitaar en heb een Epiphone Les paul standard(heritage cherry sunburst) en n Roland 20x versterker...

Ikzelf ben een liefhebber van AC/DC, de oude Guns n roses nummers:soul:, Muse, beetje rage against the machine..

:???: Maar ik wil graag weten welke effect apperatuur ik nodig heb om nummers van deze te kunnen spelen, want er zitten wel wat effecten op de versterker, daar kom ik ook heel dicht bij het geluid van Highway to hell bijvoorbeeld, maar ik kan niets vinden dat in de buurt zit van knights of cydonia ofzo..

Ik heb totaal geen idee welke pedalen ik voor overdrive en distortion zou moeten hebben, lijkt me wel logisch dat ik voor sommige rage against the machine nummers die digitech whammy en voor wat jimi hendrix nummers n dunlop wah wah nodig heb ;)

Ik ben eigenlijk niet van plan om 20 pedalen van 100+ euro te gaan kopen maar ik zou t liefste wel losse pedalen kopen dan n multi-effect pedaal(of het moet natuurlijk al zo duur worden dat t wel multi-effect wordt)..

Alvast bedankt voor de moeite!