PDA

View Full Version : Axe-Fx anno 2009



Pagina's : [1] 2 3

tnijland
14 februari 2009, 17:31
Het Axe-Fx van Fractal Audio Systems lijkt inmiddels een echte doorbraak in gitaar effects processing. Zeker in vergelijking met Line6 etc. De folder belooft: Geavanceerde processing algorithmen en ongeevenaarde krachtige computerrekenkracht leveren niet alleen de klank, maar ook de FEEL van een echte buizenversterker. De Dynamic Response Technology™ simuleert op accurate wijze het variabele karakter van een overstuurde buizenversterker. Anders dan de conventionele buizenmodelers waar de reactie statisch aanvoelt, de Dynamic Response Technology™ geeft de gitarist een werkelijk dynamische ervaring. Een volle versterkertoon en het gevoel op elk volume!

Ook de reviews van Gitarre & Bass waren wel erg lovend over dit produkt. Helaas is er geen nederlandse dealer die hem heeft m.b.t. uitproberen.

Kortom, zijn er al mensen die de Axe-Fx onlangs hebben aangeschaft of hebben uitgeprobeerd met een recente firmware upgrade?

morris
15 februari 2009, 01:53
De mijne zit op dit moment 'in transit', dus volgende week weet ik meer ;-)

Morris

ps. heb hem wel al uitgebreid getest, niet te vergelijken met alles waar ook maar Line6 voor staat.

Liquid_Metal
15 februari 2009, 09:13
Niet geprobeerd, maar als je buizen wilt, moet je buizen kopen. Hoe goed een simulatie ook is, het zal nooit als echte buizen klinken. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet beter hoeft te klinken. Ik weet dat ik hiermee de toorn van vele puristen (wat ik zelf ook ben: defence ;)) op de hals haal, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat buizenversterkers per definitie de mooist klinkende versterkers zijn. Ik ben van mening dat dat wel zo is, maar ik kan me voorstellen dat er best mensen zijn die sommige modelling mooier vinden, en de techniek van transistor en modelling gaan hard vooruit. Die van buizen een stuk minder.

Als je dus de echte dynamiek van een buizenversterker wilt is er, denk ik, geen compromis. Een simulator simuleert iets anders en zal dus nooit zo goed klinken. Als ik Steve Vai nadoe klink ik nooit zo goed als hij, omdat hij zichzelf is en dus uniek. Daarom vind ik het idee van modelling een beetje krom. Ze proberen iets na te doen en dat lukt steeds beter. Maar je zult het nooit evenaren. Ik ben benieuwd wanneer er een modelling-producent een andere weg inslaat en iets unieks probeert met modelling. Iets dat je met buizen en/of transistor niet lukt. Of het dan nog naar gitaar zal klinken en of mensen het kopen is een ander verhaal....

Desalniettemin wil ik de Axe graag een keertje proberen. Maar ik geef je op n briefje dat mijn amp harder brult :rockon:

arjanb01
15 februari 2009, 11:01
+1 Als ik de filmpjes moet geloven wordt het een kil modelling apparaat zoals Line Sucks ze ook maakt. Kan je net zo goed toetsenist worden, zo kil klinkt die meuk :(
Ik zeg altijd: Gitaar straight to the amp werkt het beste, weliswaar niet veelzijdig maar je hebt wel een eigen tone en je klank van je amp, gitaar en speelstijl komt dan het beste naar voren.

srv-man
15 februari 2009, 11:12
Kom op jongens, jullie beoordelen het apparaat wel heel erg vanuit een vooringenomen standpunt. Bovendien zijn (youtube) filmpjes niet echt representatief voor het werkelijke geluid.

Beluister ze eerst zelf eens en lees de redenen van anderen om er wel een te gebruiken.

FNaRK
15 februari 2009, 14:04
hmmm
ik heb bovenstaande "argumenten" ook voorbij zien komen toen Line6 net op de markt kwam ...

Dacht eigenlijk dat het hele "modeling afzeiken" nu wel gehad hadden.

tnijland
15 februari 2009, 14:34
Wat ik wel aardig aan de Axe-Fx vind, dat is het feit dat er behoorlijk veel gratis upgrades plaatsvinden waardoor de indruk ontstaat dat het inderdaad een produkt in ontwikkeling is.

De vorige upgrade bevatte bijvoorbeeld de CAE3+ preamp en ik ben dan ook zeer benieuwd in hoeverre men daarin slaagt en ook echt heeft geluisterd naar het orgineel. Als het modeling percentage het orgineel meer dan 95% benadert, dan is het namelijk best de moeite waarde om er eentje als reserve voor defecte apparatuur te nemen. Toegegeven, de demo samples op het internet zijn absoluut niet bijzonder en zijn gemiddeld slechter dan de Line6 demo samples. Heeft volgens mij allemaal te maken met het kleinschalige van dit produkt en niet met de kwaliteit. Morris, ik neem aan dat jij hiervoor geen preamps wegdoet en dit als aanvulling ziet op de bestaande apparatuur?

Ik heb zelf momenteel veel preamps en baal eigenlijk van het feit dat er een groot rack met een ingewikkelde setup (loopers, effectunit etc.) nodig is om e.e.a. in goede banen te leiden. Kortom, ik ben heel erg benieuwd en hoop het apparaat binnenkort ergens een keertje uit te kunnen proberen...

morris
15 februari 2009, 16:08
Wat ik wel aardig aan de Axe-Fx vind, dat is het feit dat er behoorlijk veel gratis upgrades plaatsvinden waardoor de indruk ontstaat dat het inderdaad een produkt in ontwikkeling is.

De vorige upgrade bevatte bijvoorbeeld de CAE3+ preamp en ik ben dan ook zeer benieuwd in hoeverre men daarin slaagt en ook echt heeft geluisterd naar het orgineel. Als het modeling percentage het orgineel meer dan 95% benadert, dan is het namelijk best de moeite waarde om er eentje als reserve voor defecte apparatuur te nemen. Toegegeven, de demo samples op het internet zijn absoluut niet bijzonder en zijn gemiddeld slechter dan de Line6 demo samples. Heeft volgens mij allemaal te maken met het kleinschalige van dit produkt en niet met de kwaliteit. Morris, ik neem aan dat jij hiervoor geen preamps wegdoet en dit als aanvulling ziet op de bestaande apparatuur?

Ik heb zelf momenteel veel preamps en baal eigenlijk van het feit dat er een groot rack met een ingewikkelde setup (loopers, effectunit etc.) nodig is om e.e.a. in goede banen te leiden. Kortom, ik ben heel erg benieuwd en hoop het apparaat binnenkort ergens een keertje uit te kunnen proberen...

Ik heb de AXEfx besteld als vervanging van mijn Line 6. Hij zal ook zeker niet de plaats van mijn huidige setup innemen, want het blijft modelling. Maar mannen, voordat je hem goed getest hebt, zou ik zeker geen oordeel vellen als ik jullie was. Het is geen buizenamp, inderdaad. Maar bedenk dit; je moet van zeer goede huize komen om een tube amp zo op te nemen dat hij beter klinkt als een goed getweakte preset op een AxeFX. Ik heb soundclips die dit staven, maar ik kan ze vanwege rechten nog niet posten. Maar geloof me, dit is wel de absolute top op dit moment. Ik was eerst ook behoorlijk sceptisch, maar dit is een produkt wat je gewoon anders moet benaderen, en vanwege die andere benadering ook bestaansrecht heeft. Geloof me, kil klinkt het echt niet ;-)

Wordt vervolgd...
Morris

morris
15 februari 2009, 16:17
Wat ik wel aardig aan de Axe-Fx vind, dat is het feit dat er behoorlijk veel gratis upgrades plaatsvinden waardoor de indruk ontstaat dat het inderdaad een produkt in ontwikkeling is.

De vorige upgrade bevatte bijvoorbeeld de CAE3+ preamp en ik ben dan ook zeer benieuwd in hoeverre men daarin slaagt en ook echt heeft geluisterd naar het orgineel. Als het modeling percentage het orgineel meer dan 95% benadert, dan is het namelijk best de moeite waarde om er eentje als reserve voor defecte apparatuur te nemen. Toegegeven, de demo samples op het internet zijn absoluut niet bijzonder en zijn gemiddeld slechter dan de Line6 demo samples. Heeft volgens mij allemaal te maken met het kleinschalige van dit produkt en niet met de kwaliteit. Morris, ik neem aan dat jij hiervoor geen preamps wegdoet en dit als aanvulling ziet op de bestaande apparatuur?

Ik heb zelf momenteel veel preamps en baal eigenlijk van het feit dat er een groot rack met een ingewikkelde setup (loopers, effectunit etc.) nodig is om e.e.a. in goede banen te leiden. Kortom, ik ben heel erg benieuwd en hoop het apparaat binnenkort ergens een keertje uit te kunnen proberen...

Mee eens.
De nieuwe rev. 7.0 is echt de bom.
Wat de axeX uniek maakt, is geen latency, hoogwaardige effecten, en een dynamisch bereik waar je akelig van wordt. Stel je voor, je zit in de control room, en luistert via studiomonitors naar je eigen setup terwijl je zit te spelen. Tuurlijk klinkt dat anders dan dat je met 120db voor je 4x12 je haren laat wapperen, maar nogmaals; dit is wel waar de AxeFX in excelleert. Voor wat betreft soundclips:
http://www.fractalaudio.com/experience.html
met name de SoCal en Pete Thorn demos vind ik typische voorbeelden van een uitstekende sound. En met de nieuwe updates mag je daar nog meer van verwachten. Wie hier denkt dat hij dat met z´n tube setup beter op tape krijgt, mag dit gerust hier posten. Ben benieuwd :soinnocent:

:)Morris

tnijland
15 februari 2009, 16:24
Ik ben het roerend met je eens. Na flink zoekwerk heb ik een paar hele mooie CAE clips gehoord, Luister maar eens naar de Landau soundclips op Huge Rack Inc.:

http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=52146&highlight=axefx

Niet misselijk ;-)

tnijland
15 februari 2009, 16:51
Wat mij heel erg leuk lijkt, is het feit dat het mogelijk is om met verschillende instellingen te spelen om tot nieuwe geluiden te komen. Met een eenvoudige preamp is dat ene geluid vaak heel erg mooi en puur maar zit je er ook helemaal aan vast en veel variaties zijn er vaak niet. Het mooie van een goede modeler a la Axe-Fx is juist de oneindige mogelijkheden tot experimenteren terwijl de goede geluidskwaliteit er wel is.

Chiel
15 februari 2009, 18:09
Ik heb de Line6 XT gehad en op zich kun je daar best een goede live sound mee krijgen. Echter vind ik het gewoon heel vervelend om ermee te spelen kwa feel.

De clips van de Axe FX klinken echt heel erg oké. De punch die ik hoor in de geluidsopnames heb ik nog niet eerder gehoord met een moddeling amp. Vooral van de cleane sounds sta ik te kijken! Ik denk dan ook dat het heel prettig spelen is met een Axe FX. Als hij doet wat ik er nu van verwacht, dan zou hij heel erg bruikbaar zijn in heel veel situaties. Misschien zelfs wel voor de grote gigs. Als je sound eenmaal goed is, kan een geluidsman er nog weinig aan verklooien. Twee XLR-pluggen erin en gaan :cooler:.
De prijs houdt mij nu nog een beetje tegen. Je kunt hem nergens uit proberen en 1500 euro in Europa t.o.v. 1050 euro in de states? Is de G66 de enige dealer in Europa?

Analie-G
15 februari 2009, 20:03
Ik heb em nu al bijna een jaar en geen moment spijt gekregen van alle gear wat ik heb weg gedaan :
mesa Single rectifier
TC 2290
PCM70
yamaha SPX90
3x Koch 12``
etc etc etc.....

Zoals de AXE klinkt door monitoren of pc speakers etc , kunnen de meeste amps niet aan tippen eenmaal pgenomen met een speaker / mic.......
wat brullen betreft : hahha neem een eindtrap + speaker en de meeste nieuwe amps zoals Powerball , Uebershall , Mark IIC brullen zoals het nog nooit is gehoord in de jugle :)

Maar goed, inderdaad, geen zin om mensen te gaan overtuigen hoe goed het wel niet is ...maar ik ga wel met een 4he rack + gitaar + kabels tas makkelijk naar een optreden waarbij mijn geluid door de PA waanzinnig goed klinkt ALTIJD zonder problemen met mic positie etc etc etc....vroeger altijd een aanhangwagen vol gesjouwd met 3 koch boxen , grote rack + amp head etc.....zal wel door mijn leeftijd komen hahha
Hoe dan ook, ieder zijn ding en kraak dan ook niet af zekers als je het nog niet eens persoonlijk bespeeld hebt.....soms hoor ik ook iemand met een super Tyler gitaar en dure amp + rack wat helemaal nergens naar klinkt terwijl de ander met zijn simpele marhall en pedalboard helemaal super klinkt....

Als je de AXE (+ echte eindtrap + speaker) 1 op 1 vergelijkt in hetzelfde ruimte naast een dure amp...zal de`buizen amp het wel winnen maar hoor datzelfde amp versterkt door een PA en de ook AXE DIREKT erdoorheen , weet bijna wel zeker dat dan de AXE het wint...dit allemaal wel door dezelfde gitarist bespeeld.....dit geldt ook voor opnames.....het gemak waarmee je je geluiden opneemt etc etc etc....tja , toch weer een lang verhaal geworden :sssh:

Chiel
15 februari 2009, 20:12
Gebruik jij je Axe met eindtrap en speakers, of gewoon direct in. Mijn overweging om in eerste instantie voor de Axe te gaan, is om dan niet meer voor de kleinere gigs een auto vol gear te hebben. Ik gebruik hier nu een Studiotone voor, maar toch ook weer incl. een groot pedalboard, klein rackje en een koffertje met alle bekabeling :(.

Zag al wat Youtubes van een Axe i.c.m. een VHT2/50/2 (en die heb ik hier nog staan :)).

tnijland
15 februari 2009, 22:03
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zou hem zelf waarschijnlijk in een 4HE rackje in combinatie met mijn eindtrap + 2x12" boxen willen toepassen (zonder eindtrap/speaker simulator) met daarnaast een direct 2e output naar de mengtafel met speaker simulator).

srv-man
15 februari 2009, 22:32
.....soms hoor ik ook iemand met een super Tyler gitaar en dure amp + rack wat helemaal nergens naar klinkt terwijl de ander met zijn simpele marhall en pedalboard helemaal super klinkt....


:sssh:damn, betrapt ;)

M'n bandmaat gebruikt een Axefx icm een VHT 2/90/2 en clubcab en dat klinkt toch echt lekker hoor.

Liquid_Metal
15 februari 2009, 23:17
Het was ook absoluut niet mijn bedoeling om de boel af te kraken hoor. Alleen ben ik van mening dat een imitatie nooit zo kan klinken als het origineel. En buizen klinken goed. Modelling zal anders klinken en of dat beter is, is uiteraard aan de luisteraar. Maar buizen zijn niet voor niets zo populair.
En nogmaals: modelling en transistors worden steeds beter, dus wellicht verstoten ze de buis nog 'ns van de troon. Ik zal de Axe FX 'ns goed beschouwen, wellicht is de tijd al gekomen :P.
Waar het overigens ook mee te maken heeft is het feit dat ik pas een half jaar vol aan de buizen zit. Dat geeft ook vooroordelen :). De modelling die ik heb gebruikt zoog aarsch

LordRiffenstein
16 februari 2009, 12:15
Dit clipje zegt wat mij betreft ALLES over de Axe-FX:

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/axefxrock.mp3

:blast:

morris
16 februari 2009, 12:30
Dit clipje zegt wat mij betreft ALLES over de Axe-FX:

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/axefxrock.mp3

:blast:

LOL!!!:crazyhappy::crazyhappy:

Ach ja, ik heb je aan de CAE, GForce en de Bogners gekregen, dus vanaf nu is het slechts een kwestie van tijd... :cooler:

Laggard!!!!

Morris
;)

Yek1
16 februari 2009, 12:42
Zelfs de übertonefreaks op bv. HRI zijn wild enthousiast over de Axe, dus geen twijfels over kwaliteit. Persoonlijk ga ik er niet voor omdat ik als een berg opzie tegen alle mogelijkheden. Zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen: "the agony of choice". Je blijft waarschijnlijk tweaken. Doe mij maar lekker 1 versterker, 1 cabinet en een zootje fx.

Analie-G
16 februari 2009, 12:45
Gebruik jij je Axe met eindtrap en speakers, of gewoon direct in. Mijn overweging om in eerste instantie voor de Axe te gaan, is om dan niet meer voor de kleinere gigs een auto vol gear te hebben. Ik gebruik hier nu een Studiotone voor, maar toch ook weer incl. een groot pedalboard, klein rackje en een koffertje met alle bekabeling :(.

Zag al wat Youtubes van een Axe i.c.m. een VHT2/50/2 (en die heb ik hier nog staan :)).

Helemaal direkt , sleep niks mee....klinkt beter zo....ik dacht ook in het begin om em met speaker + eindtrap te gaan gebruiken...maar als je de mogelijkheden bestudeert en flink rommelt met speaker impulsen, hahaha geen speakers meer voor mij....en geen rugpijn.

AXE moet je ook zekers niet als IMITATIE willen gebruiken ..kan wel maar zonde : je moet juist je eigen geluiden gaan zoeken met als basis 1 van de vele amps.

Moet er wel bij vermelden dat dit niet een apparaat is voor mensen die niet van programmeren houden !!

arjanb01
16 februari 2009, 12:57
+ 1, ik zou helemaal gaar worden van al die menu's en mogelijkheden die dit apparaat biedt. Ik ben veel te lui om eindeloos te tweaken, gitaarspelen is wat ik wil en niet eindeloos aan knopjes drukken en draaien.
Gewoon top + cabinet + beetje fx, spaarzaam en naar smaak gebruikt.

MSNL
16 februari 2009, 13:14
Ik gebruik nu een Soldano X99, een Mesa preamp, een VHT 2/50/2 en een Palmer PDI-03 die naar een Lexicon MPX G2 effectprocessor gaan en vervolgens direct met 2 xlr kabels op de mengtafel worden aangesloten.
Dit alles zit (mext extra's als draadloossysteem, racktuner en lade met effectpedaaltjes in een 12 units hoog rack (shockmount). Niet te tillen, dus als dit vervangen kan worden door een AxeFx ben ik wel zeer geinteresseerd.
Wat Line6 dingen denk ik dat het het geluid zeker in een totaal mix meer dan 'goed genoeg' is, maar de feel van die dingen staat mij niet aan.
Ik gebruik mijn rack bij mijn coverband en gebruik in-ears als monitors. Er valt dus al heel veel van het gevoel weg door het ontbreken van de speakers, maar toch wil je een lekker geluid hebben op je oren en de Line6 POD Xt voldoet voor mij niet op dat punt.

Ik ben heel benieuwd of de AxeFx hierop wel voldoet, maar zou het apparaat wel willen proberen voor ik hem aanschaf.

Wie op gitaarnet heeft is in het bezit van een AxeFx of Ultra? In ieder geval Analie-G, Morris binnenkort.
Indien mogelijk zou ik met hen wel een keer een afspraak willen maken om de AxeFX te beluisteren. Of misschien als er meerdere geinteresseerden zijn, kunnen we een demo-middag organiseren?

Is het overigens waarde de Ultra te nemen, of is de 'normale' goed genoeg?

groet
MSNL

hole
16 februari 2009, 13:19
. Of misschien als er meerdere geinteresseerden zijn, kunnen we een demo-middag organiseren?


http://i.fokzine.net/s/static.gifRack-meet Rack-meet Rack-meet http://i.fokzine.net/s/static.gif

robzilla
16 februari 2009, 13:30
Als er een demo dag komt voor de Axe FX wil ik hem zeker wel een keertje horen! Ben erg benieuwd hoe dit apparaat klinkt..

Analie-G
16 februari 2009, 13:33
Ik gebruik nu een Soldano X99, een Mesa preamp, een VHT 2/50/2 en een Palmer PDI-03 die naar een Lexicon MPX G2 effectprocessor gaan en vervolgens direct met 2 xlr kabels op de mengtafel worden aangesloten.
Dit alles zit (mext extra's als draadloossysteem, racktuner en lade met effectpedaaltjes in een 12 units hoog rack (shockmount). Niet te tillen, dus als dit vervangen kan worden door een AxeFx ben ik wel zeer geinteresseerd.
Wat Line6 dingen denk ik dat het het geluid zeker in een totaal mix meer dan 'goed genoeg' is, maar de feel van die dingen staat mij niet aan.
Ik gebruik mijn rack bij mijn coverband en gebruik in-ears als monitors. Er valt dus al heel veel van het gevoel weg door het ontbreken van de speakers, maar toch wil je een lekker geluid hebben op je oren en de Line6 POD Xt voldoet voor mij niet op dat punt.

Ik ben heel benieuwd of de AxeFx hierop wel voldoet, maar zou het apparaat wel willen proberen voor ik hem aanschaf.

Wie op gitaarnet heeft is in het bezit van een AxeFx of Ultra? In ieder geval Analie-G, Morris binnenkort.
Indien mogelijk zou ik met hen wel een keer een afspraak willen maken om de AxeFX te beluisteren. Of misschien als er meerdere geinteresseerden zijn, kunnen we een demo-middag organiseren?

Is het overigens waarde de Ultra te nemen, of is de 'normale' goed genoeg?

groet
MSNL

oh dat zal helemaal geen probleem zijn om jou rack te vervangen en vele malen te verbeteren.....

Zou zekers de Ultra nemen ivm meer cpu kracht etc....
Axe meeting kan geen kwaad....woon zelf in Enschede..

LordRiffenstein
16 februari 2009, 14:46
Zelfs de übertonefreaks op bv. HRI zijn wild enthousiast over de Axe, dus geen twijfels over kwaliteit. Persoonlijk ga ik er niet voor omdat ik als een berg opzie tegen alle mogelijkheden. Zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen: "the agony of choice". Je blijft waarschijnlijk tweaken. Doe mij maar lekker 1 versterker, 1 cabinet en een zootje fx.

Ubertonefreaks?? Bende schapen ja, meeeheeeh meeehehe volg de hype...

Zonder dollen, heb al verschillende keren de AxeFX gehoord en er zelf mee gespeeld. Ik zie er 100% het nut van in en vond hem best aardig klinken (understatement) maar ik heb er momenteel ABSOLUUT geen behoefte aan. Ik heb vorig jaar lekker geinvesteerd om mijn rack 110% op orde te zetten. En daarlangs ben ik 180 graden de andere richting ingegaan. IPV met een veredelde computer aan de gang te gaan en dagen aan knopjes te draaien, beleef ik al maanden gigantisch meer fun met mijn plank via enkele analoge pedaaltjes in een goeie ouwe Marshall te pluggen.

En dan is er nog iets dat me tegenhoud om me voor live-gebruik 100% over te geven aan die veredelde computer. Ik ben IT-er en weet uit ervaring dat een ding met chips erin vroeg of laat kapot gaat, gelukkig maar, anders had ik geen job.

Dat gezegd zijnde, die lege 2HE in mijn 4HE rack met poweramp blijven me toch een beetje achtervolgen :stop: :confused:

olaftheholy
16 februari 2009, 15:15
dat heb je nou eens mooi gezegd youri... ik vind je geluid (clip gearspot) erg goed met die plexi!

srv-man
16 februari 2009, 18:46
Hmm, Yoeri, natuurlijk is het big fun om met een goede Marshall lekker te rocken. En wat is er mooier dan met wapperende broekspijpen voor je 4x12 te staan met zo'n Über Michael Schenker geluid. Dat kickt major ass :rockon:

Maar dat is een ander doel dan de Axefx dient. Voor toepassingen als die van MSNL is een Axefx super, en dan doe je echt geen concessies aan je geluid. Een Axefx is als package niet te verslaan en voor die prijs koop zeker geen betere losse componenten.

En, al bedoelde je het tongue-in-cheek, een beetje rack bevat volgens mij net zo veel veredelde processoren als een Axefx. Dus dat argument van betrouwbaarheid... Om over de betrouwbaarheid en storingsgevoeligheid van buizenapparatuur nog maar te zwijgen.;)

Ik ben ook een buizen diehard, maar die Axefx gaat er zeker wel een keer komen.:rockon:

LordRiffenstein
16 februari 2009, 19:11
Maar dat is een ander doel dan de Axefx dient. Voor toepassingen als die van MSNL is een Axefx super, en dan doe je echt geen concessies aan je geluid. Een Axefx is als package niet te verslaan en voor die prijs koop zeker geen betere losse componenten.

Ben ik het absoluut mee eens en begrijp me niet verkeerd, ik vind de AxeFX ook te gek spul. Maar ik word een beetje veel moe van het gedoe errond. Mensen die hem nog niet gehoord hebben maar toch gelijk afschieten en anderen die menen dat het de holy grail is en dat maar al te graag door je strot rammen (wat hier gelukkig niet gebeurd).

Ik zie de AxeFX exact zoals Morris, als aanvulling op. Ik begrijp de mensen niet die een volledig getuned rack verpatsen vanwege de AxeFX. Maar zoals Morris of MSNL, om live te gebruiken al dan niet in-ear, met of zonder (tube) power amp en speakers, is het absoluut te gek. Om nog maar te zwijgen van recording.


En, al bedoelde je het tongue-in-cheek, een beetje rack bevat volgens mij net zo veel veredelde processoren als een Axefx. Dus dat argument van betrouwbaarheid... Om over de betrouwbaarheid en storingsgevoeligheid van buizenapparatuur nog maar te zwijgen.;)

Ja inderdaad bevat mijn rack ook een heleboel chips maar als de stroom eruit flikkert en je bent al je presets kwijt van je AxeFX, dan ben ik toch sneller weer aan de gang met mijn "analoge" preamp en poweramp. In mijn rack is een heleboel reduntantie ingebouwd en er moet al veel gebeuren voor ik niet meer verder kan. Als je puur met de AxeFX speelt, moet je toch ook weer een backup gaan voorzien en dan tja, ga je weer aan de gang met extra spullen. Ik bedoelde het inderdaad tongue-in-cheek en enigszins cynisch maar het punt klopt volgens mij wel.


Ik ben ook een buizen diehard, maar die Axefx gaat er zeker wel een keer komen.:rockon:

Ik heb niet gezegd dat ik nooit een AxeFX zal kopen (zie mijn laatste alinea) maar ik heb er momenteel niet de behoefte aan en wou ook een keertje een andere opinie dan zwart of wit geven.

srv-man
16 februari 2009, 20:22
Volgens mij zijn we het wel eens hoor ;)

Het gebruik wordt ook wat eenzijdig belicht. Een te gekke toepassing lijkt me als fx unit in een rack. Axefx, preamp in de loop en buizeneindtrap. Lekker compact en superveelzijdig. Sounds die je preamp niet heeft pak je uit de Axefx.

tnijland
16 februari 2009, 20:46
Ik heb hetzelfde gevoel bij de Axe-fx. Aanvulling op mijn eigen set dus. De puurheid van een perfecte buizen set is bijna niet te evenaren. Dat zal ook de Axe-Fx niet kunnen verslaan.

De rack-gitarist is enerzijds vaak trots op het mooie grote getunede rack dat ie heeft maar wil anderzijds de perfecte compacte set zonder veel gesjouw en aansluit problemen. Als je dan ziet dat zelfs een Line6 POD XT al een behoorlijk eindresultaat op de mengtafel geeft en je ziet de compactheid van een dergelijk systeem dan is dat een goed alternatief. Vanwege deze vraag naar een compacte set heb ik zelf 2 rackjes (1x4HE & 1x12HE) opgebouwd. Nadeel daarvan is weer dat je in de praktijk met het 4HE rackje maar 1 preamp benut (in mijn geval de Triaxis) en mis je dus de andere preamps (Soldano, CAE etc.). Het grote rack zelf komt mijn kamer meestal niet uit vanwege het gesjouw en extra werk.

Line6 valt i.m.o. met name op de cleane geluiden door de mand. Toch weet de gitarist Joost Vergoossen met een Variax + Vetta II waanzinnige sounds uit zijn set te halen (is nou ook wel weer een begenadigd gitarist).

Dus als er dan een waardige opvolger komt in de vorm van een Axe-Fx die betere en meer dynamische amp modellen biedt, dan is het logisch dat veel mensen geinteresseerd raken. Ik ben dan ook zeer benieuwd maar zit ook met de mogelijkheid tot uitproberen bij een dealer. Die aangeboden demo dag zou dan ook erg leuk zijn.

morris
16 februari 2009, 22:56
Yep, helemaal met Yoeri eens, ik word ook vrij moe van mensen die claimen hun Dr.Z, 1959 Plexi enz. te hebben weggedaan ten faveure van de AxeFX. Als dat dan al waar zou zijn, waren deze amps in the first place niet aan hen besteed.
Helaas is de invloed van sommige internationale forums (HRI in het bijzonder) vaak te veel groot en zijn forumleden nauwelijks gehinderd door enige vorm van hands-on ervaring of kennis/capaciteiten. Koppel daaraan het kuddegedrag en enkele self-proclaimed hero's die de AxeFX kopen (lees: krijgen) en ziedaar, de hype is geboren.

Je moet dit ding zien als een super POD, zonder de latency, met een goede amp feel, en met een goed geluid waar ook een doorsnee PA man een coherente mix mee kan maken. Allen zaken waarmee Line 6 genadeloos door de mand valt, tenzij je sec. gitaarmuziek maakt zonder toetsen en zang en Joost Vergoossen heet. De AxeFX is gemaakt door iemand met een goed stel oren aan zijn hoofd. De FX sectie is ontzettend goed. Kwalitiatief tussen GForce en Eventide in. Nadeel is inderdaad de tweakgevoeligheid. Geen idee hoe me dat gaat bevallen ;-) Ik ga hem in ieder geval met een in-ear systeem gebruiken, puur als alternatief voor mijn grote set. Omdat wij met een vaste mixer werken en éénieder en volledige eigen mix kan krijgen op de inear, kan ik me voorstellen dat ik straks niet anders meer wil ;) We shall see!

Mocht er een keer een rackmeeting komen, neem ik het ding graag mee. Maar als mijn CAE setup ook mee mag, weet ik het eindoordeel al :):)

Morris

hole
17 februari 2009, 07:43
. Maar als mijn CAE setup ook mee mag,

Mwaaa. dat mag wel hoor :D

Raffie
17 februari 2009, 07:48
Ik heb ook al veel posts gevolgd over de Axe-fx en in 't begin zelfs op 't punt te staan om er eentje te kopen. 't wakkert inderdaad veel nieuwschierigheid op en we zijn allemaal benieuwd naar de nieuwste snufjes en hoe ze klinken. Ik ben nu nog steeds erg tevreden met mijn geluid (Rocktron Prophesy en Velocity Valve Eindtrap) en zolang dat zo blijft ik hierbij. Op een gegeven moment moet je gewoon tevreden zijn. Voor mijn setup was de speakercab de missing link , heb een genz-benz G-flex 212 aangeschaft en die heeft het geluid echt mooi open doen bloeien. In hoeverre dat je mooi openbloeien kunt gebruiken als term als je metal speelt ;-)

Raf

ps : het blijft wel fijn leesvoer al die posts ...

Chiel
17 februari 2009, 09:05
Als de Axe FX inderdaad kan wat ik er nu van lees en hoor, ben ik er vooral in geïnteresseerd vanwege de grote compactheid. Voorheen had ik altijd alles in de vrachtwagen staan, maar nu gaat dat niet meer op voor de kleine en middelgrote gigs. Bij grote optredens pak ik m'n rack met CAE 3+, VHT en BagEnds/PL cab, maar voor de overige gigs mijn setup met Hook-top of Studiotone. Wanneer ik alles zelf mee moet nemen is het altijd een hels karwei om alles in mijn autootje te krijgen en dus zou een Axe FX een welkome aanvulling zijn :). Bovendien is het afstellen van het zaal geluid stukken eenvoudiger met een Axe FX als met een amp/speaker setup (om nog maar te zwijgen over podiumgeluid).

Ongetwijfeld is het lekkerder en leuker spelen met losse pedalen en een rack/top, maar voor een aantal gevallen zou ik best met een alles in één unit kunnen leven. Het zal voor mij ook geen vervanging zijn van, maar een aanvulling op.

In het verleden heb ik al een Pod XT, Bogner/Line6, Switchblade uitgechecked wat mij allemaal niet echt beviel. Ik denk dus dat ik de gok maar ga nemen. Who knows.

MSNL
17 februari 2009, 12:10
Ik zal ook nooit de buizenamps wegdoen en zoals morris ook aangeeft denk ik niet dat de axeFx zijn rack met CAE zal verslaan.
Maar bij mijn coverband spelen we enkel met in-ears en ook geen speaker meer op het podium. De echte gitaarstack feel is er zowiezo al niet.
Misschien dat mijn set met Soldano/MesaBoogie/VHT over speakersimulator op mijn oren en in de zaal nog net iets beter zal klinken, maar als de AxeFx een goede feel heeft (line6 minpunt) en het geluid is min of meer vergelijkbaar, ben ik met de AxeFx nog iets flexibelere en veel compacter.
Nadeel is dat je dit eigenlijk alleen weet als je hem een tijdje in gebruik hebt.
Dus heb ik de keuze: aanschaffen en 'afwachten' hoe het gaat bevallen of dit soort discussies blijven lezen en trouw aan mijn buizen rack blijven.

prinspatrick
18 februari 2009, 13:40
Ik zal ook nooit de buizenamps wegdoen en zoals morris ook aangeeft denk ik niet dat de axeFx zijn rack met CAE zal verslaan.
Maar bij mijn coverband spelen we enkel met in-ears en ook geen speaker meer op het podium. De echte gitaarstack feel is er zowiezo al niet.
Misschien dat mijn set met Soldano/MesaBoogie/VHT over speakersimulator op mijn oren en in de zaal nog net iets beter zal klinken, maar als de AxeFx een goede feel heeft (line6 minpunt) en het geluid is min of meer vergelijkbaar, ben ik met de AxeFx nog iets flexibelere en veel compacter.
Nadeel is dat je dit eigenlijk alleen weet als je hem een tijdje in gebruik hebt.
Dus heb ik de keuze: aanschaffen en 'afwachten' hoe het gaat bevallen of dit soort discussies blijven lezen en trouw aan mijn buizen rack blijven.

Zeker niks fout met een analoge setup met lampenversterker. maar als je inderdaad op inear speelt dan telt het belangrijkste argument voor de meeste gitaristen al niet meer, nl. de feel van een echte versterker op het podium (Alhoewel daar onmiddellijk moet bijverteld worden dat de axe-fx met versterker en box echt echt klinkt!).

Als je eenmaal dus niet meer de live-sound op het podium kan/moet hebben, dan is de axe-fx inderdaad wel HET apparaat.

Enig minpunt: bediening is niet zo eenvoudig als een analoge of Line6 setup. kan ook niet met al de mogelijkheden.

Of het beter klinkt dan een analoge set is betwistbaar. Dat het VEEEEL beter klinkt en vooral AANVOELT dan line6 fisher price (ik weet waarover ik praat, heb zelf vetta gehad en nog steed pod-xt in het bezit) is een feit.

Ben nu zelf al 1 1/2 jaar in het bezit van een Axe-FX, en nog steeds veruit mijn beste aankoop ooit!

even ter zijde: een axe-fx is live niks zonder footcontroller. ik heb net een Liquid-Foot Pro Midi Foot Controller gekocht. Onvoorstelbaar wat dat ding allemaal kan. (http://www.liquid-foot.com/HOME.html)
(daarom: rocktron all access te koop)

morris
18 februari 2009, 20:00
even ter zijde: een axe-fx is live niks zonder footcontroller. ik heb net een Liquid-Foot Pro Midi Foot Controller gekocht. Onvoorstelbaar wat dat ding allemaal kan. (http://www.liquid-foot.com/HOME.html)
(daarom: rocktron all access te koop)

Mag ik vragen waarom je nu al je AA verruilt voor de LF, en niet wacht op de aangekondigde Fractal controller? De AA is qua formaat en aantal PC's en CC's toch ook niet de minste. Wat voegt die LF voor jou toe dat je deze overstap nu maakt?

Morris

prinspatrick
19 februari 2009, 10:30
Mag ik vragen waarom je nu al je AA verruilt voor de LF, en niet wacht op de aangekondigde Fractal controller? De AA is qua formaat en aantal PC's en CC's toch ook niet de minste. Wat voegt die LF voor jou toe dat je deze overstap nu maakt?

Morris

In eerste instantie was ik ook op de Fractal Controller aan het wachten.

Maar, die werd al aangekondigd vanaf september 2008 en blijkbaar ligt het helemaal stil met het ontwerp. Wie weet wanneer hij uitkomt?

The LF is helaas niet zo eenvoudig te krijgen hier, maar toen kwam er een unieke gelegenheid om die 2de hands te kopen in de USA tegen een prijs waar de Fractal niet tegen opkan en zelfs de AA niet.

Komt daarbij dat de LF veel meer mogelijkheden en IA's heeft dan al de andere footcontrollers.

Volgens mij op dit moment veruit de beste controller.

prinspatrick
19 februari 2009, 11:28
om maar enkele mogelijkheden op te noemen:

6 PC (blauwe LEDS)
4 banken (pages) van elk 16 IA (niks/rood/groen LED = bypass/off/on)

elke IA kan 20 commando's ON en 20 commando's OFF sturen

commando's zijn: note off, note on, pressure, controller change, program change, special or sysex.

special is: linked, grouped, step-thru en clone

elke PC kan 10 overrides doen van IA's

uiteraard 7-pin midi voor met één kabel midi IN, midi OUT en stroomvoorziening te krijgen.

ik kan me eigenlijk niets indenken wat het toestel niet kan.

Hier trouwens een foto
http://voes.be/pictures/setup/axe-fx/05bis.jpg

Chiel
19 februari 2009, 11:51
ik kan me eigenlijk niets indenken wat het toestel niet kan.

Uuuh, een lekkere Espresso zetten :crazyhappy:.

Yek1
19 februari 2009, 12:30
Volgens mij op dit moment veruit de beste controller.

Prima controller die LF, en ben niet uit op een welles/nietes-spelletje, maar nee, qua features toch echt de mindere t.o.v. de Gordius (Big) Little Giant. Zie andere thread.

prinspatrick
19 februari 2009, 12:45
Prima controller die LF, en ben niet uit op een welles/nietes-spelletje, maar nee, qua features toch echt de mindere t.o.v. de Gordius (Big) Little Giant. Zie andere thread.

idd, de little giant is ook heel goed.
Probleem is dat hij nogal little is :)
Dan liever een uit de kluiten gewassen pedaal met voldoende overzicht.

hole
19 februari 2009, 13:08
Vormgeving van de LF + features van de Gordius =
ULTIMATE MIDI CONTROLLER

(op de Behringer FCB1010 na natuurlijk, maar dat spreekt voor zich ;) )

tnijland
19 februari 2009, 20:21
Mooi fusspedaal !!!!

Harm
19 februari 2009, 20:34
......

ik kan me eigenlijk niets indenken wat het toestel niet kan.

Hier trouwens een foto
......

Wat doe ik onder jouw s11? :D

Harm

tnijland
19 februari 2009, 22:31
By the way, hoe klinken de nieuwe CAE preamp sounds. Vergelijkbaar of een beetje als...

morris
22 februari 2009, 01:08
Vanmiddag is hij aangekomen. Ik moet zeggen, ik ben een beetje overrompeld door de tweakability van dit ding, maar ooohhh wat klinkt dit goed!
Je moet het echt zien alsof je in de controlroom van de studio zit te spelen/luisteren naar een miked setup. Ik heb tot nog toe alleen maar wat met de presets zitten spelen, maar wat me opvalt is dat het ding een eigen sound heeft. Als je bij Line 6 bijvoorbeeld een ander model amp pakt klinkt het meteen een hele slag anders qua frequentie en feel. Dit ding voelt constant en klinkt met alle instellingen zeer gebalanceerd. De feel is fenomenaal. 100% direct en geen vertraging, en de amps klinken zeer overtuigend. Zelfs mijn favoriete mike (Royer 121) zit er in!

Dan maar geen carnaval morgen...

;-)
Morris

Chiel
22 februari 2009, 05:07
Damn... als ik het zo lees weet ik al een bestemming voor mijn carnavals gage van aankomende dagen...

tnijland
22 februari 2009, 10:20
Uiteraard verwachten we binnenkort een uitgebreide review ;-)

Heb de de Axe-Fx "standard" of de "ultra" versie gekocht?

skyth
23 februari 2009, 19:10
Ja we zijn benieuwd wat je er van vindt Morris... :)

Analie-G
24 februari 2009, 13:47
Vanmiddag is hij aangekomen. Ik moet zeggen, ik ben een beetje overrompeld door de tweakability van dit ding, maar ooohhh wat klinkt dit goed!
Je moet het echt zien alsof je in de controlroom van de studio zit te spelen/luisteren naar een miked setup. Ik heb tot nog toe alleen maar wat met de presets zitten spelen, maar wat me opvalt is dat het ding een eigen sound heeft. Als je bij Line 6 bijvoorbeeld een ander model amp pakt klinkt het meteen een hele slag anders qua frequentie en feel. Dit ding voelt constant en klinkt met alle instellingen zeer gebalanceerd. De feel is fenomenaal. 100% direct en geen vertraging, en de amps klinken zeer overtuigend. Zelfs mijn favoriete mike (Royer 121) zit er in!

Dan maar geen carnaval morgen...

;-)
Morris

En ik ben bang dat dit nog maar het begin is van je enthousiasme Morris....als je dieper en dieper erin duikt voornamelijk met de speaker impulses ...hahahah heel veel plezier....ben benieuwd hoe je er over een jaar tegenaan kijkt en wat je allemaal nog live gebruikt.....:)
A

morris
26 februari 2009, 00:47
Hey mannen, ik heb even niet veel te melden, behalve:

:o

Ik ben naarstig aan het tweaken om mezelf vertrouwd te maken met de Axe (Ultra), maar ik moet zeggen dat de interface erg meevalt. Alles werkt vrij intuïtief en logisch. Het is ook fun! Ik moet eerst even mijn set 'roadready' maken, daarna beloof ik wat clipjes van sounds te maken.
Ik ben nu mijn geluiden aan het instellen door te testen met CD opnames zonder gitaar. Je draait dan toch een geluid in wat meer op de mix/band gebaseerd is dan dat je zou doen als je alleen zo wat zit te pielen. Blijft uiteraard de vraag hoe het over PA gaat klinken. De final bias maak ik met mijn in ears, denk ik. De PA wordt toch getuned op de locatie. De CAE sound zit er (zeker met de OD 100 eindtrap simulatie) absoluut in! Sterker nog, ik ben nu alle sounds met deze amp aan het opbouwen, want dit voelt het meest vertrouwd en komt echt waanzinnig in de buurt t.o.v het luisteren naar een gemikete 3+. Andere super sounds: de Eggie 20, Marshall Plexi en Brown, Uberschall, XTC en de Powerball.

Als Line 6 deze gast niet snel uitkoopt, is dit heel erg dom. Tenzij men zich bewust alleen op entry level wil richten.

Morris

prinspatrick
2 maart 2009, 20:36
Misschien kan ik jullie niet overtuigen, maar Dweezil Zappa is wel degelijk overtuigd van de mogelijkheden van de Ultra.

Hij gebruikt die rechtstreeks, zonder versterker en box dus.

dit was zijn vorig rackje:

http://www.lectronx.com/zappa/

dit is zijn nieuw rack dat alles vervangt:

http://axefxwiki.guitarlogic.org/images/0/03/Ultra.jpg

Alles te volgen op het forum:

http://fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=272&hilit=Dweezil&start=140

Dweezil speelt Live Eruption met de Ultra:

www.fractalaudio.com/Documents/Eruption.mp3

morris
2 maart 2009, 22:47
dit is zijn nieuw rack dat alles vervangt:


Nou, misschien even nuanceren, dit rack zal worden gebruikt voor buitenlandse tours. Het wordt te kostbaar om zijn normale rack steeds te laten overvliegen, en hierin heeft hij een prima alternatief i.c.m. in-ear.
Wel cool inderdaad dat hij de moeite neemt om op het forum te posten.

Morris

interessander
2 maart 2009, 23:15
Als Line 6 deze gast niet snel uitkoopt, is dit heel erg dom. Tenzij men zich bewust alleen op entry level wil richten.

Morris

Dit vind ik een interessante kwestie. Zeker gezien het feit dat Line6 de X2 wireless technologie heeft overgenomen, ook een soort van 'instant hit' van een volgens mij klein bedrijfje.
Zelfde zie je met Peavey en Revalver, laatst kwam ik Glab midi switchers tegen die Randall in de US op de markt brengt, zo spaar je een hoop uit aan R&D natuurlijk.

paulusdeBKB
3 maart 2009, 12:34
Waarom zou Line6 deze kerel moeten uitkopen? Wat de AxeFX als apparaat kan, is fantastisch maar niet onbegrijpelijk of onnavolgbaar. De AxeFX is een superapparaat met een hoog prijspunt, Line6 maakt superapparaten op hun veel lagere prijspunt. Ik denk dat Line6 vooral een andere marktanalyse heeft gemaakt: hun doelgroep zit in het <1000 $ segment. Waarschijnlijk dachten ze dat de markt voor $1500+ vooral bestaat uit diehard tonefreaks die toch voor de buizenmojo gaan, en die voor effecten bij Lexicon, TC Electronics Eventide shoppen (wat grotendeels ook zo is).

prinspatrick
3 maart 2009, 21:53
Waarom zou Line6 deze kerel moeten uitkopen? Wat de AxeFX als apparaat kan, is fantastisch maar niet onbegrijpelijk of onnavolgbaar. De AxeFX is een superapparaat met een hoog prijspunt, Line6 maakt superapparaten op hun veel lagere prijspunt. Ik denk dat Line6 vooral een andere marktanalyse heeft gemaakt: hun doelgroep zit in het <1000 $ segment. Waarschijnlijk dachten ze dat de markt voor $1500+ vooral bestaat uit diehard tonefreaks die toch voor de buizenmojo gaan, en die voor effecten bij Lexicon, TC Electronics Eventide shoppen (wat grotendeels ook zo is).

Helemaal met je eens. Line6 en Boss (en alle andere) hebben idd de doelgroep < 1000$ als uitgangspunt genomen. hierdoor ben je uiteraard beperkt.

Axe-Fx heeft een ander uitgangspunt. Beste kwaliteit, kost wat kost. En uiteraard heeft dat zijn prijs!

morris
3 maart 2009, 23:23
Klopt uiteraard, dat is ook wat ik bedoelde met Tenzij men zich bewust alleen op entry level wil richten.
Echter, als ik kijk naar een Vetta II, ga je ook al richting de 1700/1800. Stel daar een AxeFX standaard met een stereo eindtrapje (evt. full range) en een 2x12 tegenover en dan moet je toch ook voor 300/400 euro meer klaar zijn. Ik wist het wel. Maar goed, dan ga je toch al snel over het budget van een gemiddelde Line6 klant. Bovendien is de AxeFX wat minder toegankelijk dan Line6.

paulusdeBKB
4 maart 2009, 13:20
Klopt uiteraard, dat is ook wat ik bedoelde met Tenzij men zich bewust alleen op entry level wil richten.
Echter, als ik kijk naar een Vetta II, ga je ook al richting de 1700/1800. Stel daar een AxeFX standaard met een stereo eindtrapje (evt. full range) en een 2x12 tegenover en dan moet je toch ook voor 300/400 euro meer klaar zijn. Ik wist het wel. Maar goed, dan ga je toch al snel over het budget van een gemiddelde Line6 klant. Bovendien is de AxeFX wat minder toegankelijk dan Line6.

Hmm, waarom vergelijk je de AxeFX nou met de Vetta? De PodX3PRO is de rechtstreekse 'concurrent' en die kost 659 euro. Da's bijna 1000 euro minder dan de AxeFX Standard. Daar komt nog bij dat de PodX3PRO het Variax-trucje kent, waardoor je voor je 'gitaargeluid' voor het eerst 1 geïntegreerde preset kunt maken, van rechtstreeks onder je snaren tot aan de input van de eindtrap.

Ik heb ze allebei niet geprobeerd. De AxeFX klinkt waanzinnig, wat ik er zo online aan sound samples van heb gehoord. Maar de sound samples van de PodX3PRO klinken ook niet onaardig. Jammer dat je ze nergens naast elkaar kunt horen.

hole
4 maart 2009, 13:23
Bij Morris thuis kun je wel een Axe-fx en een PodXT a/b-en :D

paulusdeBKB
4 maart 2009, 13:31
;) Morris, we komen eraan!

Zijn de PodX3Pro en de PodXT van binnen eigenlijk hetzelfde? Nee toch?

Rinze
4 maart 2009, 13:39
Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is iets wat ik in de test van de Axe FX in de Gitarre & Bass heb gelezen, nl. dat de processor van de Axe FX veel sneller is dan die in de Line 6 spullen. De gegevens staan me zo niet meer precies bij maar in het Line 6 spul zitten in verhouding erg trage processoren. Ik kan me voorstellen dat dat de mogelijkheden nogal beperkt terwijl een wat snellere processor toch niet zoveel meer hoeft te kosten? Het gaat sowieso in beide gevallen niet echt om super high end spul qua rekenkracht als je naar de specs kijkt.

Wat ik van de Axe FX heb gehoord aan samples klinkt erg goed trouwens. Jammer dat ik zoiets niet kan betalen :dontgeti:

morris
4 maart 2009, 13:40
Hmm, waarom vergelijk je de AxeFX nou met de Vetta?
Puur prijstechisch vergelijk ik ze, want daar ging de discussie over.



De PodX3PRO is de rechtstreekse 'concurrent' en die kost 659 euro. Da's bijna 1000 euro minder dan de AxeFX Standard.
Die vergelijking gaat mank, op basis van prijs, geluid, pure processorkracht en deep editing mogelijkheden. Je gaat een Eventide toch ook niet met een Pod vergelijken? Eventide (eclipse) en AxeFX liggen wel ongeveer in dezelfde league naar mijn mening. (ik vind de Axe voor 80% bij de Eclipse in de buurt komen)[/quote]



Daar komt nog bij dat de PodX3PRO het Variax-trucje kent, waardoor je voor je 'gitaargeluid' voor het eerst 1 geïntegreerde preset kunt maken, van rechtstreeks onder je snaren tot aan de input van de eindtrap.

Da's inderdaad wel een leuk truucje, maar de AxeFX kent ook wel een paar truucjes die de Pod niet kent. Het is maar net de vraag waar je belang aan hecht. En ik zie nog altijd meer strats/LP's dan variax gitaren (gelukkig) ;)

Maar nogmaals, dat was allemaal niet de discussie: ik wil alleen maar aangeven dat iemand die richting de 2k te besteden heeft en een Vetta overweegt, er verstandig aan zou doen om een alternatief te overwegen...


Ik heb ze allebei niet geprobeerd. De AxeFX klinkt waanzinnig, wat ik er zo online aan sound samples van heb gehoord. Maar de sound samples van de PodX3PRO klinken ook niet onaardig. Jammer dat je ze nergens naast elkaar kunt horen.

Wellicht een open deur: maar soundclips zeggen helemaal niets. Ik heb zowel van de Pod als de AxeFX goede en bagger clipjes gehoord.

0,02
Morris

LordRiffenstein
4 maart 2009, 14:45
(ik vind de Axe voor 80% bij de Eclipse in de buurt komen)

Je bedoelt die Eclipse, die je verkocht hebt?? :seriousf::seriousf:

morris
4 maart 2009, 15:15
Je bedoelt die Eclipse, die je verkocht hebt?? :seriousf::seriousf:

Yep, want daar zaten geen amps in :crazyhappy:
OPOSH dat Eventide spul, dan nog liever een line 6 :sssh:

;)

paulusdeBKB
4 maart 2009, 15:41
Puur prijstechisch vergelijk ik ze, want daar ging de discussie over.
Jamaarjamaar! Zo ken ik er ook nog wel een: je gaat een Porsche 911 toch ook niet vergelijken met een Volvo vrachtwagen om aan te geven dat de Volvo maar een sloom bakkie is, ook al zijn ze qua prijs vergelijkbaar? (ik weet niet of dat zo is hoor)


...ik wil alleen maar aangeven dat iemand die richting de 2k te besteden heeft en een Vetta overweegt, er verstandig aan zou doen om een alternatief te overwegen...


Wellicht een open deur: maar soundclips zeggen helemaal niets. Ik heb zowel van de Pod als de AxeFX goede en bagger clipjes gehoord.
Morris

Opmerking 2 en 3, daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Maarre, weet jij toevallig of de PODx3 dezelfde guts heeft als de POD XT?

morris
4 maart 2009, 18:36
Jamaarjamaar! Zo ken ik er ook nog wel een: je gaat een Porsche 911 toch ook niet vergelijken met een Volvo vrachtwagen om aan te geven dat de Volvo maar een sloom bakkie is, ook al zijn ze qua prijs vergelijkbaar? (ik weet niet of dat zo is hoor)

Nou, dat lijkt me wel een hele vreemde analogie in deze context. Behalve dat ze wielen en een stuur hebben, houdt de gelijkenis verder wel op denk ik. We hebben het hier over all-in-one gitaarversterkers, die zich baseren op -voor gitaar- onconventionele technologie. Beiden pretenderen alles te bieden vanaf gitaarkabel t/m speaker/microfoon, en alles wat er in die keten tussen zit. Beiden zitten in een relatief gelijke prijsklasse en spreken met name gitaristen aan die een complete oplossing zoeken, inclusief direct to desk mogelijkheden. De overeenkomsten lijken me evident, toch??


Opmerking 2 en 3, daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Maarre, weet jij toevallig of de PODx3 dezelfde guts heeft als de POD XT?
Nee, de x3 is de opvolger van de XT.

Morris

tnijland
4 maart 2009, 21:21
Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is iets wat ik in de test van de Axe FX in de Gitarre & Bass heb gelezen, nl. dat de processor van de Axe FX veel sneller is dan die in de Line 6 spullen. De gegevens staan me zo niet meer precies bij maar in het Line 6 spul zitten in verhouding erg trage processoren. Ik kan me voorstellen dat dat de mogelijkheden nogal beperkt terwijl een wat snellere processor toch niet zoveel meer hoeft te kosten? Het gaat sowieso in beide gevallen niet echt om super high end spul qua rekenkracht als je naar de specs kijkt.

Volgens mij doet Axe-Fx wel wat meer dan alleen de extra rekenkracht inzetten. Kijk maar naar de Amplitube of Guitar Rig VST plugins. Deze hebben alle rekenkracht die beschikbaar is maar zitten volgens mij niet op het "sound en guitar feel" niveau als de Axe-Fx...

paulusdeBKB
5 maart 2009, 17:50
Op het gevaar af twee 'waarom zijn de bananen krom'-vragen te stellen:

- Hebben de AxeFX bezitters alhier hem ge-A/B'd met Guitar Rig 3 of Amplitube (of een andere software modeler)? En...?

- Is het iemand duidelijk WAAROM de AxeFX beter klinkt dan computer based modelers? Heeft Fractal Audio een andere werkwijze of komt het puur door de dedicated hardware?

prinspatrick
5 maart 2009, 19:25
Op het gevaar af twee 'waarom zijn de bananen krom'-vragen te stellen:

- Is het iemand duidelijk WAAROM de AxeFX beter klinkt dan computer based modelers? Heeft Fractal Audio een andere werkwijze of komt het puur door de dedicated hardware?

beiden. cliff (uitvinder van de axe-fx) is helemaal vanaf 0 moeten beginnen (zoals trouwens elke modeler-company) en heeft blijkbaar betere algoritmes. en de hardware is ook van de bovenste plank (snelste processor, beste D/A en A/D convertors)

:punk:

morris
6 maart 2009, 00:15
@ Paulus : ik heb alle mogelijke softwarematige modelers, maar ook hiervoor geldt, laat maar zitten ;-)

@ PrinsPatrick: Jij als ervaren gebruiker kan me vast wel helpen...
Ik vind het lastig om een goede balans te vinden tussen de sounds die ik maak op mijn studio monitors (Tannoy en Adam) en mijn In Ear set (Maysonic 2-weg). Op de IEM en overigens ook andere headphones zijn de geluiden wat meer harsh dan op de studiomonitors. Ik heb mezelf een mix gemaakt van wat bandopnames, maar dan zonder gitaar, en daar mijn geluiden op gemaakt.
Dat klinkt op de monitors fantastisch (zowel hard en zacht), maar maar met headphones neigt het naar teveel hoog/harsh geluid. Aangezien ik dit weekend de Axe FX de live doop ga geven (direct, zonder cabs en IEM), vraag ik mij af of ik voor live toch wat minder mid/hoog moet instellen... heb jij hier ervaring mee? Ik heb het liefst een lekkere sound op mijn IEM, maar dat betekent dat ik rigoureus zal gaan moeten tweaken/EQ-en....
Elke hulp is welkom!

Morris

Analie-G
6 maart 2009, 01:22
@ Paulus : ik heb alle mogelijke softwarematige modelers, maar ook hiervoor geldt, laat maar zitten ;-)

@ PrinsPatrick: Jij als ervaren gebruiker kan me vast wel helpen...
Ik vind het lastig om een goede balans te vinden tussen de sounds die ik maak op mijn studio monitors (Tannoy en Adam) en mijn In Ear set (Maysonic 2-weg). Op de IEM en overigens ook andere headphones zijn de geluiden wat meer harsh dan op de studiomonitors. Ik heb mezelf een mix gemaakt van wat bandopnames, maar dan zonder gitaar, en daar mijn geluiden op gemaakt.
Dat klinkt op de monitors fantastisch (zowel hard en zacht), maar maar met headphones neigt het naar teveel hoog/harsh geluid. Aangezien ik dit weekend de Axe FX de live doop ga geven (direct, zonder cabs en IEM), vraag ik mij af of ik voor live toch wat minder mid/hoog moet instellen... heb jij hier ervaring mee? Ik heb het liefst een lekkere sound op mijn IEM, maar dat betekent dat ik rigoureus zal gaan moeten tweaken/EQ-en....
Elke hulp is welkom!

Morris


Ik ken dat verhaal ..bij mij ook veel hoog en beetje scherp ...komt door mijn koptelefoon....toen ik een hele dure van Sennheiser had was het super.....
Als het door je studio monitoren goed klinkt met de cd background , dan is het ok !

Oplossing:
Stuur output 1 naar je IEM en pas je GLOBAL EQ voor output 1 aan dat het minder harsh gaat klinken terwijl output 2 (XLR) direct naar je mixer gaat ....

Hopelijk helpt het,
Anand

Rinze
6 maart 2009, 07:28
Ik heb maar een Vox Tonelab :( maar mijn ervaring is ook dat als het op mijn monitors of hifi goed klinkt er dan met de koptelefoons toch een vervelend mid-hoog randje in zit. Een soort knars, je dankt dan toch he, er is iets niet helemaal goed. Het gekke is dat ik dat vroeger met gewone opnames niet had, zal dus misschien toch wel iets van het modellinggebeuren zijn.

Ben blij dat jullie met die dure shit het ook hebben :soinnocent:...

prinspatrick
6 maart 2009, 07:33
Ik ken dat verhaal ..bij mij ook veel hoog en beetje scherp ...komt door mijn koptelefoon....toen ik een hele dure van Sennheiser had was het super.....
Als het door je studio monitoren goed klinkt met de cd background , dan is het ok !

Oplossing:
Stuur output 1 naar je IEM en pas je GLOBAL EQ voor output 1 aan dat het minder harsh gaat klinken terwijl output 2 (XLR) direct naar je mixer gaat ....

Hopelijk helpt het,
Anand

Uit inears hetzelfde fantastisch geluid krijgen als je studiomonitors of FOH heb ik al lang opgegeven.

Voor mij geldt trouwens enkel het geluid FOH, wat de mensen horen.

morris
6 maart 2009, 10:16
Ik ken dat verhaal ..bij mij ook veel hoog en beetje scherp ...komt door mijn koptelefoon....toen ik een hele dure van Sennheiser had was het super.....
Als het door je studio monitoren goed klinkt met de cd background , dan is het ok !

Oplossing:
Stuur output 1 naar je IEM en pas je GLOBAL EQ voor output 1 aan dat het minder harsh gaat klinken terwijl output 2 (XLR) direct naar je mixer gaat ....

Hopelijk helpt het,
Anand

Dat is inderdaad een zeer goede tip! Ga ik straks eens proberen. Die output 2/FX send; geeft die automatisch hetzelfde signaal weer als output 1? Of moet ik die apart routen of ergens een FX send blokje zetten?

Morris

Chiel
6 maart 2009, 10:36
Ik vind het lastig om een goede balans te vinden tussen de sounds die ik maak op mijn studio monitors (Tannoy en Adam) en mijn In Ear set (Maysonic 2-weg).
Ik heb mijn gitaarsounds op een PA'tje gemaakt (zo'n mini HK audioset). Deze komt namelijk het dichtst bij de uiteindelijke klank die je straks ook onstage hebt. Deze tip heb ik van een erg goede toetsenist die verreweg de meest waanzinnige sounds heeft die ik tot nu toe live heb gehoord. Hij had altijd hetzelfde euvel. Thuis op Dynaudio en Genelec monitoren klonk het perfect (eveneens als op de in-ears) en in de zaal viel het uiteindelijk altijd weer een beetje tegen. Lang niet verkeerd hoor, maar ook niet in verhouding met wat je op de in-ears hoort.

Kortom; Ik maak de basis op mijn in-ears en studiomonitors, maar de final mix maak ik op een kleine PA. Ik merkte direct dat ik te weinig presence en mid's gebruikte en te veel laag. Houdt overigens wel in dat je je in-ear/monitor mix wel wat moet tweaken, maar het zaalgeluid is echt helemaal te gek!

prinspatrick
6 maart 2009, 11:08
Dat is inderdaad een zeer goede tip! Ga ik straks eens proberen. Die output 2/FX send; geeft die automatisch hetzelfde signaal weer als output 1? Of moet ik die apart routen of ergens een FX send blokje zetten?

Morris

bij de recentere firmware (vanaf 6.0 dacht ik?) kun je gewoonweg output1 kopiëren naar output2 in GLOBAL of I/O menu.

paulusdeBKB
6 maart 2009, 11:16
tipje van linksbuiten... Als je een fatsoenlijke outboard EQ hebt liggen, kun je die op de outputs voor je In Ear aansluiten als snel tweakbare Master EQ! Of je koopt voor een paar tientjes een Behringer Control Nano en je wijst 8 EQ parameters toe aan de encoders (via CC). Dan heb je in ieder geval ter plekke iets om aan te draaien op het podium. Kan toch handig zijn.

MSNL
7 maart 2009, 16:32
Kortom; Ik maak de basis op mijn in-ears en studiomonitors, maar de final mix maak ik op een kleine PA. Ik merkte direct dat ik te weinig presence en mid's gebruikte en te veel laag. Houdt overigens wel in dat je je in-ear/monitor mix wel wat moet tweaken, maar het zaalgeluid is echt helemaal te gek!

Ik heb juist het omgekeerde: De geluiden die ik op mijn studio monitors maak (KRK's) klinken op mijn in-ears (3-weg Ultimate ears) weer veel te dik, zonder echt door de monitor mix te prikken. Als ik het geluid zo aanpaste dat het op mijn oren echt lekker klonk, was het zaalgeluid te schel. Gebruik als oplossing nu een 31-bands grafische equalizer op mijn monitor mix.

Als met de AxeFX je inderdaad 2 mixen kan sturen en hier met een eq de toon kan aanpassen is dit wel helemaal te gek.
Weer een reden om ........ shit, ik krijg last van GAS!!!

Analie-G
7 maart 2009, 17:01
Ik heb juist het omgekeerde: De geluiden die ik op mijn studio monitors maak (KRK's) klinken op mijn in-ears (3-weg Ultimate ears) weer veel te dik, zonder echt door de monitor mix te prikken. Als ik het geluid zo aanpaste dat het op mijn oren echt lekker klonk, was het zaalgeluid te schel. Gebruik als oplossing nu een 31-bands grafische equalizer op mijn monitor mix.

Als met de AxeFX je inderdaad 2 mixen kan sturen en hier met een eq de toon kan aanpassen is dit wel helemaal te gek.
Weer een reden om ........ shit, ik krijg last van GAS!!!

En inderdaad , het KAN ....je hebt 2 sets van outputs en iedere output heeft zij eigen Global EQ waarmee je makkelijk de irritante frequenties snel weg kunt halen.....
Ik ben nu helemaal GAS vrij sinds de AXE.....oh alleen 1-2 gitaren er nog bij :)

skyth
13 maart 2009, 14:57
En inderdaad , het KAN ....je hebt 2 sets van outputs en iedere output heeft zij eigen Global EQ waarmee je makkelijk de irritante frequenties snel weg kunt halen.....
Ik ben nu helemaal GAS vrij sinds de AXE.....oh alleen 1-2 gitaren er nog bij :)

Anand, kan je niet ff een endorsement regelen met Fractal en dan meteen een aantal clinics/demo's geven? :)

Analie-G
13 maart 2009, 15:09
hahah,nee man, fractal heeft helemaal geen endorsers nodig.....en het internetmedium is je clinic / workshop plek ...zoveel info op fractal site met enkele hele goede clips (tussen de vele mindere clips) ! En daarnaast blijven het toch je vingers die het moeten doen......:metal:

nifo
14 maart 2009, 12:08
Niet geprobeerd, maar als je buizen wilt, moet je buizen kopen. Hoe goed een simulatie ook is, het zal nooit als echte buizen klinken. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet beter hoeft te klinken. Ik weet dat ik hiermee de toorn van vele puristen (wat ik zelf ook ben: defence ;)) op de hals haal, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat buizenversterkers per definitie de mooist klinkende versterkers zijn. Ik ben van mening dat dat wel zo is, maar ik kan me voorstellen dat er best mensen zijn die sommige modelling mooier vinden, en de techniek van transistor en modelling gaan hard vooruit. Die van buizen een stuk minder.

Als je dus de echte dynamiek van een buizenversterker wilt is er, denk ik, geen compromis. Een simulator simuleert iets anders en zal dus nooit zo goed klinken. Als ik Steve Vai nadoe klink ik nooit zo goed als hij, omdat hij zichzelf is en dus uniek. Daarom vind ik het idee van modelling een beetje krom. Ze proberen iets na te doen en dat lukt steeds beter. Maar je zult het nooit evenaren. Ik ben benieuwd wanneer er een modelling-producent een andere weg inslaat en iets unieks probeert met modelling. Iets dat je met buizen en/of transistor niet lukt. Of het dan nog naar gitaar zal klinken en of mensen het kopen is een ander verhaal....

Desalniettemin wil ik de Axe graag een keertje proberen. Maar ik geef je op n briefje dat mijn amp harder brult :rockon:

Ik kan me voorstellen dat je buizengeluid eerder accepteerd dan een moddeling Preamp. Je draait op een buizen amp aan je 3 a'4 delige toonregeling en je bent klaar. Mensen die niet met moddeling kunnen omgaan, blijven draaien aan de knopjes en eindigen gefrustreerd achter en geven vaak op.

Ik heb zelf Koch Multitone 100w buizen. Klinkt niet als een Fender twin , of een Marshall, of een Vox...... maar als een Koch.
Om verder te gaan dan een buizen amp heb ik een rackje met daarin een VHT GP3 preamp (buizen) en een VHT 2502 eindtrap (buizen) Mijn gitaar gaat naar een GTpro en heb de GP3 in de preamp Loop van de GTpro staan. Nou en dan heb je in principe alles wat je nodig hebt. (GP3 is trouwens midi schakelbaar)

Ik heb nooit negatieve reacties gekregen op mijn geluid en ben er ook over aan het denken om de Gtpro te vervangen door een AxeFx ultra, gewoon omdat de Axefx qua sound beter is.

Have fun!!

arjanb01
14 maart 2009, 13:00
En inderdaad , het KAN ....je hebt 2 sets van outputs en iedere output heeft zij eigen Global EQ waarmee je makkelijk de irritante frequenties snel weg kunt halen.....
Ik ben nu helemaal GAS vrij sinds de AXE.....oh alleen 1-2 gitaren er nog bij :)

Maar Anand, waarom doe je die Nik Huber weg??? Volgens mij een gitaar van
4K + en van 2008, dus vrij nieuw nog? Niet tevreden over de sound ? En welke 1-2 gitaren zou je er nog bij willen hebben ?

Liquid_Metal
14 maart 2009, 14:26
Ik kan me voorstellen dat je buizengeluid eerder accepteerd dan een moddeling Preamp. Je draait op een buizen amp aan je 3 a'4 delige toonregeling en je bent klaar. Mensen die niet met moddeling kunnen omgaan, blijven draaien aan de knopjes en eindigen gefrustreerd achter en geven vaak op.

Ik heb zelf Koch Multitone 100w buizen. Klinkt niet als een Fender twin , of een Marshall, of een Vox...... maar als een Koch.
Om verder te gaan dan een buizen amp heb ik een rackje met daarin een VHT GP3 preamp (buizen) en een VHT 2502 eindtrap (buizen) Mijn gitaar gaat naar een GTpro en heb de GP3 in de preamp Loop van de GTpro staan. Nou en dan heb je in principe alles wat je nodig hebt. (GP3 is trouwens midi schakelbaar)

Ik heb nooit negatieve reacties gekregen op mijn geluid en ben er ook over aan het denken om de Gtpro te vervangen door een AxeFx ultra, gewoon omdat de Axefx qua sound beter is.

Have fun!!

De hoogste 'trap' modelling die ik heb gehad was de Boss GT-8. Daar heb ik behoorlijk veel tijd in gestoken en ik kon mooie presets maken. Toch heb ik er nooit het geluid uit kunnen krijgen dat ik wilde. De amp die ik nu heb (Engl E530 en Peavey Classic 50/50) staat echt mijlen boven alle uit de GT-8 komende preamps.
De clips die ik van de Axe heb gehoord hebben zeker indruk op me gemaakt. Ik wil hem zeker ook proberen, maar voorlopig ga ik niet van de buizen af. Temeer omdat ik ze nog niet zo lang heb en er nog te trots op ben :cheerup:.

Analie-G
14 maart 2009, 14:49
Maar Anand, waarom doe je die Nik Huber weg??? Volgens mij een gitaar van
4K + en van 2008, dus vrij nieuw nog? Niet tevreden over de sound ? En welke 1-2 gitaren zou je er nog bij willen hebben ?

Ik doe em weg puur vanwege financiele redenen...hij is splinterniew en dus meer waard dan mijn 3 jaar oude Nik Huber Orca.........daarnaast is ie qua sound ook heel dicht bij mijn orca , alleen met de single coil als extra element....wel erg jammer, hij is supermooi, klinkt als een dijk maar goed....auto is naar de maan en die moet eerst vervangen worden....

arjanb01
14 maart 2009, 15:00
Ik doe em weg puur vanwege financiele redenen...hij is splinterniew en dus meer waard dan mijn 3 jaar oude Nik Huber Orca.........daarnaast is ie qua sound ook heel dicht bij mijn orca , alleen met de single coil als extra element....wel erg jammer, hij is supermooi, klinkt als een dijk maar goed....auto is naar de maan en die moet eerst vervangen worden....

Wat jammer zeg ! Blijven prijzige gitaartjes die snel in waarde dalen lijkt me.
Je hebt trouwens PM !

nifo
15 maart 2009, 12:14
De hoogste 'trap' modelling die ik heb gehad was de Boss GT-8. Daar heb ik behoorlijk veel tijd in gestoken en ik kon mooie presets maken. Toch heb ik er nooit het geluid uit kunnen krijgen dat ik wilde. De amp die ik nu heb (Engl E530 en Peavey Classic 50/50) staat echt mijlen boven alle uit de GT-8 komende preamps.
De clips die ik van de Axe heb gehoord hebben zeker indruk op me gemaakt. Ik wil hem zeker ook proberen, maar voorlopig ga ik niet van de buizen af. Temeer omdat ik ze nog niet zo lang heb en er nog te trots op ben :cheerup:.

Is zeker ook de beste keuze die je maakt. Ik gebruik de gtpro, omdat ik van daaruit veel mogelijk heden heb. Ik heb en VHT gp3 valvulator Preamp in de preamp loop van de gtpro staan en kan omdat de gp3 midi functies heeft op bright/fat/boost/fx/ en eq veel kanten op. De gtpro Dual pre-amping en de vele preamps komen ook alleen van pas als ik een preset nodig heb die ik niet op de gp3 geregeld krijg. Het ziet er zo uit:

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/53/l_9545f1bb8c9d455fba579b68f553b0cd.jpg

dml
16 maart 2009, 08:34
Is zeker ook de beste keuze die je maakt. Ik gebruik de gtpro, omdat ik van daaruit veel mogelijk heden heb. Ik heb en VHT gp3 valvulator Preamp in de preamp loop van de gtpro staan en kan omdat de gp3 midi functies heeft op bright/fat/boost/fx/ en eq veel kanten op. De gtpro Dual pre-amping en de vele preamps komen ook alleen van pas als ik een preset nodig heb die ik niet op de gp3 geregeld krijg. Het ziet er zo uit:

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/53/l_9545f1bb8c9d455fba579b68f553b0cd.jpg

Jij vindt de afname van dynamiek en toon door de GT-Pro acceptabel?

nifo
16 maart 2009, 13:15
Jij vindt de afname van dynamiek en toon door de GT-Pro acceptabel?

Is het niet zo dat elke toevoeging aan je signaal routing een beetje afbreuk is aan je eind geluid.
De gtpro doet dat ook, maar ik vind het acceptable voor Live optredens.
In de studio zou ik met deze set niet gaan zitten.

Wat is de afname in dynamiek en toon bij de Axefx in vergelijking met de gtpro?

tnijland
18 maart 2009, 19:54
Ik ben inmiddels eigenlijk wel benieuwd in de volgende topics:

- Hoe goed simuleert de Axe-Fx de CAE preamp 2e (Luke mod) en het 3e kanaal?
- Zit het mooie volle clean van mijn CAE3+ SE met Scott Henderson modificatie er in?
- Hoe goed is de Marshall vintage JMP sound (in vergelijking met Egnater SL)
- Hoe goed is de Marshall Marshall Super Lead sound (in vergelijking met Egnater SL2)
- Hoe goed is de Soldano sound (SP77 alike?)
- Hoe goed is de dual delay (i.v.g. met G-Force / Lexicon MPX G2)

Alvast bedankt voor de info!

Daemon
20 maart 2009, 15:17
Hoe was de vuurdoop op het podium geweest morris?

Mijn indruk over de axe fx naar aanleiding van alle posts/recordings die ik heb gehoord: zoiezo het beste wat uit is op modelling gebied en komt enorm dicht in de buurt van het buizengeluid & het grote voordeel is dat je hier relatief "makkelijk" erg goed klinkende opnames mee kunt maken.
Iedereen die weleens een buizenamp heeft opgenomen weet wat een *** karwei het is om dat goed te micen en op te nemen. Om nog maar te zwijgen over hoe het geluid alweer veranderd als bv 1 mic aangestoten wordt en van positie verandert, je na een dag terugkomt en door temperatuur verschillen etc je sound is veranderd etc etc.
Makkelijk toch als je bij dat ding alleen maar een kabel erin hoeft te pluggen en gelijk goed klinkt? Dan maar een geluid dat iets minder goed klinkt als een PERFECT gemicte buizen amp. Het gemak is ook wel een groot pluspunt van dit ding. Maybe bestel ik er ook wel 1 :P

Analie-G
20 maart 2009, 16:27
Hoi,
Ik weet niet zoveel van de amps die je graag wilt vergelijken ....ik neem aan dat je dat bedoelt door een bijv een eindtrap + 4x12 kast.....

AXE blinkt uit als daarnaast je een opgenomen buizen top + box + mic door een bijv studio monitor beluisterd of heel simpel door je pc speakers....

Daarnaast is de AXE super om echt je eigen geluiden te creeeren ipv na te willen boosten hoe bepaalde top gaat klinken....

Ik heb hier een link met een preset : overdrive + cab + reverb wat ik voor meerdere nummers gebruik...daarmee heb ik Still Got The Blues gespeeld dus NIET de sound van Gary Moore te willen kopieren alleen zijn spel & feel....

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=796465

Het is ook gepost onder recording....
Wat ik van Morris gelezen heb , was dat ie onder de indruk was....:)
:lp:

hugo
21 maart 2009, 12:04
is dat de axe-fx? zoja dan moet ik snel zo unit gaan bestellen.

super netjes gespeeld trouwens

Analie-G
21 maart 2009, 12:32
is dat de axe-fx? zoja dan moet ik snel zo unit gaan bestellen.

super netjes gespeeld trouwens

Yep , dus wat ga je halen : Ultra of de standaard ?
Thanks , heb mijn best gedaan en zere vingers aan overgehouden ...:)

arjanb01
21 maart 2009, 15:45
;)
Hoe was de vuurdoop op het podium geweest morris?

Mijn indruk over de axe fx naar aanleiding van alle posts/recordings die ik heb gehoord: zoiezo het beste wat uit is op modelling gebied en komt enorm dicht in de buurt van het buizengeluid & het grote voordeel is dat je hier relatief "makkelijk" erg goed klinkende opnames mee kunt maken.
Iedereen die weleens een buizenamp heeft opgenomen weet wat een *** karwei het is om dat goed te micen en op te nemen. Om nog maar te zwijgen over hoe het geluid alweer veranderd als bv 1 mic aangestoten wordt en van positie verandert, je na een dag terugkomt en door temperatuur verschillen etc je sound is veranderd etc etc.
Makkelijk toch als je bij dat ding alleen maar een kabel erin hoeft te pluggen en gelijk goed klinkt? Dan maar een geluid dat iets minder goed klinkt als een PERFECT gemicte buizen amp. Het gemak is ook wel een groot pluspunt van dit ding. Maybe bestel ik er ook wel 1 :P

Na de soundclips van Anand te hebben beluisterd, wat zondermeer goede opnames zijn, zou ik hem niet overwegen te kopen. Temeer omdat ik nooit studiowerk doe, maar ook omdat ik toch de feel van een buizenamp (nog steeds) mis. Het klinkt allemaal netjes en gepolijst, maar het is het nog steeds niet voor mij....
Vergelijk het met vinyl en cd en jullie weten wat ik bedoel. Kortom, ik ben gewoon een conservatieve azijnzeiker misschien maar ja... so be it !

prinspatrick
21 maart 2009, 16:06
;)

Na de soundclips van Anand te hebben beluisterd, wat zondermeer goede opnames zijn, zou ik hem niet overwegen te kopen. Temeer omdat ik nooit studiowerk doe, maar ook omdat ik toch de feel van een buizenamp (nog steeds) mis. Het klinkt allemaal netjes en gepolijst, maar het is het nog steeds niet voor mij....
Vergelijk het met vinyl en cd en jullie weten wat ik bedoel. Kortom, ik ben gewoon een conservatieve azijnzeiker misschien maar ja... so be it !

Ieder zijn ding natuurlijk, maar als je de kans krijgt probeer hem dan eens samen met een poweramp (eventueel je buizenamp) en je favoriete box. Want juist de feel is het grote verschil met ander modelers, en dat kun je enkel ondervinden door de axe-fx zelf te bespelen.

hugo
22 maart 2009, 09:48
Yep , dus wat ga je halen : Ultra of de standaard ?
Thanks , heb mijn best gedaan en zere vingers aan overgehouden ...:)

Ik wil de axefx hoofdzakelijk live gebruiken, ik ben dol op buizenversterkers alleen het gesleep ben ik zat. Daarnaast vind ik de soundclips van Anand zeer goed klinken, ik heb zelden zulke goede gehoord ook niet met buizenversterkers. Het comfort van inpluggen en spelen en de eenvoudige mogelijkheid om inear te gaan spelen maakt het voor mij een zeer interessant product. Ik moet er wel even voor sparen dus kan het nog niet direct aanschaffen.

@Anand waar heb jij de Axefx gekocht, bij g66? In Amerika is die een stuk goedkoper nl. Ik ken iemand die tijdelijk in Amerika zit, kan vragen of hij hem koopt en dan opstuurt.

Ik denk dat ik voor de gewone versie ga, deze heeft toch ook alle amps aan boord, alleen niet de wat extremere effects en kan minder combinaties toch? Ik gebruik meestal maar 1 effect hooguit 2, dus dan lijkt mij de standard meer dan voldoende.

Analie-G
22 maart 2009, 11:55
Hoi Hugo,
Het is voor mij ook inderdaad hetzelfde verhaal : zat van het slepen van amp + box + rack en dan toch weer een shit geluid overhouden in de zaal omdat men verkeerde mics gebruikt of bijv plaatsing etc etc etc...

MAAR daarnaast vond / vind nog steeds het geluid wat de AXE voortbrengt waanzinnig....zowel als je em inplugt in een versterker + cab als gewoon direkt : dit heeft mijn absolute voorkeur...

Feel van een echte amp zit em voor mij echt wel in (zowel direkt als met een echte amp + box)...maar daarvoor moet je em echt ZELF bespelen want je kunt niet afgaan op een opgenomen MP3 file...

Nou ik de mogelijkheden ken van de AXE en ook wat ik er zelf van gebruik , zou voor mij de Standard meer als voldoende zijn...belangrijkste zijn de amps + user cabs en de drive pedals die echt waanzinnig zijn....verschillende ervan zijn door de forumleden vergeleken met hun echte pedalen en nauwelijks hoorbaar !
En dat allemaal van het gemak van geen geouwehoer van rack bekabeling , voeding , switchers , linemixers etc etc etc.....teveel om op te noemen dus....

Delays gebruik ik veel : heb em uitvoerig naast mijn TC2290 delay vergeleken en toen ik het geheime parameter in de AXE FX vond , heb ik de TC2290 voor bijna 99% benaderd en is ie verkocht ......

Galm is stukken beter dan de Gforce en heel realistisch te programmeren...

Modulatie fx zijn allemaal super op de flanger na...die krijg ik niet zo lekker zoals een MXR EVH maar hey, ik gebruik het toch amper.....al het andere is een heaven aan modulatie pedalen die je allemaal tot je beschikking hebt en echt niet onder doen tov de originele ...afhankelijk van je programmeer kunsten denk ik dat je echt versteld zult staan en blijkt opeens dat hetgeen je ervoor betaald niet in vergelijking staat met wat je krijgt :

COMPLEET GASVRIJ hahahaha

Ja gewoon bij G66 maar als je em uit de VS kunt krijgen...ook goed , let wel op:
G66 vervangt de fan door een veel stillere en als er problemen zijn met wat dan ook , dan gaat het makkelijker via hun denk ik ......

Dit is bedoeld voor Hugo en ik wil absoluut niemand anders overtuigen of zo....ieder zijn ding........voor diegene die de AXE wel interessant vinden : absoluut een keertje uitproberen....

Ik heb em gewoon besteld toen ik de clips hoorde wetende dat als ik em goed programmeer, makkelijk mijn sounds eruit kan halen.....

BELANGRIJK : of je nou een rack gaat bekabelen en dan programmeren of de AXE , denk dat de laatste makkelijker is !
Ik gebruik eigenlijk bijna allemaal standaard waardes behalve de BASS frequenties bijv.....de IR impulses doen het echt tot leven komen...

Mijn clip is niet eens het allermooiste wat ik gebruik ..dat is de Mark II , echt een TOPPER !

Groet en succes met je aanschaf Hugo !
Anand

morris
24 maart 2009, 00:50
Hoe was de vuurdoop op het podium geweest morris?

Mijn indruk over de axe fx naar aanleiding van alle posts/recordings die ik heb gehoord: zoiezo het beste wat uit is op modelling gebied en komt enorm dicht in de buurt van het buizengeluid & het grote voordeel is dat je hier relatief "makkelijk" erg goed klinkende opnames mee kunt maken.
Iedereen die weleens een buizenamp heeft opgenomen weet wat een *** karwei het is om dat goed te micen en op te nemen. Om nog maar te zwijgen over hoe het geluid alweer veranderd als bv 1 mic aangestoten wordt en van positie verandert, je na een dag terugkomt en door temperatuur verschillen etc je sound is veranderd etc etc.
Makkelijk toch als je bij dat ding alleen maar een kabel erin hoeft te pluggen en gelijk goed klinkt? Dan maar een geluid dat iets minder goed klinkt als een PERFECT gemicte buizen amp. Het gemak is ook wel een groot pluspunt van dit ding. Maybe bestel ik er ook wel 1 :P

Sorry voor mijn late reactie ;)
Mijn vuurdoop was geweldig. Ik moest even wennen aan de afwezigheid van een 'wall of sound' achter me, ik had wat minder druk, maar de totale mix van gitaar en de rest van de band was zo waanzinnig. Ik speel nu in ear, waarbij we zelf onze eigen mix maken. Alle kanalen van het stageblock gaan eerst naar onze podiummix (digitale yamaha tafel) en via een harting connector rechtstreeks naar de PA. Het resultaat is dat wij voor elke in ear cliënt een eigen mix kunnen maken, onafhankelijk wat bij de FOH gebeurt. Voor mij was dit mijn eerste IEM ervaring, maar oh oh oh wat een luxe. Alsof je thuis met een eigen mengpaneel bent aan het jammen. Vooral als je ook zingt is dit een mega luxe.
Maar het belangrijkste: De Axe FX. Ik kan niet anders zeggen dan waanzin! Ik moest nog even wat tweaken qua EQ, want mijn studiomonitors zijn wat meer lineair dan de gemiddelde PA set (welke meer getuned zijn op het middengebied), maar ik had een fantastisch geluid. We moesten wat 2k eruit halen en wat meer 0.4k erbij draaien, maar daar was wel mijn sound.
Het belangrijkste vind ik nog steeds de feel van dit ding. Toevallig heb ik vanavond nog noodgedwongen wat met mijn Line6XT in moeten spelen, maar die verdomde vertraging maakt het gewoon nep. Ergo: de AxeFX vraagt een behoorlijke investering qua geld en tijd, maar ik ga voorlopig niets anders meenemen. Let wel; dit is geen plug and play apparaat. De factory presets klinken naar mijn mening voor 80% ruk. Je zult zelf moeten tweaken en experimenteren, maar dan heb je echt wat. Ik ben in ieder geval nog steeds zwaar onder de indruk.

Ik heb een picje van mijn huidige AxeFX live rackje bijgesloten. Meer neem ik niet meer mee. Het gitaarsignaal gaat rechtstreeks naar de aux input van de IE amp (de jacks), de rest van de band krijg ik via de line in, gemixt zoals ik het wil. Mij eigen gitaar level controleer ik zelf. Er zit nog één spare in de blindplaat, die is voor de Axess FX1 met fantoomvoeding, die komt over twee weken.

Morris

prinspatrick
24 maart 2009, 07:35
Best Morris,


Mooi rack dat je daar hebt.

Waarom is je inear zender niet ingebouwd? of speel je misschien met een lange kabel en hoofdtelefoon? :)

dml
24 maart 2009, 08:44
Best Morris,


Mooi rack dat je daar hebt.

Waarom is je inear zender niet ingebouwd? of speel je misschien met een lange kabel en hoofdtelefoon? :)

IEM zender zal wel ingebouwd zitten in een rack, samen met de IEM zenders van Morris' collegae, bij de monitortafel. En waarschijnlijk worden alle zenders gekoppeld middels een antenne combiner en staat er aan de zijkant zo'n flap-oor antenne die alle signalen naar de ontvangers zendt.

Tenzij hij inderdaad met een draadje werkt......

hugo
24 maart 2009, 09:11
Bedankt voor de GAS Anand en Morris, nog even sparen en wat andere spullen verkopen en dan bestellen.Thanx voor de info!!

BeeJee
25 maart 2009, 12:39
@ Morris: Lees ik het goed? Neem je de Axe fx nu voorlopig mee de podia op ipv. je buizenset?

Analie-G
25 maart 2009, 13:15
@ Morris: Lees ik het goed? Neem je de Axe fx nu voorlopig mee de podia op ipv. je buizenset?

Hahaha, als je de AXE eenmaal doorhebt, gaat je buizenset eraan ....:)

hole
25 maart 2009, 14:17
ik lees deze thread niet meer, anders gaat het me toch weer geld kosten.



(...misschien als iemand een linkje heeft waar je dat ding kunt kopen....dan hoef ik zéker niet meer te kijken hier ;) )

BeeJee
25 maart 2009, 14:45
www.g66.nl (http://www.g66.nl) ... Daar kijk ik de laatste tijd ook veel te vaak :soinnocent:

hole
25 maart 2009, 15:31
www.g66.nl (http://www.g66.nl) ... Daar kijk ik de laatste tijd ook veel te vaak :soinnocent:

Shit, ik had niet moeten kijken.

.....de normale (non ultra) lijkt mij wel wat zeg!

Rinze
25 maart 2009, 16:27
En ik moet zeker weer wachten tot die dingen tweedehands opduiken :(

hole
25 maart 2009, 17:01
gezien het enthousiasme van de gebruikers zou ik daar niet op rekenen.

Daarnaast komen op de (sporadisch beschikbare) 2de handjes veel mensen af. Op HRI zijn ze meestal binnen no time verkocht.

peter_heijnen
26 maart 2009, 10:22
Hier is een standard... (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=105827)

GAS iemand? :)

Rinze
26 maart 2009, 10:30
Hier is een standard... (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=105827)

GAS iemand? :)

GAS wel maar een blik op de rekening leert dat het er even niet in zit :makeup:

morris
26 maart 2009, 19:56
IEM zender zal wel ingebouwd zitten in een rack, samen met de IEM zenders van Morris' collegae, bij de monitortafel. En waarschijnlijk worden alle zenders gekoppeld middels een antenne combiner en staat er aan de zijkant zo'n flap-oor antenne die alle signalen naar de ontvangers zendt.

Tenzij hij inderdaad met een draadje werkt......

nee joh, zo vaak spelen we niet in de HMH ;)

Ik heb de zenders apart, omdat ik het meestal prettiger vind om met kabel te spelen. Zeker voor het kroegen/clubcircuit. Ik heb gewoon een microfoonkabel aan mijn beltpackje van de Fisher amp, die samen met met gitaarkabel naar het rack gaat. Werkt prima en klinkt veel beter dan een radio op je hoofd ;-) Alleen bij de grote dingen zoals feesttenten haal ik de wireless van stal. Was het maar alvast weer zomer ;)

Morris

morris
26 maart 2009, 19:59
@ Morris: Lees ik het goed? Neem je de Axe fx nu voorlopig mee de podia op ipv. je buizenset?

Yep voorlopig wel. Wat voor kleine optredens goed werkt moet voor grote optredens ook goed werken. Bovendien wil ik nog wat patches tweaken zodat het helemaal naar mijn zin wordt, en daarom moet je er vaak mee spelen.
Volgende week heb ik een Axess FX1 erbij en kan ik alles wat ik met mijn grote set ook kan qua controle. Dan kan ik me ook eens wat meer storten op de pedal emulaties en zo.

Ik ben nog steeds blij ;-)

Morris

BeeJee
27 maart 2009, 00:11
Morris, heb je hem ook al geprobeerd met je VHT-eindtrap? Ik ben ook wel benieuwd hoe de Axe fx reageert in een traditionele pre/poweramp setup.

morris
27 maart 2009, 00:30
Morris, heb je hem ook al geprobeerd met je VHT-eindtrap? Ik ben ook wel benieuwd hoe de Axe fx reageert in een traditionele pre/poweramp setup.

Nee, nog niet. Ik wil ook nog eens de CAE 3+ in de loop gooien en die m.b.v. eindtrap- en cab sims opnemen, eens kijken hoe dat werkt. Eerlijk gezegd heb ik mijn handen voorlopig nog vol aan het ontdekken en tweaken van de directe presets. Ik ben niet zo'n tweaker, maar gelukkig is het wel fun met de editor. Maar het staat zeker wel op de to-do lijst!

Morris

BeeJee
27 maart 2009, 11:36
Keep us posted! Ik ben benieuwd naar je ervaringen en resultaten als je daar tijd voor hebt. Ik ben zelf ook geinteresseerd in de ultra. Denk zelf dan aan een relatief 'eenvoudige' set-up met alleen nog de ultra icm. mijn Rover preamp in de loop en de Traveller eindtrap. Met de balanced outs van de ultra direct naar de mixer voor FOH en de 2e output dan zonder eindtrapsim en cabsim naar de traveller voor mijn podiummonitoring bij grotere gigs. Bij kleinere gigs mooi alles alleen via de ultra terug naar mijn podiummix (geen last meer van direct gitaargeluid meer in de FOH mix).
Als dat goed/uitstekend werkt, dan kunnen looper+pedals en losse fx-units exit. Verder no more hassle met microfoon. Zou het leven een stuk eenvoudiger maken.

Ik ben zelf ook niet zo'n tweaker (alhoewel, de interface van de Lex G2 kent weinig geheimen voor mij, haha).
Maar met de editor is het prima te doen, leid ik uit je post af? Hoe is het om hem direct te tweaken? Dat is zeker nog wel iets wat me op dit moment nog remt in een evt. aanschaf. Ik vind het o.a. jammer dat er geen directe potmeters op te vinden zijn om de belangrijkste amp parameters (volume, gain, eq) parameters te bedienen. Dat is toch vaak iets wat je in live situaties nog wel even wilt doen. Beetje meer hoog of mid, iets minder gain etc. Is dat toch wel handig en snel te doen?

morris
27 maart 2009, 11:46
Keep us posted! Ik ben benieuwd naar je ervaringen en resultaten als je daar tijd voor hebt. Ik ben zelf ook geinteresseerd in de ultra. Denk zelf dan aan een relatief 'eenvoudige' set-up met alleen nog de ultra icm. mijn Rover preamp in de loop en de Traveller eindtrap. Met de balanced outs van de ultra direct naar de mixer voor FOH en de 2e output dan zonder eindtrapsim en cabsim naar de traveller voor mijn podiummonitoring bij grotere gigs. Bij kleinere gigs mooi alles alleen via de ultra terug naar mijn podiummix (geen last meer van direct gitaargeluid meer in de FOH mix).
Als dat goed/uitstekend werkt, dan kunnen looper+pedals en losse fx-units exit. Verder no more hassle met microfoon. Zou het leven een stuk eenvoudiger maken.

Ik ben zelf ook niet zo'n tweaker (alhoewel, de interface van de Lex G2 kent weinig geheimen voor mij, haha).
Maar met de editor is het prima te doen, leid ik uit je post af? Hoe is het om hem direct te tweaken? Dat is zeker nog wel iets wat me op dit moment nog remt in een evt. aanschaf. Ik vind het o.a. jammer dat er geen directe potmeters op te vinden zijn om de belangrijkste amp parameters (volume, gain, eq) parameters te bedienen. Dat is toch vaak iets wat je in live situaties nog wel even wilt doen. Beetje meer hoog of mid, iets minder gain etc. Is dat toch wel handig en snel te doen?

Zeker, stelt geen fluit voor, alle belangrijkste parameters staan op de eerste pagina van het betreffende effect/amp model. Hoe dieper je erin duikt, hoe ingewikkelder het wordt, maar dat gebruik je live niet. Ook zonder editor is het heel makkelijk en intuïtief te bedienen, de interface is vergelijkbaar met de GForce. En met de Editor wordt het echt kinderspel. Zelfs voor een tweakhater als ik ;).

Je moet wel ff in de handleiding duiken zodat je weet waar je wat kan doen, maar het leuke hiervan is dat je om de 5 minuten dan zoiets hebt van: oh, kan dat ook??

Morris

Morris

morris
27 maart 2009, 12:03
. zwevende post

hole
27 maart 2009, 12:24
Even checken of ik het goed begrijp

Ultra en normaal: zelfde amp, cab en mic models.
Ultra heeft meer effects en kan ook meer instances van effecten simultaan draaien.?

BeeJee
27 maart 2009, 13:41
Klopt, plus dat de ultra krachtiger hardware heeft. Snellere processor en meer geheugen. Voor een deel draaien de extra's natuurlijk daar op. Daarnaast biedt de dikkere hardware meer rek qua updates. Ik heb op het web hier en daar gelezen dat de standaard axe fx al redelijk aan zijn limiet zit qua processing power. Ik weet niet of dit ook waar is?

arjanb01
27 maart 2009, 14:02
En ik moet zeker weer wachten tot die dingen tweedehands opduiken :(

O vast wel. Let maar op, over 2 of 3 jaar duiken die dingen voor onder de 1000 euro op. Dan is de hype eraf en dan kan je ze prima tweedehands krijgen.
Een jaartje of 5 geleden was iedereen ook enthousiast over de Line 6 spullen en nu... je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.

Doe mij maar een buizenamp, die houdt beter waarde bij een eventuele ruil/koop dan digitale stuff.

hole
27 maart 2009, 21:46
GVDMM

...ik wil er ook een nu ik me erin verdiept heb. :soinnocent:

Niet aan mijn vrouw zeggen:sssh:

hole
29 maart 2009, 21:32
Kan dit met de Axe-FX?

Output 1 => Mét poweramp sim
Output 2 => zónder poweramp sim

prinspatrick
30 maart 2009, 08:13
Kan dit met de Axe-FX?

Output 1 => Mét poweramp sim
Output 2 => zónder poweramp sim

geen probleem!

hole
30 maart 2009, 08:22
geen probleem!

Budgettechnisch is dat helaas wel het verkeerde antwoord :seriousf:

Tony L
31 maart 2009, 22:59
Kost de ultra 2100 euro?? Ik dacht ergens prijzen te zien van 1800 dollar.

Mocht iemand een keer een "axe-fx opendag" houden dan hou ik me aanbevolen :ok:

morris
31 maart 2009, 23:07
Kost de ultra 2100 euro?? Ik dacht ergens prijzen te zien van 1800 dollar.

Mocht iemand een keer een "axe-fx opendag" houden dan hou ik me aanbevolen :ok:

Ze zijn net opgeslagen, een paar weken geleden was ie nog 1990 euro. De prijs in de US is 2000 dollar. http://store.fractalaudio.com/axulefpr.html (http://www.gitaarnet.nl/forum/Ultra), dus inclusief shipping, btw en invoerrechten kom je -ondanks de lagere dollar- op ongeveer hetzelfde uit. Het kan best dat je hem ergens goedkoper hebt gezien, maar veel kan daar niet in zitten.

Zoals reeds eerder gezegd, de mensen van G66 zetten er wel meteen een betere en stillere fan in (ik hoor hem niet), en de service is super. Shipping is iets van 8 euro of zo.


Morris

Analie-G
1 april 2009, 00:38
Ik heb de Ultra voor een kleine €1500 gekocht via G66 maar dat komt omdat ik een BTW nummer heb en dus een prijs heb gekregen excl BTW....scheelt direkt 19% dus als je een eigen zaak oid hebt...zekers doen !

hole
1 april 2009, 08:15
Oorspronkelijk geplaatst door hole
Kan dit met de Axe-FX?

Output 1 => Mét poweramp sim
Output 2 => zónder poweramp sim

=>geen probleem

Manual even doorgespit, maar kan niet vinden hoe dit zou kunnen.

Ik vind alleen óf via Global (maar dat geldt dan voor alle outputs denk ik?) of per preset..

(Ik zie wel de "zet-FXloop-voor-cab-sim-om-zo-een-output-mét-en-een-zonder-te-krijgen" truuk, maar da's CAB, geen poweramp...)

Zie ik iets over het hoofd?

prinspatrick
1 april 2009, 08:17
Manual even doorgespit, maar kan niet vinden hoe dit zou kunnen.

Ik vind alleen óf via Global (maar dat geldt dan voor alle outputs denk ik?) of per preset..

(Ik zie wel de "zet-FXloop-voor-cab-sim-om-zo-een-output-mét-en-een-zonder-te-krijgen" truuk, maar da's CAB, geen poweramp...)

Zie ik iets over het hoofd?

De FXloop voor CAB sim is idd de enige mogelijkheid.

BeeJee
2 april 2009, 01:46
ff reactie als non-user:
Kun je niet 2 identieke (mono)signaalpaden naast elkaar maken? Je hebt toch ook van de amps 2 instanties per patch die je kunt gebruiken? Dan programmee je er 1 met poweramp en 1 zonder.

prinspatrick
2 april 2009, 07:18
ff reactie als non-user:
Kun je niet 2 identieke (mono)signaalpaden naast elkaar maken? Je hebt toch ook van de amps 2 instanties per patch die je kunt gebruiken? Dan programmee je er 1 met poweramp en 1 zonder.

dat is eigenlijk wat de FXLOOP voor de CAB doet.

Tony L
2 april 2009, 12:23
Ik heb de Ultra voor een kleine €1500 gekocht via G66 maar dat komt omdat ik een BTW nummer heb en dus een prijs heb gekregen excl BTW....scheelt direkt 19% dus als je een eigen zaak oid hebt...zekers doen !

Als ik 1500 * 1.19 doe kom ik nog steeds niet uit op 2099... Ik was in de veronderstelling dat de Ultra 1800 kostte (1500 * 1.19 = 1785) maar 2100 veranderd de boel wel iets. Ergens had ik gelezen dat ze +- 400 dollar extra rekenen om de wachtrij te verminderen? Ik heb ook gelezen dat die 400 dollar uiteindelijk niet worden gerekend en dat het alleen moet afschrikken. Erg rare strategie...).

Alain
2 april 2009, 12:27
Manual even doorgespit, maar kan niet vinden hoe dit zou kunnen.

Ik vind alleen óf via Global (maar dat geldt dan voor alle outputs denk ik?) of per preset..

(Ik zie wel de "zet-FXloop-voor-cab-sim-om-zo-een-output-mét-en-een-zonder-te-krijgen" truuk, maar da's CAB, geen poweramp...)

Zie ik iets over het hoofd?

je kan wel 2 identieke signalen maken, en de een met een fxloop laten lopen en de andere niet.

Tony L
3 april 2009, 09:23
Kan je reampen met de Axe-Fx? Ik kan nergens een schema vinden hoe dit er uit zou zien.

paulusdeBKB
3 april 2009, 19:49
Je kunt reampen met elke modeler / multifx, maar je hebt daar twee andere kastjes voor nodig: een DI die van je hoogohmige signaal een lijnsignaal kan maken (zodat het de mengtafel in kan) en een kastje dat persies het tegenovergestelde doet: van een lijnsignaal een hoogohmig signaal maken. Radial heeft geloof ik een dergelijk product.

hole
8 april 2009, 20:44
Hoe beoordelen de bezitters van de AXE de effecten, bv. in vergelijking met een G-Force (wat je toch wel de 'industry-standard' mag noemen)

?

morris
8 april 2009, 22:56
Hoe beoordelen de bezitters van de AXE de effecten, bv. in vergelijking met een G-Force (wat je toch wel de 'industry-standard' mag noemen)

?

Beter;)
Met name pitch, delays en reverbs zijn fantastisch. Het zit allemaal zo'n beetje tussen Gforce en Eclipse in. Ik zit alleen nog wat te stoeien met de chorus, die krijg ik uit de GForce wat lekkerder, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet diep genoeg aan het tweaken ben geweest met alle chorus parameters. Maar goed, ik vind de chorus in de Eclipse ook niet lekker, veel te steriel. De boost en drive emulaties in de Axe zijn hemels, de compressor daarentegen nog wat minder. Ook krijg ik er nog geen goede Vibe uit. Maar daar valt allemaal goed mee te leven, zeker met de regelmatige updates wordt alles gewoon steeds beter. Dat is ook naar mijn mening het waanzinnige van dit apparaat. We zitten nu al op 7.04....

Morris

Morris

Analie-G
9 april 2009, 01:30
Probeer die patch van Enzo Sutera bijv....een hele mooie detuning / tri chorus......ik vind de chorus / detuning waanzinnig mooi.....

Gr,
A

oh, heb je al gestoeid met User IR`s ...enige voorkeur ?
Ik vind die standard ir`s erin erg slecht klinken...terwijl anderen er best mooie resultaat mee halen na veel tweaken.....bij mij staat praktisch alles op de standaard waarden...laag eraf en is meestal goed...

tnijland
9 april 2009, 07:23
In hoeverre heb je de CAE 3+SE kunnen nabootsen (schijnt ook een update te zijn geweest)? Reden dat ik dit vraag is omdat ik en riskante stap heb genomen om mijn eigen CAE3+SE te verkopen en dit geld wil gaan inzetten voor de aanschaf van een Axe-Fx. Absolute eis is dus wel dat deze sounds er ook weer voor 99% inzitten.

Analie-G
10 april 2009, 15:55
In hoeverre heb je de CAE 3+SE kunnen nabootsen (schijnt ook een update te zijn geweest)? Reden dat ik dit vraag is omdat ik en riskante stap heb genomen om mijn eigen CAE3+SE te verkopen en dit geld wil gaan inzetten voor de aanschaf van een Axe-Fx. Absolute eis is dus wel dat deze sounds er ook weer voor 99% inzitten.

Nou, dan zou ik je verkoop maar gauw staken :)
Als je 100% tevreden bent met je CAE , waarom dan verkopen ? Koop een andere fx unit erbij en klaar.....Ik ken het geluid van een CAE maar denk niet dat je em uit de AXE exact eruit zult krijgen...daarvoor is die unit ook niet bedoeld...het is er om je eigen geluid te maken met de meegeleverde simulaties op basis van andere amps.....en daarnaast wil jij een CAE horen zoals het door jou speakers klinken.......mits je de AXE ook door diezelfde speakers en eindtrap gaat sturen , kan je het gaat benaderen maar anders wordt het verhaal : een opgenomen CAE met speakers + amp + mic etc beluisteren door een studio setup en dan dit proberen te evenaren door de AXE ,hetgeen wel zal gaan....

Succes , maar bedenk je wel 10x voordat je je CAE verkoopt.....
Anand

Liquid_Metal
10 april 2009, 22:21
Lijkt mij ook vreemd om een amp te verkopen die je vervolgens wilt modelleren. Waarom zou je dat doen? Niet voor het geld lijkt mij. Modellaties evenaren het origineel NOOIT 100% (da's ook waarom ik nog steeds niet gevallen ben voor de AXE :P)

tnijland
12 april 2009, 11:10
Vanuit dat oogpunt gezien hebben jullie helemaal gelijk. Echter het nadeel van de CAE is dat de preamp erg beperkt is qua verschillende sounds. De beide lead kanalen hebben wel een ander karakter maar lijken toch ook wel weer wat op elkaar. Daarom heb ik thuis meerdere preamps (Triaxis, Groove Tubes, Marshall, Soldano) die ik ernaast combineer hetgeen gewoon niet handig is in een band context. Voor optredens of oefenen stelde ik meestal een klein rackje samen waarbij ik dan iedere keer weer consessies deed qua geluid. Alternatief was tot nog toe alleen Line6. Ik heb in het verleden zelfs opgetreden met Line6 wat voor het podium best redelijk werkte.

Het idee achter een aanschaf van een Axe-Fx is dus meer de veelzijdigheid in combinatie met de verbeterde geluidskwaliteit t.o.v. Line6 en daarbij accepteer ik dat 100% nabootsen niet realistisch is.

Analie-G
12 april 2009, 11:18
Vanuit dat oogpunt gezien hebben jullie helemaal gelijk. Echter het nadeel van de CAE is dat de preamp erg beperkt is qua verschillende sounds. De beide lead kanalen hebben wel een ander karakter maar lijken toch ook wel weer wat op elkaar. Daarom heb ik thuis meerdere preamps (Triaxis, Groove Tubes, Marshall, Soldano) die ik ernaast combineer hetgeen gewoon niet handig is in een band context. Voor optredens of oefenen stelde ik meestal een klein rackje samen waarbij ik dan iedere keer weer consessies deed qua geluid. Alternatief was tot nog toe alleen Line6. Ik heb in het verleden zelfs opgetreden met Line6 wat voor het podium best redelijk werkte.

Het idee achter een aanschaf van een Axe-Fx is dus meer de veelzijdigheid in combinatie met de verbeterde geluidskwaliteit t.o.v. Line6 en daarbij accepteer ik dat 100% nabootsen niet realistisch is.


In dat geval absoluut verkopen en de AXE nemen.....ik denk dat als je em eenmaal hebt en je eigen geluiden maakt , dat je andere preamps ook snel te koop zullen staan :)

prinspatrick
12 april 2009, 11:19
Vanuit dat oogpunt gezien hebben jullie helemaal gelijk. Echter het nadeel van de CAE is dat de preamp erg beperkt is qua verschillende sounds. De beide lead kanalen hebben wel een ander karakter maar lijken toch ook wel weer wat op elkaar. Daarom heb ik thuis meerdere preamps (Triaxis, Groove Tubes, Marshall, Soldano) die ik ernaast combineer hetgeen gewoon niet handig is in een band context. Voor optredens of oefenen stelde ik meestal een klein rackje samen waarbij ik dan iedere keer weer consessies deed qua geluid. Alternatief was tot nog toe alleen Line6. Ik heb in het verleden zelfs opgetreden met Line6 wat voor het podium best redelijk werkte.

Het idee achter een aanschaf van een Axe-Fx is dus meer de veelzijdigheid in combinatie met de verbeterde geluidskwaliteit t.o.v. Line6 en daarbij accepteer ik dat 100% nabootsen niet realistisch is.

In dat geval is de Axe-Fx een uitstekend alternatief.
Zeker veeeeeel beter dan Line6, veel meer feel en veel minder plastiek.

Liquid_Metal
12 april 2009, 12:12
Ik denk inderdaad ook, maar heb geen gebruikerservaring, dat de AXE je veel gedoe en ruimte zal schelen. Als ie een stuk of 5 preamps moet vervangen en ook nog een poweramp, kun je n veel kleiner rekje meenemen.

tnijland
19 april 2009, 22:09
%^!$(*&% Ik blijf maar dubben... Het prijsverschil tussen de Axe-Fx standaard en de POD X3 is ruim 1200 Euro. Hoeveel slechter is de POD X3 nou in vergelijking met de Axe-Fx? Is het de aanschaf waard? Zeg Morris, jij hebt volgens mij beide in jouw bezit gehad en uiteindelijk de POD XT weggedaan t.b.v. de Axe-Fx. Was de Axe-Fx echt in alle opzichten superieur of zijn er ook aspecten in de Line6 productreeks die toch voor een POD X3 pleiten?

Je kent waarschijnlijk ook de echte CAE3+SE/Soldano preamps die gewoon erg goed klinken. Is de Axe-Fx echt een vergelijkbare preamp?

Liquid_Metal
19 april 2009, 22:18
Ik ken enkel de POD XT en die was niet overtuigend. Komt helemaal niet in de buurt van de dynamiek van buizen. Ik heb geen ervaring met de Axe, maar naar wat ik van mensen heb gehoord is dat de Axe daar behoorlijk bij in de buurt komt. Lijkt me een redelijke vergelijking toch? (toch nog maar ff gebruikers vragen :P)

Tony L
19 april 2009, 22:41
Ik zit ook nog flink te dubben om het wel of niet te doen. Mocht het mogelijk zijn om de Axe-Fx een keer bij iemand thuis uit te testen dan zou dat heel tof zijn :hippie:

MSNL
19 april 2009, 22:41
%^!$(*&% Ik blijf maar dubben... Het prijsverschil tussen de Axe-Fx standaard en de POD X3 is ruim 1200 Euro. Hoeveel slechter is de POD X3 nou in vergelijking met de Axe-Fx? Is het de aanschaf waard? Zeg Morris, jij hebt volgens mij beide in jouw bezit gehad en uiteindelijk de POD XT weggedaan t.b.v. de Axe-Fx. Was de Axe-Fx echt in alle opzichten superieur of zijn er ook aspecten in de Line6 productreeks die toch voor een POD X3 pleiten?

Je kent waarschijnlijk ook de echte CAE3+SE/Soldano preamps die gewoon erg goed klinken. Is de Axe-Fx echt een vergelijkbare preamp?

Ik denk dat het prijsverschil van 1200 tussen Axe FX en POD X3 wat geluid betreft in een bandmix misschien wel lastig te rechtvaardigen is, Ook uit een POD zijn hele behoorlijke geluiden te halen en het publiek zal het niet opvallen of je een Pod gebruikt of een AXE FX.
Maar de feel is enorm belangrijk. En de feel van een POD is niet te vergelijken met een goede buizen amp. Wat ik van de Axe-Fx heb begrepen is dat deze wel de feel heeft van een buizenamp.
Die feel rechtvaardigt voor mij persoonlijk wel het grote prijsverschil.

Ik ben destijds, voor mijn in-ear-systeem-rack, overgestapt van een Pod naar een uitgebreid rack met Soldano X99 preamp, VHT poweramp, Palmer speaker simulator en nog meer.
Dit was een veel groter prijsverschil dan 1200 euro, maar dit is het nog steeds waard geweest.

hole
20 april 2009, 09:01
Mijn $0,02:

Uitproberen is lastig (tenzij je iemand kent met zo'n ding). Je zult het dus waarschijnlijk moeten doen met youtube en het fractalaudio forum.

Daarnaast heb je hier wat mensen die het ding helemaal de hemel in prijzen. (Ook mensen die HEEL kritisch zijn t.o.v. hun geluid)

Dus: een totale miskoop zal het nooit zijn.

Wat ik zou (en waarschijnlijk ook ga) doen: koop zo'n ding. Is het niks, dan kun je hem zonder al te veel verlies weer doorverkopen.

Ik ga er dan maar even van uit dat het financiële aspect geen probleem is

morris
20 april 2009, 23:57
%^!$(*&% Ik blijf maar dubben... Het prijsverschil tussen de Axe-Fx standaard en de POD X3 is ruim 1200 Euro. Hoeveel slechter is de POD X3 nou in vergelijking met de Axe-Fx? Is het de aanschaf waard? Zeg Morris, jij hebt volgens mij beide in jouw bezit gehad en uiteindelijk de POD XT weggedaan t.b.v. de Axe-Fx. Was de Axe-Fx echt in alle opzichten superieur of zijn er ook aspecten in de Line6 productreeks die toch voor een POD X3 pleiten?

Je kent waarschijnlijk ook de echte CAE3+SE/Soldano preamps die gewoon erg goed klinken. Is de Axe-Fx echt een vergelijkbare preamp?

Ik blijf het gevaarlijk vinden om t.o.v. jou een uitspraak te doen omtrent de Axe FX ;) ik bedoel, je overweegt om van een buizenset af te stappen. Ik zal nooit mijn huidige buizensetup verkopen t.g.v. de Axe FX. Je mag een X99 of een CAE preamp met een goede buizen eindtrap dan ook niet vergelijken met een AxeFx.
De vergelijking tussen Line 6 en AxeFX hoef je niet eens over na te denken, Line 6 is geen partij voor de Axe.
MAAR!!! Het ding is wel onnavolgbaar goed. De axefx vereist edoch een heel andere denkwijze en ik weet niet of dat jouw ding is. Waar gebruik je het voor, wat zoek je? Wil je een top sound EN ballen op de buhne, ga voor een traditionele buizensetup. Zoek je flexibiliteit, dezelfde top sound EN ben je bereid om ballen in te leveren ten faveure van compleetheid, een goede sound over de PA en waanzinnige recording mogelijkheden, ga voor een axe FX. Indien mogelijk, zou ik niet willen kiezen. Ik heb allebei en kan geen van beide missen.

Morris

Liquid_Metal
21 april 2009, 10:28
Da's wel meteen een héle nette uitleg morris :). Axe heeft veel makkelijkere 'feed thru' (naar PA en recording enzo) mogelijkheden dan buizen. Ik heb laatst een beetje zitten pielen met opnames (buizen) met een microfoon, maar dat is echt enórm variabel. Ik vind het heel erg interessant dus ga zeker nog niet stoppen, maar het kost wel erg veel tijd om je goede sound te vinden. Met de Axe is het gewoon inprikken en klaar.

Kan ik zeggen dat de Axe FX handig wordt bij gebruik van effecten en veel verschillende sounds, maar bij gebruik van slechts een paar soundsettings (denk aan clean, crunch en lead) en zonder effecten wellicht een beetje teveel luxe heeft? (afgezien van het opnemen dus)

prinspatrick
21 april 2009, 10:32
Kan ik zeggen dat de Axe FX handig wordt bij gebruik van effecten en veel verschillende sounds, maar bij gebruik van slechts een paar soundsettings (denk aan clean, crunch en lead) en zonder effecten wellicht een beetje teveel luxe heeft? (afgezien van het opnemen dus)

Volgens mij is dat een zeer juiste conclusie

Liquid_Metal
21 april 2009, 11:26
Volgens mij is dat een zeer juiste conclusie

En dan kan ik er gelijk aan verbinden dat de Axe FX voor mij op dit moment geen meerwaarde heeft: Ik ben verliefd op het geluid van m'n buizen, vind opnemen met microfoon machtig interessant en vind het tweaken van patches waarbij ik preamp en fx combineer een fijne tijdsbesteding.
Ik zou overigens best een keer een Axe FX willen proberen, hoor, en voor het tweaken lijkt 'ie me zeker gaaf xD.

morris
21 april 2009, 17:25
En dan kan ik er gelijk aan verbinden dat de Axe FX voor mij op dit moment geen meerwaarde heeft: Ik ben verliefd op het geluid van m'n buizen, vind opnemen met microfoon machtig interessant en vind het tweaken van patches waarbij ik preamp en fx combineer een fijne tijdsbesteding.
Ik zou overigens best een keer een Axe FX willen proberen, hoor, en voor het tweaken lijkt 'ie me zeker gaaf xD.

Ik houd van retorische vragen ;);)

Je hebt helemaal gelijk, nooit je favoriete buizensetup wegdoen voor een AxeFX. Je moet er echt een toepassing voor hebben. Bij mij is dat opname en een supercompacte direct-to-FOH toepassing met in ear systeem.

Het wordt wat anders als je er een (gitaar) eindtrap + (gitaar) boxen bij gaat gebruiken. Dan durf ik de stelling wel aan dat dat beter kan klinken dan een beperkte entry level pre-en poweramp. Maar een vergelijking met een top of the bill pre-en power amp wordt lastig.

Morris

prinspatrick
21 april 2009, 18:19
Ik houd van retorische vragen ;);)

Je hebt helemaal gelijk, nooit je favoriete buizensetup wegdoen voor een AxeFX. Je moet er echt een toepassing voor hebben. Bij mij is dat opname en een supercompacte direct-to-FOH toepassing met in ear systeem.

Het wordt wat anders als je er een (gitaar) eindtrap + (gitaar) boxen bij gaat gebruiken. Dan durf ik de stelling wel aan dat dat beter kan klinken dan een beperkte entry level pre-en poweramp. Maar een vergelijking met een top of the bill pre-en power amp wordt lastig.

Morris

Daar ben ik het volledig mee eens!

BeeJee
21 april 2009, 22:59
Dus ik hoef mijn rover/traveller/G2 combi volgens jullie beleving nog niet op op de veilingsites te zetten ;)
Het blind moeten kopen van de Axe houdt me een beetje tegen. Damn... zou dat ding graag aan de tand kunnen voelen. Dan weet ik echt of ie bij me past of niet.

Analie-G
22 april 2009, 11:43
Dus ik hoef mijn rover/traveller/G2 combi volgens jullie beleving nog niet op op de veilingsites te zetten ;)
Het blind moeten kopen van de Axe houdt me een beetje tegen. Damn... zou dat ding graag aan de tand kunnen voelen. Dan weet ik echt of ie bij me past of niet.

ai als ie niet past , das jammer want ze hebben em maar in twee maten : Standaard en XL ;)

BeeJee
22 april 2009, 13:11
Jaja... ;)

Analie-G
22 april 2009, 15:16
Jaja... ;)

Oh als je de axe fx wilt uitproberen...:

Will Schut woont in Nijmegen in de buurt en heeft em ook...hele aardige gitarist...zoek em eens op via zijn website...willschut.com dacht ik....

Succes,
A+

Analie-G
9 mei 2009, 02:18
ach, ik heb ook maar de Steve vai : For The Love Of God opgenomen voor de AXE liefhebbers.....NIET geprobeerd om zijn sound / spel te kopieren ,gewoon lol met opnemen....

A+ :metal:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=398704315

Erik70
9 mei 2009, 10:44
....en toch is de sound "spot on" !!
...spel ook trouwens. Erg knap gedaan.

Henri H
9 mei 2009, 10:45
......NIET geprobeerd om zijn sound / spel te kopieren ,gewoon lol met opnemen....

A+ :metal:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=398704315Klinkt toch wel echt als Vai hoor. :)

Analie-G
9 mei 2009, 13:09
Thanks heren , ik probeer toch zoveel mogelijk zijn noten te spelen alleen hij heeft natuurlijk zijn eigen apart manier van spelen etc....ik probeer wel het gevoel van de nummer te behouden.....sound is mijn standaard lead patch wat ik ook heb gebruikt voor bijv Still Got The Blues.....alleen voor dit nummer heb ik er een Tubescreamer voor gezet voor meer gain en een ping pong delay.....

Gr,
Anand

tnijland
9 mei 2009, 14:37
Nou, mijn complimenten met je sound. Die was zowel voor Still got the Blues en voor Vai inderdaad "spot on". Erg mooi!

Heb je ook andere sounds proberen te benaderen: Marshall old style JMP, new style JCM en bijv. de Lukather sound?

morris
9 mei 2009, 15:41
Nou, mijn complimenten met je sound. Die was zowel voor Still got the Blues en voor Vai inderdaad "spot on". Erg mooi!

Heb je ook andere sounds proberen te benaderen: Marshall old style JMP, new style JCM en bijv. de Lukather sound?

Gary Moore en Steve Vai uit één patch, zo zie je maar weer, sound zit voor 90% in de vingers, rest is allemaal bijzaak :sssh:

Goed gedaan Anand!

Morris

sebastiaan88
9 mei 2009, 16:06
Hahha mooie opmerking morris:P Ik zat ook te lezen en dacht :^) dat zijn wel 2 heel verschillende gitaristen en als je alleen al kijkt naar de logge OEMPF lespaul of een Ibanez:P

Maar ik ben anti anti anti modelling maar dit klinkt toch wel heel erg te gek.... neemt niet weg dat ik hem niet live heb gehoord.. Maar voor opnames lijkt het me een heel fijn ding als ik de sound zo hoor... Maar live willen dit soort amps welleens karakterloos/definitieloos zijn al is karakterloos misschien niet het goede woord.. Kweet niet... soms geeft een amp gewoon een WOW lekker gevoel hoeft dan nieteens zozeer sound te zijn misschien druk of weet ik t.. maargoed krijg dat tot nu toch nog niet van niet-buizen en veel vd buizen amps. Maar dit klinkt wel echt tegek op die opname! Top of the hill @ the moment denk ik zo

Grtz en gefeliciteerd met de AXE-FX voor de mensen die hem hebben...

Neem deze post serieus en gebruik hem tegen mij op momenten dat het kan, :P want zovaak zal ik zo'n uitspraak niet meer doen over this kind of technique used for guitarsound productie

Analie-G
10 mei 2009, 23:14
Nou, mijn complimenten met je sound. Die was zowel voor Still got the Blues en voor Vai inderdaad "spot on". Erg mooi!

Heb je ook andere sounds proberen te benaderen: Marshall old style JMP, new style JCM en bijv. de Lukather sound?

Hoi,
bedankt ! en op je vraag : nee , ik hou er niet van om andermans sounds te gaan kopieren.....das het mooie van de AXE dat je zoveel mogelijkheden hebt om je `eigen` sound te maken...betekent niet dat je het allemaal nodig hebt hoor want voor mijn meeste sounds heb ik een gewone amp + cab + delay/ reverb blok nodig en that`s it......ik wil gewoon een basic volle lead sound hebben die mooi crunch wordt als je je volume terug draait etc...gooi eroverheen een mooie delay / galm en klaar !
Belangrijkste is dat ie goed door de mix prikt !!
Dus sorry, ik kan je geen vergelijkingen geven wat betreft die oude amps etc....maar wel genoeg clips gehoord die overtuigend klonken.....

Analie-G
10 mei 2009, 23:25
Hahha mooie opmerking morris:P Ik zat ook te lezen en dacht :^) dat zijn wel 2 heel verschillende gitaristen en als je alleen al kijkt naar de logge OEMPF lespaul of een Ibanez:P

Maar ik ben anti anti anti modelling maar dit klinkt toch wel heel erg te gek.... neemt niet weg dat ik hem niet live heb gehoord.. Maar voor opnames lijkt het me een heel fijn ding als ik de sound zo hoor... Maar live willen dit soort amps welleens karakterloos/definitieloos zijn al is karakterloos misschien niet het goede woord.. Kweet niet... soms geeft een amp gewoon een WOW lekker gevoel hoeft dan nieteens zozeer sound te zijn misschien druk of weet ik t.. maargoed krijg dat tot nu toch nog niet van niet-buizen en veel vd buizen amps. Maar dit klinkt wel echt tegek op die opname! Top of the hill @ the moment denk ik zo

Grtz en gefeliciteerd met de AXE-FX voor de mensen die hem hebben...

Neem deze post serieus en gebruik hem tegen mij op momenten dat het kan, :P want zovaak zal ik zo'n uitspraak niet meer doen over this kind of technique used for guitarsound productie


bedankt Morris : als je het geheim eenmaal weet , is er niks meer aan de hand :)

Sebastiaan: live klinkt ie net zo lekker door de PA of nog beter dan je op de mp3 hoort.....qua podium sound: geef ik niet zoveel om zolang het maar door de podium mix prikt en ik mezelf goed kan horen zonder hard te spelen......het lekker ermee spelen laat ik aan mijn humeur en inspiratie over :)

Als je met een echte amp + box + mic ervoor zet : tja, dat zal door de PA nooit zo klinken zoals jou podium geluid.....als je daarmee genoegen neemt , ook goed.....
Voor mij is het andere belangrijker....

Tja, ga hier dus voor de rest geen verhaal van maken....belangrijkste is dat het werkt voor JOU en in dit geval werkt het voor MIJ op alle fronten:
supermakkelijk opnemen thuis , live door de PA net zo een supersound, podium geluid is afhankelijk van welke monitor / versterker er staat....no big deal voor mij....anders moet ik mijn eigen full range monitor gaan slepen en daar ben ik te lui voor :)

Maar bedankt voor je complimenten en ook de anderen !
Anand

Harm
10 mei 2009, 23:34
Wat speel je for the love of god toch ook altijd ontzettend lekker Anand! Mooi om weer eens te horen!!!

Enne ik vind de Axe FX heerlijk klinken!! Tsjonge... Straks krijg ik nog GAS!!! Hehehe!!!

Harm

TimmU
11 mei 2009, 00:44
Op de een of andere manier kan dat ding me steeds meer bekoren. De Vai sample klinkt ook goed ( te gek gitaarspel overigens). Toch mis ik net iets meer grid, wat ruigheid ofzo, ik weet niet wat het is.

Liquid_Metal
11 mei 2009, 08:46
Op de een of andere manier kan dat ding me steeds meer bekoren. De Vai sample klinkt ook goed ( te gek gitaarspel overigens). Toch mis ik net iets meer grid, wat ruigheid ofzo, ik weet niet wat het is.

Maar ik kan me niet voorstellen dat dat komt doordat het over een Axe is gespeeld. Waarschijnlijk de manier van patchen en soundkeuze.

morris
11 mei 2009, 14:06
Hey Anand,

Heb je de wah ook van de Axe FX gebruikt?
Morris

overigens, dat nummer met Derek Sherinian, is dat een nummer van jezelf?
VET!

Analie-G
11 mei 2009, 14:07
Hola Harm : je leeft nog kerel :) thanks man.....zal het een keertje door je Hooker amp spelen ;)

Tja, de AXE kan het echt wel, ligt gewoon aan de persoon die het instelt......ik heb er geen moeite mee als ie iets minder gruist of meer suist of ruist etc etc ...zolang het maar een mooie sond is en goed door de bandmix prikt...that`s all !

Het weegt allemaal niet op tegen het feit dat ik met een 4 HE rack al mijn optredens kan doen zonder al dat gesjouw van cabs...amp...buizen problemen , rack bekabelen etc etc etc.....zal wel ouderdom zijn :sssh:

Anand

Analie-G
11 mei 2009, 14:10
Hey Anand,

Heb je de wah ook van de Axe FX gebruikt?
Morris

overigens, dat nummer met Derek Sherinian, is dat een nummer van jezelf?
VET!

Hey Morris,
Yep, wah is van de AXE.......laag freq tot 200hz , hoog tot ergens bij de 2.2 khz.......

Inderdaad ,dat nummer is een eigen nummer ...zoals de titel al een beetje doet vermoeden : GET LAID hahahaha

Thanks man ! Het wachten is nog op een mooie strat van HAAR...hopelijk gauw....
A+

Fusion
12 mei 2009, 17:13
Ik heb ook een paar maanden een Fractal Axe Fx (de Standard versie) en sjongejonge, dat klinkt toch wel errug fijn hoor! Het gave is ook dat je IRs kunt gebruiken en dat er om de zoveel weken/maanden nieuwe amps in de gratis software update zitten. De effecten verder zijn ook echt ontzettend mooi. Studiokwaliteit imho.

Hydra
14 mei 2009, 11:24
Ik heb hem ook besteld en hoop hem vrijdag te krijgen (de Ultra).

Ik mag hem 4 weken vrijblijvend gaan proberen van g66, en als het ding de proefperiode doorkomt dan moet hij mijn G-System gaan vervangen en wil ik hem denk ik voornamelijk in stereo over 2 Jc,s laten gaan of direct de pa in.

Iig coulante lui daar bij G66 ik gaf aan dat ik 2 weken toch vrij kort vond en hij maakte er net zo makkelijk 4 van (hij heeft duidelijk vertouwen in zijn eigen product).

Voorlopig verkoop ik iig niets maar kan me voorstellen dat of mijn marshall 6100 of mijn knucklehead er op termijn aan moet gaan geloven.

Liquid_Metal
14 mei 2009, 12:44
4 weken proef is inderdaad erg fijn. Ik vind het ook wel lekker om rustig te kunnen proberen thuis. Goede zaak!
Al veel op de Axe-FX kunnen spelen voordat je 'm hebt gekocht? Of is het blind?

Hydra
14 mei 2009, 13:54
Blind besteld, maar met die 4 weken vind ik dat ook ok.

Ben wel sceptisch het klinkt net te mooi om waar te zijn maar we zullen het zien.
Als het wel een beetje de beloftes nakomt dan heb ik er denk ik heel leuk speelgoed aan, maar een stemmetje zegt dat als de techniek al zover is waarom zouden de grote merken er al lang niet mee uitgekomen zijn.

Anyway ben ik wel degelijk zeer benieuwd en gas ik ook hard op dat ding, morgen ben ik weer een kleine jongen met nieuw speelgoed das in ieder geval altijd lachen.

Iig door de relaxde insteek van G66 ben ik toch overstag.

ruezzz
16 mei 2009, 14:15
Ik begin nu zo langzamerhand ook erg nieuwsgierig te worden...
Heb gister nog een aantal soundclips beluisterd, over het algemeen erg overtuigend.
Wat wel opvalt is dat het vooral veel smoothe leadsounds en high gain dingetjes zijn.
Die vind ik vaak bij Line 6 ook nog wel te pruimen. Maar hoe zit het met SRV/Mayer-achtige sounds of een VOX AC30 met een randje? Zijn daar voorbeelden van?

Verder: wat zou een geschikte midi-controller voor de AXE FX zijn? Liefst zo compact mogelijk, maar wel met de mogelijkheid om per preset een aantal CC's te kunnen sturen.
Zodat je per preset bijv. Drive, Boost, Modulatie, Delay aan en uit kan zetten.
Ik werk nu met een Groundcontrol met los expressie-pedaal, op zich prima, maar als ik een AXE FX setup zou hebben, zou ik het zo willen hebben dat ik de hele setup makkelijk van en naar gigs kan meenemen. Dus lichtgewicht en compact maar wel roadproof.

@Hydra: ik zie dat je uit Vorden komt, ben je nog ergens onstage te zien met AXE FX?
Ben wel benieuwd hoe zo'n ding in de mix ligt live. (Woon zelf in Halle bij Zelhem).

Chiel
16 mei 2009, 14:34
Wat wel opvalt is dat het vooral veel smoothe leadsounds en high gain dingetjes zijn.
Die vind ik vaak bij Line 6 ook nog wel te pruimen. Maar hoe zit het met SRV/Mayer-achtige sounds of een VOX AC30 met een randje? Zijn daar voorbeelden van?
Inderdaad ook mijn idee. Met de X3 had ik echt wel hele vette leadsounds, maar een beetje bluesy stuff en disco sounds (Aka Stevie Wonder, Kool & the Gang) vond ik echt om te janken. Dit heb ik echter ook nog niet gehoord op de AXE-Fx.

prinspatrick
16 mei 2009, 19:10
Ik begin nu zo langzamerhand ook erg nieuwsgierig te worden...
Heb gister nog een aantal soundclips beluisterd, over het algemeen erg overtuigend.
Wat wel opvalt is dat het vooral veel smoothe leadsounds en high gain dingetjes zijn.
Die vind ik vaak bij Line 6 ook nog wel te pruimen. Maar hoe zit het met SRV/Mayer-achtige sounds of een VOX AC30 met een randje? Zijn daar voorbeelden van?

Misschien kunnen DEZE (http://fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=6233) sound-samples je overtuigen.

Niet een Voc AC-30 maar wel een echte JTM45 --> Orange 4x12 w/V30s close micked met een SM57 en een MD421

Van deze orange+mics 2 IR's gemaakt en dan het hele zootje nagemaakt in de axe-fx. Erg knap vind ik!

signsofzodiac
16 mei 2009, 19:29
Verdomd, die clips klinken keurig zeg. Wisselde nogal of ik de A of de B versie van de clips beter vond en ik denk dat dat dan een compliment is voor de Axe-FX. Dit is nou net het gevoel dat ik mis in mn VG-99, de bijna voelbare "spank" van een echte versterker. Lead-sounds en acoustisch clean doet de Roland super, maar deze sounds zijn de missing link voor mij. Top!

Sj03rd
17 mei 2009, 03:03
hmm, hier was ik al wel een beetje bang voor...die cleans doen me dus echt niks! dof, geen sprankel, doods...meer dat Line-6 geluid helaas. Maargoed, hopelijk kan het beter dan dit...

Chiel
17 mei 2009, 04:02
Hmmm... dit krijg ik inderdaad ook wel min of meer uit de Line6 X3. Kan uiteraard aan de instellingen liggen van de Axe in kwestie, maar dit trekt mij niet over de streep. Pak ik liever een mic'ed combootje.
Damn, het leek mij echt zo'n waanzinnig apparaat.

Hydra
17 mei 2009, 07:53
Hmmm... dit krijg ik inderdaad ook wel min of meer uit de Line6 X3. Kan uiteraard aan de instellingen liggen van de Axe in kwestie, maar dit trekt mij niet over de streep. Pak ik liever een mic'ed combootje.
Damn, het leek mij echt zo'n waanzinnig apparaat.

Of het aan de Axe ligt kan ik je nog niet zeggen want ik heb hem te kort. Maar mijn eerste ervaringen zijn anders iig.
Mijn clean had ik er vrij snel lekker in maar dat geloofde ik ook wel, scheur daarentegen klonk ronduit slecht in het begin maar na een beetje met de global levels gespeeld te hebben kwam ik erachter dat als de output verder opengaat de distortion begint te (leven) en heb ik tot nu toe 2 lekkere rythm en lead amps erin kunnen draaien (de EVH marshall en de bogner extacy) die echt bruut blazen en lekker druk geven.
Dit heb ik met Boss en line6 meuk nog niet meegemaakt. Daar was mijn ervaring juist mee hoe harder hoe slechter.
De FX vind ik wat beter dan de TC kwaliteit, dus daar ben ik al aardig van onder de indruk.

Ik weet niet of ik het ding ga houden, ik wil toch wel minimaal een 10 lekkere amps erin kunnen draaien, wie weet lukt dat ook maar de eerste kennismaking valt niet tegen iig.

Ow ja hij werd afgeleverd met een nette persoonlijke brief erbij en een doos chocola :)

ruezzz
17 mei 2009, 12:48
Voor zover je de JTM45 Samples via een koptelefoontje kunt beoordelen moet ik zeggen dat het niet echt mijn geluid is, maar het is natuurlijk welk erg knap gedaan. Als echt weet wat wat is kun je wel kleine nuanceverschillen horen maar daar hoor je live geen flikker van terug.

Het is toch uiteindelijk weer een kwestie van zelf het ding onderhanden nemen, de sounds in je vingers voelen, checken hoe ie werkt met een eindtrapje en een cab, checken hoe het werkt als je em rechtstreeks in je PA of opnameapparatuur etc.

Het zou zo mooi zijn dat alle sounds die wilt uit één zo'n kastje kunnen komen en daarbij ook nog es niet onderdoen voor de originelen...

morris
17 mei 2009, 19:12
Sorry voor mijn late reactie ;)
Mijn vuurdoop was geweldig. Ik moest even wennen aan de afwezigheid van een 'wall of sound' achter me, ik had wat minder druk, maar de totale mix van gitaar en de rest van de band was zo waanzinnig. Ik speel nu in ear, waarbij we zelf onze eigen mix maken. Alle kanalen van het stageblock gaan eerst naar onze podiummix (digitale yamaha tafel) en via een harting connector rechtstreeks naar de PA. Het resultaat is dat wij voor elke in ear cliënt een eigen mix kunnen maken, onafhankelijk wat bij de FOH gebeurt. Voor mij was dit mijn eerste IEM ervaring, maar oh oh oh wat een luxe. Alsof je thuis met een eigen mengpaneel bent aan het jammen. Vooral als je ook zingt is dit een mega luxe.
Maar het belangrijkste: De Axe FX. Ik kan niet anders zeggen dan waanzin! Ik moest nog even wat tweaken qua EQ, want mijn studiomonitors zijn wat meer lineair dan de gemiddelde PA set (welke meer getuned zijn op het middengebied), maar ik had een fantastisch geluid. We moesten wat 2k eruit halen en wat meer 0.4k erbij draaien, maar daar was wel mijn sound.
Het belangrijkste vind ik nog steeds de feel van dit ding. Toevallig heb ik vanavond nog noodgedwongen wat met mijn Line6XT in moeten spelen, maar die verdomde vertraging maakt het gewoon nep. Ergo: de AxeFX vraagt een behoorlijke investering qua geld en tijd, maar ik ga voorlopig niets anders meenemen. Let wel; dit is geen plug and play apparaat. De factory presets klinken naar mijn mening voor 80% ruk. Je zult zelf moeten tweaken en experimenteren, maar dan heb je echt wat. Ik ben in ieder geval nog steeds zwaar onder de indruk.

Ik heb een picje van mijn huidige AxeFX live rackje bijgesloten. Meer neem ik niet meer mee. Het gitaarsignaal gaat rechtstreeks naar de aux input van de IE amp (de jacks), de rest van de band krijg ik via de line in, gemixt zoals ik het wil. Mij eigen gitaar level controleer ik zelf. Er zit nog één spare in de blindplaat, die is voor de Axess FX1 met fantoomvoeding, die komt over twee weken.

Morris

Zo, het board + case zijn ook bijna klaar. Morgen nog even de kabels voor de exp. pedalen solderen en dan ben ik weer het heertje.

Nog even een toevoeging v.w.b. de AxeFX, de reden waarom G66 zo makkelijk is met proefperiode, is omdat je met dit apparaat tijd nodig hebt om je eigen sound eruit te kunnen halen. Ik heb het ding nu zo'n 2 maanden, maar elke keer als ik erachter zit weet ik mijn geluiden nog verder te perfectioneren, simpelweg doordat je in eerste instantie door de bomen het bos niet ziet (door de vele parameters). Ik ben op dit moment echt tevreden met het resultaat, ik denk dat over een grote PA niemand meer het verschil hoort tussen mijn buizensetup en de Axe. Ik wil niet meer anders ;-)

Morris

Analie-G
17 mei 2009, 19:59
ziet er mooi uit Morris !
Vraagje tussendoor : welke cab IR gebruik je zelf voor de gain sounds ? Custom of de fabrieks ?

Thanks,
A+

morris
17 mei 2009, 23:45
ziet er mooi uit Morris !
Vraagje tussendoor : welke cab IR gebruik je zelf voor de gain sounds ? Custom of de fabrieks ?

Thanks,
A+

Hey Anand,

Op dit moment heb ik alles (tenminste de gain sounds) ingeregeld op de Cali 4x12, maar er zijn inmiddels wat nieuwe cabs (nieuwe V30) die ik nog niet geprobeerd heb. Probleem is, dat moet ik tussen de optredens door doen, want dan ben ik weer een dag aan het tweaken ;-) Clean en crunch doe ik meestal met een 2x12.
Hoezo, heb je nog goede tips voor me?

Analie-G
18 mei 2009, 00:25
Hey Anand,

Op dit moment heb ik alles (tenminste de gain sounds) ingeregeld op de Cali 4x12, maar er zijn inmiddels wat nieuwe cabs (nieuwe V30) die ik nog niet geprobeerd heb. Probleem is, dat moet ik tussen de optredens door doen, want dan ben ik weer een dag aan het tweaken ;-) Clean en crunch doe ik meestal met een 2x12.
Hoezo, heb je nog goede tips voor me?

Hey man, op de AXE forum zijn de meesten helemaal lyrisch over de V30 en ik hoor regelmatige goede clips, weliswaar met vel getweak en extra EQ blokken.....
Bij mij willen die dingen gewoonweg NIET klinken zoals ik mijn geluid via de KRK6 hoor.....kan zijn dat het over een FRFR monitor superklinkt....

Ik gebruik zelf een custom IR : marshal 1960 , 57 10 00
Dit is te downloaden via de forum waar al die IR`s in staan....met deze cab hoef ik helemaal geen EQ aan te passen , iedere amp klinkt heerlijk (voor mij en opnames) enige wat ik doe is de LOW CUT terug op 250hz of 500hz om de boemerig laag eruit te halen...voor de rest helemaal geen EQ : alles staat neutraal en geen extra eq blokken nodig....hij prikt ontzettend goed door de mix etc etc etc...als je tijd hebt , check em dan...

Ik heb alle andere IRs geprobeerd wat er op de forum staat maar dit was het beste voor MIJ
Daarnaast heeft Clawfinger (ook op de forum) 2 cabs van Marshal EW 480 On / Off Axis....die 2 samen klinken ontzettend BRUUT ...alsof je gewoon naast je 4x12 staat.....

Succes ermee en ik hoor wel als je iets anders tegenkomt of deze geprobeerd hebt.
Anand

Hydra
18 mei 2009, 12:34
Ik heb zelf 2 v30 cabs en vind die V30 cabs uit de Axe nergens naar klinken.. het zal wel te maken waar je de axe mee uitversterkt denk ik .. De greenbacks vind ik wel ok

Les Paul R8
18 mei 2009, 12:53
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben en op verschillende andere plekken reviews en ervaringen gelezen te hebben, moet ik zeggen dat de Axe-FX mijn GAS aardig weet aan te wakkeren.

Zou 1 van de bezitters niet eens een demo ergens kunnen regelen; minimeeting of zo. Ik denk dat er behoorlijk wat mensen best even willen voelen hoe de Axe-FX speelt. Hoe het op youtube klinkt is voor mij lang zo belangrijk niet als hoe hij reageert op mijn spel. Daagt hij uit tot meer spelen, of verlang ik meteen terug naar mijn buizenamps?

Daarnaast heb ik ook de volgende vraag aan de bezitters:
Ik heb een Taylor T5, waarmee ik over 1 mono jackplug zowel een acoustisch als een electrisch geluid krijg. Wat ik zou willen is dat ik het acoustische tegelijk met het electrische kan versterken over de Axe-FX. Dus 1 amplijn met bijv een Plexi, (stereo) chorus en wat delay. En daarnaast een acoustische lijn, zonder amp, maar met wat (stereo) galm en compressie. Is dat mogelijk met de Axe-FX? Als ik de handleiding lees, zou dit wel moeten kunnen. Hou ik dan van beide een mix over in stereo?

Tony L
18 mei 2009, 13:29
Zou 1 van de bezitters niet eens een demo ergens kunnen regelen; minimeeting of zo. Ik denk dat er behoorlijk wat mensen best even willen voelen hoe de Axe-FX speelt. Hoe het op youtube klinkt is voor mij lang zo belangrijk niet als hoe hij reageert op mijn spel. Daagt hij uit tot meer spelen, of verlang ik meteen terug naar mijn buizenamps?


+100

Als er een mini-meeting komt ben ik zeker van de partij. Het enige wat me momenteel tegenhoud is dat ik geen idee heb hoe het ding speelt.

Analie-G
18 mei 2009, 14:51
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben en op verschillende andere plekken reviews en ervaringen gelezen te hebben, moet ik zeggen dat de Axe-FX mijn GAS aardig weet aan te wakkeren.

Zou 1 van de bezitters niet eens een demo ergens kunnen regelen; minimeeting of zo. Ik denk dat er behoorlijk wat mensen best even willen voelen hoe de Axe-FX speelt. Hoe het op youtube klinkt is voor mij lang zo belangrijk niet als hoe hij reageert op mijn spel. Daagt hij uit tot meer spelen, of verlang ik meteen terug naar mijn buizenamps?

Daarnaast heb ik ook de volgende vraag aan de bezitters:
Ik heb een Taylor T5, waarmee ik over 1 mono jackplug zowel een acoustisch als een electrisch geluid krijg. Wat ik zou willen is dat ik het acoustische tegelijk met het electrische kan versterken over de Axe-FX. Dus 1 amplijn met bijv een Plexi, (stereo) chorus en wat delay. En daarnaast een acoustische lijn, zonder amp, maar met wat (stereo) galm en compressie. Is dat mogelijk met de Axe-FX? Als ik de handleiding lees, zou dit wel moeten kunnen. Hou ik dan van beide een mix over in stereo?

Hoi volgens mij is dat zekers te doen wat je boven beschrijft.......alleen wil je je acoustic signaal nergens mee versterker ?? Comp / EQ of gewoon een clean amp bedoeld voor acoustic guitars ?? Kan allemaal .......

Les Paul R8
18 mei 2009, 15:21
Hoi volgens mij is dat zekers te doen wat je boven beschrijft.......alleen wil je je acoustic signaal nergens mee versterker ?? Comp / EQ of gewoon een clean amp bedoeld voor acoustic guitars ?? Kan allemaal .......

De bedoeling is om alles gewoon naar de PA/monitoring te sturen. Op die manier kan je de gitaarpartij electrisch/akoustisch dubbelen. Juist dat stereo geluid op beide amp lijnen spreekt me enorm aan.

Ik zou de Axe FX dan ook alleen maar interessant vinden om direcht op PA aan te kunnen sluiten. Belangrijkste overwegingen voor mij zouden zijn de veelzijdigheid terwijl je nauwelijks hoeft te sjouwen.

Als 1 (of meer) van de bezitters op een mini meeting hun Axe FX zouden willen demonstreren, zodat mensen ook eens kunnen "voelen" hoe het speelt, wil ik best een mini meeting in het midden van het land organiseren. Het zou kunnen in Utrecht, Almere, Amsterdam wat mij betreft. Kosten worden dan gedeeld door de belangstellenden. Degene die met Axe FX komt krijgt van mij een drankje ;)

morris
19 mei 2009, 00:12
De bedoeling is om alles gewoon naar de PA/monitoring te sturen. Op die manier kan je de gitaarpartij electrisch/akoustisch dubbelen. Juist dat stereo geluid op beide amp lijnen spreekt me enorm aan.

Ik zou de Axe FX dan ook alleen maar interessant vinden om direcht op PA aan te kunnen sluiten. Belangrijkste overwegingen voor mij zouden zijn de veelzijdigheid terwijl je nauwelijks hoeft te sjouwen.

Als 1 (of meer) van de bezitters op een mini meeting hun Axe FX zouden willen demonstreren, zodat mensen ook eens kunnen "voelen" hoe het speelt, wil ik best een mini meeting in het midden van het land organiseren. Het zou kunnen in Utrecht, Almere, Amsterdam wat mij betreft. Kosten worden dan gedeeld door de belangstellenden. Degene die met Axe FX komt krijgt van mij een drankje ;)

Ik weet niet hoe die Taylor werkt, maar met één mono kabel lijkt me het vanaf de gitaar al een kwestie van of/of. Niet? In dat geval kan het niet simultaan. Ook niet in de AxeFX uiteraard. Je kunt uiteraard wel aparte patches en routings maken gebaseerd op verschillende soorten gitaren.

Vwb demo, als ik kan, wil ik graag komen, maar dan zou het wat meer naar het zuiden moeten.

Morris

Les Paul R8
19 mei 2009, 08:48
Ik weet niet hoe die Taylor werkt, maar met één mono kabel lijkt me het vanaf de gitaar al een kwestie van of/of. Niet? In dat geval kan het niet simultaan. Ook niet in de AxeFX uiteraard. Je kunt uiteraard wel aparte patches en routings maken gebaseerd op verschillende soorten gitaren.

Vwb demo, als ik kan, wil ik graag komen, maar dan zou het wat meer naar het zuiden moeten.

Morris

De T5 heeft 5 standen, waarvan 1 piezo en 4 humbucker standen. De grap is, dat de humbuckers erg transparant klinken, waardoor ze nog steeds een heel acceptabel acoustisch geluid geven. Op de stand brughumbucker is het dan mogelijk om een lekkere scheur te hebben, die je dubbelt met een acoustische sound. Nu split ik hem naar PA en Plexi. Werkt ook, maar is een boel sjouwwerk ;)

Ik heb er zelf geen problemen mee om naar het zuiden te komen, maar ik ben daar niet bekend met ruimte's waar we zo'n minimeeting zouden kunnen organiseren. Utrecht is te ver voor je, Morris?

Tony L
26 mei 2009, 19:52
Is er al iets bekend over een eventuele Axe-Fx meeting?

Liquid_Metal
26 mei 2009, 20:32
De T5 heeft 5 standen, waarvan 1 piezo en 4 humbucker standen. De grap is, dat de humbuckers erg transparant klinken, waardoor ze nog steeds een heel acceptabel acoustisch geluid geven. Op de stand brughumbucker is het dan mogelijk om een lekkere scheur te hebben, die je dubbelt met een acoustische sound. Nu split ik hem naar PA en Plexi. Werkt ook, maar is een boel sjouwwerk ;)

Ik heb er zelf geen problemen mee om naar het zuiden te komen, maar ik ben daar niet bekend met ruimte's waar we zo'n minimeeting zouden kunnen organiseren. Utrecht is te ver voor je, Morris?

Utrecht lijkt me inderdaad een goeie. Centraler kan niet (ok, Amersfoort is het zwaartepunt van Nederland, maar ligt niet centraler). Almere zou voor mij helemaal fijn zijn, maar ik neem geen Axe mee dus ik zal niet klagen :).
Ik ben wel erg benieuwd naar de Axe! En misschien is het een idee om er gelijk te vergelijken met buizenversterkers? Met de Axe een buizenversterker 'namaken' en ze dan naast elkaar zetten. Namaken werkt natuurlijk nooit helemaal, maar ik ben wel benieuwd hoe de Axe het doet naast mijn Engl E530, een redelijk low-end versterker.

vincedepooh
26 mei 2009, 22:25
Ook ik heb geen axe-fx (en ook geen rack gear) maar weet eventueel wel een locatie waar je wat mensen kwijt kan en evt. ook het volume open kan gooien. Ik ben namelijk ook wel geinteresseerd (GAS) in de Axe-fx.
Ik ben gisteren trouwens naar Zappa plays Zappa geweest in de paradiso en dat was echt :punk::crazyhappy::rockon::cheerup::speed:

Ik had dus laatst dit (http://www.youtube.com/watch?v=jRXnPcIK1V8) filmpje gezien en gehoord dat hij de axe ook gebruikt. En inderdaad hij heeft er zelfs twee! Voor de rest zag ik in het rek een powerconditioner een mixer en iets anders van 1he. Bovenin wat pedaaltjes en that`s it. Ik zag ook geen cabs staan voorin dus ik vermoed dat hij zo ever de pa speelde. En echt al die Zappa sounds. De 2de gitarist had 2 combo`s achterstevoren staan en wat pedaaltjes op de grond klonk ook erug lekker.

Tony L
27 mei 2009, 10:39
@Morris
Wat is voor jou een betere locatie dan Utrecht? Moet je dan aan Breda denken of nog zuiderlijker?

fransoos
27 mei 2009, 12:06
Is er al iets bekend over een eventuele Axe-Fx meeting?

Als die er komt dan kom ik ook; wil die ook weleens van dichtbij zien/horen.
Ben ook geïnteresseerd in deze alleskunner.

Breda zou mooi zijn maar Utrecht is ook prima.

Prima initiatief.

hugo
27 mei 2009, 23:32
ik zou er ook graag bij willen zijn! Utrecht of Breda allemaal prima

Tony L
29 mei 2009, 09:29
Is er niemand die zijn Axe-Fx wil show-casen? Een select groepje gitaarnetters zal diegene eeuwig dankbaar zijn :dance:

Qua onkosten moeten we daar dan best uit kunnen komen lijkt me (benzine vergoeding, kratje pils, whatever).

tnijland
29 mei 2009, 16:39
Qua onkosten moeten we daar dan best uit kunnen komen lijkt me (benzine vergoeding, kratje pils, whatever).

Ben ik het helemaal mee eens. Dat samen met een masterclass Äxe-Fx" moet toch iemand over de streep trekken. Zoniet, dan moet ik er maar eentje "op de blauwe ogen" aanschaffen...

Analie-G
30 mei 2009, 13:12
Boys,
ik wil best wel de AXE laten zien en evt luisteren :)
Zowel Utrecht als Breda is ok aangezien ik regelmatig zaterdags richting Rotterdam moet voor gigs....

Wel moet er iemand een bechikking hebben of over goede studio monitoren of een pa monitor......ik heb zelf geen omdat ik alles met koptelefoon programmeer en live speel ik over alles en nog wat er op dat moment op het podium staat...

iedereen kan dan evt zijn rack meenemen voor evt vergelijk MAAR ik moet er duidelijk bij zetten : AXE is super helemaal direct....dus zonder eindtrap en box...dus een beetje moeilijk om jullie amps etc te gaan vergelijken tenzij ik dan ook mijn AXE door datzelfde eindtrap en box een vergelijking maak...

Laat maar weten wie in die buurt iets op poten wil zetten...ik ga dan wel de agenda checken en kunnen we een datum prikken.....

Gr en tot dan,
Anand

Tony L
30 mei 2009, 19:29
Top man! Utrecht vind ik zelf het fijnste en is ook het centraalste (geen idee of er mensen van heel ver moeten gaan komen). Ik kan mijn monitors wel meenemen (Genelec 8030 A's) maar is het niet eenvoudiger om een oefenruimte met PA te huren? Iemand hier bekend in Utrecht qua oefenruimtes waar dit mogelijk is?

Les Paul R8
31 mei 2009, 01:25
DB Studio in Utrecht is prima te doen. Volgens mij staat daar inderdaad al een PA en anders kan ik mijn portable 2x150W Yamaha PA wel meenemen.

Ik wil de organisatie wel op me nemen. Wanneer zou het beste uitkomen (met name voor Analie-G...)?

Tony L
31 mei 2009, 23:24
@Les Paul R8
Ok relaxt! Ik kan waarschijnlijk wel elk weekend (neem aan dat het niet door-de-weeks plaats vind :rockon:)

eddewien3
1 juni 2009, 12:32
Hoi,

Ik ben ook in het bezit van een Ultra en prik hem achter in de einddtrap van een Peavey Stereo Chorus. Daar klinkt ie, op studio nivo, geweldig met genoeg Punch! Ik ben overigens nog op zoek naar een tweede voor een stereo opstelling.
Ik ben ook in het bezit van een Line6 Vetta maar die haalt het idd niet bij de Ultra.
Ik heb de Ultra nog niet live kunnen uitproberen omdat ik nog steeds mijn Roland FC300 op orde heb. Ik denk dat ie er binnenkort uitgaat.:mad:

Ook ik ben geïnteresseerd in een meeting. Met name ben ik benieuwd hoe de Ultra door verschillende versterkers klinkt (lees eindtrap van verschillende versterkers).
Ik heb ook een QSC hpr122I staan (actieve Full range monitor) waar ik zelf niet zo over te spreken ben (geen punch). In het forum van Fractal audio wordt daar wel lovend over geschreven. Als iemand daarover zou willen spelen dan neem ik die graag mee.

Ik woon zelf in De Bilt dus DB is voor mij geen probleem.
Starsoundstudio op de Ceylonlaan in Utrecht is ook nog een optie.

Groeten Edwin

Analie-G
1 juni 2009, 15:38
OKay heren, .....zoals het er nu naar uitziet kan het evt de laatste 2 weken van Juni...zaterdags....exacte datum hoor ik een der dagen...

Utrecht DB studio is ok...afhankelijk van het aantal personen, is een iets grotere ruimte handig...sommige van die oefenhoks zijn belachelijk kein :)

Zanginstallatie is op zich wel ok MAAR zijn meestal MONO....dus als iemand dan evt toch zijn STEREO installatie kan meenemen OF contact opnemen met DB of het ook stereo kan ?

Die QSC 122i zou ik dolgraag willen horen icm met de AXE !!!
Inderdaad veel lof op het forum erover net als de IR cab
V30`s.....maar ik rijg dat ding echt niet klinkend....mischien over de QSC omdat die een realistische weergave geeft van een basis PA....ben benieuwd....

Gr,
A+

Tony L
1 juni 2009, 17:23
Zo goed als alle weekenden kan ik maar 20 juni komt dan jammer genoeg voor mij niet uit. Ik ga dan naar de Vai masterclass :cheerup:
Met een beetje geluk wordt het de 27e :dontgeti:

Les Paul R8
1 juni 2009, 22:59
Zullen we dan maar 27 juni doen? Pakken we de middag vanaf 13:00u

Ik wil mijn draagbare PA van 2 x 150W wel meenemen. Is weinig ruimte en moet voldoende zijn om alles goed te kunnen horen.

Verder zou ik voor willen stellen dat er niet te veel spullen meegenomen worden. Ik zorg dat er een uitstekende Les Paul en een prima Strat (beide uit de Customshop) aanwezig zijn. Ook de Taylor T5 zal ik meenemen, omdat ik de akoustische klanken samen met de elektrische samen wil horen.

Ik stel voor dat we geen buizenamps mee gaan nemen. De vergelijking is niet echt belangrijk. Het gaat vooral om de feel van de Axe FX. Een buizenamp zal altijd beter zijn en we weten allemaal wel hoe onze favoriete buizenamps klinken.

Als iedereen het er mee eens is dat het 27 juni wordt, zal ik de ruimte regelen en een sticky topic aanvragen met de laatste details en de inschrijvingslijst.

Liquid_Metal
1 juni 2009, 23:11
Zullen we dan maar 27 juni doen? Pakken we de middag vanaf 13:00u

Ik wil mijn draagbare PA van 2 x 150W wel meenemen. Is weinig ruimte en moet voldoende zijn om alles goed te kunnen horen.

Verder zou ik voor willen stellen dat er niet te veel spullen meegenomen worden. Ik zorg dat er een uitstekende Les Paul en een prima Strat (beide uit de Customshop) aanwezig zijn. Ook de Taylor T5 zal ik meenemen, omdat ik de akoustische klanken samen met de elektrische samen wil horen.

Ik stel voor dat we geen buizenamps mee gaan nemen. De vergelijking is niet echt belangrijk. Het gaat vooral om de feel van de Axe FX. Een buizenamp zal altijd beter zijn en we weten allemaal wel hoe onze favoriete buizenamps klinken.

Als iedereen het er mee eens is dat het 27 juni wordt, zal ik de ruimte regelen en een sticky topic aanvragen met de laatste details en de inschrijvingslijst.

Lijkt me inderdaad goed. Anders wordt de aandacht wel erg afgeleid en ligt er minder focus op de Axe-FX.

Analie-G
2 juni 2009, 01:58
Hmmmm, een beetje apart dat je ervan uitgaat dat buizenamps ALTIJD beter zal klinken....ik ben juist van mijn bijv Mesa Single rectifier afgestapt omdat ik live door de PA en in de studio vele malen beter geluid heb....en Fractal Audio heeft genoeg blind tests gedaan met anderen voor zowel de sound als feel waarbij men de verschillen niet meer hoorde dus....maar goed, ik hoef jullie niet te overtuigen , ieder zijn ding en ik neem mijn Axe met alle plezier mee en kunnen jullie doen wat je wilt.....

Ik wil wel graag de QSC 122i monitor horen met de Axe...

Datum laat ik nog weten want als ik geen optreden heb die dag , ga ik dus ook niet....ik hoef op die manier geen vergoeding of zo...regelen jullie maar de kosten van de oefenruimte en drank etc....

Anand

eddewien3
2 juni 2009, 08:30
Ik vind wel dat iedereen die aanwezig is mee dient te betalen aan de gemaakte kosten. Ik neem, indien gewenst, mijn ultra en mijn QSC mee en loop ook niet te....... over een paar tientjes. ;) De enige wens die ik heb, en dat is ook de reden waarom ik geïnteresseerd ben, is dat ik een aantal verschillende versterkers uit wil proberen. Het liefst transistorcombo's met een (achter)ingang voor de eindtrap.

Groeten Edwin

Les Paul R8
2 juni 2009, 09:56
Hmmmm, een beetje apart dat je ervan uitgaat dat buizenamps ALTIJD beter zal klinken....ik ben juist van mijn bijv Mesa Single rectifier afgestapt omdat ik live door de PA en in de studio vele malen beter geluid heb....en Fractal Audio heeft genoeg blind tests gedaan met anderen voor zowel de sound als feel waarbij men de verschillen niet meer hoorde dus....maar goed, ik hoef jullie niet te overtuigen , ieder zijn ding en ik neem mijn Axe met alle plezier mee en kunnen jullie doen wat je wilt.....

Ik wil wel graag de QSC 122i monitor horen met de Axe...

Datum laat ik nog weten want als ik geen optreden heb die dag , ga ik dus ook niet....ik hoef op die manier geen vergoeding of zo...regelen jullie maar de kosten van de oefenruimte en drank etc....

Anand

Ik ga uit van wat ik over de Axe FX gelezen heb. En ik heb meerdere keren gelezen dat de vergelijking met een echte, goede buizenbak niet eerlijk is. Maar dat de Axe FX wel reageert als een buizenbak en daardoor zo goed bruikbaar is. Van wat ik op youtube heb gezien en wat ik aan demo's gehoord heb, zal het publiek weinig verschil horen. Dat is bij Line6 wel anders.

Uiteraard hoeven de Axe FX bezitters niet aan de kosten van de meeting mee te betalen. Overigens zullen die kosten sowieso niet zo hoog zijn.

morris
2 juni 2009, 10:17
Ik ben er helaas niet bij, Utrecht is voor mij in totaal 4 uur rijden heen en terug. Bovendien heb ik dat weekend al een ampfest met echte mannen, met echte zware buizenversterkers ;);)
(niks voor watjes met transistor troep)

:soul:

LordRiffenstein
2 juni 2009, 11:09
Ik ben er helaas niet bij, Utrecht is voor mij in totaal 4 uur rijden heen en terug. Bovendien heb ik dat weekend al een ampfest met echte mannen, met echte zware buizenversterkers ;);)
(niks voor watjes met transistor troep)

:soul:

Als je maar goed beseft dat daar geen computertroep getolereerd zal worden! :seriousf:

morris
2 juni 2009, 12:21
Als je maar goed beseft dat daar geen computertroep getolereerd zal worden! :seriousf:

I knew it! Suckerrrrrr!!! :seriousf:

hugo
2 juni 2009, 12:28
Ik kan ook eventueel mijn zelfbouw cab meenemen, zie eerder topic.

Les Paul R8
2 juni 2009, 13:12
Ik kan ook eventueel mijn zelfbouw cab meenemen, zie eerder topic.

Voor de Axe FX meeting liefst zo min mogelijk spullen mee. De ruimte zal beperkt zijn en er zijn veel geïnteresseerden. Er zal een PA zijn en in ieder geval 3 gitaren om mee te testen (Les Paul, Strat en Taylor T5).

hugo
2 juni 2009, 14:23
oke dan niet, no problemo

Angel
8 juni 2009, 20:32
Heren

is het de moeite om voor de Ultra te gaan ipv de standaardversie?

prinspatrick
8 juni 2009, 20:42
Heren

is het de moeite om voor de Ultra te gaan ipv de standaardversie?

Als je het geld hebt, zeker doen!

Niet zozeer voor de extra FX (alhoewel die ook niet te versmaden zijn) maar vooral voor de extra CPU-power die je hebt.

DRIVE + AMP + CAB + REVERB is 50% van je cpu in een ULTRA. (helaas weet ik niet hoeveel dat is in de STANDARD)

Wil je met 2 CABS of 2 AMPS werken en nog enkele speciale effecten zoals DELAY en MULTIDELAY dan kom je zeker niet toe met de standard.

Ikzelf gebruik de Ultra vooral als één grote stompbox. dat is dan bv.:

WAH COMP DRIVE1 DRIVE2 AMP CAB TRE PHASER PITCH DELAY MULTI REVERB en FILTER.

dan zit ik aan 94% bij de ULTRA (en in principe kun je niet boven de 96% gaan)

morris
8 juni 2009, 20:46
Heren

is het de moeite om voor de Ultra te gaan ipv de standaardversie?

Zeker weten. Meer processorkracht en dat is, zeker als je met twee amps L/R wil werken, hard nodig. Overigens, ook met één amp en veel effecten is het een must. Ik gebruik een soort van pedalboard setup met veel stompboxes standaard in de patch (die ik al dan niet wil gebruiken) en dan loop je ook snel tegen de limieten op.

Morris

edit: prinspatrick was mij voor ;-)

Tony L
8 juni 2009, 22:41
Je kan meerdere cabs in een patch stoppen toch?

Wat is het verschil in CPU tussen:
a). 1 amp met 2 cabs
b). 2 amps met elk 1 cab
c). 2 amps met 2 cabs

Aan hoeveel CPU usage moet ik dan denken per case? (gemiddeld gezien ik neem aan dat het per amp / IR verschilt)

Angel
9 juni 2009, 09:58
Dag heren

Ok, dan is het beslist. Nu wachten tot de Ultra terug beschikbaar is in Duitsland, want tweedehands zal hij niet te vinden zijn.

Angel
12 juni 2009, 14:46
Ik heb er ééntje, tweedehands, gevonden in de VS. Zijn deze ook gewoon hier te gebruiken, mits andere kabel te gebruiken? Of moet ik intern de adapter gaan verwisselen?

Tweede vraag: Hoe kan ik nu maken dat ik hem met zekerheid aankrijg? Ik wil geen problemen ondervinden dat hij niet aankomt, e.d.

Thx

prinspatrick
12 juni 2009, 15:17
Ik heb er ééntje, tweedehands, gevonden in de VS. Zijn deze ook gewoon hier te gebruiken, mits andere kabel te gebruiken? Of moet ik intern de adapter gaan verwisselen?


Angelsdeath2001 neem ik aan?

modificatie is volgens mij niet nodig (dacht ik zo van buiten te weten). het toestel doet dat intern zelf.

let wel op voor de invoerrechten! die bedragen gemakkelijk 21-25%


Tweede vraag: Hoe kan ik nu maken dat ik hem met zekerheid aankrijg? Ik wil geen problemen ondervinden dat hij niet aankomt, e.d.


paypal betalen helpt, maar zeker ben je nooit.

Angel
12 juni 2009, 15:31
Ik reken op ongeveer 30% aan invoerrechten, maar dan nog blijft het een interessante deal, als alles goed gaat natuurlijk.

Ik heb net van die persoon zijn volledige gegevens verkregen, naam, adres, telefoonnummer, zijn e-baynaam.

Hij vraagt ook om via paypall te betalen. Zijn er nog dingen die ik kan doen om alles goed te laten verlopen?

prinspatrick
12 juni 2009, 15:36
Ik reken op ongeveer 30% aan invoerrechten, maar dan nog blijft het een interessante deal, als alles goed gaat natuurlijk.

Ik heb net van die persoon zijn volledige gegevens verkregen, naam, adres, telefoonnummer, zijn e-baynaam.

Hij vraagt ook om via paypall te betalen. Zijn er nog dingen die ik kan doen om alles goed te laten verlopen?

Geduld hebben, want de douane kan dat enkele weken achterhouden.

Om dingen sneller laten te gaan raad ik je aan om een document erbij te laten voegen met de som en het betalingsbewijs
als je het gefixt krijgt, betaal die man dan in 2 schijven (bv. 1500 euro en het resterende bedrag)
dan laat je enkel het bewijs van 1500 meesturen, dan kan je eventueel wel aan invoerrechten schelen

veel succes!

Baco
12 juni 2009, 15:46
Geduld hebben, want de douane kan dat enkele weken achterhouden.

Om dingen sneller laten te gaan raad ik je aan om een document erbij te laten voegen met de som en het betalingsbewijs
als je het gefixt krijgt, betaal die man dan in 2 schijven (bv. 1500 euro en het resterende bedrag)
dan laat je enkel het bewijs van 1500 meesturen, dan kan je eventueel wel aan invoerrechten schelen

veel succes!

Of met UPS laten versturen (UPS expedited bijvoorbeeld, binnen de week heb je je spullen). Zal je wel wat meer kosten, maar het is het waard. Ik gebruik bijna altijd deze manier van versturen. Inklaring gaat een stuk sneller en ze stellen weinig vragen nr de waarde. Indien mogelijk idd in 2 keer betalen, tenzij je voor de volle pot invoerrechten wil betalen.
Enige opmerking hieromtrent, je pakket is maar verzekerd voor de aangegeven waarde, dus dat is het risico dat je loopt. Zelf nog nooit problemen gehad echter.

Angel
12 juni 2009, 15:49
Of met UPS laten versturen (UPS expedited bijvoorbeeld, binnen de week heb je je spullen). Zal je wel wat meer kosten, maar het is het waard. Ik gebruik bijna altijd deze manier van versturen. Inklaring gaat een stuk sneller en ze stellen weinig vragen nr de waarde. Indien mogelijk idd in 2 keer betalen, tenzij je voor de volle pot invoerrechten wil betalen.
Enige opmerking hieromtrent, je pakket is maar verzekerd voor de aangegeven waarde, dus dat is het risico dat je loopt. Zelf nog nooit problemen gehad echter.

De persoon stelt voor, om de transportkosten te drukken om te verzenden via USPS Priority Mail. Zou zo'n $80 kosten.
Ik zal eens navragen wat het kost om via UPS Expedited te verzenden.

Baco
12 juni 2009, 15:54
De persoon stelt voor, om de transportkosten te drukken om te verzenden via USPS Priority Mail. Zou zo'n $80 kosten.
Ik zal eens navragen wat het kost om via UPS Expedited te verzenden.
Kan zonder probleem nog een $100 meer kosten, het is voor jezelf dus wat uitmaken of dit het je waard is. Ofwel je unit binnen de week (met tracking) ofwel wachten totdat die slakken van de douane alle pakketjes ingeklaard hebben en geloof me, dit kan weken duren. Het kan altijd sneller, hangt af hoe lastig ze eventueel doen met die ingeklaarde waarde en zo. Ik weet niet hoeveel geduld je hebt ;)

Angel
12 juni 2009, 15:56
Kan zonder probleem nog een $100 meer kosten, het is voor jezelf dus wat uitmaken of dit het je waard is. Ofwel je unit binnen de week (met tracking) ofwel wachten totdat die slakken van de douane alle pakketjes ingeklaard hebben en geloof me, dit kan weken duren. Het kan altijd sneller, hangt af hoe lastig ze eventueel doen met die ingeklaarde waarde en zo. Ik weet niet hoeveel geduld je hebt ;)

Die $100 kunnen er nog wel bij als het dan sneller gaat.
Geduld is een mooie deugd, maar helaas niet aan mij besteed.

Baco
12 juni 2009, 16:00
Die $100 kunnen er nog wel bij als het dan sneller gaat.
Geduld is een mooie deugd, maar helaas niet aan mij besteed.

Ik vind het toch ook waard hoor. M'n laatste 2 gitaren waren hier binnen een week van de States (in 6 dagen om precies te zijn), net als m'n pedals. Maar, het moet natuurlijk iets van waarde hebben. Kleinigheden laat ik altijd gewoon met USPS komen, dat steekt niet op een dag/week en die spullen gaan meestal gewoon door de douane.

Angel
12 juni 2009, 16:10
$120 meer dan met USPS Priority Mail. Dus dat zal het worden.
Betaling zal ook in twee keer gebeuren.

Baco
12 juni 2009, 16:15
Wat mij betreft de juiste keuze. Om een idee te geven van de kosten, ik heb in de laatste weken 2 keer iets van $1000 ingeklaarde waarde laten overkomen en ik heb zo rond de 240 euro moeten bijbetalen. Mss nu wel iets minder, dollar staat ietsje lager nu.

Het is mss vroeg, maar alvast veel succes met je Axe!

Liquid_Metal
12 juni 2009, 16:45
Die $100 kunnen er nog wel bij als het dan sneller gaat.
Geduld is een mooie deugd, maar helaas niet aan mij besteed.

Als je geld verdient als water wel. Ik zou wel een week (of een paar) langer wachten, want om nou te zeggen dat ik $100 over heb. En ik ben altijd érg ongeduldig :).
Ik hoop dat alles goed gaat en je veel plezier aan je Axe zult beleven.

eddewien3
16 juni 2009, 10:56
Prins Patrick,

Mijn zwager, wonende in de States, wil voor mij de Liquid Foot bestellen maar ik vraag me af of ik geen problemen krijg met de voeding.
Aangezien jij er al eentje hebt.....:) Moet ik een andere adapter kopen of is dat niet nodig.

Groeten Edwin

prinspatrick
16 juni 2009, 11:30
Prins Patrick,

Mijn zwager, wonende in de States, wil voor mij de Liquid Foot bestellen maar ik vraag me af of ik geen problemen krijg met de voeding.
Aangezien jij er al eentje hebt.....:) Moet ik een andere adapter kopen of is dat niet nodig.

Groeten Edwin

geen enkel probleem. zolang het maar 9vac is

Analie-G
16 juni 2009, 11:32
Prins Patrick,

Mijn zwager, wonende in de States, wil voor mij de Liquid Foot bestellen maar ik vraag me af of ik geen problemen krijg met de voeding.
Aangezien jij er al eentje hebt.....:) Moet ik een andere adapter kopen of is dat niet nodig.

Groeten Edwin

Hey Eddewien,
Kom je nog naar de meeting ? en neem je dan de QSC mee?

eddewien3
19 juni 2009, 08:34
Ik zal helaas niet op de meeting aanwezig zijn. Ik had een aantal keren aangegeven dat ik mijn ultra wel eens met andere versterkers uit wil proberen maar daar had niemand op gereageerd. :dontgeti: Het moet toch ook een beetje van twee kanten komen lijkt me...

En aangezien niets zo veranderlijk is als de mens heb ik mijn QSC op marktplaats te koop gezet en ga ik vanavond mijn ultra samen met een koch twintone uitproberen.

http://link.marktplaats.nl/259356373

peter_heijnen
19 juni 2009, 10:47
Ik zal helaas niet op de meeting aanwezig zijn. Ik had een aantal keren aangegeven dat ik mijn ultra wel eens met andere versterkers uit wil proberen maar daar had niemand op gereageerd. :dontgeti: Het moet toch ook een beetje van twee kanten komen lijkt me...

En aangezien niets zo veranderlijk is als de mens heb ik mijn QSC op marktplaats te koop gezet en ga ik vanavond mijn ultra samen met een koch twintone uitproberen.

http://link.marktplaats.nl/259356373
Ik neem een mackie sr350 mee, maar ik kan ook mijn tech21 tm60 meenemen als dat voor jou interessant is. En uiteraard zijn we allemaal benieuwd naar de qsc, tenzij ie dan al verkocht is.

Verder had Hugo eerder aangeboden zijn zelfbouw cab met ingebouwde eindtrap mee te nemen, is het mss toch een idee om die met de axe te checken Hugo? Ik ben er wel benieuwd naar.