PDA

View Full Version : Schaalbaar systeem



Yoshida
14 februari 2009, 17:22
We kennen allemaal de goede oude PCI sloten, waarin vroeguh modems, netwerkkaarten, geluidskaarten en meer van die meuk in een computer gebouwd kon worden.

Ik zoek naar een manier om dat in een versterker toe te passen. Dan moet je je voorstellen dat ieder effect een insteekkaart word, en de PCI sockets gebruikt worden voor controle door potmeters op frontpanel, voeding, en signaal in/out. Het is volgens mij niet onmogelijk om hier bestaande effectenschema's 'omheen te bouwen'.

Heeft iemand trek om hier hardop over mee te denken, of dit zinnig danwel haalbaar is? Wat zouden mogelijke consequenties kunnen zijn?

MattellicA
14 februari 2009, 17:50
Steek gewoon alles lekker in een rack?

Epic
16 februari 2009, 12:07
Al eens bij Egnater gekeken ?

http://www.egnater.com/modules.html

Hij doet dat niet met effecten, maar met verschillende voorversterkers..

Arvoitus
16 februari 2009, 12:32
Egnater inderdaad. Randall heeft ook zoiets.

Duff
16 februari 2009, 13:38
Ik heb er wel eens over nagedacht maar het brengt wel enige moeilijkheden met zich mee. Dingen als signaal en voeding kunnen prima via PCI maar potmeters, knoppen, ed lijken me lastiger omdat verschillende effecten verschillende waarde potmeters gebruiken en het vrij lastig wordt om als een bos potmeters hebt te weten welke potmeter bij welk effect hoort en welke potmeter bij wat hoort, als in volume, bass, overdrive etc.