PDA

View Full Version : Axe-Fx anno 2009



Pagina's : 1 2 [3]

Yek1
5 februari 2010, 10:32
Ah, foute link, deel 4 (moderne rock) staat hier (http://www.youtube.com/watch?v=yXP4Q83--eI&feature=related).

Ging mij ff om de fun-factor, en de kwaliteit van spelen, niet zozeer vanwege de sounds.

Niettemin, aardige demonstratie van opnamekwaliteit: dit was niet meer dan gitaar > Axe > computer, zonder iets extra's of post-processing. Hoe simpel kan het zijn.

bluegate
5 februari 2010, 11:17
Oei, die kan lekker spelen... :strat:

geluiden komen af en toe ook goed in de buurt, sommige meer dan anderen.

Henri H
5 februari 2010, 11:33
..... sommige meer dan anderen.Ja, klopt.
En met extra randapparatuur/software gaat het waarschijnlijk nog beter klinken.
Ik weet niet of ik mijn tijd hiermee wil "verknooien". ;)

Liquid_Metal
5 februari 2010, 12:06
Ja, klopt.
En met extra randapparatuur/software gaat het waarschijnlijk nog beter klinken.
Ik weet niet of ik mijn tijd hiermee wil "verknooien". ;)

Ach, tweaken blijven we toch :). Of je nu een 20 HE rack hebt met 3 preamps, of een enkele Axe-FX. Voor mij zijn huge racks nog niet bereikt, dus ik ga vrolijk door (zojuist een EH Nano Small Stone phaser voor 35 euro gekocht! :D). Ik hou wel van tweaken, maar er zijn wel grenzen (soms wil je gewoon lekker spelen).

Henri H
5 februari 2010, 13:39
Ach, tweaken blijven we toch :). Of je nu een 20 HE rack hebt met 3 preamps, of een enkele Axe-FX. Voor mij zijn huge racks nog niet bereikt, dus ik ga vrolijk door (zojuist een EH Nano Small Stone phaser voor 35 euro gekocht! :D). Ik hou wel van tweaken, maar er zijn wel grenzen (soms wil je gewoon lekker spelen).Hehe, toevallig, ik heb net een Ibanez PT9 phaser gekocht. :)

En inderdaad, tweaken en zoeken naar de ultieme sound blijft een soort van obsessie, alhoewel ik mijn sound wel aardig gevonden heb.

tnijland
7 februari 2010, 00:57
Het enige wat ik aan wil geven is dat de 'feel' en het 'natuurlijke aanvoelen' van de Axe wordt bepaald door het gebruik van cab-impulses, niet door de modeling-sectie van de Axe zelf.


Kijk, hier gaat het nou om. Krijgen we nou een echte nieuwe generatie gitaar modelers of alleen een wat levendiger gemaakte modeling doos? Als de Axe-Fx inderdaad de orginelen in exacte details (sound, dynamiek etc) na kan bootsen, dan wordt het zeer zeker interessant.

Wie o wie durft? Is die Axe-Fx inderdaad de vervanger van je analoge buizen preamp + 6L6 of EL34 eindtrap? Is het toch een eenvoudige oplossing van je andere probleem (het sjouwwerk, line in recording etc)? Zou je hem thuis ook voor inspiratie gebruiken of pak je toch je buizen amp???

Ik daag Axe-Fx eigenaren uit om eens met de billen bloot te gaan en te reageren...:)

Henri H
7 februari 2010, 01:11
Volgens mij gaat het daar helemaal niet om.
De Axe FX is een handig apparaat voor de doeleinden die jij noemt, heb ik de indruk, het is niet de "real thing".

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het een bijzonder leuk apparaat is, zeker met de nodige extra's (software/hardware), maar het heeft niet echt mojo, en je blijft tweaken.
Dat zal voor de meeste gebruikers waarschijnlijk ook niet belangrijk zijn, die zien het vermoedelijk puur als een goed stuk gereedschap, en dat is hun goed recht.

Hydra
7 februari 2010, 08:16
Kijk, hier gaat het nou om. Krijgen we nou een echte nieuwe generatie gitaar modelers of alleen een wat levendiger gemaakte modeling doos? Als de Axe-Fx inderdaad de orginelen in exacte details (sound, dynamiek etc) na kan bootsen, dan wordt het zeer zeker interessant.

Wie o wie durft? Is die Axe-Fx inderdaad de vervanger van je analoge buizen preamp + 6L6 of EL34 eindtrap? Is het toch een eenvoudige oplossing van je andere probleem (het sjouwwerk, line in recording etc)? Zou je hem thuis ook voor inspiratie gebruiken of pak je toch je buizen amp???

Ik daag Axe-Fx eigenaren uit om eens met de billen bloot te gaan en te reageren...:)

Of de Axe een vervanger is van je buizenbak is heel persoonlijk. Voor mij iig wel en ik heb er een paar en heel wat gehad iig :)
Ik vind mezelf geen referentie voor anderen alleen voor mezelf dus zover ga ik niet met mijn billen bloot :P
Het valt me wel op dat een hoop mensen een mening hebben die hem nooit hebben gehad of hebben geprobeerd.
Recording doe ik amper, en ik gebruik de Axe voor optredens, in de oefenruimte en thuis. Voor de Axe was mijn setup een Suhr carved top - Rivera Knucklehead
of een marshall 6100 op een marshall v30 cab met een G-system of pedalboard met meeste boutique pedals. Ik A/B dus niet met rotzooi.

Het antwoord wat jij zoekt bestaat dus niet en in die zin heeft Huisjes meer dan gelijk. Voor mij heeft de Axe wel degelijk mojo en blijven tweaken is een keuze (zeker niet nodig) als jij 60 amps in jouw huis zet die je allemaal tot de fullest wilt testen blijf je tweaken of je dat moet willen is daargelaten en of het hebben van de keuze van 60 Goede amps een creatieve bijdrage aan je spel is lijkt me ook persoonlijk. Toen ik de Axe net had werd ik getriggerd om ze allemaal te testen maar dat heb ik gauw losgelaten, onbegonnen zaak.

Je sound is pas goed als JIJ hem goed vind. Voor MIJ heb ik nu de beste sound ever en wat belangrijker is de meest stabiele sound die ik ooit gehad heb.

Je komt er dus alleen achter door hem zelf gratis eens 2 weken te testen.

tnijland
7 februari 2010, 11:52
Nou, de reden waarom ik zo geinteresseerd ben in de simulatie nauwkeurigheid van de Axe-Fx is dat deze tot op heden het enige apparaat lijkt de zijn dat in de buurt komt van de orginelen en er zijn voldoende ervaren rack-gurus die dit beamen. Het leuke van dit forum is om er over te kunnen discussieren. Heb zelf een hele tijd naast mijn 19" racks een POD XT gehad, puur voor de typische versterker klassiekers (was overigens niet zo'n heel goed idee maar het feit dat je zo'n ding aanschaft geeft de behoefte wel aan). Toen kwam de Axe-Fx...

Deze heb ik zelf mogen uitproberen dankzij een mede forum lid (met dank aan Anand - Analie-G). Een jaartje terug is er dus een goede en leuke middag sessie aan de Axe-Fx gewijd en is het apparaat door diverse gitaristen (waaronder mijzelf) aan de tand gevoeld. De resultaten waren destijds wel erg goed maar voor mij persoonlijk nog niet overtuigend genoeg voor een eerste aanschaf (overigens getest met een oudere firmware versie).

Wat zoek ik: Klassieke sounds (JTM, JCM800, Twin, Deluxe, Vox, Bassman noem ze maar). Ik heb zelf een groot aantal preamps in mijn bezit gehad maar kon ze helaas niet allemaal houden. Ik heb er momenteel nog 3 (Triaxis, GT Trio, SP-77). Waanzinnig goede andere preamps die ik heb gehad zijn de CAE3+SE, Ernst Rover en de Egnater M4 (met hele mooie modules). Samen kwam het aardig in de buurt van mijn droom-setup. Ik zou ze allemaal graag terug willen hebben maar dan wel met dezelfde briljantie en zonder het te hoge prijskaartje.

Een ander probleem is het meenemen van een groot rack hetgeen gewoon niet praktisch is. Mijn compromis is dan maar weer een (overigens hele veelzijdige en goede) Triaxis preamp met FX-unit en eindtrap meenemen naar een optreden of oefenruimte.

Al met al voldoende om een Axe-Fx te willen...mits deze dus goed simuleert! Doorslaggevende reden voor mij zou dus juist het feit zijn dat de Axe-Fx een goede nauwkeurige emulatie zou zijn van deze genoemde orginele preamps die ik allemaal stuk voor stuk wel opnieuw zou willen hebben maar gewoonweg niet passen binnen mijn budget en het rack overigens ook te groot zouden maken.

Als de Axe-Fx dit wel zou doen zou het dus beide problemen oplossen. Ik twijfel dus voornamelijk over de opmerking mbt de cab-impulses die een vertekend beeld zouden kunnen geven. Als iets "fijn en responsive" speelt en klinkt ben je al snel geneigd heel enthousiast te zijn en wat minder op de details van de sound zelf te letten (no offense).

Als laatste: Het zou toch fijn zijn als er een gewone winkel in Nederland is waar je het ding op je gemak zou kunnen uitproberen....

vinni
7 februari 2010, 12:12
Er staat een Ultra te koop in Belgie voor Eur 1500 :

http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=65884


Vinni

Hydra
7 februari 2010, 12:12
Nou, de reden waarom ik zo geinteresseerd ben in de simulatie nauwkeurigheid van de Axe-Fx is dat deze tot op heden het enige apparaat lijkt de zijn dat in de buurt komt van de orginelen en er zijn voldoende ervaren rack-gurus die dit beamen. Het leuke van dit forum is om er over te kunnen discussieren. Heb zelf een hele tijd naast mijn 19" racks een POD XT gehad, puur voor de typische versterker klassiekers (was overigens niet zo'n heel goed idee maar het feit dat je zo'n ding aanschaft geeft de behoefte wel aan). Toen kwam de Axe-Fx...

Deze heb ik zelf mogen uitproberen dankzij een mede forum lid (met dank aan Anand - Analie-G). Een jaartje terug is er dus een goede en leuke middag sessie aan de Axe-Fx gewijd en is het apparaat door diverse gitaristen (waaronder mijzelf) aan de tand gevoeld. De resultaten waren destijds wel erg goed maar voor mij persoonlijk nog niet overtuigend genoeg voor een eerste aanschaf (overigens getest met een oudere firmware versie).

Wat zoek ik: Klassieke sounds (JTM, JCM800, Twin, Deluxe, Vox, Bassman noem ze maar). Ik heb zelf een groot aantal preamps in mijn bezit gehad maar kon ze helaas niet allemaal houden. Ik heb er momenteel nog 3 (Triaxis, GT Trio, SP-77). Waanzinnig goede andere preamps die ik heb gehad zijn de CAE3+SE, Ernst Rover en de Egnater M4 (met hele mooie modules). Samen kwam het aardig in de buurt van mijn droom-setup. Ik zou ze allemaal graag terug willen hebben maar dan wel met dezelfde briljantie en zonder het te hoge prijskaartje.

Een ander probleem is het meenemen van een groot rack hetgeen gewoon niet praktisch is. Mijn compromis is dan maar weer een (overigens hele veelzijdige en goede) Triaxis preamp met FX-unit en eindtrap meenemen naar een optreden of oefenruimte.

Al met al voldoende om een Axe-Fx te willen...mits deze dus goed simuleert! Doorslaggevende reden voor mij zou dus juist het feit zijn dat de Axe-Fx een goede nauwkeurige emulatie zou zijn van deze genoemde orginele preamps die ik allemaal stuk voor stuk wel opnieuw zou willen hebben maar gewoonweg niet passen binnen mijn budget en het rack overigens ook te groot zouden maken.

Als de Axe-Fx dit wel zou doen zou het dus beide problemen oplossen. Ik twijfel dus voornamelijk over de opmerking mbt de cab-impulses die een vertekend beeld zouden kunnen geven. Als iets "fijn en responsive" speelt en klinkt ben je al snel geneigd heel enthousiast te zijn en wat minder op de details van de sound zelf te letten (no offense).

Als laatste: Het zou toch fijn zijn als er een gewone winkel in Nederland is waar je het ding op je gemak zou kunnen uitproberen....

Ik begrijp je dilemma goed en durf je ook echt niet te zeggen of hij al die mooie preamps
die je hebt (gehad) ook natuurgetrouw kan nabootsen.
Mijn 6100 nabootsen was geen probleem, maar de preamps die jij benoemt heb ik nooit gehad dus kan het je niet zeggen. Dat ze niet in de winkel liggen is idd een enorm nadeel.

Yek1
7 februari 2010, 12:35
Ik begin er langzaam over te denken om ook mijn laatste amp (Bogner Ecstasy 20th Ann.) weg te doen, omdat ik 'm nog nauwelijks gebruik naast mijn Axe-Fx. Missch nog wel een kleine snel-mee-te-nemen Rebel 20 erbij of zo.

Kortom, ben zeer tevreden met alle geluiden uit de Axe-Fx. Uitstekende Bogner-emulatatie.

Let wel, het zal altijd iets anders klinken dan je 2x12 of 4x12 cabinet! Dat is nou eenmaal de soort toon die de Axe-Fx heeft: niet zoals die uit je (huidige) speakerkast komt, maar die van een versterkte (P.A.) / opgenomen gitaarversterker. Dit vraagt wat gewenning.

Maar 't heeft grote voordelen: ik had eergisteren een optreden, grote P.A. 2 XLR's (stereo) van Axe-Fx naar mengtafel en klaar was ik. De geluidsman kon de regelaars op de mengtafel nagenoeg neutraal laten, het op m'n Axe-Fx ingeregelde geluid was al goed genoeg.

Aan tweaken ontkom je niet. Het is in wezen niets anders dan experimenteren met "echte" speakers, met de toonregeling van je amps, met pedalen enz. Maar 't kan een hobbel zijn voor sommigen en vergt een behoorlijke inwerktijd. Je kan het zo simpel of moeilijk maken als je zelf wilt.

bluegate
7 februari 2010, 13:50
Jaren geleden heb ik de Line6 FlextoneII gebruikt, 2x XLR achter in en direct naar de FOH.
Werkte opzich perfect en geluid was ik ook niet ontevreden over.
Behalve dat de Line6 er soms spontaan mee ophield en een herstart nodig had.
Dat is me live 2x overkomen en heb 'm ingeruild.

Toen weer een hele verzameling versterkers etc gebruikt.

Nu de 11R, vond de Axe FX te veel op mijn oude Eventides lijken waardoor je imo teveel tijd
kunt spenderen met programmeren ipv spelen.
Heb nu 2x geoefend en vanavond weer, geluiden beginnen steeds meer in de buurt te komen
van wat ik wil horen.
Vanavond ga ik ook testen met in-ear, ben benieuwd...

Ik gebruik het volgende
1. Fender Deluxe Reverb met 2x12" Blackface kast
2. Vox AC30 met 2x12" Alnico Blue kast
3. Marshall Plexi met 4x12" Greenbacks kast
4. Soldano OD100 kanaal 1 op chrunch met 4x12" Greenbacks kast.
5. Soldano OD100 kanaal 2 met 4x12" Greenbacks kast.
Allen met een Royer R121, Off-Axis.

1-4 zijn ingesteld op een slag volume met alleen reverb.
1-4 Delay is toe tevoegen via exp. ped. maar bij selectie staat de mix op 0%, volume is via exp. ped. regelbaar.
5 is mijn sologeluid, staat ook voluit qua volume met delay en reverb aan.
Ik heb nog IA switches waarmee ik Dist, FX-1, FX-2, MOD en Wah kan inschakelen.

LordRiffenstein
7 februari 2010, 14:11
Er staat een Ultra te koop in Belgie voor Eur 1500 :

http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=65884


Vinni

Die is al verkocht :seriousf:

Jimi Hendrix
7 februari 2010, 14:57
Die is al verkocht :seriousf:

zo zie je maar, wat je kunt besparen op gordijnen... :blast:

OT: heeft iemand hier al ervaring met de Torpedo VB101?
Dát lijkt me nou een een mooi apparaat.

vinni
7 februari 2010, 15:37
Zo zo....

Het zat er aan te komen hé......

Gefeliciteerd dan maar weer....

Wordt wat eengtonig dat feliciteren je hebt mooie spullen
gekocht de laatste tijd.

Vinni

LikCharmant
7 februari 2010, 15:42
In september j.l. heb ik een Axe aangeschaft, in eerste instantie alleen als effectprocessor. Ik wilde mijn wildgroei aan pedalen eens flink kortwieken, en de Axe leek me daar een prima oplossing voor. En dat er mogelijk goede amp-simulaties in zitten, was een leuke bijkomstigheid. Er ging immers niets boven een echte buizenbak.

Ondertussen ben ik een paar maanden op weg met de Axe, en mijn beeld is volledig gekanteld. Ik hoor dingen in dat apparaat die ik nooit in een buizenbak heb gehoord. Of de simulaties van de Axe nou natuurgetrouw zijn of niet, interesseert mij eigenlijk niet zoveel. Het gaat erom of dit apparaat de klank maakt die ik zelf wil horen. En daarin slaagt de Axe behoorlijk goed in.

De Axe heeft een aantal unique selling points die ik met analoge apparatuur nooit zou kunnen bereiken:

Ik kan nu als het ware digitaal solderen in de versterkers en daarbij tot de micrometer nauwkeurig mijn sound aanpassen. Met een buizenversterker - hoe goed of uitgebreid ook - is dat niet haalbaar.
Ik kan op beperkt volume het geluid van een buizenversterker en een luidspreker die flink op hun donder krijgen nabootsen. Ik speel vaak in theater- en schouwburgproducties, en daar wordt een versterker op 11 niet echt gewaardeerd. Een beetje achterhaald ook anno 2010.
Met volume en wahwah pedalen (waarvan ik er al een hoop heb versleten) heb ik altijd het gevoel gehad dat ze niet met een geleidelijke schaal op mijn voetbeweging reageerden. Met de Axe kan ik de response zeer nauwkeurig instellen waardoor deze veel natuurlijker aanvoelt.


Dit zijn mijn voornaamste bevindingen tot nu toe. En je zult begrijpen dat mijn buizentop voorlopig in de flightcase blijft en zich opmaakt voor een vertoning op marktplaats. Ik zal vanaf nu mijn concerten doen met de Axe, een transistor stereo eindtrap en twee 2x12 cabinets. En wie weet zal ik ooit nog eens aan de in-ears gaan.

Moraal van mijn verhaal: staar je niet blind op de vraag of de simulaties 100% overeenstemmen met de originelen, maar probeer het geluiden te maken die een afspiegeling zijn van je eigen muzikale persoonlijkheid. Of een Axe daarbij kan helpen, die afweging moet je vooral zelf maken. Ik ben er in ieder geval erg blij mee (en mijn rug ook!).

Later meer van mijn bevindingen ...

LordRiffenstein
7 februari 2010, 15:53
Zo zo....

Het zat er aan te komen hé......

Gefeliciteerd dan maar weer....

Wordt wat eengtonig dat feliciteren je hebt mooie spullen
gekocht de laatste tijd.

Vinni

Hahahaha, ik heb die AxeFX niet gekocht hoor, ik ken de verkoper goed en hij mailde me vanmiddag dat die net verkocht is en hij zijn GAS-kraan weer kan opendraaien.

vinni
7 februari 2010, 18:25
Oh.....oke.....mijn fout.

Tja....de verkoper "ken" ik ook wel.
Niet persoonlijk dus zoals jij maar van de vele topics waar we
beide in participeren.

Hij zou dat geld zomaar eens voor een Tyler apart kunnen leggen...ha!

Maarru.....ik dacht dat jij een paar maanden geleden
aangaf ook wel interesse te hebben in de Axe....vandaar.

Vinni

Robbert v.d. Hanenberg
7 februari 2010, 20:42
De Axe FX is 'n mooi apparaat. De impulse technologie kan verbluffend goed en heel natuurgetrouw werken. Wat het apparaat mist is 'n preamp (modeling) sectie met 'n aantal 12ax7 buizen die kunnen zorgen voor 'n natuurlijke buizenvervorming...dat gecombineerd met de gemaakte impulsen van alle preamps (de eq'ing zeg maar van de originele preamps) zou het apparaat serieus interessant maken. Daar gaat 't in de toekomst ook naar toe denk ik, niet eens met Fractal Audio, maar met tal van andere bedrijven.
Een groot nadeel van de Axe is wel dat z'n impulse loader 'kleurt'. Laad je impulsen maar 'ns in 'n impulse loader als Kefir(vst) en daarna in de Axe...klinkt minder...voegt iets onnatuurlijks toe.

Ik vind persoonlijk de Tonelab overtuigender klinken, vooral 'direct', ook zonder impulsen. Ik heb live en in de studio met dit apparaat 'n veel overtuigendere sound dan vroeger met m'n CAE, Triaxis, Engl en Soldano uitgemiced. Een goeie sound op je speakerkast is nog geen garantie voor 'n goeie sound over de PA...ik hoor eigenlijk zelden 'n goed uitgemiced gitaargeluid...wat dat betreft heeft werken met de Axe zeker wel z'n voordelen, maar als het gaat om de ultieme modeler...nee... Zijn er bruikbare tot goede sounds mee te creeren? Ja, zeker wel. Toch blijf ik zeggen dat als je 'n real preamp combineert met goede (evt. zelfgemaakte) impulsen(laptop), je tot veel betere resultaten kunt komen.

Yek1
7 februari 2010, 21:05
Een groot nadeel van de Axe is wel dat z'n impulse loader 'kleurt'. Laad je impulsen maar 'ns in 'n impulse loader als Kefir(vst) en daarna in de Axe...klinkt minder...voegt iets onnatuurlijks toe.

Hi Robbert, je poneert het bovenstaande als een "feit". Daarom voel ik me geroepen om te reageren. ;-)

Het valt me nl. op dat je tot nu toe de eerste en enige bent die ik dit heb horen beweren. Ik ken behoorlijk wat zeer ervaren gebruikers die Reaper e.a. gebruiken om IR's te mixen en hun "toon" te maken en deze vervolgens in de Axe-Fx laden. Mike van Red Wirez, makers van inmiddels befaamde IR's, voegt Axe-Fx (SysEx) versies aan hun IR's toe en heeft nog nooit iets opgemerkt over kleuring. Jay Mitchell, een enorme (en irritante) toon-purist en expert op audiogebied, gebruikt juist en uitsluitend de Axe-Fx om zijn externe IR's te kunnen gebruiken. En ik ben zelf een tevreden gebruiker van Red Wirez IR's.

Dus het "feit" lijkt me meer een persoonlijke ervaring, door welke oorzaak dan ook.

Chiel
8 februari 2010, 01:14
Kijk, hier gaat het nou om. Krijgen we nou een echte nieuwe generatie gitaar modelers of alleen een wat levendiger gemaakte modeling doos? Als de Axe-Fx inderdaad de orginelen in exacte details (sound, dynamiek etc) na kan bootsen, dan wordt het zeer zeker interessant.

Wie o wie durft? Is die Axe-Fx inderdaad de vervanger van je analoge buizen preamp + 6L6 of EL34 eindtrap? Is het toch een eenvoudige oplossing van je andere probleem (het sjouwwerk, line in recording etc)? Zou je hem thuis ook voor inspiratie gebruiken of pak je toch je buizen amp???

Ik daag Axe-Fx eigenaren uit om eens met de billen bloot te gaan en te reageren...:)
Ik speel al ruim 5 jaar volledig in-ear. Eerst met een stereo mic'ed rack setup (CAE, VHT, you know the usual ;)) en inmiddels met een halfstack (Hook) met een FX rack. Omdat mijn huidige setup nogal veel ruimte in beslag neemt, wilde ik voor de kleinere gigs de Axe-FX gaan gebruiken.

Mijn ervaring? Het is de beste alles-in-één-doos verkrijgbaar, maar in geen geval 'een vervanging van'. Ik heb hem enkel live gebruikt en daarvan kan ik zeggen dat de feel echt ontbreekt. Dit merkte ik vooral bij de cleane sounds en die met wat lichte oversturing. High gain was wel in orde, maar dat is met een Pod eigenlijk ook wel het geval. De laatste keer dat ik de Axe gebruikt heb was de geluidsman uiteindelijk best tevreden, maar de sound op mijn oren en de feel van het spelen waren het gewoon echt niet. Een dag later stond ik met een Wah + OCD + Koch Studiotone combo on-stage en ik was weer helemaal happy. Even 5 minuten draaien en je hebt instant 3 te gekke basis sounds. En dan te bedenken dat dit proces 2 maanden heeft geduurd op de Axe-FX, met uiteindelijk niet het gewenste resultaat. Nee, als ik dan toch van dat sjouwen af wil dan veel liever met een goed combootje.

Analie-G
8 februari 2010, 01:28
Tja, wat een `leuke` discussie......
Ik heb mijn complete 3 weg systeem ervoor weg gedaan en het wordt alleen maar beter en beter...enige limiet die er is : JIJZELF

Leuke van alle mogelijkheden is : je bent nooit uit gekeken....
wil je gewoon standaard ?
kan ook...simpel enkele global amps instellen en voor de rest een soort van pedalenbak......kan allemaal....

Gelukkig dat er zoveel mensen zijn die het niks vinden......hihihi

mijn punt blijft :

iedereen is al waarschijnlijk tig miljoen jaren op zoek naar zijn geluid...met echte amps , cabs , gitaren , fx procesors etc etc etc.......

Ik doe dat allemaal binnen de AXE FX...scheelt mij een hoop geld......en gesjouw....

Qua inspiratie speel ik het liefst thuis met koptelefoon....opnemen was nooit makkelijker geweest.....live klinkt ie als een tiet....cup 75c...groot genoeg voor mij :)

Al met al dus : ieder zijn ding....

Bekijk de AXE FX nou gewoon als een gear om je sound mee te maken ipv onzinnige strijd tussen Modeler / analoog enz..................

Niet iedereen vind een marshal toch super ?

Idee :
Iemand zet een leuke backing track online......en enkele mensen gaan met een echte amp een opname maken...en enkelen met een AXE FX

Dit zou toch ook een mooie vertaling geven van hoe een echte amp / AXEFX door ee PA gaat klinken ?

:lp:

Henri H
8 februari 2010, 09:02
....
Idee :
Iemand zet een leuke backing track online......en enkele mensen gaan met een echte amp een opname maken...en enkelen met een AXE FX

Dit zou toch ook een mooie vertaling geven van hoe een echte amp / AXEFX door een PA gaat klinken ?

:lp:Je hoort ook nog "de vingers" dan hè.
Maar volgens mij gaat de discussie allang niet meer over hoe het klinkt, maar meer over hoe het voelt.
Ik vond sommige geluidsfragmenten v.d. AXE FX niet overtuigend klinken, maar andere weer wel, dus heeft ook met instellen e.d. te maken wellicht.
Uit een buizenbak kan ik ook wel een slechte sound halen...

paulusdeBKB
8 februari 2010, 09:54
...
Uit een buizenbak kan ik ook wel een slechte sound halen...

Maar dat kost dan wel minder tijd.... :seriousf:

Ik ga trouwens stoppen met het volgen van dit topic. Hoe interessant de Axe-FX er op papier ook uitziet, de realiteit is dat ik hem voor deze prijs nooit zal kopen. Heren (geen dames hier, toch?), het was me een waar genoegen!

Robbert v.d. Hanenberg
8 februari 2010, 15:55
Yek1: Klopt, dat is idd subjectief en dus geen feit. Anderzijds waren er destijds 'n paar topics op het Axe forum die daarover gingen omdat meerdere gitaristen hetzelfde ervaarden, ben dus zeker niet de enige.
Download Kefir ff zou ik zeggen en vergelijk de wav. met de sysex (van bijv. Red Wire), het is echt duidelijk hoorbaar vind ik. Begrijp me goed, ik was liever met de Axe als impulse loader de buhne opgegaan dan met 'n laptop.

Analie-G: Begrijp goed dat 't voor jou 'n uitkomst is. Datzelfde heb ik met de Tonelab. Heb al veel ge-experimenteerd met real amps + impulses, Axe, uitmicen, enz...maar val steeds terug op de Tonelab. Toch weet ik zeker dat 'n toppreamp + impulse het voor mij het in de toekomst gaat worden.




Idee :
Iemand zet een leuke backing track online......en enkele mensen gaan met een echte amp een opname maken...en enkelen met een AXE FX

Dit zou toch ook een mooie vertaling geven van hoe een echte amp / AXEFX door ee PA gaat klinken ?

:lp:

De sound die ik normaliter in 'n studio gebruik, of in dit geval, over 'n backing track zou gebruiken, is 'live' onbruikbaar. Blijft over de PA niets van over. Dan doel ik op 'n band (live drums). Je sound over 'n backing track geeft dus geen goed beeld over hoe het uiteindelijk over 'n PA klinkt.
Veel gitaristen die rechtstreeks spelen maken hun sounds thuis over hun koptelefoon of studio-afluistering. Vaak nemen ze als referentie de studio-sound van een of andere gitarist, live blijkt dit later onbruikbaar te zijn, tenminste, als je speelt met 'n live band.
Met clinics gebruikte ik ook altijd sounds die studio-matig waren ingesteld, beter gezegd, afgesteld op de backing track...en dat over 'n PA, werkt perfect...maar met 'n live band is 't 'n totaal ander verhaal.

Misschien leuk als gitaristen hier hun 'live sound' laten horen...mengtafel-mixjes zeg maar...of gewoon losstaande gitaar-tracks van hun rack, Axe of whatever. Dat geeft naar mijn mening 'n goed en eerlijk beeld hoe 'n 'amp' live kan klinken.
Ik heb van de Axe nog geen overtuigende live-sound gehoord, studio wel, maar goed, voor 'n goede of te gekke recording-sound zijn er meerdere goede opties. Het gaat mij vooral, en meerdere hier denk ik, om het live-gebruik..

Ik wil wel even kwijt dat ik hier niet reageer om het apparaat de grond in te boren, het is zeker 'n bruikbaar en goed apparaat, alleen had ik er meer van verwacht.
Het is natuurlijk ook maar net wat je doelstelling is en bovendien, hoe clichematig ook, zit 'n goede sound, geluid of 'tone' voor het grootste gedeelte in de vingers.

ateng
8 februari 2010, 17:02
Ik vind persoonlijk de Tonelab overtuigender klinken, vooral 'direct', ook zonder impulsen. Ik heb live en in de studio met dit apparaat 'n veel overtuigendere sound dan vroeger met m'n CAE, Triaxis, Engl en Soldano uitgemiced.

Dat is ook de reden waarom ik mijn rack (voorlopig nog) niet weg doe en nog steeds tevreden bent met mijn Vox Tonelab SE zowel live als in de studio. Vind de Tonelab wat organischer klinken zeg maar alleen de fx is wat minder.

morris
8 februari 2010, 18:54
De sound die ik normaliter in 'n studio gebruik, of in dit geval, over 'n backing track zou gebruiken, is 'live' onbruikbaar. Blijft over de PA niets van over. Dan doel ik op 'n band (live drums). Je sound over 'n backing track geeft dus geen goed beeld over hoe het uiteindelijk over 'n PA klinkt.

Serieus joh? ik gebruik 100% dezelfde sounds live als in de studio. Dus dit herken ik niet. Wat voor muziek /sounds heb je dan?

Robbert v.d. Hanenberg
8 februari 2010, 22:33
Wanneer je je sound uitmiced is 't logisch dat je je normale 'live' instellingen gebruikt...dat is immers de vetste sound op je kast...alleen wordt dat signaal later door de producer of studio-technicus bewerkt zodat 't perfect 'blend' of 'fit' met de rest (drums wordt over 't algemeen behoorlijk ge-eq-ed.)
Ik lever daarentegen meestal 'n kant en klaar signaal aan...vaak 'direct'(direct-recording) ingespeeld...en ge-eq-ed naar de track. Meestal hoeft 'n technicus daar weinig meer aan te doen. Het uiteindelijke signaal is dan niet meer te vergelijken met m'n ruwe live-signaal.
Als ik van 'n technicus de ruwe mix zou krijgen, zonder enige eq, dan zou ik ook m'n live-instellingen kunnen gebruiken. Meestal krijg ik echter 'bewerkte' tracks, die dus al ge-eq-ed zijn, en pas dus daar m'n sound op aan.
Het studio/live verhaal of probleem geldt vooral als je speelt met speaker-simulatie of bijv. impulses. Als je voor jou gevoel met direct recording 'n te gekke sound op je afluistering hebt(studio-monitors, koptel., enz...) dan is dit 9 van de 10 keer totaal niet bruikbaar over de PA(vaak veel laag, weinig mid, veel hoog.) Anderzijds is het zo dat 'n sound die juist vet over de PA klinkt, over je studio-monitoring vaak niet echt hi-fi klinkt. Geldt ook voor drums, bas, zang, enz...Dit heeft puur te maken omdat je oren 't 'gemasterde' van elke produktie gewend zijn. Beluister maar 'ns onbewerkte opnames van 'n optreden die rechtstreeks van de mengtafel komen, dan mis je ook bijna altijd dat hi-fi aspect...logisch ook. Hetzelfde geldt voor veel 'bootlegs'.

Hoop dat 't 'n beetje duidelijk is.

morris
8 februari 2010, 23:12
Wanneer je je sound uitmiced is 't logisch dat je je normale 'live' instellingen gebruikt...dat is immers de vetste sound op je kast...alleen wordt dat signaal later door de producer of studio-technicus bewerkt zodat 't perfect 'blend' of 'fit' met de rest (drums wordt over 't algemeen behoorlijk ge-eq-ed.)
Ik lever daarentegen meestal 'n kant en klaar signaal aan...vaak 'direct'(direct-recording) ingespeeld...en ge-eq-ed naar de track. Meestal hoeft 'n technicus daar weinig meer aan te doen. Het uiteindelijke signaal is dan niet meer te vergelijken met m'n ruwe live-signaal.
Als ik van 'n technicus de ruwe mix zou krijgen, zonder enige eq, dan zou ik ook m'n live-instellingen kunnen gebruiken. Meestal krijg ik echter 'bewerkte' tracks, die dus al ge-eq-ed zijn, en pas dus daar m'n sound op aan.
Het studio/live verhaal of probleem geldt vooral als je speelt met speaker-simulatie of bijv. impulses. Als je voor jou gevoel met direct recording 'n te gekke sound op je afluistering hebt(studio-monitors, koptel., enz...) dan is dit 9 van de 10 keer totaal niet bruikbaar over de PA(vaak veel laag, weinig mid, veel hoog.) Anderzijds is het zo dat 'n sound die juist vet over de PA klinkt, over je studio-monitoring vaak niet echt hi-fi klinkt. Geldt ook voor drums, bas, zang, enz...Dit heeft puur te maken omdat je oren 't 'gemasterde' van elke produktie gewend zijn. Beluister maar 'ns onbewerkte opnames van 'n optreden die rechtstreeks van de mengtafel komen, dan mis je ook bijna altijd dat hi-fi aspect...logisch ook. Hetzelfde geldt voor veel 'bootlegs'.

Hoop dat 't 'n beetje duidelijk is.

Nee, niet echt. Of althans, da's niet mijn ervaring. Het enige wat ik doe is wat laag af ter eliminatie van proximity en experimenteren met mikes en plaatsing. Zo benader ik mijn geluiden op de axeFX ook. Mijn geluiden zijn zo afgesteld dat ze altijd perfect in de mix zitten, studio en live. Wellicht speelt mee dat we zelf onze eigen IEM monitormix doen en er de nodige uurtjes in de afstelling ervan hebben gezeten. De PA man krijgt alles via harting doorgelust en ik weet zeker dat hij de gitaar praktisch recht laat qua EQ. In de studio is een coherente mix met mastering is uiteraard icing on the cake, maar ik probeer de taak van de masteringengineer niet reeds in het opnameproces in te vullen. Een beetje multibandcompressie op de afluistering is het enige. Veel EQ komt ook niet op mijn gitaar, en als het al gebeurt is dit zonder al te veel aantasting van mijn geluid. In dit kader zou ik de suggestie van Anand wel grappig vinden. Ik denk namelijk dat het voor velen lastiger is een amp goed uit te versterken en op te nemen, dan een bruikbare sound uit de axe FX op een backingtrack te krijgen. ;)

Analie-G
9 februari 2010, 01:29
+1 ...ik heb mijn geluid standaard een fikse lowcut van 250hz , veel mids , weinig hoog....gewoon een volle sound....dit met een mix van de 2 redwirez cabs : marshal greenbags met Royer 121 en Shure sm57
Alle eq van de amps is helemaal standaard op `nul` behalve de lowcut...en het klinkt eigenlijk altijd.......daarom is geluiden maken voor MIJ supersnel gedaan.....klinkt in de studio , live zet de engineer het helemaal `flat` qua eq.....dus ikke very happy.....

Om dit te bereiken heb ik wel lang gezocht naar de juiste combi van 2 cabs zodat ik de amps dus helemaal standaard kan laten (op de lowcuts na)

en de Nik Huber Orca doet de rest samen met mijn pizza vette vingers......
:B

P.S : Morris een keertje een Axe FX meeting doen om wat van mekaar op te steken ??

Robbert v.d. Hanenberg
9 februari 2010, 03:50
Morris: Tja, ik zou je live-sound moeten horen, daar kan ik zo moeilijk over oordelen. Veel collega's hebben vooral om die reden 'n studio en 'n live set-up. Maar als het voor jou werkt is het goed natuurlijk.
Ik heb tot vooor jaren terug ook altijd nagenoeg m'n studio-instellingen tevens live gebruikt...klonk zeker niet slecht...geluidsman was er zeer tevreden mee, maar achteraf is het verschil wel groot met m'n huidige sound.

In onderstaand topic (2005) zeg ik letterlijk dat ik nagenoeg m'n studio-sound ook live gebruik...wel toevallig...in deze context. Alweer 5 jaar terug.

Live solo: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=66753

Link van mp3 was dood: http://www.xs4all.nl/~robbert0/Live__________Solo.mp3

Nogmaals, ieder 't zijne, maar studio of live maakt voor mij behoorlijk wat verschil.
Heb je live-opnames? Niet studio, maar rechtstreeks van de mengtafel?...geven 'n behoorlijk goed beeld...

Yek1
9 februari 2010, 08:18
Klinkt lekker, Robbert! :ok:

ateng
9 februari 2010, 14:01
Ik denk dat je hier eindeloos kan blijven discuseren want ieder heeft zo z'n eigen ervaring maar vooral hun eigen beleving.
Ik blijf gewoon bij mijn Tonelab omdat het voor mij tot nu toe geweldig werkt met direct inpluggen. Misschien als ik een AxeFx probeer dat ik er dan anders over denkt maar wat ik tot nu toe gehoord heb vind ik het nog niet de moeite waard om m te kopen. Wat dat betreft vind ik 11 Rack overtuigender klinken en dan heb ik het niet over de fx maar puur qua amps.

Chiel
9 februari 2010, 14:29
De Axe-FX is bij mij inmiddels de deur uit, maar mijn ervaring is als volgt.

Een erg vette sound op mijn studio monitors verzoop uiteindelijk in de bandmix. Uiteindelijk heb ik de sounds van de Axe-FX gemaakt op een kleine PA en hiermee had ik een bruikbare live sound. Dus wat dat betreft kan ik het verhaal van Robbert beamen. Misschien dat het ligt aan het feit of de band wel/niet gebruik maakt van meelopende bandopnames of sequences? Des te meer er live wordt gespeeld, des te minder het gemasterd/hifi klinkt.

Robbert v.d. Hanenberg
9 februari 2010, 16:27
Misschien dat het ligt aan het feit of de band wel/niet gebruik maakt van meelopende bandopnames of sequences? Des te meer er live wordt gespeeld, des te minder het gemasterd/hifi klinkt.

Het verschil zit 'm voornamelijk in 't gebruik van wel of geen akoestische drums. Een goed live uitversterkte akoestische set creert zoveel 'ruimte' in de mix, dat je als gitarist, vooral als je dus 'direct' speelt, ook ruimte moet creeren om 'n plaats in de mix te hebben.

Tipje: Vraag je drummer en bassist of ze tijdens de soundcheck ff 'n groove inzetten, alleen bas en drums, niet meer. Neem dit op met bijv. 'n MD-recorder en beluister 't thuis over je studio-monitoring en stel hier vervolgens je geluid op af.
Waarschijnlijk kom je tot 'n heel andere instelling als bijv. met vst drums(Ezdrummer, Artist, enz,...).
Op die manier heb je thuis 'n redelijke 'PA-referentie' zeg maar en kun je je sound(s) verfijnen
Onze toetsenman geeft z'n sounds + sequences live ook meer midden(soms minder laag) omdat hij anders buiten de mix valt.
Wat Chiel al zegt, gemasterde tapes van bands, duo'tjes, trio'tjes of whatever...bevatten vaak geprogrammeerde drums...zijn qua opzet hi-fi benaderd zeg maar...dan kom je met studio-settings 'n heel eind. Met clinics gebruik ik ook settings die afgesteld zijn op de backing track.
Nogmaals, heb 't hier wel over 'direct' gebruik...werk je met mic's dan is het 'n totaal ander verhaal natuurlijk.

tnijland
9 februari 2010, 22:48
Offtopic: Robbert, je hebt best wel vaak kritische vragen gekregen. Ik wil je in ieder geval alvast bedanken voor je suggesties over de impulse responses. Ik had me er tot nog toe niet zo mee bezig gehouden maar het is imo best wel een onderzoekje waard. Hiervoor heb je echter een flexibel en modeler vergelijkbaar iets nodig om te testen dus heb ik op advies van de website redwirez, de Peavey Revalver III VST/standalone demo software gedownload (had ik toch al enigszins in het vizier om een keertje te proberen).

Ik moet zeggen dat ik alleen al zeer aangenaam verrast was door de Peavey Revalver plugin zelf die toch een heel stuk flexibeler is en beter klinkt dan Line6. Het klinkt zowaar enigzins authentiek (JTM ff getest). Je kunt vrijwel alles instellen en alles is tot op de meest diepe details gemodelleerd (buizen, karakteristieken, transformator instellingen etc.) Dit belooft een leuk onderzoekje te worden...

Afijn, de plugin lijkt voldoende basis kwaliteit te hebben, daarom ik ga eerst een aantal goede en gevarieerde sounds samenstellen (fender, marshall etc). Als ik de sounds een beetje heb ingesteld ga ik daarna met de impulse responses spelen om te kijken of jouw opmerkingen inderdaad effect opleveren. Of het daarna ooit nog in een rackje komt is natuurlijk afwachten. Mochten mensen geinteresseerd zijn, dan wil ik de resultaten natuurlijk op termijn wel terugkoppelen.

Toch leuk om zoiets op te pikken via dit forum!

Robbert v.d. Hanenberg
9 februari 2010, 23:51
Hey...no thanks man.
Het is ook zeker de moeite waard om daarmee te experimenteren.
Voor 'n paar te gekke (gratis)plugins (Revalver gauw deleten ;)), check onderstaande links 'ns:

Engl 530 preamp sim: http://www.theserinaexperiment.net/plugins.html

Bogner, Soldano + meer: http://lepouplugins.blogspot.com/

Dit zijn echt te gekke plugins! Zeker voor recording. Doen naar mijn mening niet onder voor de Axe. Wel combineren met goede impulsen natuurlijk.

Liquid_Metal
10 februari 2010, 11:49
Hoe gebruik je die plugins? Ik zie dat het vst's zijn, dus bijvoorbeeld in Cubase? En hoe moet je dan impulses gebruiken? Zijn dat ook vst's? Ik gebruik nu Guitar Rig 3 af en toe voor mijn digitale sound via Cubase.

ateng
10 februari 2010, 22:06
Was ik ook benieuwd naar eigenlijk.

Yek1
11 februari 2010, 14:26
Nieuwe firmware: 9.01.

9.01
NOTE: This firmware version may change the sound of your presets. You should audition your presets carefully after upgrading to verify that they sound as intended.
Reworked power amp simulation more accurately models speaker coil inductance and interaction with transformer / power tubes. The net effect is that all amp models will be “chimier” in general.
Amp block now defaults Thump and Warmth to zero when selecting an amp model.
Added “CarolAnn OD2” amp model. Based on the OD2 amplifier designed by Alan Phillips of Carol-Ann Amplifiers, LLC.
Totally reworked “Tweed” amp model. Since this model is based on a ’65 Deluxe Reverb the model name was changed to “Deluxe Verb”.
Reworked “Jr. Blues” model.
Made some minor tweaks to the Blues, Brownface and Blackface models. Renamed Blackface to “Double Verb”. Renamed Blues to “59 Bassguy”.
Reworked CAE+ Rhy and Ld models slightly based on evaluation of Peter Frampton’s unit.
Rewrote Bright Cap algorithm to take into account circuits where the cap on the series resistor is switched rather than the cap on the pot itself. Also accounts for circuits where the series resistor cap is left intact but the pot cap is switched out. This affects the Soldano, Recto, CAE, Fryette and PVH 5105 models.
Reduced Amp block CPU usage slightly.
Added “BB Pre” Drive model. Based on the Xotic BB Preamp.
Improved Compressor block:
-
Changed Studio Compressor RMS detector to true-RMS type.
-
Added lookahead feature to minimize popping when using high compression ratios. The amount of lookahead can be adjusted on the first page of the Compressor menu.
-
Added “AUTO” mode. When Auto mode is on, the attack and release rates are automatically varied according to the program material. The Attack and Release controls then set the minimum attack rate and maximum release rate, respectively (maximum attack time, minimum release time).
-
Added “RMS + Peak” detector mode. In this mode the detector normally runs as a RMS detector but switches to a peak detector on strong transients. This gives the attack speed of a peak detector with the smoothness of an RMS detector.
-
Reworked Pedal type algorithm. The Detector type parameter has been removed as it is no longer relevant.
-
Increased maximum compression of Pedal type.
Rewrote Spring reverb algorithm to improve realism.

morris
11 februari 2010, 21:42
+1 ...ik heb mijn geluid standaard een fikse lowcut van 250hz , veel mids , weinig hoog....gewoon een volle sound....dit met een mix van de 2 redwirez cabs : marshal greenbags met Royer 121 en Shure sm57
Alle eq van de amps is helemaal standaard op `nul` behalve de lowcut...en het klinkt eigenlijk altijd.......daarom is geluiden maken voor MIJ supersnel gedaan.....klinkt in de studio , live zet de engineer het helemaal `flat` qua eq.....dus ikke very happy.....

Om dit te bereiken heb ik wel lang gezocht naar de juiste combi van 2 cabs zodat ik de amps dus helemaal standaard kan laten (op de lowcuts na)

en de Nik Huber Orca doet de rest samen met mijn pizza vette vingers......
:B

P.S : Morris een keertje een Axe FX meeting doen om wat van mekaar op te steken ??

Hey Anand,

ja, lijkt me leuk! Axe meetinkje? Zodra ik mijn Ultra gerepareerd heb en weer ingeregeld moeten we dat zeker doen!

Morris

morris
11 februari 2010, 21:46
Nieuwe firmware: 9.01.

9.01
NOTE: This firmware version may change the sound of your presets. You should audition your presets carefully after upgrading to verify that they sound as intended.
Reworked power amp simulation more accurately models speaker coil inductance and interaction with transformer / power tubes. The net effect is that all amp models will be “chimier” in general.
Amp block now defaults Thump and Warmth to zero when selecting an amp model.
Added “CarolAnn OD2” amp model. Based on the OD2 amplifier designed by Alan Phillips of Carol-Ann Amplifiers, LLC.
Totally reworked “Tweed” amp model. Since this model is based on a ’65 Deluxe Reverb the model name was changed to “Deluxe Verb”.
Reworked “Jr. Blues” model.
Made some minor tweaks to the Blues, Brownface and Blackface models. Renamed Blackface to “Double Verb”. Renamed Blues to “59 Bassguy”.
Reworked CAE+ Rhy and Ld models slightly based on evaluation of Peter Frampton’s unit.
Rewrote Bright Cap algorithm to take into account circuits where the cap on the series resistor is switched rather than the cap on the pot itself. Also accounts for circuits where the series resistor cap is left intact but the pot cap is switched out. This affects the Soldano, Recto, CAE, Fryette and PVH 5105 models.
Reduced Amp block CPU usage slightly.
Added “BB Pre” Drive model. Based on the Xotic BB Preamp.
Improved Compressor block:
-
Changed Studio Compressor RMS detector to true-RMS type.
-
Added lookahead feature to minimize popping when using high compression ratios. The amount of lookahead can be adjusted on the first page of the Compressor menu.
-
Added “AUTO” mode. When Auto mode is on, the attack and release rates are automatically varied according to the program material. The Attack and Release controls then set the minimum attack rate and maximum release rate, respectively (maximum attack time, minimum release time).
-
Added “RMS + Peak” detector mode. In this mode the detector normally runs as a RMS detector but switches to a peak detector on strong transients. This gives the attack speed of a peak detector with the smoothness of an RMS detector.
-
Reworked Pedal type algorithm. The Detector type parameter has been removed as it is no longer relevant.
-
Increased maximum compression of Pedal type.
Rewrote Spring reverb algorithm to improve realism.

snik...

nog geen nieuws = goed nieuws zullen we maar zeggen...

LordRiffenstein
11 februari 2010, 22:25
snik...

nog geen nieuws = goed nieuws zullen we maar zeggen...

Typisch, laat het maar aan Morris over om een non-tube unit op te blazen :dance::dance:

morris
12 februari 2010, 11:06
LOL ;-)
Krijg net bericht dat ze er een volledig nieuw mainboard in moeten zetten...

Yek1
12 februari 2010, 11:33
+1 ...ik heb mijn geluid standaard een fikse lowcut van 250hz , veel mids , weinig hoog....gewoon een volle sound....dit met een mix van de 2 redwirez cabs : marshal greenbags met Royer 121 en Shure sm57
Alle eq van de amps is helemaal standaard op `nul` behalve de lowcut...en het klinkt eigenlijk altijd.......daarom is geluiden maken voor MIJ supersnel gedaan.....klinkt in de studio , live zet de engineer het helemaal `flat` qua eq.....dus ikke very happy.....

Doe je de low cut per patch (in de Amp of met een PEQ), of in de Global EQ?
En kap je de highs ook af, op welke freq?

Liquid_Metal
12 februari 2010, 12:39
LOL ;-)
Krijg net bericht dat ze er een volledig nieuw mainboard in moeten zetten...

Da's een flinke ingreep dus :O.
Sinds wanneer is 'ie kassie wijlen? Daar heb ik helemaal niets van meegekregen..

morris
12 februari 2010, 13:19
Da's een flinke ingreep dus :O.
Sinds wanneer is 'ie kassie wijlen? Daar heb ik helemaal niets van meegekregen..

op pagina 47 begint de ellende...

Analie-G
12 februari 2010, 14:44
@ yek : de lowcut doe ik altijd in de amp.....bijna standaard op 150hz of 250hz....geen highcut ...laat ik zoals het staat.....voor de rest alles in de amp helemaal standaard behalve drive...werk super voor mij.....wel heb ik nog na de 2 mono cabs een peq waarbij alle laag vanaf 150hz ook nog eens geblockt wordt...dit om de lage freq van de cabs dus weg te filteren .....

net overgestapt naar 9.01 en gebruik 2 redwire marshal GB , Royers 121 IRs...1 cap , 1 capedge....klaar is Ikke...:)

@ Morris : succes met de Axe...en zekers een meeting doen met meerdere AXE...kunnen we eens checken hoe alles klinkt en evt met echte amps vergelijken.....

Ik heb toch echt reviews van mensen gelezen die bij in hun Bogner amp de AXE inprikten voor de preamp gedeelte en ze bijna geen verschillen konden horen ...dus weet niet hoe goed / slecht de preamp gedeelte is van de Axe ...

Hoe dan ook : voor mij een super alls in 1 gear.....!!!

Tot gauw dan heren voor een meeting...
A+

Robbert v.d. Hanenberg
13 februari 2010, 01:20
Hoe gebruik je die plugins? Ik zie dat het vst's zijn, dus bijvoorbeeld in Cubase? En hoe moet je dan impulses gebruiken? Zijn dat ook vst's? Ik gebruik nu Guitar Rig 3 af en toe voor mijn digitale sound via Cubase.

Bijv. in Cubase ja. Een impulse is 'n wav.-file die je laadt in 'n impulse loader(bijv. Kefir). Deze is gratis te downloaden. Let er wel op dat je Kefir NA de vst-plugin plaatst!
Hier 'n eenvoudige uitleg over 'hoe impulses te gebruiken':

http://www.guitarampmodeling.com/viewtopic.php?f=32&t=2452

'Je zult wel zelf even naar geschikte impulses moeten zoeken.

Liquid_Metal
13 februari 2010, 10:35
Ziet er niet al te moeilijk uit. Cabinet bypassen in Guitar Rig 3 en een VST downloaden waarmee ik een ander cabinet gebruik. Op dit moment nog niet echt de mogelijkheid om het te proberen, maar zijn de cabs van GR3 niet ook gewoon impulses? En dus kwalitatief gelijkwaardig aan andere?

En wat ik me dan bedenk: hoe realistisch is dit om te horen wat voor cabinets je fijn vind klinken? Ik wil wel naar de 'cabinet meeting', maar cabs testen in de muziekwinkel is een beetje onbegonnen werk.

prinspatrick
13 februari 2010, 20:04
En nu reeds 9.02 uit. Kleine bug in 9.01 die onmiddellijk werd rechtgezet.
Welke firma doet dat na?

Tevens is ook de editor (beta weliswaar nog steeds) ge-updated met de nieuwe functies van 9.02.

Editor begint eindelijk volwassen te worden en bugs kom je nog zelden tegen.

alles (zoals gewoonlijk gratis) te downloaden op www.fractalaudio.com (http://www.fractalaudio.com)

Yek1
22 februari 2010, 00:35
@ yek : de lowcut doe ik altijd in de amp.....bijna standaard op 150hz of 250hz....geen highcut ...laat ik zoals het staat.....voor de rest alles in de amp helemaal standaard behalve drive...werk super voor mij.....wel heb ik nog na de 2 mono cabs een peq waarbij alle laag vanaf 150hz ook nog eens geblockt wordt...dit om de lage freq van de cabs dus weg te filteren .....

net overgestapt naar 9.01 en gebruik 2 redwire marshal GB , Royers 121 IRs...1 cap , 1 capedge....klaar is Ikke...:)


Ha A, hoor jij eigenlijk verschil tussen 1 stereo cab versus 2 mono cabs?
In theorie zouden de 2 HiRes mono cabs beter moeten kinken, maar tis me nog niet opgevallen ...

Nocki
22 februari 2010, 10:16
Hee Alexander,

Leuk om je gisteren even te zien. Leuke AxeFx set heb je!
Bedankt voor de koffie en de Bogner!

Yek1
22 februari 2010, 10:27
Hee man, insgelijks! Was ff een flinke rit voor je, maar dan heb je ook wat. :-)
Hoop dat je veel plezier beleeft aan de kast. Hou me / ons op de hoogte!

marc_o
22 februari 2010, 10:31
Zeeland koopt je spullen, begrijp ik?

hahaha

marc_o
22 februari 2010, 10:32
Hee Alexander,

Leuk om je gisteren even te zien. Leuke AxeFx set heb je!
Bedankt voor de koffie en de Bogner!


Ik kreeg tenminste nog een boterham!
:ok:

Yek1
22 februari 2010, 11:55
Heb aan Nocki nog een kist van 12 flessen Dom Perignon meegegeven. Had ik dat bij jou vergeten? Ja, dat Zeeland-aspect is wel grappig. :-) Zei het gisteren nog tegen Nocki.

marc_o
22 februari 2010, 12:37
Heb aan Nocki nog een kist van 12 flessen Dom Perignon meegegeven. Had ik dat bij jou vergeten? Ja, dat Zeeland-aspect is wel grappig. :-) Zei het gisteren nog tegen Nocki.


Dat was je inderdaad vergeten....maar die mag je ook opsturen hoor, ik ben de moeilijkste niet.
;)

Analie-G
22 februari 2010, 15:35
Hey yek,
Er is wel degelijk een flink vercshil tussen 2 mono hires cabs en stereo lowres cab.....ik vind dan de 2 mono hires cabs echt veel meer body en direkter klinken.....

Yek1
22 februari 2010, 15:43
Hey yek,
Er is wel degelijk een flink vercshil tussen 2 mono hires cabs en stereo lowres cab.....ik vind dan de 2 mono hires cabs echt veel meer body en direkter klinken.....

Komt dat niet uitsluitend door het extra volume (vanwege samenvoeging van twee directe paden)? Toen ik de volumes gelijk schakelde (level -6dB omlaag in beide mono cabs), klonk het niet anders dan met de stereo cab.
Kan me natuurlijk vergissen, dus ik ga 't opnieuw testen. Thanks voor je snelle antwoord.

EDIT: nogmaals getest, en na volumecompensatie hoor ik geen verschil.

vincentvdlocht
23 februari 2010, 22:47
Na veel lezen in dit en andere fora is het eindelijk zo ver!

Ik heb de Axe-FX ultra besteld !!!!

Zelf ga ik hem initieel gebruiken met een Ernst Fliek Traveler power-amp, 2 thiele road-ready cabinetjes en een Line6 FBV floor board.

Nu hoor ik je denken.. Maar dat kan helemaal niet, dat van line6. In mn huidige set gebruik ik die namelijk ook al. 'k heb het protocol ervan uitgepluisd en een printje ervoor gemaakt dat het vertaald naar midi.

Als de Axe-FX binnen is, volgt er meer....

bluegate
23 februari 2010, 23:24
Gefeliciteerd!

Wat ik graag wil weten is hoe dat printje is opgebouwd?
Zitten er nog IC's op of gewoon de draadjes anders aansluiten naar een 5 pol DIN stekker...?

Slim bedacht :ok:

BeeJee
23 februari 2010, 23:33
Na veel lezen in dit en andere fora is het eindelijk zo ver!

Ik heb de Axe-FX ultra besteld !!!!

Zelf ga ik hem initieel gebruiken met een Ernst Fliek Traveler power-amp, 2 thiele road-ready cabinetjes en een Line6 FBV floor board.

Als de Axe-FX binnen is, volgt er meer....

Hey Vincent, ik ben benieuwd naar je (live)ervaringen met de Traveller. Deze eindtrap gebruik ik zelf namelijk ook al vele jaren. Een absolute topper i.m.o. Ik ben benieuwd hoe hij het doet met deze hign-end modeler. Keep us posted! ;)

Yek1
24 februari 2010, 09:21
proficiat! Als je m'n tipspagina (http://axefxwiki.guitarlogic.org/index.php?title=Yeks_How_Tos) leest, dan ben je helemaal voorbereid. :-)


Na veel lezen in dit en andere fora is het eindelijk zo ver!

Ik heb de Axe-FX ultra besteld !!!!

Zelf ga ik hem initieel gebruiken met een Ernst Fliek Traveler power-amp, 2 thiele road-ready cabinetjes en een Line6 FBV floor board.

Nu hoor ik je denken.. Maar dat kan helemaal niet, dat van line6. In mn huidige set gebruik ik die namelijk ook al. 'k heb het protocol ervan uitgepluisd en een printje ervoor gemaakt dat het vertaald naar midi.

Als de Axe-FX binnen is, volgt er meer....

vincentvdlocht
24 februari 2010, 09:57
Hey Vincent, ik ben benieuwd naar je (live)ervaringen met de Traveller. Deze eindtrap gebruik ik zelf namelijk ook al vele jaren. Een absolute topper i.m.o. Ik ben benieuwd hoe hij het doet met deze hign-end modeler. Keep us posted! ;)


Dat is op te lossen. Jullie geluidsman heeft gevraagd of ik als back-up wil dienen voor hem als hij niet kan. (De wereld is niet zo groot)

vincentvdlocht
24 februari 2010, 10:00
Gefeliciteerd!

Wat ik graag wil weten is hoe dat printje is opgebouwd?
Zitten er nog IC's op of gewoon de draadjes anders aansluiten naar een 5 pol DIN stekker...?

Slim bedacht :ok:

Op het printje zitten meerdere IC's. Het protocol van de FBV is heel anders dan midi. Het enige dat gecommuniceerd wordt is de stand van de knoppen, ledjes en display. Er zit dus helemaal geen kennis van CC, PC of andere midi dingen in de FBV. Dat wordt nu opgelost in een extra microcontroller.

Ook zit hier USB op, en ik ben aan 't kijken of ik er ook USB-audio op kan zetten i.c.m. de spdif I/O om te kunnen re-ampen en/of direct opnemen.

Analie-G
24 februari 2010, 10:52
Komt dat niet uitsluitend door het extra volume (vanwege samenvoeging van twee directe paden)? Toen ik de volumes gelijk schakelde (level -6dB omlaag in beide mono cabs), klonk het niet anders dan met de stereo cab.
Kan me natuurlijk vergissen, dus ik ga 't opnieuw testen. Thanks voor je snelle antwoord.

EDIT: nogmaals getest, en na volumecompensatie hoor ik geen verschil.

Hahaha , das een leuke....dan heb ik je vraag compleet verkeerd begrepen hahaha
Inderdaad , zoals jij het zegt , is er naar mijn mening amper verschil .....

Ik dacht dat je bedoelde : een Highres (1024) cab tegenover een stereo Lowres (512) cab....

Ik ben niet zo technisch mbt dit soort dingen maar toen ik de Axe kocht , had Cliff alleen maar 512 res cabs...om in te laden...jongens die dus mono cabs hadden van 1024 , moesten het spiltsen in 2x 512.....

maar goed, we zijn weer in het zelfde story.....Go AXE FX :)

BeeJee
24 februari 2010, 17:30
Dat is op te lossen. Jullie geluidsman heeft gevraagd of ik als back-up wil dienen voor hem als hij niet kan. (De wereld is niet zo groot)

:seriousf: De wereld is klein... dat blijkt... Nu maar hopen dat hij snel een keer niet kan als jij de Axe hebt. Zou ik supertof vinden als ik hem dan een keer zou kunnen checken. Ben al heel lang nieuwsgierig/benieuwd naar de Axe, maar heb me tot nu toe steeds weten te bedwingen...

LikCharmant
28 februari 2010, 19:59
Wat is jullie visie op het instellen van de juiste volumes m.b.t. het voorkomen van clippen? Ik ben zelf geneigd om in het amp-block het level op 0 dB te houden, en in de output mixer van de patch het level terug te schroeven tot -6 dB of nog lager (afhankelijk van het type versterker), zodat het uitgangs-signaal niet gaat clippen.

Theoretisch zou je het zelfde effect moeten krijgen als je de output op 0dB houdt, en in de amp sim het level op -6 dB zet, maar in praktijk blijkt dat toch een ander geluid te geven. Persoonlijk vind ik een amp sim op 0 dB beter klinken. Zou het iets te maken kunnen hebben met ‘de speaker op z'n donder geven’, ofwel de speaker met een zo'n hoog mogelijk volume voeden? Of werkt zoiets niet in de digitale wereld?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en mening.

Yek1
28 februari 2010, 22:22
Amp level and Mixer level zijn niet hetzelfde. Een hoger of lager Amp level beinvoedt het ingangslevel van de effecten (incl. CAB blocks) ná de amp sim. Net zoals bij echte amps. Een hoger Mixer level verhoogt het volume van de totale patch. Er kan dus idd wel een beetje toonverschil zitten tussen beiden.

Ik gebruik altijd Amp level. Ten eerste omdat de designer zelf heeft gezegd dat je het beste het Amp level kunt bijstellen. Ten tweede omdat ik Global Amps gebruik, zodat ik voor patches met dezelfde amp altijd maar in eentje de instelling hoef te wijzigen. Ten derdemda het niet alleen gaat om clipping te voorkomen maar ook om volumes tussen patches gelijk te schakelen; dat doe ik het liefste met Amp level.

Synx
23 maart 2010, 16:32
Ultra is onderweg :):) Ben erg benieuwd!

Meteen gevraagd naar de 4 weken proefperiode, geen probleem. Tot nu toe erg goede service!

Hydra
23 maart 2010, 17:03
Ultra is onderweg :):) Ben erg benieuwd!

Meteen gevraagd naar de 4 weken proefperiode, geen probleem. Tot nu toe erg goede service!

G66 is een geweldig bedrijf ... maak je over service maar geen zorgen. Mijn vragen worden zelfs op zondagavond beantwoord..

Synx
25 maart 2010, 17:50
Ultra is binnen! Natuurlijk meteen proberen, wat een opties.. Slik!

Eerst door alle normale presets gebladerd, veel lekkere sounds in. Gaat direct 2 studio nearfield monitors op.

Net even aan de midi gehangen (axe edit) en dat maakt de opties al een stuk overzichtelijker. Heb nu een mesa clean, crunch, highgain en lead. Vergeleken met line 6 is dit inderdaad vele malen beter. Zoals iedereen zegt, het voelt als een echte buizenbak en niet 'nep'. Dynamiek, response naar pickups, aanslag, het voelt (en klinkt) als het echte werk...

Waarschijnlijk kan het nog stukken beter, dus wie heeft er een aantal goede mesa patches?

Straks eens rustig de handleiding bekeken. De wiki van Yek was zeer handig ;)

Yek1
25 maart 2010, 18:34
Proficiat. Ben benieuwd of je nog aan iets anders toekomt.... :-)

"Basisregels":
- Zorg dat I/O en Global goed ingesteld staan.
- Begin altijd met gewoon een AMP en kies een goede bijpassende CAB (kan enorm schelen!).
- Vergeet niet bij modernere amp sims de Presence omhoog te draaien (op 12 uur staat ie op "nul", niet op 5).
- Negeer de advanced parameters van de amp, heb je in de regel helemaal niet nodig, al helemaal niet meer in firmware 9.03.
- Omdat het niet het geluid is van een gewone gitaarspeakerkast maar van een uitversterkte speakerkast , kan het signaal heel veel laag en/of hoog bevatten. Dat hoor je vooral op studiomonitoren, FRFR versterkers enz. Een veelgebruikte oplossing is een "blocking" Parametrische EQ (PEQ bock) te plaatsen achter de AMP of CAB. Block voor het gemak bv. het laag onder 120Hz en het hoog boven 7100kHz. Dit kan je ook doen met de Global EQ in plaats van per patch (maar dan is het geen 'blocking' EQ).

Succes

Synx
25 maart 2010, 19:40
Uitwisselen van de patches werkt nu wel. Van marco S. waren lekker, de rest vond ik nou niet zoooo super.

Net even ge A/B met een simpele line 6 UX1. Het verschil is er zeker wel, maar of dat 1900 euro waard is...

Morgen weer eens even spelen ermee ;)

Yek1
25 maart 2010, 19:48
Altijd oppassen met patches van anderen.
Sommige zijn niet gemaakt voor "direct/FR", maar voor een gitaar speakerkast.
Sommige zijn specifiek gemaakt voor single coils of juist humbuckers, en dat maakt veel uit als je andere elementen gebruikt.
Sommige zijn gemaakt voor live-gebruik en lijken dan op laag volumeniveau erg saai (komen pas tot hun recht op hoger volume), net zoals de mijne.
Sommige gebruiken custom user cabs, die moet je dan ook hebben. Enz.

Synx
25 maart 2010, 19:51
True dat er een hoop verschillen in de patches zitten qua input en doel. Heb er opgelet dat ik de cab IR's had en of ze voor een FRFR of gitaarspeaker waren bedoeld.

Morgen weer eens eraan met frisse oren ;)

Edit: Ben dus vooral op zoek naar patches die op een FRFR super klinken ( los van het volume ).

Synx
25 maart 2010, 20:44
Heb net even een totaal nieuwe patch gemaakt. Stukken beter. Nu nog even precies uitvogelen hoe die global EQ werkt zodat ik iets laag eruit kan draaien als het flink harder staat.

Ik maak de patches op normaal volume altijd wat 'saaier' zodat ik minder hoef te draaien bij reps of live. Toch wel leuk als je snel met die global EQ het thuis wat leuker kunt maken ;)

Enige suggesties voor een goede 2 HE rack oplossing? Rockbag lijkt me lekker licht maar wellicht ook wel erg kwetsbaar, heb alleen ervaring met houten of plastic racks.

Henri H
25 maart 2010, 21:50
Thomann 2HE rackbag (http://www.thomann.de/nl/millenium_rackbag_2he.htm), €29,-.
Ik heb 'm ook sinds kort, stevig genoeg, bevalt prima tot nu toe.

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Ik word al moe als ik al die termen zie (FRFR, Global EQ, etc.), zucht. :)

Yek1
26 maart 2010, 08:22
Yep, ik heb de Warwick RackBag 24200.

Liquid_Metal
26 maart 2010, 09:12
Ik word al moe als ik al die termen zie (FRFR, Global EQ, etc.), zucht. :)

Haha ja mij zegt het ook helemaal niets. Hou ik voorlopig ook lekker zo :).

Henri H
26 maart 2010, 09:50
Yep, ik heb de Warwick RackBag 24200.Die is niet van Warwick, maar van Rockbag, kost €48,-.

http://www.thomann.de/nl/rockbag_rackbag_rb24200.htm?sid=08ffb2f45b880913af 1585be3cb7ccff

Edit: zie nu dat Warwick/Rockbag hetzelfde bedrijf is? :noob:

Synx
26 maart 2010, 10:15
Het begint hier nu wel aardig rocken hoor :)

Valt me op dat iedereen z'n eigen manier van presets maken heeft doordat er zoveel mogelijkheden zijn. Bij de vetta kwamen de meeste wel op hetzelfde uit.

Zijn de redwires ook goed voor direct of alleen om het gevoel van een 412 voor je neus?

Gaat waarschijnlijk die laatste rockbag worden. Is daar nog plek in voor een adaptor? Hoe regelen jullie de stroom voor Axe/midiboard? Mooiste zou natuurlijk 1 220V stekkertje zijn.

Yek1
26 maart 2010, 11:50
De stock cabs zijn prima. Maar de RW's bieden meer keus. Vooral de nieuwe Uberkab is geweldig.

De Rackbag heeft een etui waarin een kabel en adapter passen.

Ik heb een Gordius controller en heb maar 1 lijn lopen: een 7-pin MIDI kabel die zowel MIDI OUT (naar Axe) als MIDI OUT (om de tuner weer te geven op de controller) bevat + stroom voor de controller, ideaal.

Yek1
26 maart 2010, 11:55
Haha ja mij zegt het ook helemaal niets. Hou ik voorlopig ook lekker zo :).

Global EQ: niets anders dan een parametrische EQ.

FRFR: full range flat response. Een versterkersysteem dat alle frequenties kan weergeven, net zoals je hifi, of een PA. Anders dus dan een gitaaramp/speaker die maar een beperkt freq.gebied bestrijkt.

Synx
26 maart 2010, 12:43
De stock cabs zijn prima. Maar de RW's bieden meer keus. Vooral de nieuwe Uberkab is geweldig.

De Rackbag heeft een etui waarin een kabel en adapter passen.

Ik heb een Gordius controller en heb maar 1 lijn lopen: een 7-pin MIDI kabel die zowel MIDI OUT (naar Axe) als MIDI OUT (om de tuner weer te geven op de controller) bevat + stroom voor de controller, ideaal.

Maar dan heb je dus wel altijd 2 stekkertjes. 1tje voor de axe en 1 voor je midi ( via de axe ). Ik wil zo min mogelijk zooi meeslepen... Klein stekkerdoosje past nog in de rockbag achter de axe?

Volgende week probeer ik eens die Uberkab met nog een paar favo's van me. Eerst maar eens de basis goed krijgen.

Die clean preset van Hydra is super met single coils. Standaard preset van petrucci vond ik ook erg goed op normaal volume.

Liquid_Metal
26 maart 2010, 13:34
Maar dan heb je dus wel altijd 2 stekkertjes. 1tje voor de axe en 1 voor je midi ( via de axe ). Ik wil zo min mogelijk zooi meeslepen... Klein stekkerdoosje past nog in de rockbag achter de axe?

Volgende week probeer ik eens die Uberkab met nog een paar favo's van me. Eerst maar eens de basis goed krijgen.

Die clean preset van Hydra is super met single coils. Standaard preset van petrucci vond ik ook erg goed op normaal volume.

Stroom, MIDI en audio. Da's toch het minimum dat je nodig hebt.

Synx
26 maart 2010, 13:44
Liefste 1 stroom en de rest in het rackje geregeld. Midi en audio buiten beschouwing gelaten.

Yek1
26 maart 2010, 13:48
Maar dan heb je dus wel altijd 2 stekkertjes. 1tje voor de axe en 1 voor je midi ( via de axe ). Ik wil zo min mogelijk zooi meeslepen... Klein stekkerdoosje past nog in de rockbag achter de axe?.

Precies wat ik heb.
Ik had een 2HE hardcase 19" met een 19" stekkerdoos van Thomann die ik op de backrails schroefde, werkte prima.
Nu met de rackbag heb ik die stekkerdoos op de bodem gevelcro'd, werkt even goed.

Henri H
26 maart 2010, 13:55
Ik heb m'n stekkerdoos met 2 schroefjes vastgezet, werkt ook prima.

http://img72.imageshack.us/img72/7904/p1030745.jpg

Synx
26 maart 2010, 16:15
Bedankt! Weet ik zeker dat alles er netjes in past ;)

Hydra
26 maart 2010, 17:12
Maar dan heb je dus wel altijd 2 stekkertjes. 1tje voor de axe en 1 voor je midi ( via de axe ). Ik wil zo min mogelijk zooi meeslepen... Klein stekkerdoosje past nog in de rockbag achter de axe?

Volgende week probeer ik eens die Uberkab met nog een paar favo's van me. Eerst maar eens de basis goed krijgen.

Die clean preset van Hydra is super met single coils. Standaard preset van petrucci vond ik ook erg goed op normaal volume.

Dank voor de compliment van de cleanpatch ... koste me veel tijd om hem zo dicht mogelijk bij mijn 2 jc,s te krijgen.

Kijk uit met de rockbag die heb ik ook en daar past niets achter dus ook geen adapter of stekkerdoos dus dat is een beetje onhandig .. wel prima case verder...

Yek1
26 maart 2010, 17:21
Dank voor de compliment van de cleanpatch ... koste me veel tijd om hem zo dicht mogelijk bij mijn 2 jc,s te krijgen.

Kijk uit met de rockbag die heb ik ook en daar past niets achter dus ook geen adapter of stekkerdoos dus dat is een beetje onhandig .. wel prima case verder...

Waar vind ik die patches van je?

Synx
26 maart 2010, 18:28
Enige wat ik moest veranderen was dat de bas nogal snel voor clipping zorgt. Zal wel aan mn strat liggen, die heeft flink wat meer bas dan de meeste.

Synx
27 maart 2010, 14:41
Yek, je hebt ze gekregen via de mail?

Komende week ga ik 4 basic (clean,crunch,higain,lead) patches maken voor m'n 2 vaste gitaren. (hum and single). Onderverdeeld in een serie van marshall invloeden en 1 met mesa.

Mesa's komen er tot nu toe makkelijker uit. Zo'n Bettencourt (extreme)(als in cynical o.a) sound wilt nog niet vlotten. (tips?)

Yek1
27 maart 2010, 15:28
Yek, je hebt ze gekregen via de mail?

Komende week ga ik 4 basic (clean,crunch,higain,lead) patches maken voor m'n 2 vaste gitaren. (hum and single). Onderverdeeld in een serie van marshall invloeden en 1 met mesa.

Mesa's komen er tot nu toe makkelijker uit. Zo'n Bettencourt (extreme)(als in cynical o.a) sound wilt nog niet vlotten. (tips?)

Zekers! Bedankt. Heb ze al beluisterd, klinken goed. Is goed te horen dat je ze voor FR / live-gebruik hebt gemaakt. En veel delay! :-).

Ik mail je de mijne morgen. Die zijn ook voor live gemaakt. Op huiskamer niveau klinken ze saai (weinig hoog bijv.) maar ze komen tot hun recht op harder volume ('Fletcher Munson'). Ook top ik het hoog en laag af om ze beter in de mix laten vallen (thuis zet ik die PEQ vaak uit). Ik maak geen verschillende patches voor SC / HB, is me iets teveel werk, ook al zou het beter zijn. Ik gebruik trouwens wel de Red Wire IR's. Vooral de nieuwe Uberkab en G12m20 (Greenback) zijn geweldig.

Mesa's zijn niet echt mijn ding. De Recto New klinkt wel brutaal.
Op welke amp speelt Bettencourt?

Synx
28 maart 2010, 10:06
Bettencourt: Soldano, Marshall, SLO. Begin wat fenders en marshalls daarna meer richting hotrodded marshall spul. (uit mn hoofd... Kenners weten het vast preciezer)

'Recente' opname: http://www.youtube.com/watch?v=nKenFINqymk
single: http://www.youtube.com/watch?v=G-HQisG2Lv8

Rinze
28 maart 2010, 10:23
Hij heeft nu een eigen Randall, weinig kans dat die al in de Axe zit:
http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/01/randall-namm-nb.jpg

srv-man
28 maart 2010, 10:27
Eerste 3 albums Extreme is vooral ADA MP1.

Yek1
28 maart 2010, 11:51
Bettencourt: Soldano, Marshall, SLO. Begin wat fenders en marshalls daarna meer richting hotrodded marshall spul. (uit mn hoofd... Kenners weten het vast preciezer)

'Recente' opname: http://www.youtube.com/watch?v=nKenFINqymk
single: http://www.youtube.com/watch?v=G-HQisG2Lv8

Ah okay. Er zijn genoeg Plexi, JCM800, JMP en Soldano patches te vinden op het Fractal forum (bij Share Patches en bij Recordings).
Check bv. deze (http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=13875&p=132319#p132319) of deze van Patrick (http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=14694&p=138519#p138519).

Yek1
28 maart 2010, 11:54
Ff wat foto's van mijn Axe-Fx "rig".

http://www.xs4all.nl/~engelen/pics/rig201003.jpg

En mijn flightcase waarin ook m'n pedalboard past:

http://www.xs4all.nl/~engelen/pics/case2.jpg

http://www.xs4all.nl/~engelen/pics/case3.jpg

Synx
28 maart 2010, 12:35
Zeer nice!

Case met pedalboard is goed tilbaar? Erg strak zo'n gordius.

Ben een beetje rond aan het kijken naar een active monitor, iemand een idee wat een leuke is gekeken naar prijs/kwaliteit? Bij Thomann zie ik er al vanaf 150 euro staan, zal wel niet veel zijn?

Liquid_Metal
28 maart 2010, 17:45
Mooi hoor Alex! Ziet er compact uit. Gebruik je die cabs in stereo?

Yek1
28 maart 2010, 18:56
Flightcase is een tikkeltje zwaar (had iets minder diep gekund) maar goed te doen. Ben erg blij met met het ontwerp.

Sorry, heb geen kennis van actieve monitoren.

Cabs: ik speel thuis vaak in stereo en dan zet ik ze uit elkaar voor spreiding. Voor rep's neem ik maar eentje mee. Voor optredens soms 1, soms 2 (maar dan mono, stereo heeft live geen zin).

Synx
28 maart 2010, 19:45
Heb een aantal van je patches trouwens geprobeerd. Klonken goed! Dan zijn die Atomics toch wel aardig FRFR, of m'n nearfields aardig scheef ;)

1 ding viel me wel op, vol/pan lijkt wel een soort van autoswell functie te hebben? Met dynamisch spel worden dan noten weggefilterd. Netalsof de noisegate veel te strak staat. Of komt dit effect ergens anders door?

In de loop van de week stuur ik m'n aangepaste patches eens door ;)

Yek1
28 maart 2010, 20:08
Heb een aantal van je patches trouwens geprobeerd. Klonken goed! Dan zijn die Atomics toch wel aardig FRFR, of m'n nearfields aardig scheef ;)

1 ding viel me wel op, vol/pan lijkt wel een soort van autoswell functie te hebben? Met dynamisch spel worden dan noten weggefilterd. Netalsof de noisegate veel te strak staat. Of komt dit effect ergens anders door?

In de loop van de week stuur ik m'n aangepaste patches eens door ;)

VOL: dat is inderdaad de bedoeling. Werkt zoals de Slow Gear van Boss. Oftewel een geautomatiseerde "volume swell" functie, te combineren met veel delay. Mooi voor sfeervolle akkoorden etc.

peter_heijnen
30 maart 2010, 07:47
Ben een beetje rond aan het kijken naar een active monitor, iemand een idee wat een leuke is gekeken naar prijs/kwaliteit? Bij Thomann zie ik er al vanaf 150 euro staan, zal wel niet veel zijn?
Anand was vorig jaar zo aardig zijn ultra een middag beschikbaar te stellen voor geinteresseerden. Ik heb toen mijn mackie srm350v2 meegenomen waar iedereen behoorlijk over te spreken was. Wel 300 euro ipv 150, maar daarvoor koop je dan -overigens zeer tilbare- kwaliteit.

Synx
30 maart 2010, 11:35
Toegevoegd aan testlijst:)

hole
6 april 2010, 10:52
Ff wat foto's van mijn Axe-Fx "rig".

http://www.xs4all.nl/~engelen/pics/rig201003.jpg


Wa's dat voor softbag Alexander?

Yek1
6 april 2010, 11:15
Hee dude, je leeft nog? :-)
Of heb ik je berichten gewoon gemist de afgelopen tijd?

Het is een Warwick Rackbag 2400. Stevig ding, goed te dragen (schouderband), etui voor een paar kabels. Vind het handiger dan een hard case. Via Thomann.

hole
6 april 2010, 13:32
Ik leef nog, en je hebt geen berichten gemist.Er schijnt ook leven buiten GN te zijn ;). Nu weer wat meer tijd om af en toe (tijdens werk) op GN te snuffelen, dus zal er weer wat meer zijn.

Ontopic: je gebruikt geen powerconditioner met de Axe en of de Atomics?

Trouwens, zou graag bij je meeting zijn, maar ik zit echt VOL :S

Liquid_Metal
6 april 2010, 13:46
Tjonge hole, het zal tijd worden :). Eindelijk weer iemand actief die geen Axe heeft (nog niet in jouw geval). Ik begon me alleen te voelen ;).

Yek1
6 april 2010, 14:26
Ontopic: je gebruikt geen powerconditioner met de Axe en of de Atomics?


Nee, heeft geen enkele zin, Axe schijnt goed beschermd te zijn, en m'n rig is super eenvoudig. Ik heb een stekkerdoos achterin gemonteerd, werkt prima voor de stekkers/adapters die ik gebruik.

hole
15 april 2010, 10:28
Yek heeft jullie er vast al op gewezen (als de nr. 1 Gordius fanboy :soinnocent:), maar op Youtube heeft de maker van de Little Giant een aantal filmpjes gezet over hoe de Giant samenwerkt met de AxeFx.

Ongelofelijk hoe gebruiksvriendelijk (en flexibel) dat ding is.

Zoektermen: AxeFx Gordius little giant

een MUST SEE (en have) voor alle AxeFX bezitters

Arvoitus
7 mei 2010, 00:48
Eindelijk een leuke video met high-gain van de Axe-fx:
http://www.youtube.com/watch?v=IvKTojs_gaw

Yek1
9 mei 2010, 16:37
50 bekende rifs/songs in 10 minuten ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=07ueRF_FXTI

LikCharmant
11 mei 2010, 16:52
Steve Vai twitterde vandaag wat foto's van zijn nieuwe, tijdelijke studio. En wat zien we daar staan? Jawel! http://yfrog.com/86x4mj

Arvoitus
11 mei 2010, 17:29
Steve Vai twitterde vandaag wat foto's van zijn nieuwe, tijdelijke studio. En wat zien we daar staan? Jawel! http://yfrog.com/86x4mj

Ik snap het niet, een shitload aan analoge outboard gear ... En dan opeens een digitale axe-fx ertussen.

Synx
11 mei 2010, 18:36
Waarschijnlijk kreeg ie de axe fx gratis ;)

jazzmatezz
17 mei 2010, 21:50
Heeft iemand de AXE-FX getest met de nog vrij nieuwe Roland BA-330 stereo PA (in 1 en dezelfde behuizing)? Dit werkt op batterijen en heeft een ingebouwde mixer met vele aansluitingen. Ik ben geinterresseerd in de AXE-FX en ik wil ook graag meteen een PA aanschaffen voor live en thuis gebruik en voor mijn bandgenoten. Prijs is rond de 530 euro! Echter ben ik een toonfreak. Ik wil alleen het beste binnen het budget. Ik ben best bereid om meer uit te geven. Ik hier op het forum zeer goeie verhalen gelezen over het forum gelezen over DB M12-4. Het is wel ruim 2x duurder dan 1 ROland BA-330, maar als het veel beter klinkt dan is de keuze voor mij snel gemaakt. De 2 atomic powered cabinetten vind ik te duur.

productinformatie:
http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=1025

demo:
http://www.youtube.com/watch?v=mOPmu3EuKYc&feature=related

review:
http://www.synthzone.com/ubbs/Forum37/HTML/020616.html

http://www.sweetwater.com/store/detail/BA330/reviews

vincedepooh
18 mei 2010, 19:50
Ik vind het wel een geinig ding, zeker voor street performance... Er zijn weinig youtube filmpjes te zien van (reviews) van gebruikers.

tnijland
20 mei 2010, 23:55
Get real. Voor 530 Euro krijg je alleen troep (Goedkoop is duurkoop en Roland staat niet bekend om heel goedkoop goede spullen te leveren). Niet doen in combinatie met een duur apparaat als de Axe-Fx. Zonde van je tijd. Onlangs heeft een kennis toetsenist iets vergelijkbaars gedaan. Heeft ie nog spijt van :) Ik zou zeggen, doe je huiswerk en neem de Axe mee naar een winkel waar ze ook veel PA en actieve monitoren hebben. Je vindt vast wel iets dat zowel robuust is en toch redelijk goed klinkt. Anders kun je net zo goed een POD of een Vetta kopen.

Arvoitus
24 mei 2010, 02:05
Vergelijking Axe-FX/Mesa Boogie Dual Rectifier
http://www.youtube.com/watch?v=76S3E-wEgYY

Hydra
24 mei 2010, 16:54
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=16599

Vai aan de Axe .... superreclame voor fractal, eerst al de aanloop van de petruccifans die aan de axe gaan en nu komen de vai liefhebbers :)

Hij schrijft:
The flexibility of the Axe-Fx is supreme. I did extensive tone testing with it and found it to be flawless. It's all I need now. It makes me feel like every day is Christmas. It's exceptional and I'm grateful."

All he needs, ja sure daar geloof ik niet zo veel van maar leuk voor cliff dat hij de grote namen achter zich krijgt.

Het lijkt een kwestie van tijd dat we de Carvin Legacy amp sim gaan krijgen:P

edje kadetje
24 mei 2010, 21:33
Vergelijking Axe-FX/Mesa Boogie Dual Rectifier
http://www.youtube.com/watch?v=76S3E-wEgYY

Ik vind het absoluut overtuigend. Ik kan geen serieus verschil ontdekken.

vincedepooh
24 mei 2010, 21:49
Ik hoor het verschil ook niet, er zit een of andere gek doorheen te schreeuwen...

jazzmatezz
25 mei 2010, 08:42
De Axe-FX klinkt zeer overtuigend. De Mesa boogie klinkt wat trebeler.

FALLINGLEGACY
5 augustus 2010, 20:17
Nu de axe fx er komt is het tijd om eens te kijken naar een goeie poweramp.

Vereisten :
- Licht
- Veel power
- Liefst 1U
- Tussen de 200 en 350 euro

Iemand goeie voorstellen ?
Had al gedacht een een rocktron velocity 300 en een ART SLA-1(of 2)..

ateng
5 augustus 2010, 20:34
Ik vind het absoluut overtuigend. Ik kan geen serieus verschil ontdekken.

Ik wel, de Axe-Fx klinkt wat donkerder zoals jazzmatezz het al aangaf dat de Mesa wat trebeler klinkt.
Maar qua karakter klinkt het wel gelijk.

hole
5 augustus 2010, 23:15
Nu de axe fx er komt is het tijd om eens te kijken naar een goeie poweramp.

Vereisten :
- Licht
- Veel power
- Liefst 1U
- Tussen de 200 en 350 euro

Iemand goeie voorstellen ?
Had al gedacht een een rocktron velocity 300 en een ART SLA-1(of 2)..

ik lees (http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=11525) goeie dingen over Pro audio

hole
5 augustus 2010, 23:16
Ik wel, de Axe-Fx klinkt wat donkerder zoals jazzmatezz het al aangaf dat de Mesa wat trebeler klinkt.
Maar qua karakter klinkt het wel gelijk.

Da's ook een kwestie van EQ-en. Daarnaast is zo'n vergelijking via youtube natuurlijk butt

FALLINGLEGACY
6 augustus 2010, 08:09
ik lees (http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=11525) goeie dingen over Pro audio

Eens gecheckt, maar die site is heel onduidelijk en je kan er ook niet op bestellen ? Heb ze eens gemaild maar verwacht niet veel terug eigenlijk..

Dan maar voor de ART sla-2 gaan..

edje kadetje
6 augustus 2010, 10:30
Daarnaast is zo'n vergelijking via youtube natuurlijk butt

Dat wel, maar het is wel een belangrijke manier waarop er tegenwoordig naar (nieuwe) muziek wordt geluisterd. Dus lijkt me deze vergelijking wel degelijk relevant.

hole
6 augustus 2010, 11:34
Dat wel, maar het is wel een belangrijke manier waarop er tegenwoordig naar (nieuwe) muziek wordt geluisterd. Dus lijkt me deze vergelijking wel degelijk relevant.

Zeker, maar juist nuances hoor je via Youtube niet goed.

herrieman
9 augustus 2010, 09:29
Eens gecheckt, maar die site is heel onduidelijk en je kan er ook niet op bestellen ? Heb ze eens gemaild maar verwacht niet veel terug eigenlijk..

Dan maar voor de ART sla-2 gaan..

Right hier de info,

Class-D.com is een klein clubje met 3 "oude" maar zeer deskundige kerels. In het verleden hebben ze zich met name geconcentreerd op de zelfbouwers binnen de audio HIFI markt. Vandaar dat je zeer veel losse onderdelen kunt bestellen. Het bouwen van versterkers voor de gitaarwereld is relatief nieuw voor ze en zijn ze nu met het testen van proto-types bezig. Voor de versterkers hebben ze recentelijk ook alle toestemmingen en goedkeuringen binnen gekregen. Wat deze versterkers bijzonder maakt is de relatief hoge output in relatie met hun gewicht en prijs. Het "geheim" zit 'm het in de Lateral Dual Mosfets die ze zelf hebben uitgevonden. Wil je de laatste stand der ontwikkelingen: dan op de fractal site kijken en met name de berichten van PaulMapp8306 en Lightningboy in de gaten houden.

De versterkers zijn te vinden:http://www.class-d.com/amplifiers/cat_6.html?page=1
En een proto-type wordt ook door iemand anders getest (de amp boven de AXFX):http://www.youtube.com/watch?v=Md9_KqVG5oU

Zelf heb ik inderdaad ook de ART SLA 2. Bevalt goed zodat ik eerst een goed vergelijk wil horen tussen de 2 versterkers alvorens tot aanschaf van de Pro Audio over te gaan.

FALLINGLEGACY
9 augustus 2010, 21:51
Thanks voor de uitleg :-)

Eventueel zou ik er wel eentje willen bestellen, maar ze zijn out of stock.. ?
Heb je enig idee wanneer deze beschikbaar zullen zijn ?

herrieman
10 augustus 2010, 09:17
Thanks voor de uitleg :-)

Eventueel zou ik er wel eentje willen bestellen, maar ze zijn out of stock.. ?
Heb je enig idee wanneer deze beschikbaar zullen zijn ?

Beste is even een mailtje met je wensen naar die gasten te sturen (eventuele aanpassingen van in-en uitgang). MAAR verwacht niet direct antwoord omdat de heren echt "old-school" zijn. Dus zelf opvolgend ook even bellen. Omdat ze nu in de proto-type fase zitten zou het zo eind augustus begin september kunnen worden.

Hou de berichten op het AXFX forum in de gaten en je weet echt wanneer ze leverbaar zijn.

FALLINGLEGACY
10 augustus 2010, 12:24
Beste is even een mailtje met je wensen naar die gasten te sturen (eventuele aanpassingen van in-en uitgang). MAAR verwacht niet direct antwoord omdat de heren echt "old-school" zijn. Dus zelf opvolgend ook even bellen. Omdat ze nu in de proto-type fase zitten zou het zo eind augustus begin september kunnen worden.

Hou de berichten op het AXFX forum in de gaten en je weet echt wanneer ze leverbaar zijn.

Heel toevallig heb ik in de week een mailtje gestuurd, en net vandaag eentje terug gehad! Ik sta op de wachtlijst voor een 2400 :-).

herrieman
10 augustus 2010, 15:11
Heel toevallig heb ik in de week een mailtje gestuurd, en net vandaag eentje terug gehad! Ik sta op de wachtlijst voor een 2400 :-).

Proficiat. Dan is dat gelukt!

Ik heb overigens een nieuw onderwerp aangemaakt met de versterkernaam als Header. Leek me wel logisch..

hole
10 augustus 2010, 15:32
Ik wilde inderdaad net zeggen

:stop: HO!!!! :stop: Nu FF kappe met die topicvervuiling :stop:

;)

Yek1
10 augustus 2010, 15:38
Hee Mark,

Hoe bevalt ie na een maandje nu?

hole
10 augustus 2010, 20:27
:blast::mmmm::lovelove::rockon::punk::cheerup:

Ik denk vaak: deze sound is het helemaal, maar dan zet ik 'm weer aan en ga draaien, of download iets van Axechange, of van het forum en dan is het weer DAMN da's nog lekkerder.

Mijn Cae3+ heb ik nog geen dag gemist. De sim komt echt HEEEEL dicht in de buurt.!


(overigens: Die euroblue setting van Scott vind ik prima klinken, maar ik ken het origineel niet.)

SloeGin
21 augustus 2010, 15:22
Kan iemand mij eens vertellen wat precies die "Red Wirez" cabs zijn waar iedereen op het fractal forum zo enthousiast over is aub? :)

Yek1
21 augustus 2010, 16:15
Kan iemand mij eens vertellen wat precies die "Red Wirez" cabs zijn waar iedereen op het fractal forum zo enthousiast over is aub? :)

www.redwirez.com.

Die jongens sampelen een hoop bekende / goede speakerkasten met een hoop verschillende microfoons op een hele hoop posities. In de Axe kun je zo'n sample als een externe user cab importeren, en gebruiken i.p.v. de standaard cabs. Hoge kwaliteit en het voordeel van de Red Wirez is dat je dus kan kiezen uit een enorm aantal mic's en posities.

SloeGin
21 augustus 2010, 16:29
www.redwirez.com.

Die jongens sampelen een hoop bekende / goede speakerkasten met een hoop verschillende microfoons op een hele hoop posities. In de Axe kun je zo'n sample als een externe user cab importeren, en gebruiken i.p.v. de standaard cabs. Hoge kwaliteit en het voordeel van de Red Wirez is dat je dus kan kiezen uit een enorm aantal mic's en posities.
Interessant! Tnx ;)

herrieman
21 augustus 2010, 23:43
verwijderd: geen download links op dit forum

Dutch
25 augustus 2010, 14:33
Ook gratis te verkrijgen (op eigen risico natuurlijk)

Bad form, Herrieman.

Ik waardeer die Redwires jongens heel erg en zo duur zijn de pakketten niet.

Laat krentekakkers zelf maar zoeken naar hun illegale snoepjes.




Ik heb een broertje dood aan downloaders die genieten van maar niet betalen voor zaken waar andere mensen veel geld en moeite in steken en hopen er wat mee te verdienen.
Boeit me niet dat het legaal mocht zijn in NL. Gewoon mijn ethiek.

Yek1
25 augustus 2010, 15:06
Bad form, Herrieman.

Ik waardeer die Redwires jongens heel erg en zo duur zijn de pakketten niet.

Laat krentekakkers zelf maar zoeken naar hun illegale snoepjes.

Ik heb een broertje dood aan downloaders die genieten van maar niet betalen voor zaken waar andere mensen veel geld en moeite in steken en hopen er wat mee te verdienen.
Boeit me niet dat het legaal mocht zijn in NL. Gewoon mijn ethiek.


Yup, vind ik ook.

DemolitionColorScheme
26 augustus 2010, 10:50
Weet iemand overigens of de Axe-FX in Nederland ergens verkocht wordt? Volgens mij zijn er nogsteeds geen dealers, correct?

herrieman
26 augustus 2010, 13:31
Correct.

Hier dus: http://www.g66.eu/

en

Je kan eerst 2 weken testen of het wat voor je is.

DemolitionColorScheme
26 augustus 2010, 13:33
En je kunt hem daar rechtstreeks bestellen, of is er nog een wachtlijst?

edje kadetje
26 augustus 2010, 20:33
Bad form, Herrieman.

Ik waardeer die Redwires jongens heel erg en zo duur zijn de pakketten niet.

Laat krentekakkers zelf maar zoeken naar hun illegale snoepjes.




Ik heb een broertje dood aan downloaders die genieten van maar niet betalen voor zaken waar andere mensen veel geld en moeite in steken en hopen er wat mee te verdienen.
Boeit me niet dat het legaal mocht zijn in NL. Gewoon mijn ethiek.

Ha eindelijk, ik dacht al dat ik de enige was die op die manier naar dat soort dingen kijkt.

Bluze
26 augustus 2010, 21:20
verwijderd: geen download links

herrieman
26 augustus 2010, 22:52
En je kunt hem daar rechtstreeks bestellen, of is er nog een wachtlijst?

Gewoon even een mailtje sturen. En sussi zal je snel en zorgvuldig bedienen met al je vragen.

Succes!

herrieman
26 augustus 2010, 22:55
bedankt!
waarom betalen als het ook gratis kan

Precies! En het is niet verplicht hoor :-) Je kan er ook gewoon voor betalen,

jazzmatezz
1 september 2010, 22:28
Een tijdje geleden heb ik in deze topic een bericht geplaatst met de vraag of de Roland BA-330 wat is i.s.m de AXE-FX. Uiteindelijk heb ik via Thomann een DB M12-4 monitor aanschaft met een AXE-FX Ultra en ik ben zeer tevreden over de amp sound en effecten. Dankzij Yeks How to pagina heb ik toch wat mooie sounds gemaakt. Op het moment ben ik het zelfs aan het uitprinten om het nog beter te bestuderen. Mijn dank is zeer groot :ok: Echter ik heb een probleem om mijn AXE-FX te laten communiceren met mijn AXE-FX edit software. Ik maak gebruik van Windows 7 x64 en een recentelijk aangeschafte Tascam US-1641 audio interface met 1 midi in/out aansluiting. Eigenlijk zitten er te weinig midi aansluitingen omdat ik ook nog een axon midi synth en een midi keyboard wil aansluiten. Voor de time being wil ik dit Tascam gebruiken om mijn presets opslaan op de computer. Mijn probleem is dat ik met geen mogelijkheid de AXE-FX Ultra kan laten communiceren met deze software. De melding die verschijnt is "Status : Check midi settings..." Ik heb de juiste drivers gebruikt van Tascam (64x bit driver voor windows 7) en ik heb met splinter nieuwe midi kabels alles op de juiste manier aangesloten. Dus van Midi out van de AXE-FX naar de Midi In van de Tascam en visa versa. De drivers heb ik meerdere malen opnieuw geinstalleerd en ik heb diverse drivers geprobeerd. Mijn Instellingen in AXE-FX Edit als volgt: Source = AXE-FX. Via settings heb ik het volgende ingesteld: Audio device type = ASIO, Device = US1641,Bij midi in/output staat TASCAM US1641 MIDI, midi channel staat op 1, Sysex id = 125 (tevens ook ingesteld in AXE-FX). Op de AXE-FX staat Send realtime sysex op None. Als ik op Test rechts naast Device klik bij audio/midi settings hoor ik een piep geluid. Klik ik bij audio/midi settings helemaal onderaan op Test gebeurd er niks. De melding "Status : Check midi settings..." . Wat ik altijd doe de AXE-FX Edit software aanzetten nadat mijn AXE-FX Ultra is opgestart. Ik wil uiteraard een andere midi interface aanschaffen met meer midi in en output poorten maar als ik het niet eens werkend krijg met mijn Tascam dan maak ik zorgen dat ik een miskoop doe! Wie o wie kan mij helpen?

Yek1
2 september 2010, 12:06
Hmm, klinkt slecht. Dit vond ik ergens:

"i never get proper communication unless i run through the following procedure. go to settings > audio midi settings and click on "test" for both audio and midi. then go to the main ui and click on source"

Wat zijn de editor instelling voor Midi buffer?

Dutch
2 september 2010, 14:40
Ik heb ook Win7 x64. Prima communicatie met zowel de midi van een M-Audio Audiophile Firewire als een stokoude midiman UNO. Maar dat schijnt ook niet elke UNO te doen. het audio gedeelte heeft ook niets met midi te maken, zegt alleen wel dat de drivers "gezien' worden door de software. Het enige waar Axe-Edit geluid voor gebruikt is de meterbalkjes bovenin het scherm. Het is een beetje een overblijfsel van (vooruitblik op??) Axe-PC waar de UI voor ontworpen is.

Anyway. Werken andere apparaten wel met de tascams midi poorten? Het midi keyboard?

jazzmatezz
2 september 2010, 18:15
Ik heb de procedure gevolgd die Yek heeft beschreven en dit verhelpt niet het probleem. Dus ook in die volgende heb ik vandaag nogmaal even getest, zonder resultaat. Ik heb trouwens op advies van Dutch de midi in port getest van de tascam met mijn midi keyboard en dit werkt gewoon. Ik kan kan mijn soft synth geluid aansturen. Mijn instellingen van de Editor Settings binnen AXE-FX Edit zijn als volgt:

Presets: Recall: Auto-Recall on preset change
Midi buffer size: 256 (getest op 128 zonder resultaat)
Midi buffer delay: 60 ms (getest op 30 ms zonder resultaat)
Hardware GUI Refresh Rate: 60 ms (getest op 30 ms zonder resultaat)
Als ik via Settings op "Backup and Sync" krijg ik de voorspelbare melding "No hardware detected Check audio / midi settings"

Ik hoop dat de AXE-FX editor met de komst van de offiele release beter wordt ondersteund

tnijland
5 september 2010, 10:02
Waarschijnlijk een overbodige opmerking maar je heb de midi in/out goed aangesloten? Een klein foutje is namelijk snel gemaakt.

Tevens heb ik zelf ondervonden dat mijn M-audio wel via de Axe-editor verbinding heeft met de Axe-Fx maar bij het installeren van de nieuwe firmware 10.x vertikte de kaart het (timeouts). Heb vervolgens de midi-interface mijn Roland V-Studio gebruikt om de firmware correct te installeren. De Axe-Fx is dus inderdaad gevoelig qua midi interface en het zou wel eens raadzaam kunnen zijn om eens een andere midi interface uit te proberen.

Analie-G
10 september 2010, 14:57
Voor de liefhebbers :
ik heb mijn Rocktron LTD All Access te koop staan voor bijv iemand met de Axe Fx...:)
staat op gitaarmakrt en marktplaats...

A+

Harm
10 september 2010, 15:13
voor de liefhebbers :
Ik heb mijn rocktron ltd all access te koop staan voor bijv iemand met de axe fx...:)
staat op gitaarmakrt en marktplaats...

A+

spam!!!!!!! :p

jazzmatezz
10 september 2010, 18:39
Hoi TNijland,
Ik heb alles goed aangesloten. Ik heb inmiddels Cakewalk UM-2G midi interface aangeschaft. Ik ga het morgen de AXE-FX testen met de AXE-FX edit software! De Axe-fx is echt helemaal geweldig! Het vette is dat je alles kan toewijzen met je pedaal en dat is vet. Ik hield mij nog zo bezig met effecten en en midivloerpedalen. Nu wil ik nog een shock proof flightcase maken, zodat ik het zorgeloos op mijn trolly kan leggen. Ik heb namelijk nog geen auto. :rockon:

Arvoitus
17 september 2010, 21:51
Waarschuwing: High gain content!

Hier is een vergelijking tussen een AxeFX en een EVH5150:
http://dl.dropbox.com/u/3423189/EVHvsAXE.mp3

Welke is de AxeFX en welke is de versterker denken jullie?

Rinze
17 september 2010, 22:04
Ik vind de tweede in het midlaag/laag net iets lekkerder knallen. Geen idee welke wat is :chicken:

DemolitionColorScheme
18 september 2010, 00:36
In dit geval: I could care less! Beiden zijn zo close dat het me niet zou interesseren. Kan niet wachten tot ik m'n Axe-FX heb, helaas hoorde ik van G66 dat de vorige batch alleen maar ULTRA's bevatte, dus nog maar even tot Oktober wachten.

edje kadetje
18 september 2010, 01:18
volgens mij is twee keer de axe fx gebruikt, om ons te flessen.

Maar goed als ik moet kiezen:
de eerste was een ietsie pietsie 'strakker', de tweede iets 'rommeliger'.
de eerste de axe? de tweede de amp?

Krikkeden 1ste
18 september 2010, 09:30
Ik denk dat de 2de de Axe Fx is...
Er is daar denk ik een detuning te horen als ik het goed heb terwijl de eerste opname "droog" klinkt...
En vermits de Axe volgepropt is met Fx verklaart dat zo een beetje mijn keuze...
Als ik juist ben zou ik graag eens een detuning horen op de eerste opname...
Als ik niet juist ben, ben ik waarschijnlijk mis...
Is er iets te winnen? :mmmm:

Arvoitus
20 september 2010, 12:06
Ik vind de tweede in het midlaag/laag net iets lekkerder knallen. Geen idee welke wat is :chicken:
De tweede is de Axe-FX!


volgens mij is twee keer de axe fx gebruikt, om ons te flessen.

Maar goed als ik moet kiezen:
de eerste was een ietsie pietsie 'strakker', de tweede iets 'rommeliger'.
de eerste de axe? de tweede de amp?
De tweede is de Axe-FX! En de eerste is toch echt een echte versterker.


Ik denk dat de 2de de Axe Fx is...
Er is daar denk ik een detuning te horen als ik het goed heb terwijl de eerste opname "droog" klinkt...
En vermits de Axe volgepropt is met Fx verklaart dat zo een beetje mijn keuze...
Als ik juist ben zou ik graag eens een detuning horen op de eerste opname...
Als ik niet juist ben, ben ik waarschijnlijk mis...
Is er iets te winnen? :mmmm:
Correct!

Rinze
20 september 2010, 12:27
Potverdikke. En bedankt, nou heb ik weer GAS voor zo'n ding terwijl ik er geen geld voor heb en hem ook helemaal niet nodig heb :sneaky:

Maar wel goed zeg, dat het zo dicht bij elkaar zit. Denk dat twee verschillende exemplaren van de 5150 evenveel van elkaar zullen verschillen als deze opnames. De volgende keer wel die detune uitlaten he ;)

edje kadetje
20 september 2010, 15:08
De tweede is de Axe-FX!


De tweede is de Axe-FX! En de eerste is toch echt een echte versterker.



OK, nou ja, dan zat ik er dus twee keer naast!
Lekker is dat.
Nou ja, overtuigd van het nut van modellers was ik toch al jaren. Fijn om te weten dat er spulletjes zijn die zo overtuigend zijn ...

Ik had wel wat meer antwoorden verwacht, zeker ook van de buizenadepten. Die haalden de buizenversterker er natuurlijk direct uit. Jammer dat ze het niet hebben aangetoond.

Liquid_Metal
20 september 2010, 23:48
Waarschuwing: High gain content!

Hier is een vergelijking tussen een AxeFX en een EVH5150:
http://dl.dropbox.com/u/3423189/EVHvsAXE.mp3

Welke is de AxeFX en welke is de versterker denken jullie?

Ik ben te laat want ik heb al gelezen wat wat is. Eerlijk gezegd vind ik ze allebei niet lekker klinken :P. Met mijn biased hoofd zou ik toch zeggen dat de eerste dynamischer klinkt. Maar de Axe komt er wel erg dicht bij in de buurt.

vincedepooh
21 oktober 2010, 20:46
Hoi,

Sinds kort de axe fx in huis. Ik kreeg `m op mijn werk binnen daar stond nog een fender fm112 versterker van mijn colega en mijn gitaar had ik al klaar gezet. Zo ingeplugd en spelen en ik was voorbereid op het ergste (speaker sims aan, voor in de versterker) maar dat klonk al erg goed en het was al gauw duidelijk wat de axe fx allemaal in huis heeft.

Thuis ingeplugd in mijn lab-series en daar vielen de meeste presets erg tegen. Dus aan het tweaken geweest en ik was gelukkig al snel tevreden.
Maar nog niet tevreden genoeg want ik heb niet genoeg tijd en ik wil het volume nog een keer omhooggooien. Ben ook aan het sparen voor een fr speaker maar voorlopig even zo.

De axe fx aan de computer koppelen ging ook goed in combinatie met de axe editor. Ik mis alleen nog een mooie overzichtelijke site met patches misschien onderverdeeld in gebruik voor gitaarversterker en FR speakers.

Er is veel info over de axe fx inde handleiding en de wiki pagina maar ik mis nog wat Tutorials. Ik vind Tutorials zeer leerzaam in tegenstelling tot een handleiding waarin staat wat het apparaat allemaal kan.

Wat ik o.a. nog niet helemaal snap zijn de controllers en modifiers. Ik begrijp niet hoe je ze attach aan elkaar en de effecten. B.v. de clockwork bannana`s PRESET of de poltergeist pigs PRESET ik zie allemaal LFO knopjes draaien en doen??? Wat gebeurt hier nou allemaal???

Groetjes,

Vincent

Yek1
21 oktober 2010, 20:53
Controllers / modifiers:

http://axefxwiki.guitarlogic.org/index.php?title=Yeks_How_Tos#How_to_use_internal_c ontrollers_and_modifiers

lekro78
23 oktober 2010, 21:12
hey hallo,

Sinds kort ook de eigenaar van een Axe.
Zelf heb ik wat opnames gemaakt van metalriffs met puur de axe fx.
Ik sta wel versteld van de sounds die je eruit kan halen.
Check hier mijn opnames.
http://soundcloud.com/lekr078

gr.leon

Liquid_Metal
24 oktober 2010, 11:17
Ik begin te geloven dat ik over een jaartje ook aan de Axe-FX wil jongens...
Repetities geschieden met elektronisch drumstel en headset en ik gebruik Guitar Rig met KeFIR impulse responses (ENGL V30 cabinet). Maar het is toch niet alles. De laptop is niet de allersnelste dus presets wijzigen is omslachtig, de sounds zijn wel aardig maar verre van realistisch en al helemaal niet dynamisch.
Dus als we hier nou mee door gaan (het liefst vind ik een echte repetitieruimte zodat ik m'n live set goed kan gebruiken. daar kan echt niets tegenop) wil ik wel een goede oplossing vinden. Een toestel waar m'n gitaarsound inkomt en m'n totaalsound uit. En aangezien iedereen toch al zo lovend is over de Axe, denk ik dat ik me eens wat meer ga verdiepen :).

DemolitionColorScheme
24 oktober 2010, 15:17
hey hallo,

Sinds kort ook de eigenaar van een Axe.
Zelf heb ik wat opnames gemaakt van metalriffs met puur de axe fx.
Ik sta wel versteld van de sounds die je eruit kan halen.
Check hier mijn opnames.
http://soundcloud.com/lekr078

gr.leon
Very nice!

vincedepooh
24 oktober 2010, 22:14
Actually, it’s far easier to work with than it is to explain.


Ok ik heb het nu enigzins door het is even pielen en je moet de controllers en modifiers van elkaar onderscheiden. Bedankt.
Misschien maak ik ooit nog een youtube tutorialetje...

Vandaag de axe fx ook even aan mijn computer gehangen en over de computerspeakers gepeeld en ik was erg onder de indruk! Nu komen de presets meer tot hun recht met cab sims aan. En wat een verschil in geluid per speakersim!
Toch maar ff kijhard doorsparen voor zo`n FR speaker, en oh ja, ook nog een footcontroller...

Groetjes,

Vincent

Yek1
25 oktober 2010, 09:20
hey hallo,

Sinds kort ook de eigenaar van een Axe.
Zelf heb ik wat opnames gemaakt van metalriffs met puur de axe fx.
Ik sta wel versteld van de sounds die je eruit kan halen.
Check hier mijn opnames.
http://soundcloud.com/lekr078

gr.leon

Klinkt goed. Een van de Mesa sims, neem ik aan?
Opnames moet je ff posten op het Fractal forum, vinden ze leuk.

Yek1
25 oktober 2010, 18:06
Ik begin te geloven dat ik over een jaartje ook aan de Axe-FX ga.

Welcome to the Dark Side :)

Liquid_Metal
25 oktober 2010, 19:51
Welcome to the Dark Side :)

Haha ja precies. Maar alleen als ik dan nog een modeller nodig heb. Liever speel ik met een tubetop, maar dat is nu bij bandrepetities niet mogelijk.
Toch denk ik dat ik eerst eens voor een echte gitaar ga :P.

lekro78
25 oktober 2010, 19:56
hoi alexander,

Ik heb hem enige tijd geleden op het forum gepost.
Kreeg leuke reacties.
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=20581

Ik gebruik trouwens een Energyball met een 4x12 metal cab, mic U87.

Gr.Leon

Yek1
26 oktober 2010, 15:45
Ik zie het, thanks!

lekro78
29 oktober 2010, 09:26
hey,

Ik wil graag wat meer weten over de Redwirez cabs. Zijn deze nu veel beter als de cabs in de Axe fx? :???:
Gr.Leon

Yek1
29 oktober 2010, 13:26
"Beter" is niet het woord.

Met de Red Wirez heb je meer keus, zowel uit microfoons, als uit de mogelijke posities en afstanden, als uit soorten cabinetten. Voorbeeld: de Axe heeft geen Fane cabinet voor HiWatt amps, Red Wirez wel.
Ik vind ook dat de Red Wirez wat transparanter zijn.

Maar ik zou zonder problemen uit de voeten kunnen met de "stock cabs".
Handig aan de stock cabs is dat je niet omkomt in de keuzemogelijkheden. Ook heb ik het gevoel dat de stock cabs wat directer zijn, prikken meteen goed door in de mix.

telecastermaster
10 december 2010, 11:50
Zie ik hier nou het zoveel bejubelde apparaat van de TS te koop staan?: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=133970

Bevalt het appataat niet (meer)? Is ie toch niet zo goed?

tnijland
10 december 2010, 18:19
Als je nou mijn andere topics ook had gevolgd... dan had je wellicht gezien wat de aanleiding is en dat ik juist kritischer ben omtrent de geleverde sounds van de Axe-Fx.


Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tnijland: "Ik heb er even goed over nagedacht en denk dat ik toch voor "puur" ga. Ik heb in de afgelopen jaren vrijwel alles gehad wat er te proberen viel en iedere keer wenste ik dat ik m'n vorige preamp had gehouden...(ben benieuwd of anderen dit herkennen). Hoe mooi en veelzijdig de Axe-Fx ook is, het is een perfect werkpaard voor de studio en podium gitarist maar is het helaas gewoon net niet voor de echte toon purist."

"Na een leuke tijd te hebben gehad met Axe-Fx modeling, ben ik toch weer een beetje terug naar af en wil dus proberen om een top buizen rackje in elkaar te flansen, voorzien van de betere componenten."


Dat gezegd hebbende, ik denk dat ik hem er toch lekker behoud omdat ie toch erg veel extra sounds en goede effect kwaliteit biedt (de veelzijdigheid dus).

tnijland
1 mei 2011, 20:51
Vergis ik me nou of lijkt het erop dat "Prins Patrick" z'n Axe-Fx verkoopt??

Ben wel benieuwd wat de reden is....

btw, voor mij was het de 'net niet' sound die me tot verkoop deed overgaan. Heb overigens intussen zowel de POD HD500 en de Vetta II geprobeerd en die zijn het absoluut ook niet ;-)

Yek1
1 mei 2011, 21:15
Ik dacht dat ie er twee had, maar weet het niet zeker.
Bovendien komt er iets nieuws aan van Fractal, dus beter om dan nu te verkopen. ;)

tnijland
1 mei 2011, 21:19
Interessant! Ben benieuwd waar Fractal Audio dan mee gaat komen...

Toch is de Axe-Fx wel de meest dynamische amp modeler die ik tot nog toe heb gehoord alhoewel de Eleven Rack qua "feel"wel in de buurt komt en imo ook meer te professionaliteit te bieden heeft (protools, user interface etc.).

prinspatrick
2 mei 2011, 06:16
Vergis ik me nou of lijkt het erop dat "Prins Patrick" z'n Axe-Fx verkoopt??

Ben wel benieuwd wat de reden is....

btw, voor mij was het de 'net niet' sound die me tot verkoop deed overgaan. Heb overigens intussen zowel de POD HD500 en de Vetta II geprobeerd en die zijn het absoluut ook niet ;-)

Klopt! ik verkoop mijn 2de Ultra.
Mijn bedoeling was om 2 Ultra's te koppelen zoals Dweezil Zappa dat doet.
Maar na veel experimenteren kom ik tot de vaststelling dat de 2de eigenlijk niet nodig is, en dus staat die thuis maar wat doelloos te staan.
Dan kan ik beter het geld gebruiken voor een Ibanez Jem 20th die ik ooit wil kopen ;)

apekop
4 mei 2011, 00:56
Ik dacht dat ie er twee had, maar weet het niet zeker.
Bovendien komt er iets nieuws aan van Fractal, dus beter om dan nu te verkopen. ;)

wat komt er voor nieuws aan dan?

hole
4 mei 2011, 09:39
Gok:

VST versie van de AxeFX

Yek1
4 mei 2011, 09:47
Denk het niet. Maar het is creeert iig heel veel verwachtingen.
Zie ook de countdown op www.g66.eu.

apekop
4 mei 2011, 10:17
Ik snap niet precies wat je bedoelt en wat die countdown voorstelt.

Yek1
4 mei 2011, 10:23
Fractal heeft op het eigen forum een "countdown" gestart. Elke dag wordt een bericht met een aflopend nummer geplaatst. We zitten nu op "6". Dat betekent dat op dag "0" een nieuwsbericht verschijnt. Het schijnt iets groots te zijn, maar niemand weet het. Iedereen (vele honderden berichten) is aan het speculeren. Kan een fusie of overname zijn, of een verbeterde Axe-Fx, of juist een kleinere Axe-Fx, of een software-only Axe-Fx, of verbeterde software (Axe-Edit), of een apparaat met alleen de effecten zonder amp/cab-simulatie, enz enz enz enz.

G66 (www.g66.eu) is de Eur. distributeur van Fractal. Die doen mee aan de countdown maar dan als een "verhaal". Gisteren (#6) schreven ze dat we aan de rand staan van (vrij vertaald) een nieuwe baanbrekende ontwikkeling. Dat schept verwachtingen dus.

apekop
4 mei 2011, 10:26
duidelijk! misschien een prijsverlaging van 50% ;). Ben benieuwd.

Yek1
4 mei 2011, 10:28
duidelijk! misschien een prijsverlaging van 50% ;). Ben benieuwd.

:-) Maarre, no way. Er is een enorme wachttlijst/wachttijd, ze kunnen niet voldoen aan de vraag.

hole
4 mei 2011, 11:04
Ik denk niet dat een 1.x versie van Axe-edit met zoveel poespas aangekondigd zou worden.

Gezien de (al jaren) lopende speculaties op het Fractal forum over een software versie van de Axe gok ik daar toch op.

Wat het ook wordt: AxeFx in zijn huidige incarnatie) is een echt blijvertje bij mij. Ik heb dat al vaker geroepen over spullen (wie niet) die al lang weer de deur uit zijn, maar van de Axe weet ik het zeker. Al was het maar als FX-doos in een andere setup..

Liquid_Metal
4 mei 2011, 12:03
Een software versie zou wel erg kicken zijn. Ik werk nu met Guitar Rig 4 maar dat is echt superbagger. Ik speel er al vier maanden mee (met (goede) oortjes) maar toen ik thuiskwam en m'n echte versterker aansloot smolt ik bijna weg (terwijl 'ie niet eens voor thuisvolume staat ingesteld).
Een VST Axe zou mijn interesse wel hebben. Maar hij wordt vast wel achterlijk duur...

Liquid_Metal
4 mei 2011, 12:14
Ik las net dat John Petrucci ook overgestapt is naar een Axe-FX en al zijn postgain effecten heeft vervangen. Zou voor mij ook een vet gebruik zijn: pregain en versterker uit pedalen en echte preamp, en de Axe voor alles postgain, aangezien je intern parallelle loops e.d. kan maken.

apekop
8 mei 2011, 03:08
Even een discussie opstarten:
Klinkt een Axe Fx niet gewoon te perfect? Het lijkt me moeilijker om met de Axe Fx een eigen sound te ontwikkelen. De Axe Fx is natuurlijk heel goed in het namaken van allerlei (bekende) gitaar geluiden, maar zijn er niet te veel verschillende geluiden om tot een unieke sound te komen?

Ik zeg niet dat ik het hier per definitie mee eens ben. Maar ik ben benieuwd naar de meningen.

Henri H
8 mei 2011, 09:30
Sound zit (ook) in je vingers hè....

Als je er langer mee speelt/experimenteert, raak je steeds meer geïntrigeerd door de AxeFX is mijn ervaring, maar toch, toen ik weer terug op een buizenamp ging spelen, had ik dat "thuiskom-gevoel" direct weer. Ik zou het niet willen missen; dan maar wat minder mogelijkheden, meer sjouwen, etc.

apekop
8 mei 2011, 09:59
Sound zit (ook) in je vingers hè....

tuurlijk, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Maar is de kans niet groter dat je met de Axe Fx de sound van je favoriete gitarist gaat na proberen maken. Met wat losse pedalen en 1 versterker is dat wat moeilijker, maar zo kom je vanwege deze beperking misschien wel tot een meer eigen geluid.

Henri H
8 mei 2011, 10:18
Ja, elk voordeel heb z' nadeel

Je kunt er met de AxeFx alsnog voor kiezen om voor je clean/OD/Lead sounds bepaalde amp-sims te gebruiken, maar dan gebruik je 'm niet volledig natuurlijk...

DemolitionColorScheme
8 mei 2011, 10:53
tuurlijk, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Maar is de kans niet groter dat je met de Axe Fx de sound van je favoriete gitarist gaat na proberen maken. Met wat losse pedalen en 1 versterker is dat wat moeilijker, maar zo kom je vanwege deze beperking misschien wel tot een meer eigen geluid.
Onzin. Dikke onzin. Of je nou over een Twin Reverb model in de Axe speelt met een TS model ervoor of een daadwerkelijk Twin Reverb met een TS ervoor, de uitkomst is zo gelijk dat het niets meer te maken heeft met het sound-verschil per sé en al helemaal niet in een mix.

Muziek zit sowieso niet in de specifieke stukken gear, maar in de creatie en net zo belangrijk: de algehele mix.

Henri H
8 mei 2011, 21:54
Het is zeer zeker geen dikke onzin; je hebt met de AxeFX alle gereedschappen voorhanden om de meeste sounds voor minimaal 90% na te bootsen. De verleiding zal dan dus ook groot zijn wellicht om dat ook daadwerkelijk te doen. Daar is natuurlijk ook niks mis mee, ´t is maar net waar je zin in hebt, of wat je leuk vindt.
Op zich vind ik het wel leuk om af en toe ´s op zoek te gaan naar een bepaalde sound, maar ik zal denk ik altijd weer terugvallen op mijn buizenbakkie... :p

Rinze
8 mei 2011, 21:57
Het is zeer zeker geen dikke onzin; je hebt met de AxeFX alle gereedschappen voorhanden om de meeste sounds voor minimaal 90% na te bootsen. De verleiding zal dan dus ook groot zijn wellicht om dat ook daadwerkelijk te doen. Daar is natuurlijk ook niks mis mee, ´t is maar net waar je zin in hebt, of wat je leuk vindt.
Op zich vind ik het wel leuk om af en toe ´s op zoek te gaan naar een bepaalde sound, maar ik zal denk ik altijd weer terugvallen op mijn buizenbakkie... :p

Ik klink eigenlijk altijd als mezelf, zelfs als ik andere gitaristen na doe. Qua sound dan he. Of dat positief of negatief is ben ik nog niet uit :supercool:

tnijland
8 mei 2011, 23:15
Ben wel benieuwd waar de "countdown" van Fractal Audio in resulteert...

CoiLive
9 mei 2011, 05:10
Wat dacht je hiervan ;)

AxeFx 2
http://www.fractalaudio.com/images/axe-fx-ii-front-panel-600.jpg

http://www.fractalaudio.com/products-fas-axefx-2-II.html

apekop
9 mei 2011, 10:16
Super! Ben zeer benieuwd wat dat gaat beteken voor de prijzen van de Ultra. Veel gebruikers zullen nu wellicht wel willen overstappen naar de nieuwe versie. Ook benieuwd wat de prijs zal zijn voor de Axe fx II.


Het is zeer zeker geen dikke onzin; je hebt met de Axe FX alle gereedschappen voorhanden om de meeste sounds voor minimaal 90% na te bootsen. De verleiding zal dan dus ook groot zijn wellicht om dat ook daadwerkelijk te doen. Daar is natuurlijk ook niks mis mee, ´t is maar net waar je zin in hebt, of wat je leuk vindt.
Op zich vind ik het wel leuk om af en toe ´s op zoek te gaan naar een bepaalde sound, maar ik zal denk ik altijd weer terugvallen op mijn buizenbakkie... :p

Dat is een beetje wat ik bedoel. Ik zeg ook niet dat het slecht is. Ik ben meer de aanschaf van een eventuele Axe fx voor mezelf aan het rechtvaardigen. Ik ben behoorlijk tevreden over mijn huidige geluid, maar mis af en toe net wat effecten en ik wil geen pedalenbord van 2 meter hebben. Maar ik ben ook bang om mijn geluid drastisch om te gooien als ik overstap naar een Axe Fx. Soms klinken de geluiden van de Axe fx mij ook te perfect.